BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 27 października 2008, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 150
Lokalizacja: PL
Garaż: Było:
E36 320i, E90 325Xi
Witam,

noszę się za zakupem e46 330i/Ci znalazlem fajne autko które przyjechało z USAi tutaj zaczynają sie schody otóz nie wiem czy sa jekies róznice pomiedzy europa a USA jeśli chodzi o częsci itp.? Jakby ktos wiedział proszę o odpowiedź.

Ps.

szukałem ale nie znalazlem

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2008, 10:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 53
Posty: 468
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57N
...na początek: lampy przód wersji amerykańskiej charakteryzują się symetrycznym snopem światła, natomiast nasze są asymetryczne.

Światła asymetryczne: konstrukcja soczewek i reflektorów tych świateł powoduje, że snop światła skierowany jest bardziej ku poboczu drogi, co zapobiega oślepianiu kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka.

, następna sprawa; czerwone kierunki, które może (lecz nie musi) być wyposażony pojazd w wersji amerykańskiej...

...zresztą sam sobie poczytaj...

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2008, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 330CI, E60 545
Kod silnika: N62
Witam,
Od 2 lat użytkuję 330 Ci E46 z USA. Wszystkie części mechaniczne jak również materiały eksploatacyjne jakie do tej pory wymieniałem to części standartowe identyczne jak w wersji europejskiej. Odnośnie elektroniki jak i również podłączenia do komputera wykonuje to w serwisie BMW Breczko. Nie ma z tym żadnych problemów i płacę standartowo.
Odnośnie "kierunków" to są standartowo pomarańczowe. Trzeba tylko przestawić na pracę przerywaną.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA
PostNapisane: 14 września 2011, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TU25
Podłączę się po temat.

Co zrobić z pokojówkami? Mam europejski moduł i zamiast postojówek świecą kierunki, kierunki migają normalnie. Na badaniach czepiają się o kolor postówek, jak to poprawić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA
PostNapisane: 15 września 2011, 22:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
siepator napisał(a):
Co zrobić z pokojówkami? Mam europejski moduł i zamiast postojówek świecą kierunki, kierunki migają normalnie. Na badaniach czepiają się o kolor postówek, jak to poprawić?

podlaczasz laptopa z interfejsem, uruchamiasz program NCS Expert, edytujesz moduł LSZ (modele E46 do 2000 roku), albo ALSZ (modele E46 od 2001 roku), i tam zmieniasz wartosci funkcji, w zaleznosci od tego czy to jest LSZ czy ALSZ musisz zmienic inne funkcje...

marwi napisał(a):
Witam,

noszę się za zakupem e46 330i/Ci znalazlem fajne autko które przyjechało z USAi tutaj zaczynają sie schody otóz nie wiem czy sa jekies róznice pomiedzy europa a USA jeśli chodzi o częsci itp.? Jakby ktos wiedział proszę o odpowiedź.

w przypadku E46 z USA kierunki z tylu sa pomaranczowe, nie widzialem nigdy czerwonych...

ponadto auto z USA zazwyczaj ma w przednim zderzaku obrysówki dodatkowe. w USA bardzo ciezko trafic auto z ksenonami (ja bym auta bez soczewki i ksenonow nie kupil), wiekszosc ma halogenowe lampy. oczywiscie licznik wyskalowany w milach i km. termometr mozesz przestawic z deski rozdzielczej z farenheitow na celsjusze. no i przebieg masz wyswietlany w milach... poza tym jakies drobne pierdoly moga sie jeszcze roznic... ;) w przypadku M3 wersja amerykanska ma chyba 321 koni, a wersja europejska 343 konie, bo maja inny katalizator, ale w przypadku 330 nie ma tego problemu;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA
PostNapisane: 3 października 2011, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TU25
Jesteś pewien że wystarczy programowanie NCS Expert (moduł LSZ ). Mam bolid z 1999 wersja USA i wydaje mi się że nie pociągneli kabli do postojówek. Da się to jakoś przeprogramować?

Długie ze zmniejszona mocą przejdą badania? Mi się wydaje że może być ciężko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA
PostNapisane: 4 października 2011, 18:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
siepator napisał(a):
Jesteś pewien że wystarczy programowanie NCS Expert (moduł LSZ ). Mam bolid z 1999 wersja USA i wydaje mi się że nie pociągneli kabli do postojówek. Da się to jakoś przeprogramować?

Długie ze zmniejszona mocą przejdą badania? Mi się wydaje że może być ciężko.


nie widzialem jak wyglada to z okablowaniem, teoretycznie powinno byc to samo

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 5 października 2011, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: xxx
Kod silnika: M54
W samochodach z usa nie ma kabli do pozycji z przodu i trzeba sie bawic ( albo nasz elektryk) to samo z przeciwmgielnymi z tyłu.
Co do przeciwmgielnych to trzeba wymienic wewnetrzna część lamp w klapę tam gdzie sie żarówki wkłada, kable pociagnac , no i oczywiscie wlacznik swiatel potrzebny z dwoma przyciskami do halogenów.
Obecnie jezdze na świecących sie cały czas kierunkach ( które własnie robia za pozycja) i nikt sie nie czepia mimo ze zatrzymywali mnie juz niebiescy , ale na to nie ma reguły .
Miałem to zmienic ale podabaja mi sie swiecace kierunki . Fajnie wygladaja z xenonem :cool:
Mnie najbardziej denewuje wlasnie komputer ktory pokazuje srednie spalanie w MPG ;/ bo mile to sobie policzysz w pamieci . Ale wszystko idze zrobic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 6 października 2011, 11:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
war_machine napisał(a):
Mnie najbardziej denewuje wlasnie komputer ktory pokazuje srednie spalanie w MPG ;/ bo mile to sobie policzysz w pamieci . Ale wszystko idze zrobic

do tego wystarczy przez NCS Expert zmienić w module AKMB wartość dla VERBRAUCH_D1 na l/100km ;)

war_machine napisał(a):
W samochodach z usa nie ma kabli do pozycji z przodu i trzeba sie bawic ( albo nasz elektryk) to samo z przeciwmgielnymi z tyłu.
Co do przeciwmgielnych to trzeba wymienic wewnetrzna część lamp w klapę tam gdzie sie żarówki wkłada, kable pociagnac , no i oczywiscie wlacznik swiatel potrzebny z dwoma przyciskami do halogenów.

no to fakt, przelacznik jest inny i w sumie okablowanie tez bedzie inne - co do pozycji z przodu to nie wiem czy w ogole otwory na pozycje europejskie są w halogenach... jesli elektryk by prowadzil kable, to musi je dobrze poprowadzic, bo nie wystarczy puscic kabla rownoleglego, ale musi on wychodzic z odpowiedniego miejscu w module tak jak w europejskich BMW, żeby można było programować te pozycje również z komputera w samochodzie...

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 13 października 2011, 19:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TU25
Oglądałem lampy i jest miejsce na pozycję, zgaduję że da się to podpiąć.

W module od świateł.
pin 44 - prawe światło postojowe
pin 45 - lewe światło postojowe

Wygląda że będę musiał puścić 2 kable od modułu do lampy, dobry w te klocki nie jestem więc może być ciężko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 13 października 2011, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: 320
Kod silnika: M47/TU
zgadzam sie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 13 października 2011, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
siepator napisał(a):
Wygląda że będę musiał puścić 2 kable od modułu do lampy, dobry w te klocki nie jestem więc może być ciężko.

w tym celu najlepiej kupic takie piny jak sa do komputera, powinny pasowac na piny w module, zarabiasz na nich kabel, a pozniej prowadzisz jakos tak zeby tego nie bylo widac, oprocz tego musisz jeszcze podciagnac mase, najlepiej z ktoregos z punktow masy (pod maska na kazda strone jest przynajmniej po jednym punkcie z tego co wiem, ale gdzie one sa to nie mam pojecia...), w ostatecznosci z jakiegokolwiek punktu gdzie jest masa i bedziesz mogl umocowac na stale te kable, najlepiej wraz z innymi kablami od swiatel, lub niezaleznie.

musisz kupic jeszcze w serwisie oprawki i wtyczki do zarowek postojowych, dzieki temu bedziesz mogl je zamontowac w miare 'fabrycznie', oprawki maja chyba na sobie gwint, dzieki ktoremu mozesz je umocowac w miejscu na zarowki.

podpinasz wszystko, wlaczasz NCS Expert, kodujesz w module ALSZ (jesli masz 330Ci, to powinienes miec juz modul poliftowy) i ustawiasz funkcje:

SL_VO_ANSTEUERUNG
aktiv
PWM_ANSTEUERUNG_SL_VO_RE
wert_01
PWM_ANSTEUERUNG_SL_VO_LI
wert_01
KALTUEBERWACHUNG_SL_RE
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_SL_LI
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_SL_RE
aktiv
WARMUEBERWACHUNG_SL_LI
aktiv
CC_STANDLICHT_RECHTS
aktiv
CC_STANDLICHT_LINKS
aktiv

pozniej wylaczasz pozycje w kierunkach, powinno wystarczyc wylaczenie SIDEMARKERS_US (na nicht_aktiv), ewentualnie mozesz zmienic jeszcze wszystkie PROGRAMMPARAMETER_LCM_x na 'ece', albo ja np mam oryginalnie 'wert_01' wszedzie ustawione...

jakbys mial jakis problem to daj znac, to bedziemy kombinowac ;)

pozdr

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 24 lipca 2017, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: BMW e46 325I
Odgrzewam kotleta :rotfl:
Kupiłem e46 sedan sprowadzoną z USA ze świecącymi się kierunkami jako pozycje.
Podmiana modułu za skutkowała tym że kierunki znikły. Zapalił mi się błąd świateł przednich na zegarach, oraz paliły się przeciwmgielne tylne, ale 80% swojej mocy gdyż po włączeniu w wymienionym module świateł przeciwmgielnych paliły się jeszcze mocniej.
Wypiąłem kostkę od modułu świateł, wysunąłem brązową listwę z pinami i w miejscu pinów 44 i 45 brak przewodów jutro wezmę piny z pracy dołożę przewody i dam znać jakie są efekty przy czym wrzucę parę zdjęć. Może komuś się przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 24 lipca 2017, 21:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
łatwiej było podlecieć do kogoś, kto przekodowałby twój moduł, niż zakup drugiego, który jest inaczej skonfigurowany niż twój. Błąd przednich świateł może wynikać z różnicy ksenon/halogen, przeciwmgielne tylne może wynikać z różnicy przedlift/polift

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 6 sierpnia 2017, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: BMW e46 325I
Dołożyłem przewody do pozycji po podmianie sterownika i podłączeniu przewodów kontrolki znikają.
Także czeka mnie tylko podmienienie sterownika oraz zakodowanie go.
Dodam że starego nie mogę przekodować gdyż nie ma w nim przycisku zapalania świateł tylnich przeciwmgielnych.
Jakby komuś było potrzebne co trzeba zrobić aby dołożyć przewody niech śmiało piszę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 330i/Ci wersja USA a EU - jakie różnice?
PostNapisane: 6 sierpnia 2017, 16:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Jak zmienisz front panel to światło przeciwmgielne nie zapala się na module z USA?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL