BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 21:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 25 stycznia 2016, 23:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
bosniak napisał(a):
W 330xd jest to stały mechaniczny miedzyosiowy napęd z rozkładem 40%-60% ale ten mechanizm jest otwarty, bez szpery.

x drive to auto z napedem na tyl z DOLOZONYM napedem na przod.
Naped na tyle jest tak samo sterowany jak w duzym fiacie czyli wcale... przez zebatki na stale ZAWSZE napedzana jest tylna os - elektronika streuje tylko napedem przodu
Przod jest dolaczany przez wielotarczkowe sprzeglo - za jego dolaczanie odpowiada silnik elektryczny (akucostam), ktory steruje ramieniem dociskajacym tarczki
W momecie kiedy wrzucasz bieg elektronika "na wjazd" dociska tarczki w jakims stopniu wiec marketingowi sciemniacze pisza, ze to staly naped ale to raczej naped niestaly wysterowany tak by byl staly :)
Plus takiego rozwiazania (poza oczywistoscia czyli trakcja, bezpieczenstwo...):
mozesz jechac na przeglad techniczny i rolki (na luzie!) moga do woli krecic jedna osia bez ryzyka uwalenia

Gdyby nie hamulce mozna przyjac, ze takie auto jezeli staloby jednym kolem na kazdej osi na lodzie to nie wyjedzie bo oba mechanizmy roznicowe przerzuca moc na kolo bez przyczepnosci
Dzieki malemu trikowi z hamulcami auto wyjedzie majac przyczepnosc nawet na 1 z 4 kol: kola w poslizgu zostana przytrzymane hamulcem co zmusi mechanizm roznicowy do napedzenia kola bez poslizgu
Wystarczy wyciagnac JEDEN bezpiecznik i autem mozna krecic baczki (bo to rozlaczy przod)
Przewaga xdrive jest w mocnych autach..... jechalem autem aluwiela cos tam pod 400ps gdy bylo wiglotno na drodze... z reka na sercu powiem, ze przerobilbym go 530xd nawet w pelnej serii w takich warunkach
Minus to:
- wzrasta waga
- wzrasta jakos tam zuzycie paliwa
- xdrive nie jest bezawaryjny i przyjac mozna ze raz na zycie auta na zasadzie "na kogo wypadnie na tego bec" sie pewnie zwali

XDRIVE to w zasadzie upgrade tylnegonapedu (pomiedzy walem a skrzynia jest skrzynia xdrive z ktorej idzie wal dalej na tyl oraz krotki wal do napedu przodu
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
kolejne auto tez bedzie 4x4

Roznica pomiedzy haldexem jest glownia taka (poza logika oprogramowania), ze w haldexie dociskiem steruje nie silnik elektryczny a cisnienie oleju

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 25 stycznia 2016, 23:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Fajnie napisane, aczkolwiek xdrive posiada również wady napędu na przód, których pozbawione jest rwd. Wg. mnie jeżeli ktoś naprawdę nie potrzebuje, a jest wybór, to lepiej brać klasyczny napęd. Co innego w takich markach jak audi gdzie fwd albo awd... wtedy nie ma co się zastanawiać.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 25 stycznia 2016, 23:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
a jakie wady sa napedu na przod ktore posiada xdrive? (nie kumam)

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 08:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Głównie w zakresie komfortu, prowadzenia, gorszej średnicy zawracania.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 09:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Rozwin z tun komfortem

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 16:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No przez układ napędowy przenoszą się wibracje, szarpnięcia na kierowniczy itd. :) Aczkolwiek większość czasu przód nie żyje chyba, także nie jest tak źle gdy jest trakcja.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 16:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: RaDOMsko
Moje BMW: e91 330xd
Kod silnika: m57
jiGsaw napisał(a):
No przez układ napędowy przenoszą się wibracje, szarpnięcia na kierowniczy itd. :) Aczkolwiek większość czasu przód nie żyje chyba, także nie jest tak źle gdy jest trakcja.


LOL, to Ty chyba x'em nigdy nie jechałeś. :rotfl: :super: :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 16:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Maciek_ napisał(a):
LOL, to Ty chyba x'em nigdy nie jechałeś. :rotfl: :super: :hurra:

nie no chyba jechal... tyle ze popsutym :D

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 16:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Maciek_ napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
No przez układ napędowy przenoszą się wibracje, szarpnięcia na kierowniczy itd. :) Aczkolwiek większość czasu przód nie żyje chyba, także nie jest tak źle gdy jest trakcja.


LOL, to Ty chyba x'em nigdy nie jechałeś. :rotfl: :super: :hurra:


A co to X napędza przednie koła polem elektromagnetycznym, że nie ma wad typowych dla układów fwd/awd? :zdziwko:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 26 stycznia 2016, 17:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Gorsza średnica zawracania występuje (mam pod domem ciasną zawrotkę i x3 się nie wyrabia). Reszty wad niezauważyłem.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 01:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
przemek4net, w e46 też wystarczy wyjąc jeden bezpiecznik, żeby ciagnął sam tył?

Z tego co wiem to w e46 xdrive nie da sie do konca wylaczyc kontroli trakcji.



Swoją drogą ostatnio sie zastanawiałem, czy da się do Xdrive przykładowo e46 zamontować z tyłu dyferencjał o ograniczonym poślizgu? Jaki efekt da szpera z tyłu w e46 xdrive?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 01:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
E46 nie ma xdrive.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 28 stycznia 2016, 18:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30

Macie porównanie napędów. Może nie jest idealne (wystarczy krzywo jedną rolkę podłozyć, żeby ułatwić zjazd z nich) ale myśle że całkiem obiektywnie pokazuje teorie w praktyce. W praktyce jak tylko jedno koło ma przyczepność to żadna elektronika was nie uratuje, tylko mechaniczne blokady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 29 stycznia 2016, 19:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
przy okolo 24.30 jest jakis xdrive- wyjechal.... zadne czary... pompa ABS zaczela przehamowywac coraz bardziej krecace sie kolo przez co mechanizm roznicowy przenosi naped na nieblokowane hamulcem kolo
... oczywiscie kola nie sa blokowane na amen w pacierzu bo by cos je... ale przyhamowywane - mechaniczna blokada nie nadaje sie na asfalt... nawet pamietam w toyocie hilux jest blokada mechanizmu miedzyosiowego z adnotacja, zeby tego nie uzywac na asfalcie o moze cis kleknac
To nawet nie ma nic wspolnego z BMW czy xdrivem. O ile dobrze pamietam to mialem to w przednionapedowym passacie B5

http://www.volkswagen.pl/pl/volkswagen/ ... perre.html

VW napisał(a):
EDS to elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Jeżeli na śliskim lub nieutwardzonym podłożu jedno z napędzanych kół zaczyna tracić przyczepność, system EDS powoduje przyhamowywanie obracającego się w miejscu koła, co umożliwia płynne ruszenie.
Układ EDS działa do prędkości ok. 40 km/h. EDS jest częścią składową elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz układu antypoślizgowego (ASR).

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
A przypadki z początku filmu gdzie xdrive poległ? Nie neguje 4x4 bo sam mam jako drugie pseudo terenówke i zimą jazda jest o wiele łatwiejsza niż rwd. Chodzi mi tylko o to, że tak idealnie jest tylko w teorii, w praktyce bywa różnie.
Mechaniczne blokady nie nadają się na asfalt głównie dla tego, że miałbyś problem ze skręcaniem.
Dla mnie osobiście w aucie które ma dawać fun z jazdy lepsze jest rwd, a jak mamy zjechać z asfaltu to tylko 4x4 ale coś z większy prześwitem, bo co mi po xdrive w serii 3/5 jak się powiesze na brzuchu przy pierwszej lepszej koleinie.
Pozdrawiam, też Przemek :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: xDrive
PostNapisane: 1 lutego 2016, 11:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
jiGsaw napisał(a):
Głównie w zakresie komfortu, prowadzenia, gorszej średnicy zawracania.

Z niczym z tym co napisałeś się nie zgadzam. Miałem e34 RWD, nadal mam e34 4x4 i nie odczuwam żadnej róznicy na niekorzyść ix. Dla porównania mam też e39 i tutaj od razu czuć, że promień skrętu jest dużo gorszy niż w jakimkolwiek e34.

jiGsaw napisał(a):
No przez układ napędowy przenoszą się wibracje, szarpnięcia na kierowniczy itd. Aczkolwiek większość czasu przód nie żyje chyba, także nie jest tak źle gdy jest trakcja.

Nie ma żadnych szarpnięc ani wibracji. Układ kierowniczy w e34 ix jest genialny, bo jako jedyny w e34 ma maglownicę zamiast przekładni ślimakowej. Chyba nie trzema łumaczyć jak przekłada się to na prowadzenie.
Przód żyje cały czas. Nie ma tak, że jak tył nie ma przyczepniości to dopiero przpod się dołącza.

Zerknij na film.



Tomek napisał(a):
Gorsza średnica zawracania występuje (mam pod domem ciasną zawrotkę i x3 się nie wyrabia). Reszty wad niezauważyłem.

Nie w e34 względem RWD. Średnica zawracania jest wręcz za mała (powinna być ograniczona), bo osłony przegubów ostro dosrają w kość i często w e34 padają. Mam bardzo niewdzięczny wyjazd z miejsca garażowego podziemnego. Moge bez problemu złamać się na raz e34 ix dokładnie tak samo jak zwykłym e34, a e39 już nie. Przez 6 lat jednocześnie użytkowałem e34i oraz e34ix. Ix ma wady, ale zawieszeniem i układem kierowniczym bije na głowe zwykłe e34 RWD.

Najwięszą zaletą e34 ix jest to, że tutaj w ciezkich warunkach kontrola trakcji nie dławi silnika. Na temat innych ix czy xi się nie wypowiadam, bo poza okazjonalną stycznością z e46 nie miałem do czynienia.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: rexman i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL