BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 21:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 17:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Zmieniał odmę i twierdzi, ze przy tym ściągał kolektor. Pokrywe by zobaczyć czy i ile jest brudu - wg. mnie nie chyba, ze bardzo go to interesowało. Wiesz ciężko powiedzieć czasem kto co wymieniał. Twierdzisz, ze uszczelka pokrywy zaworów to taka słabizna w Bmw ?
Compact, którym jeździł mój tata od 170kkm do 230kkm był u poprzedniego właściciela, którego znał. On nie zmieniał tej uszczelki - byc może ktoś to robił wcześniej - mój ojciec wziął auto przy nie całych 230kkm i sprzedał przy ponad 250kkm i nadal było sucho. Nie sądze ze obecny wlasciciel juz musi ją zmieniać. Auto przejechało na jednej uszczelce 80kkm albo i wiecej i nadal było sucho więc raczej nie wymienia się tego co rok czy dwa lata...

Temat jest o jakosci Bmw i uszczelek drzwi, silnika etc. Skoro twierdzisz, ze w Bmw jest z tym tak kiepsko to wg. mnie znajdziesz wiele przykładów gdzie, jest gorzej :)


Nightfox napisał(a):
a piszesz że takie rzeczy dzieją się powyżej ''300k+''

Widziałem wiele używanych Bmw prosto z zagranicy. Jestem z Radomia więc jak pewnie wiesz nie mam problemu iść do komisu i zobaczyć Bmw :rotfl: , które ma na blacie skręcony zegar z 400 na 190kkm a pare dni wczesniej widzialem je w warsztacie, gdzie znajomy wycinał katalizatory dla komisanta :wstyd: - i tam, auto mialo jeszce prawie 400kkm. Potem pewnie prosto pojechało do nadwornego majstra zeby skręcić licznik. Widziałem też bardziej zadbane bemki z duzo mniejszymi przebiegami i jakimś dziwnym trafem większość świeżynek prosto od turasów miało zachlapany motor...a te nazwijmy to 'oryginały' nie. Oczywiście to jest uogólnianie ale też coś mówi.


Nie jestem ślepo zjarany na Bmw i widze sporo innych fajnych samochodów, które może nie mają tego co Bmw ale pod względami niezawodności marka z Bawarii mogła by wziąć kilka lekcji. Z drugiej strony dobre egzemplarze E46 nie sprawiają problemów...

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 17:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Bo nie wszyscy się przyznają że wymienili,może maja wpojone że jak leje to znaczy że wrak i po co o tym mówić przy sprzedaży,silnik igła nie tykany :D jak ma uszczelka 10 lat to musi być twarda i tyle.na pewno w m5x . Twarda nie znaczy że musi z niej lać,ale nie znasz dnia ani godziny jak puści. więc co 5 lat warto ja wymienić,bo nie kosztuje majątku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
To to doszliśmy do finiszu na temat uszczelki pokrywy zaworów. Swoją drogą kupie sobie taką uszczelkę bo nabieram ochoty na regenracje vanosów i ich ustawienie - powiem, ze profilaktyczną ale jak wiadomo nawet jak vanosy nie 'klepią' a się to zrobi to różnia na plus w dynamice auta jest mniej lub bardziej odczuwalna bo juz chyba dwie osoby o Leo robili ten zabieg.


Na poprzedniej stronie zostało napisane o R6 i psującymi się Vanosami etc. Skoro po pewnych przebiegach się po prostu zużywają i trzeba to zrobić to w takim razie jakie to koszta ? Bo chyba nie są jakieś ogromne i jakby porównać do niekórych wymian czy awarii we wsponianych Mercedesach to raczej Bmw wypada zdecydowanie korzystniej.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 17:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
ok 1000zł z robotą

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 18:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
!kuchar napisał(a):
Nie miałem Bmw, w którym cykały Vanosy czy były z nimi problemy. Myśle, że to dotyczy aut z przebiegami 250km+. Dodajmy jeszcze do tego, że dobry olej ma tu delikatnie mówiąc nie małe znaczenie...


Pierwsze symptomy wadliwego VANOSa potrafiały pojawić się już przy 50tyś km, problem materiału z którego zrobione są oringi.

!kuchar napisał(a):
Otóż to. Poza tym, jak pisałem jeszcze w żadnym Bmw nie miałem z ta uszczelką problemów. Zapewnie gdybym kupił egzemplarz z przelotem 300k+ mógłbym go mieć.


Te uszelki wytrzymują 100-150tyś km max. Masz problem tylko o tym nie wiesz :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 718
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: m47
Garaż: murowany
e46 320D 2000r
- oj mi akurat strasznie rdza łapie nadolka =/ niestety
- chłodzenie, wentlator klimatyzacji
- mata pasażera ( ppffuuu 450zł ) :F
- nieszczęsna pompa wtryskowa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 19:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Tomek napisał(a):
Te uszelki wytrzymują 100-150tyś km max. Masz problem tylko o tym nie wiesz

Jeśli tak to każde M54, które nie miało zregenerowanych Vanosów ma ten problem. No chyba, ze ktoś to u mnie robił jeszcze jak auto było u 1 właściciela a ja o tym nie moge mieć bladego pojęcia - zapisy z aso są i to sporo, raz na rok minimum więc przez 10 lat sie nazbierało. Trzeba by sprawdzić jeśli się da co jest tam wyszczególnione.

Jesli uszczelki tłoczków Vanosów są zużyte to nie czuje tego ani Vanosów nie słychać. Jedyny sposób na sprawdzenie poza rgeneracją i inpa (która też nie wiadomo ile prawdy pokazuje) to chyba sprawdzenie osiągów/elastyczności z M54, które jest po kuracji regeneracyjnej. Chętnie bym to sprawdził chociaż moje auto nie miało problemy poradzić sobie z przypadkowo spotkanymi samochodami o osiągach podobnych lub nieco gorszych na papierze - np. Type-R Ep3. No ale to żaden dowód i dośc słabe odniesienie sprawdzać na drodze takie rzeczy.

Tomek, a Ty robiles Vanosy, masz z nimi jakiś problem ?

Vanosy i ich regenracja to nie jest droga impreza. Problem dla niektórych tylko jest taki, ze zapewne trzeba jechać do człowieka/zakładu, który sie specjalizuje w Bmw i to robi, wie jak, ma oem blokady rozrządu... Patrząc na problemy niektórych silników konkurencji to wcale tak różowo nie mają.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 stycznia 2014, 20:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
!kuchar napisał(a):
to chyba sprawdzenie osiągów/elastyczności z M54, które jest po kuracji regeneracyjnej.



Jakiś tam pogląd na przed regeneracją/po regeneracji:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 16 stycznia 2014, 09:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
To lista odemnie, po pol roku uzytkowania przedlifta:

- wycierajace sie plastiki w srodku
- klapa tyl/maska jesli chodzi o rude naloty i miejsca wrazliwe na korozje
- wolno dzialajace el. szyby
- trzeszczace uszczelki drzwi
- awaryjne PDC, chociaz same czujniki sa tanie nawet w ASO
- wrazliwy uklad napedowy na chocby minimalne luzy (drgania przy ruszaniu, przepinaniu z 1 na 2, szarpanie)
- szatanskie vp44 w M47
- zacierajace sie przepustnica w M43
- ujowaty automat GM w dieslach
- irytujacy brzeczyk ostrzegajacy o przymrozkach notorycznie zmieniajacy wskazania BC na temperature z np. godziny czy sredniego spalania
- slabe wyciszenie przy autostradowych predkosciach, brak szesciobiegowych skrzyn
- duuuuuuuuuza masa wlasna jak na gabaryty
- przecietne swiatla nie-ksenonowe, chociaz i tak o niebo lepsze niz E34 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 16 stycznia 2014, 13:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Krzysiek_E34 napisał(a):
- zacierajace sie przepustnica w M43



Możesz to rozwinąć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 16 stycznia 2014, 23:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Ventilator napisał(a):
Możesz to rozwinąć?

Ciezko chodzi pedal gazu przy wlaczonym silniku, szczegolnie ciezko przelamac pierwszy opor a pozniej juz miekko. Na zgaszonym chodzi normalnie. We wszystkich e46 m43 jakie ogladalem to bylo, oprocz jednego z niskim przebiegiem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 11 maja 2014, 06:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46 TOURING
Kod silnika: M54B25
Mam e46 z marca 2001 podejrzewam, ze mam instalacje poliftowa bo mam kluczyk i kierownice po lifcie.
Standardowo rdza pod maska, na tylnej klapie. Samochod stoi w serwisie. Czekam na Vanosa od uzytkownika ze Zdunskiej Woli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 23 maja 2014, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Krzysiek_E34 napisał(a):
irytujacy brzeczyk ostrzegajacy o przymrozkach notorycznie zmieniajacy wskazania BC na temperature z np. godziny czy sredniego spalania
irytujący to jest brzęczyk przypominający o wyłączeniu świateł w e36.. w e46 jest znośny, ale jednak daleko mu do tego w e39 :hyhy:

Z typowych usterek to dodam przecierające się kable od przycisku BC w manetce.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 15 września 2014, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
No to lecimy z koksem....


Pompa wody w M54B30 wytrzymala, uwaga, 140tys km! :D I zaczela wywalac plyn przez lozysko. Maja jednak racje Ci co mowia zeby w M54 wymieniac caly uklad chlodniczy co 100tys km. Mialem to prewencyjnie zrobic w tym roku no ale pompa wody miala o tym inne zdanie. Patrzac po zagranicznych i naszym forum to problem dotyczy kazdego jednego M54 bez wyjatku.
I ciekawostka, termostat Wahler wytrzymal kilka tys km i puscil plyn... przez wtyczke od grzalki :rotfl: Teraz mam OE wiec moze wytrzyma kilka tys wiecej.

Nie mozna tez pominac akcji wymiany poduszek pasazera, tu przynajmniej BMW przyznaje sie do spieprzenia tematu i wymienia za darmo. Szkoda ze zabraklo im tej uczciwosci przy calej reszcie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 1 listopada 2014, 21:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Tomek napisał(a):
I ciekawostka, termostat Wahler wytrzymal kilka tys km i puscil plyn... przez wtyczke od grzalki :rotfl: Teraz mam OE wiec moze wytrzyma kilka tys wiecej.

U mnie Wahler jeździ już ok. 30tys. km, i wszystko jest w najlepszym porządku ;) (jest taki sam jak w M54)

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 11 listopada 2014, 12:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Moje BMW: 320i
Kod silnika: m20b20
Garaż: E30 320i cabrio & octavia III RS 2.0 tsi
e 46 318i
padajace przepływki
mata fotela pasazera

_________________
było => e36 316i => e36 323ti => suzuki bandit => kawasaki ZX9R => e46 318i => e46 320i (m54) => dowcip passat tdi => e53 4.4i => accord 1,8 => vfr 800 => e46 325i
jest => E30 320i Cabrio <3 & octavia III RS 2.0 TSI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 20 grudnia 2014, 07:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
BMW pozazdrościło Mercedesowi i w swoim cudzie techniki zalecało wymianę wiązki silnika.
Ktoś miał już przyjemność? :D
http://www.ge39.com/files/EDK.pdf

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [E46] M54 Problemy i bolączki fakt czy Kit ?
PostNapisane: 7 września 2016, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E46 320iA
Kod silnika: M54B22
Planuje zakup e46 z m54 na lata, celuje w b22 170km słyszałem że owy silnik ma problem z wypadającymi zapłonami (czyli auto traci kompresję na jednym cylindrze) chciałem dowiedzieć się od speców z forum czy rzeczywiście tak jest ? i czy dotyczy to też b25 i b30 ? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Problemy i bolączki fakt czy Kit ?
PostNapisane: 7 września 2016, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Mam e46 m54b22. Fakt, lubi wypadać zapłon na jednym cylindrze, ale tylko podczas nagrzewania silnika w temperaturach otoczenia poniżej 20 stopni. Nie jest to problem kompresji, bo u mnie równo 15 bar na każdym garnku. Przyczyna nie wyjaśniona po dziś dzień, a największe podejrzenia mam na sterownik siemensa ms43. Wypadający zapłon można powstrzymać zwiększając obroty w fazie nagrzewania silnika do przynajmniej 1500-2000 rpm i wtedy nie odłączy cylindra. Jak silnik uzyska ok 60 stopni, problem znika.
Drugi problem, jaki spotyka m54, to przygasanie podczas manewrów parkingowych. Przyczyna tkwi we wspomnianym sterowniku ms43 i sofcie, który bierze pod uwagę położenie pedału sprzęgła (w automatach problem nie występuje). Z tym sobie poradziłem oszukując nieco sterownik silnika.
Trzeci problem m54, to spalanie oleju. U mnie było blisko 1 litr/1000km, obecnie jest 0,3/1000km, a na innym oleju schodziło do 0,2/1000km. Mechanicznie nic nie naprawiałem, tylko płukanie silnika. Inne pojemności miewają podobnie, m54 w kaźdej wersji mechanicznie takie same, jedynie osprzęt w b30 inny.
Cała reszta jest bardzo poprawna i auto spisuje się super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wady nękające model E46
PostNapisane: 8 września 2016, 02:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23095
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Mityczne 2.8L lub 2.5L to najspokojniejszy wybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL