BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 16:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 20:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
właśnie oglądałem na allegro IS-y E36 no i zauważyłem pewną różnice w silnikach M42 (tylko takie były montowane w IS-ach Coupe) te z roku ok. 1992 są inne niż te z roku np. 1995 oto dla przykładu dwa zdjęcia(roznice zaznaczylem na zdjeciach) na pierwszym silnik z ISa Coupe 1992 , a na drugim z ISa Coupe z roku 1995 wiecie może coś więcej na ten temat ???
Obrazek
Obrazek

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 20:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6182
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Cytuj:
właśnie oglądałem na allegro IS-y E36 no i zauważyłem pewną różnice w silnikach M42 (tylko takie były montowane w IS-ach Coupe) te z roku ok. 1992 są inne niż te z roku np. 1995 oto dla przykładu dwa zdjęcia(roznice zaznaczylem na zdjeciach) na pierwszym silnik z ISa Coupe 1992 , a na drugim z ISa Coupe z roku 1995 wiecie może coś więcej na ten temat ???


W jednym masz m42b18, a w drugim m44b19.
m44 jest konstrukcyjnie nowszy, m42 był montowany jeszcze w e30.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Ostatnio edytowano 2 marca 2007, 21:03 przez Pułkownik Zuber, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 20:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
oczywistym jest, że nawet w tych samych silnikach w okresie produkcji dokonuje się pewnych usprawnień, które jednak nie są na tyle poważne by zmieniać oznaczenie silnika

z takimi zmianami mamy tu do czynienia, ale więcej to napiszą właściciele iS-ów

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 20:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ale czy m44 to już nie 1,9?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6182
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Kucharz napisał(a):
oczywistym jest, że nawet w tych samych silnikach w okresie produkcji dokonuje się pewnych usprawnień, które jednak nie są na tyle poważne by zmieniać oznaczenie silnika

z takimi zmianami mamy tu do czynienia, ale więcej to napiszą właściciele iS-ów


Mylisz się. Na tych dwóch zdjęciach są dwa różne silniki- tak jak napisałem- jeden z nich to m42 a drugi m44. m44 miało 1.9 pojemność.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 21:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 666
Lokalizacja: WGR
Moje BMW: ciemne coupe
czyli m44 występowały równiez w ISach Coupe ??
co z TYCH danych nie wynika
chyba że sa błędne a i od którego roku weszły m44

_________________
Bokiem Można Wszędzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6182
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
1angel napisał(a):
czyli m44 występowały równiez w ISach Coupe ??
co z TYCH danych nie wynika
chyba że sa błędne a i od którego roku weszły m44


Wg moich danych weszły 03/1995 i były również w coupe.

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2007, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Pułkowniku, ja tego nie wiem, więc przyjmuję to co napisałeś.

Chodziło mi wyłącznie o to, że czasami producenci wprowadzają pewne zmiany w silnikach w celu ich usprawnienia nie wprowadzając zmian w ich modelowym oznaczeniu.

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 23:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kucharz napisał(a):
Chodziło mi wyłącznie o to, że czasami producenci wprowadzają pewne zmiany w silnikach w celu ich usprawnienia nie wprowadzając zmian w ich modelowym oznaczeniu.
przykładem może byc podwójny Vanos..... czy nawet pojedyńczy

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2007, 12:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
no dokładnie

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2007, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gniezno
wracając do tych zdjęć to silnik wygląda na m42, m44 miało węższą pokrywe zaworów

m42 miał dwa wałki rozrządu

mogę się jednak mylic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 18:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
wracając do temu o vanosach i nie vanosach! - tak naprawe jakie roznice niosa za soba te silniki?

piszemy o 2.0 prosze.

bo koni tyle samo, czasy prawie ze identyczne (nawet znalazlem w danych ze nie vanos ma lepsze osiagni niz vanos - minimalne ale sa).
1. wiec jak technicznie wyglada lepszy vanos od nie vanosu oprocz tego ze wszyscy pisza ze cos w rodzaju vteca w hondzie.
2.A jak z odglosem silnika.
3.jak ze spalaniem

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 18:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
vanos daję ta różnice że zarówno moc maksymalna jak i moment maksymalny są przy troszke mniejszych obrotach (przy podwójnym vanosie jescze niżej)
Spalanie z Vanosem troszke mniejsze będzie.
A co do dzwięku to pojęcie nie mam :zawstydzony:

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
" moc maksymalna jak i moment maksymalny są przy troszke mniejszych obrotach " no ale po co to skoro osiagi takie same?

z tego co ja zauwazylem: vanos 96 rok 320 o wiele mniej pali niz 91rok 320 (bez vanosa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2007, 23:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
Cytuj:
" moc maksymalna jak i moment maksymalny są przy troszke mniejszych obrotach " no ale po co to skoro osiagi takie same?

z tego co ja zauwazylem: vanos 96 rok 320 o wiele mniej pali niz 91rok 320 (bez vanosa)


no właśnie po to: te same osiągi, a mniejsze spalanie i emisja zanieczyszczeń.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2007, 07:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
to niech ktos napisze jakie sa roznice w odglosach silnika - chyba ze nie ma . Chodzi mi o serie bez zadnych stozkow i tlumikow

_________________
bmw turbo m50 3.0 stage 2 ! 1700c i e85 ! chodzi !
////brak zgody na reklame///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Vanos
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 12:38 
Witam,

Jestem nowy i tak sobie czytam o tych silnikach bo sam przymierzam się do zakupu 2.0 z 93r. Jednak nie w ząb nie mogę zrozumieć dlaczego zastosowanie w BMW systemu zmiennych faz zwanym VANOS nie spowodowało znaczących przyrostów mocy tak jak ma to miejsce w Hondzie przy V-tec-u. Tam np. w CrX-e różnica jest 30KM przy silniku 1,6L.
Drugie pytanie dotyczy oznakowania silnika. Czy moze ktoś podać otwartym textem oznaczenia tych silników aby można je było rozpoznać czy jedynym kryterium jest pokrywa i jak się domyślam czujnik położenia wałka rozrządu.

dzięki za pomoc i uwagi
Stefan


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 15:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Stefan napisał(a):
ednak nie w ząb nie mogę zrozumieć dlaczego zastosowanie w BMW systemu zmiennych faz zwanym VANOS nie spowodowało znaczących przyrostów mocy tak jak ma to miejsce w Hondzie przy V-tec-u.
W BMW zato spalanie spadło :hyhy: w grucierzeczy to same zmienne fazy raczej takiej różnicy w mocy nie zrobia może w Hondzie wzwiększono stopień spręzania? albo może wyżej sie kręci ?
Stefan napisał(a):
Czy moze ktoś podać otwartym textem oznaczenia tych silników
nie bardzo rozumiem w czym rzecz ?

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Vanos
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 16:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1324
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e66 750Li 2005r.
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=124085
Stefan napisał(a):
Jednak nie w ząb nie mogę zrozumieć dlaczego zastosowanie w BMW systemu zmiennych faz zwanym VANOS nie spowodowało znaczących przyrostów mocy tak jak ma to miejsce w Hondzie przy V-tec-u. Tam np. w CrX-e różnica jest 30KM przy silniku 1,6L.


Ukasz napisał(a):
albo może wyżej sie kręci ?


Dokładnie, CRX II gen. ze zmiennymi fazami kręci się wyżej więc stąd ta moc. Nie wiem ile więcej ale jak zwykły ma obrotomierz wyskalowany do 8tyś to VTEC do 9tyś.

_________________
Pozdrawiam!
Paweł <Cobi>

Moje byłe e39 M5
Moje byłe e65 745i
Moje byłe e39 540i Touring
Moje byłe e36 325i Coupe

Obczaj mojego kota, nie bój się, nie gryzie:
Obrazek

V8 sound is my only drug!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: pytanko do madrych klolegow
PostNapisane: 9 listopada 2007, 00:17 
jestem noowy i nowym posiadaczem 316 compact rok 98 z niemiec 230tysiecy przejechane mam pytanie
-silnik chodzi ok tak mi sie wydaje fajnie pierdzi jak by koles mial jakis wydech zamontowany ale nie wtym problem jak otkrecam korek wlewu oleju silnik zaczyna nierowno pracowac i lekko chlapnol olejem mam ;ppytan ko czy go sobie zostawic czy odrazu sprzedawac i czemu takie objawy ile by kosztowalo naprawa jezeli jest konieczna

-czy ten silnik ma lancuch rozrzadu czy pasek

-jaki gaz zalozyc i czy tak duzy przebieg nie bedzie przeszklooda

-a i jeszcze jedno jaki tam jest kolektor metalowy czy plastik

-i jeszcxze jedno gosc ma tam jakis alarm zamontowany który ponodz dziala na spadek napiecia ijest do niedo osobny pilot i zachiny nie moge wylaczyc tego alarmu niewiem oco biega jak wkladam kluczyk do stacyjki wyje jak zapala sie swiatlo wyje jak zamkne go wyje a potem przestaje ale jak tylko cos zrobie to zaczyna wyc nan now o moze jkas porada

za odpowiedzi dziekuje


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL