BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 15:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E60 to chiptuningu
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 11:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Ciekawe jak takie coś jeździ, bo dynamike ma jak wynika z danych fajną:) : http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=39562


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 11:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
to nie jezdzi..........to za.....

takiego diesla to bym chcial :hyhy:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 12:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
a ja nie- za te kase to pewnie niezłe M5 v8 mozna kupic i sporo zostanie

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 14:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Frank nie mowimy tu o pieniadzach :znudzony:
mowimy o mozliwosciach tego auta :ok:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 14:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
pablo022 napisał(a):
Frank nie mowimy tu o pieniadzach :znudzony:
mowimy o mozliwosciach tego auta :ok:


uwazasz,ze ten skoksowany diesel ma szanse przy 5.0 V8 z M5 ? Szczerze wątpie. Nie samym momentem obr się żyje :cwaniak:

ale moze sie myle :cwaniak:

dla mnie ideałem zostaje E34 540i manual + kompressor. Wzor po prostu. Widziałem egzemplarz mający ok 450 PS. Do tego masa 1650 kg i nie ma o czym rozmawiac :D

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 14:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Frank napisał(a):
uwazasz,ze ten skoksowany diesel ma szanse przy 5.0 V8 z M5 ? Szczerze wątpie. Nie samym momentem obr się żyje :cwaniak:


Właściciel auta kupił go w salonie i teraz tylko zmienił silnik, czyli auto do normalnej jazdy troche zmienione. Poza tym na trasie takim fajniej się wyprzedza niż M5, tak samo w miescie odpycha się to pewnie nieziemsko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Frank napisał(a):
uwazasz,ze ten skoksowany diesel ma szanse przy 5.0 V8 z M5


a Ty dalej swoje, zachowujesz sie jak Kornelio :D zarcik :cwaniak:
ja nie mowie ze da czy nie da rady M5(na 100%nie da), ale po prostu....
moze inaczej:
jak na diesla to wynik jest naprawde bardzo dobry :ok:

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Piotr_Ł napisał(a):
Poza tym na trasie takim fajniej się wyprzedza niż M5,


500Nm przy 400 PS to duzo wiecej niz 600 Nm przy 300 PS .

A ja powiem ,ze jakbym miał kupic nowego diesla i przerabiac skrzynie , tjuningowac to i tamto ,zeby podniesc osiagi to chyba bym wolał kupic 550i .

Ale kazdy ma swoje gusta.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Frank napisał(a):
A ja powiem ,ze jakbym miał kupic nowego diesla i przerabiac skrzynie , tjuningowac to i tamto ,zeby podniesc osiagi to chyba bym wolał kupic 550i .

:rotfl: :rotfl:

zakladajac, ze wlascicel opisywanej 39 mial takie zalozenia,to mozna by pomyslec ze nie do konca jest normalny :niepewny: ale wydaje mi sie ze pomysl na modyfikacje narodzil sie po jakims czasie,wiadomo "apetyt rosnie w miare jedzenia" pewnie uznal ze auto jest juz dla niego za slabe,wiec.....

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
pablo022 napisał(a):
" pewnie uznal ze auto jest juz dla niego za slabe,wiec.....


nie sadze,zeby 300 konne auto na długo go usatysfakcjonowało ;)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:18 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
pablo022 napisał(a):
Frank napisał(a):
A ja powiem ,ze jakbym miał kupic nowego diesla i przerabiac skrzynie , tjuningowac to i tamto ,zeby podniesc osiagi to chyba bym wolał kupic 550i .

:rotfl: :rotfl:

zakladajac, ze wlascicel opisywanej 39 mial takie zalozenia,to mozna by pomyslec ze nie do konca jest normalny :niepewny: ale wydaje mi sie ze pomysl na modyfikacje narodzil sie po jakims czasie,wiadomo "apetyt rosnie w miare jedzenia" pewnie uznal ze auto jest juz dla niego za slabe,wiec.....


pablo e60 a nie e39. druga sprawa: 540 z kompresorem raczej ekonomiczne nie jest.a ciekaw jestem jak spalanie tego skoksowanego diesla wyglada...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Kornelio napisał(a):
pablo e60 a nie e39

moj blad :niepewny:
Masz racje ........tym razem :D :cwaniak:

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 15:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Frank napisał(a):
nie sadze,zeby 300 konne auto na długo go usatysfakcjonowało

to zmieni na 550i :ok: :D

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 16:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kornelio napisał(a):
540 z kompresorem raczej ekonomiczne nie jest.a ciekaw jestem jak spalanie tego skoksowanego diesla wyglada...


to moze porownajmy jeszcze koszt ubezpieczen i spadku wartosci obu aut..o cenie czesci nie wspomne. Na spalaniu sie utrzymanie auta nie konczy .

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 17:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2213
Lokalizacja: 3CiTy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Frank napisał(a):
Na spalaniu sie utrzymanie auta nie konczy .

no wlasnie :zly:



zawsze mozna LPG zalozyc :D zarcik :ok:

pozdro

_________________
Bayerische Motoren Werke...
MĂłj byÂły Is-ik
Chcesz kupiĂŚ zadbane e39?? -> Moja 528i

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 19:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Frank napisał(a):
500Nm przy 400 PS to duzo wiecej niz 600 Nm przy 300 PS .

Tylko zobacz przy jakich obrotach są dostępne te Nm. Zobacz jaką dynamike ma auto. Możesz porównać elstyczność tego diesla z jakimś 540 manual czy M5 E34 , albo do 740 czy 750 E32 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 19:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Piotr_Ł napisał(a):
Tylko zobacz przy jakich obrotach są dostępne te Nm.


diesel ma tak skromny zakres obrotów,ze nic dziwnego,ze ma duzo mocy juz np przy 1500 obr. A do ilu się kręci ? No własnie. M5 do 7000.
Do tego diesla wspomaga turbo, silniki wolnossace muszą to nadrabiac obrotami.

Piotr_Ł napisał(a):
Zobacz jaką dynamike ma auto. Możesz porównać elstyczność tego diesla z jakimś 540 manual czy M5 E34 , albo do 740 czy 750 E32 ?


DYnamike ? Chodzi Ci o brak koniecznosci zmiany biegów ? Po to chyba są, auta to nie tramwaje. I nie rozumiem tych wszystkich ahów i ohów nad elastycznością diesli...przytocze wam pewien przykład:
nie tak dawno temu czytam sobie teścik nowej OCtavii TDI 1,9 , 105 PS.
PAtrze na pogrubioną , okraszoną wielkimi literami tabelke ELASTYCZNOŚĆ, gdzie autor rozpływał się wręcz nad wspaniałymi jak na tę klasę auta i mocy osiągami.
Analizuję dane i faktycznie:
od 80 do 120 km/h na czwatym biegu - 9,6 sekundy ! Super rezultat, moja 730i manual nie robiła tego na czwórce szybciej.
Ale pozniej patrze na pomiary przyspieszenia od 0 do 140 km/h z poszczegolnymi wynikami dla 60, 80 , 100 , 120 i 140 km/h. Co sie okazało ? Ze octavia pędzona do czerwonego pola na kazdym biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w ...9 sekund !
Zatem korzysc z takiego manewru jak redukcja w tym aucie to 0,6 sekundy..
I tutaj rysuje się podstawowa różnica miedzy benzynowcem a dieslem- w benzynie redukcje przynoszą z reguły oczekiwany efekt, natomiast w dieslu mozna się mocno zdziwić.
Nic nie mam do diesli ale naprawde, nie przesadzajmy z tą boską elastycznoscią i dynamiką. W 540/740, 750 czy M5 gdy chcemy gwałtownie przyspieszyc redukujemy bieg i odwiedzamy czerwone pole. I konia z rzędem temu, kto woli sie napawac poczuciem elastycznosci zamiast rykiem V8 czy V12. Dodam jeszcze,ze w przypadku aut z automatyczną skrzynią biegów odpada dyskomfort braku elastycznosci i koniecznosci czestego siegania do drązka. JAkze czesto stosowany argument przez motoryzacyjnych pismaków zachwycających się dieslami o pojemnosci moich 4 cylindrów.

Ta 535d manual ma wiekszy moment obr niz nowe M5. Ale to jeszcze nie znaczy ,ze jest bardziej dynamiczna.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 21:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 218
Lokalizacja: SZCZECIN
..."rykiem V8 czy V12"...

i pomrukiem R6 :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
Po za tym silniki diesla są mniej wytrzymałe w górnych obortac,h łatwiej jest przekręcić w dieslu panewkę niż benzynie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2007, 22:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 245
Lokalizacja: Lublin
Frank napisał(a):
Piotr_Ł napisał(a):
Tylko zobacz przy jakich obrotach są dostępne te Nm.


diesel ma tak skromny zakres obrotów,ze nic dziwnego,ze ma duzo mocy juz np przy 1500 obr. A do ilu się kręci ? No własnie. M5 do 7000.
Do tego diesla wspomaga turbo, silniki wolnossace muszą to nadrabiac obrotami.

Piotr_Ł napisał(a):
Zobacz jaką dynamike ma auto. Możesz porównać elstyczność tego diesla z jakimś 540 manual czy M5 E34 , albo do 740 czy 750 E32 ?


DYnamike ? Chodzi Ci o brak koniecznosci zmiany biegów ?

Nie chodzi mi o to:
"Zmierzyłem natomiast elastyczność i wynosi ona
4.2s na IV (60-100) oraz
5.3s na V (80-120) przy 3 osobach na pokładzie"
masz dane aut o których wspomniałem ? Jeśli tak to podaj będziemy mieli jakieś porównanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL