BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 11:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 22:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
!kuchar napisał(a):
U mnie nic takiego nie ma. U mojego ojca w M54 także nie.


To fuksa macie:
viewtopic.php?f=1&t=121636

Oprocz tego na e46fanatics.com jest cala masa podobnych tematow. Wada konstrukcyjna dolotu.

!kuchar napisał(a):
Padająca odma w M54 ? To jest jakby element eksploatacyjny poza tym "padają" pewnie po dużych przebiegach.


No. To tak jak wtrystki i turbo w dieslach. Albo konwerter w automatach. Dziekuje za taka eksploatacje :) Do tego padajacy VANOS. No i uszczelki silnika tez tak jakby mniej wytrzymuja.


damianRC napisał(a):
Nie wiem ile w tym prawdy ale obiło mi się o uszy, że w e46 za ocenu jest gorsze wykończenie - tzn jakość plastików itp.


No ale to sa te same elementy - gumolit na tunelu, odklejajaca sie tapicerka ze slupkow, kruszacy sie plastik podszybia. W USA gorsza to byla taka opcja ze mozna bylo zamowic 'leatherette' - sztuczna skore, 10x bardziej trwala niz ta zwykla. Cala reszta to raczej to samo.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:26 
Wspomniałem wcześniej, że to wszystko można naprawić stosunkowo niedużym kosztem:
tj:
- gumolit na tunelu, mam lekarstwo:
http://allegro.pl/lakier-strukturalny-n ... 59922.html
w porównaniu do największego konkurenta E46, czyli A4 B6, Audi wychodzi zdecydowanie gorzej. Łuszczące przyciski występują na boczkach drzwi, konsoli środkowej (całej, włącznie z radiem), a nawet włączniku świateł

- tapicerka od słupków odkleja się w autach, które większość swojego czasu spędzają w wysokich temperaturach, ale jest na to sposób... używane, ładne nakładki słupków kosztują od 10 do 20zł - w zależności od stanu i pazerności sprzedającego.

- plastik podszybia, j.w., nowy w ASO - 200zł

Posiadałem grubo ponad 100 sztuk modelu E46, więc jakiś punkt odniesienia posiadam.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
!kuchar napisał(a):
Co do materiałów użytych w środku w E46 to nie widze innego auta w tym segmencie, które może być lepsze, a są tylko gorsze.

W203, dziękuję, dobranoc :D

Dla mnie jakosc plastikow w E46 jest TRAGICZNA. To rysujace sie badziewie jest chyba zrobione z gownolitu. Wszedziej sa jakies rysy, oba schowki w konsoli srodkowej, ramka przy przyciskach od szyb, plastik przy recznym -> to wszystko wyglada tragicznie jezeli kierowcą nie byl facet z idealnie przycietymi paznokciami, nieuzywajacy tych schowkow. Nie mam problemu uszczelek mimo przedlifta ale walczylem juz ze skrzypieniem (wazelina techniczna rulez). Uwazam E46 za przepieknie zaprojektowane auto (bryla, srodek), swietnie sie prowadzace, ktore otacza kierowcę i w bogatszych wersjach dobrze wyposazone ale jakosc srodka jest fatalna, tak samo jak duza ilosc wad wrodzonych w tym modelu. Mam porownanie do E34, ktore to rowniez posiadam oraz do C klasy. No i z calym bolem serce jako fan BMW musze stwierdzic ze jak ktos jezdzi spokojnie i w203 zdecydowanie lepiej wypada -> wyposazeniowo, silnikowo, komfortowo i jakosciowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Tomek napisał(a):
Dziekuje za taka eksploatacje Do tego padajacy VANOS. No i uszczelki silnika tez tak jakby mniej wytrzymuja.

Kurcze na prawdę nie wiem. Widziałem zabite M52 M54 cieknące olejem do okoła ale nigdy takiego auta nie ogladałem dłuzej niz kilka chwil i zazwyczaj cena odzwierciedlała rzeczywistość do tego po całej reszcie było widać, ze auto jest dobite i zaniedbane.

Jest sporo użytkowników M54. Jaka cześć z nich narzeka na Vanosy i odmę i ile maja najechane ? W obydwu M54 z którymi mam styczność jest wszędzie sucho jak pieprz. Może rzeczywiście fart a moze po prostu kupuje samochody z historią serwisową aso, o które ktoś dbał ? bo auta, którego juz nie mam czyli N42 było to samo...sucho jak pieprz, zero problemów z valvetronikiem itp. a jak przczytałem temat o N42 to w życiu nie kupił bym auta z tym motorem.

Żeby nie było nie twierdze, ze E46 to mistrz niezawodności czy coś chociaż na prawde jest dobrze ale niestety czym nowsze auta/nowsze Bmw tym gorzej i drożej. Za pare lat będą krążyły tematy, ze M54 to ostatnie godne polecenia wolnossące R6 od Bmw (oby N52 okazał się równie dobry bo można poczytać, że tak nie jest).


Krzysiek_E34 napisał(a):
W203, dziękuję, dobranoc

Miałem okazje ostatnio jechać jako pasażer. Nie wiem jak elementy plastikowe w okolicach podłokietnika itp. (czyli te co rysują sie w e46) ale materiały na desce rozdzielczej i boczkach drzwi w Bmw fajniejsze, milsze w dotyku zeby nie powiedziec, ze po prostu lepsze. W Mercedesie były zdecydowanie twardsze.

Ja w tym aucie nie widzę słabych materiałów poza plastikami w okół ręcznego i tymi pieprzonymi schowkami na okulary + popielniczka. Jest tak jak napisales ale to sobie można "zregenerować" a ja sobie sam tego nie porysuje. Do E39 nie ma co porównywać, tam jest duzo lepiej i w zasadzie nie ma się co porysować nawet jakby tym autem jeździł kowal.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Tomek napisał(a):

Oprocz tego na e46fanatics.com jest cala masa podobnych tematow. Wada konstrukcyjna dolotu.

Jak byś tam był to wklej linka :)
dodam od siebie,co juz było powiedziane
-podszybie kupiłem nowe
-słupki uprałem,odlazł materiał ...podkleiłem odlazło są w Wawie na flokowaniu.
-guma we wnętrzu łuszczy się nowe-Lakier struktura.
-uszczelka pokrywy zaw-twarda jak beton po 13Latach jak w japońcu po 20.
-mocowanie pompy wody jakoś tak niesymetrycznie zrobione,przez nie wymieniłem dobrą pompę na nową :oczami:
-rdzy nigdzie nie ma..jedynie pompa wody :zly:
Obrazek
chodź może to tylko u mnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 23:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
!kuchar napisał(a):
Jaka cześć z nich narzeka na Vanosy i odmę i ile maja najechane ?


Wszyscy, chyba ze kupujesz auto jak ma 50tys i sprzedajesz jak ma 100tys, to wtedy moze rzeczywiscie nie bedziesz musial w tym grzebac. No i jeszcze zawsze jest ta kwestia ze ludzie twierdza ze wszystko jest tip-top i w ogole panie Niemiec co tydzien dzwoni silnika posluchac a w rzeczywistosci troche malo spostrzegawczy sa zeby nie powiedziec dostadniej.




Nightfox napisał(a):
Jak byś tam był to wklej linka


http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=265751
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=103232

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 09:15 
Krzysiek_E34, to teraz porównaj W203 do E46 pod względem korozji czy silników - dziękuję dobranoc :rotfl: . Masz najtańszą wersję z gumą na listwach to czego oczekujesz? :D. Ja zazwyczaj mam M-pakiet, więc listwy Alu Black/Silver Cube i nic mi nie schodzi :D . Poza tym listwy można wymienić lub umalować i problemu nie ma.

Uszczelka pokrywy zaworów kosztuje niecałe 100zł, samemu można wymienić, reszta uszczelek w E46 jest bez zarzutu (pomijam poliftowe 318i, bo tam leje się jak z dzika :D) ). Odmę wymienia się raz na 150tys, koszt od 120zł do 220zł (w zależności diesel/benzyna).

I teraz porównajcie te wady, do konkurentów.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 11:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
rybik napisał(a):
Krzysiek_E34, to teraz porównaj W203 do E46 pod względem korozji czy silników - dziękuję dobranoc :rotfl: . Masz najtańszą wersję z gumą na listwach to czego oczekujesz? :D. Ja zazwyczaj mam M-pakiet, więc listwy Alu Black/Silver Cube i nic mi nie schodzi :D . Poza tym listwy można wymienić lub umalować i problemu nie ma.

W MB mozna pomalowac spody drzwi i tez problemu nie ma :rotfl: Jakos w innych samochodach takie rzeczy sie nie zdarzaja nie liczac jeszcze VAGa i ich slynnych plastikow na drzwiach. Pod wzgledem korozji mowisz? Pewnie chodzi o krawedz maski, ktora w 99.99% E46 jest juz zaatakowana, a moze o listwe nad podswietleniem tylniej klapy w sedanach? To juz nie wiem co gorsze, wymienic blotnik czy malowac klape/maske albo spawac urwany wozek. Silniki mowisz? Nooo... podstawowy ma 130hp i byl tylko 2 lata, pozniej wszystkie benzyniaki byly doladowane i juz w podstawie bylo prawie 150hp i sporo niutona, jak to sie ma do 316/318i? No nijak ;) Tak samo wole kompressor niz B20 czy to stare M52 czy juz nowsze N. Kompressory sa prawie niezniszczalne, szczegolnie ze w W203 nie mialy juz sprzegla jak w W202/W210, czego nie mozna powiedziec o valvetronicku :rotfl: Tak samo jak nie slyszalem zeby V6 braly olej, a M54 juz tak. O V8 nie spominam, szkoda dobijac lezacego. Brakuje tez posredniego diesla miedzy 2.0, a 3.0, a w MB jest 2.7. O wyposazeniu standardowym nie wspminam (klima, el.fotele, tempomat, komputer, 4x el szyby, czujnik swiatel), bo szkoda pisac patrzac na gole jak swiety turecki E46 w podstawie ;) Lubie to auto, ale mozna oczekiwac zdecydowanie wiecej po cenie tego auta w porownaniu do glupiej Vectry czy Mondeo, a kolorowo wcale nie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Tomek napisał(a):
Wszyscy, chyba ze kupujesz auto jak ma 50tys i sprzedajesz jak ma 100tys, to wtedy moze rzeczywiscie nie bedziesz musial w tym grzebac. No i jeszcze zawsze jest ta kwestia ze ludzie twierdza ze wszystko jest tip-top i w ogole panie Niemiec co tydzien dzwoni silnika posluchac a w rzeczywistosci troche malo spostrzegawczy sa zeby nie powiedziec dostadniej.


Masz racje rzeczywiście większość aut na forum jest opisana jako "igły" trzymające moc itp. :rotfl: ale na pewno jest sporo takich aut w bardzo fajnym stanie tu na forum i wiem to sam po swoich. Da się mieć takie auto, ciężko znaleźć ale jak masz gotówke i szukasz to znajdziesz bo przeciez E46 to nie jest E39 540i6 Mpak, którego właściwie nie da się kupić.

Nie miałem Bmw, w którym cykały Vanosy czy były z nimi problemy. Myśle, że to dotyczy aut z przebiegami 250km+. Dodajmy jeszcze do tego, że dobry olej ma tu delikatnie mówiąc nie małe znaczenie...
Skoro Vanosy się zużywają to trzeba się z tym pogodzić a jak nie to jeździć czym innym - ciekawy jestem jak wygląda sprawa w silnikach Audi i Mercedesa ? V6 2.4/2.8 i 3.0 lubią znakomicie ciec olejem do okoła a po dużych przebiegach leje się z nich jak woda z kranu, problemy z cewkami, spalanie w mieście 15-18 i już nawet nie pamietam co a do tego dochodzi znakomity dostęp w komorze silnika Audi, kiedy pod maską siedzi V6 :znudzony: - i nie mówie tego z powietrza tylko trochę się napatrzyłem i nasłuchałem ojca, który od 35 lat naprawia samochody. Co do Mercedesa to na forum C-klasy spędziłem pare dni i superlatywów na temat pocenia się silników M111 kompresor i jego nowszej odmiany oraz V6 nie przeczytałem.

rybik napisał(a):
Uszczelka pokrywy zaworów kosztuje niecałe 100zł, samemu można wymienić,

Otóż to. Poza tym, jak pisałem jeszcze w żadnym Bmw nie miałem z ta uszczelką problemów. Zapewnie gdybym kupił egzemplarz z przelotem 300k+ mógłbym go mieć.

rybik napisał(a):
reszta uszczelek w E46 jest bez zarzutu (pomijam poliftowe 318i, bo tam leje się jak z dzika )

Można się naczytać a mój ojciec miał suche N42, być może ktoś robił remont ale po 250kkm potwierdzonych w aso ?
Zdejmowaliśmy pokrywe zaworów i uszczelka może bardzo elastyczna nie była ale do twardości jak kamień sporo jej brakowało.
p.s cena nowej pokrywy zaworów uszczelki do n42 jest ciekawa.

rybik napisał(a):
Masz najtańszą wersję z gumą na listwach to czego oczekujesz? . Ja zazwyczaj mam M-pakiet, więc listwy Alu Black/Silver Cube i nic mi nie schodzi

Tutaj też prawda. Różnica w wyposażeniu auta robi bardzo dużo choćby optycznie wygląda na bogatą i o wiele lepiej zrobioną niż w podstawowych wersjach.

Krzysiek_E34 napisał(a):
Pod wzgledem korozji mowisz? Pewnie chodzi o krawedz maski, ktora w 99.99% E46 jest juz zaatakowana, a moze o listwe nad podswietleniem tylniej klapy w sedanach?

W kombi polifcie miałem ten problem z krawędzią maski po bokach był ślady zaczynającej się korozji. W sedanie nie ma śladu i pewnie nie będzie. Z tyłu też nie. Oba auta miały oryginalny ponad 10 letni lakier na tych elementach.

Tak czy inaczej na rdze lub jej początki w E46 trzeba bardzo uważać i wiedzieć, gdzie zajrzeć.

Krzysiek_E34 napisał(a):
O wyposazeniu standardowym nie wspminam

No niestety nie od dziś wiadomo, ze tutaj Bmw daje ciała. Podstawowe wersje w środku wyglądają kiepsko a wcale tanie nie są i za wszystko trzeba dopłacać... Zwykłe, jeszcze niebieskie fotele + jasne wnętrze + czasem manualna klima w E46 wygląda tak słabo, ze to auto nie powinno mieć znaczka Bmw. Wersja bogatsza ze sportowymi fotelami itp. w środku wygląda po prostu jak zupełnie inne auto...

Panowie w temacie można pisać dużo. Moim zdaniem wszystko zależy od stanu samochodu i poprzednich użytkowników ale jak widać w coupe były inne problemy z uszczelkami i elementami plastikowymi. Ja nie miałem egzemplarza E46 przed liftem więc pewnie nie jestem obiektywny bo potem te rzeczy poprawiono.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 12:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 393
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111532
330Ci 08/2000 (USA)

Z typowych wad dla coupe i M54B30:
- problemy z centralnym zamkiem (u mnie siłownik, często są to przekaźniki w module komfortu)
- problem z odklejającymi się uszczelkami drzwi
- padająca DISA
- rdza w okolicach tylnej listwy klapy bagażnika (coraz więcej się tego w Coupe widuje)
- kiepski plastik na konsoli środkowej w okolicy schowków i hamulca ręcznego
- pompy wspomagania
- żarłoczność oleju :cool:
- skrzynia manualna (problem niepowracającego lewarka, i inne)

Podkreślone te wredne usterki :) Eksploatacji nie wymieniam bo to nie idea tego tematu :)
I tak kocham to auto, pomimo jego licznych wad i innych eksploatacyjnych wymian :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Krzysiek - jarasz się tymi MB, a warto wspomnieć, że 2.2 170 koni wolnossące jeździ lepiej od MB doładowanego 2.3. :wstyd:

Im dalej w las tym nielepiej, silniki BMW bez doładowania jeżdżą szybciej i palą mniej.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 15:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
-Muszę dodać tykający i trzeszczący wentylator nawiewu. Robiłem kurację w e36 compact jak i e46 compact.
-Uszczelka przednich drzwi w compact na wysokości głowy piszczy po umyciu auta oraz podczas deszczu przy dziurawej nawierzchni. Wazelina rules lub Einszett Gummi Pflege Stift, ale tego ostatniego jeszcze nie testowałem.
-Powtórzę słowa innych, ale podstawowe listwy to jakiś dramat, szczególnie te na drzwiach, bo w compact jest inna klamka i jeśli jeździła kobieta to farba schodzi. Trzeba oklejać folią i po problemie.
-Jeden z błotników atakowała ruda, wada to nadkole, które ociera o blachę i zdziera ocynk jak pilnik do metalu. Konstrukcja tegoż nadkola to wymysł jakiegoś idioty jeżeli chodzi o demontaż.
Innych wad poza systemem audio nie stwierdziłem. Nawet słaba skrzynia basowa daje radę i nie trzeba nic więcej.

Co do W203, to mam w domu model po FL. Rdza na dole drzwi pod gumowymi osłonami, we wlewie paliwa też podnosił się ocynk. Jakiś ciężki debil wymyślił plastikowe osłony kanałów bagażnika (jak się otworzy klapę to dopiero to widać), gdzie spływa z tyłu woda i pod osłoną pojawiła się ruda. Zamykanie tylnej klapy to jakieś nieporozumienie, malutki uchwycik na palce dziecka. Wnętrze jest smutne, sreberko zdziera się z lewarka skrzyni biegów i zasłonki schowka w tunelu środkowym.
Przyciski szyb i ich umiejscowienie to też błąd. Pasażer otwierający szybę, musi przechylić prawą nogę w lewo i dopiero wciśnie przycisk (jest za nisko). Przyciski od szyb są bardzo tandetne i skrzypią.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 15:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
mr18 napisał(a):
Uszczelka przednich drzwi w compact na wysokości głowy piszczy po umyciu auta oraz podczas deszczu przy dziurawej nawierzchni. Wazelina rules lub Einszett Gummi Pflege Stift, ale tego ostatniego jeszcze nie testowałem.

Nic takiego w compakcie 02r nie miało u mnie miejsca. Auto było w zime nie garażowane, uszczelki po kupnie raz zakonserwowane i amen.

Co do listw dekoracyjnych w compakcie to podstawowe jak w każdy E46 wytarły się w okoliach lewarka zmiany biegów. Na drzwiach itp. to trzeba chyba specjalnie to porysować moim zdaniem. Plastikowe klamki w compakcie z przelotem 250kkm wyglądały jak nowe.

Po raz kolejny trzeba napisać. Jak kto dba tak ma co nie zmienia faktu, ze listwy w okolicach lewarka sie zużywają ale plastikowe klamki ? na nich nie ma lakieru.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 15:40 
Krzysiek_E34

Wpatrzony jesteś w Mercedesa jak szczerbaty w suchary.
Owszem, rdza najczęściej na masce od spodu (źle przemyślane zastosowanie uszczelki, gdzie zbiera się woda i efekt jest). Rdza na tylnej klapie, to naprawdę rzadkość. A jak się zdarzy to można kupić maskę za 150zł i zmienić. A w Mercedesie kupisz dobre elementy? Nie, bo każde są z dziurami. Jak się ma do 316/318? Dlaczego Porównaj silniki o podobnej mocy, po prostu E46 ma OGROMNĄ bazę silników w tym modelu. Pokaż mi taki drugi model samochodów z tak ogromną możliwością wyboru silnika. Pojemności o 1,9i do 3,2i. Moc od 113KM do 360KM. Silniki cztero jak i sześciocylindrowe. Benzyna i diesel.

Mnie do Mercedes nie przekonasz, bardzo często posiadam CLK do sprzedania, różne silniki, różne opcje wyposażenia. Jest wygodnie, jest komfortowo, ale nie ma tego, co ma BMW.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 15:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Cytuj:
!kuchar napisał:
na nich nie ma lakieru.

Przecież jest tam taki sam kolor jak na listwie koło radia, ten element można zdemontować bo całość klamki jest przytwierdzona do boczka i ma czarny kolor. Jeśli jeździła kobieta to paznokciami porysowała. Ja nawet nie dosięgam w to miejsce. Zależy jaki masz materiał na tych listwach. Bo widziałem lakierowane z połyskiem, aluminiowi i matowe, które się właśnie wycierają.
Obrazek Obrazek
Cytuj:
!kuchar napisał:
uszczelki po kupnie raz zakonserwowane i amen.

Czym konserwowałeś? Bo może są różnice, ja mam auto z 5/2003 czyli poliftowe i można coś zmienili.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 16:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
!kuchar, Tak czytam co piszesz i stwierdziłem że masz najlepsze auta na świecie :D
Niemiec nie dzwoni by posłuchać jak chodzi..? :rotfl:
!kuchar napisał(a):
Otóż to. Poza tym, jak pisałem jeszcze w żadnym Bmw nie miałem z ta uszczelką problemów. Zapewnie gdybym kupił egzemplarz z przelotem 300k+ mógłbym go mieć.
gwarantuje ci że jak masz z pierwszego montażu to jest jak beton..i warto ją wymienić bez względu czy z niej leje czy nie. bo chyba nikt nie chce jej kawałków w kanałach olejowych za jakiś czas. ja wymieniłem 2 pokrywy zaw. z której nie ciekło i podstawy filtra oleju z której ciekło...jeszcze mam zamiar wymienić kolektora ssącego,i tez nie ze względu że cos nie halo.. tylko jak każdy odkręcał i jest twarda to u mnie tez musi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 16:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
mr18, jeśli chodzi o klamke to jest czarna plastikowa i nie zużywa się. Co do listwy na uchwycie do zamykania to sorry - masz oczywiście racje, ona jest w kolorze listwy dekoracyjnej i farba z niej zeszła. Zapomniałem o tym bo farba zeszła całkowicie i było to czarne lekko błyszczące niczy pianko black :) także nie było widać, ze cos nie tak. (miałem czarne wnęteze, czarne boczki).

mr18 napisał(a):
Czym konserwowałeś? Bo może są różnice, ja mam auto z 5/2003 czyli poliftowe i można coś zmienili.

Dobrze je czyściłem i zakonserwowałem jakimś pierwszym lepszym preparatem do uszczelek z marketu, dawa razy w odstepnie gdzieś 12h. Naprawde E46 compact nie sprawiał problemów pod względem uszczelek jakichkolwiek, gdziekolwiek. Jedyne listwy dekoracyjne wlasnie na uchwycie drzwi i obok lewarka. No i oczywiscie łuszczenie sie plastików koło ręcznego. To są elementy wrażliwe i kiepskie w e46 (na drzwiach tylko w kompakcie) poza tym wg. mnie jest bardzo dobrze.

Panowie nie przesadzajmy. Wiadomo, ze od Bmw wymaga sie sporo ale lekkie cykanie czy trzeszczenie uszczelek, które są suche to nie dramat tylko kosmetyka, która łatwo zlikwidować. W E39 mojego taty nie słychać w środku dosłownie nic, to jest jakośc wykonania, które próżno szukać u konkurencji (A6 C5 czy W210 miękną przy 'piątce', jeździłem i tam jest wiele dźwięków plastików dochodzących nie wiadomo skąd). Jedyne co do własnie uszczelki, które na nierównościach "skwierczały", posmarowane preparatem przestały. Słychać też rygle od drzwi - te posmarowałem białym smarem i cisza.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 16:08 
Nightfox, dokładnie masz racje. NIE MA możliwości, by uszczelka pokrywy zaworów w M5x była dobra mając 10 lat. Jeżeli jest dobra, tzn., że była wymieniana.

Przebieg nie ma nic do rzeczy. Guma po prostu traci właściwości.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 16:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Nightfox napisał(a):
!kuchar, Tak czytam co piszesz i stwierdziłem że masz najlepsze auta na świecie
Niemiec nie dzwoni by posłuchać jak chodzi..?


Nie kupowałem od Niemca ale poprzedni właściciel dzwonił i pytał :hyhy: hehe a tak na marginesie to są tacy co sprzedają fajne auta z lekko mówiąc łezką w oku :hyhy:

Nie twierdze tak, gdzie mi tam stanem mojego do niektórych forumowych igieł, do tego z mitycznym b28 a nie złopiącym litrami olej m54 :rotfl: .

Staram się kupować zadbane i podciągać ich stan do jak najlepszego bo uważam, ze okazyjne Bmw szczególnie z mocnym silnikiem to proszenie się o wydatki i strata czasu, tyle. Może tak pisze, bo nigdy nie mialem kłopotów z samochodami. Ja robie co mam zrobić w pakiecie startowym i spokój, potem zmieniam elementy na które mi przyjdzie ochota, często profilaktycznie (chocby niepotrzebna zmiana odmy w N42, która była dobra - co piszą w necie w temacie N42, poczytaj i nikomu nie polecisz tego auta - żeby nie było, też go bym nie kupił drugi raz).
Nie miałem nigdy problemów z autami ani Hondą ani z BMW. Jedyna awaria to wymiana pompy paliwa w A3 1.8T. Poza tym sama eksploatacja i zmiany niektórych elementów z wyprzedzeniem.

Zdejmowałem 8 letnia uszczelke w Hondzie (auto od początku w rodzinie u mojego ojca). Uszczelka była elastyczna i pewnie by nie ciekła ale i tak została założona nowa. Tamta stara była ściągana wczesniej dwa razy do regulacji zaworów przez właściciela. No ale to była Honda więc moze troche inna bajka... czy Bmw stosuje inną mieszanke gumy ?

Nightfox napisał(a):
gwarantuje ci że jak masz z pierwszego montażu to jest jak beton..i warto ją wymienić bez względu czy z niej leje czy nie

Nie będę się spierał bo masz racje. Ja piszę tylko, ze jeszcze nigdy mi nie ciekło z uszczelki pokrywy. W moim aucie poprzednik zdejmował pokrywe zaworów nie wiem po co i podobno uszczelka byla zmieniana więc mam spokój ale zapewne gdy bym zdjął pokrywe kupie nową.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 17:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
!kuchar, Troszke zaprzeczasz sam sobie.. twierdzisz że poprzedni właściciel zdejmował pokrywę...na 99% przez ta uszczelkę..bo niby po co innego .?chyba że vanos telepał.. a piszesz że takie rzeczy dzieją się powyżej ''300k+''
wniosek nasuwa się sam..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL