BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 11:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 7 maja 2014, 20:57 
to jest mocny soft jak na ten silnik? w sumie kreski podobne do moich, tylko miałem lekko lepsze dane przed softem


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 14 maja 2014, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
Witam, nieraz już słyszałem, że M52B25 ma większą moc niż w papierach (czyli więcej niż 170KM). Postanowiłem więc to sprawdzić. Moje auto ma w tej chwili 146 000km, jest to 523i z 1997 roku. Niejednokrotnie też słyszałem, że przebieg niemożliwy (mimo iż auto kupione od Niemca z domu i z TUVami). To wszystko zaprowadziło mnie na hamownię. Poniżej wykres:


Obrazek

[img=http://s11.postimg.org/9wxe4uv1r/BMW_e39_523i_WOT_05823.jpg]

Obrazek

Auto seryjne, zadbane. Podczas badania Benzyna 95, olej Millers 5W40, opony letnie 205/65/15.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 1 czerwca 2014, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Ta sama hamownia i praktycznie identyczne warunki, na chwile obecną przed strojeniem.

Przed modami (264 Nm - zjadłem fotkę):
Obrazek
Po modach:
Obrazek

Porównanie:
Obrazek

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 7 sierpnia 2014, 13:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
M52B25

kolektor od M50, wydech od B28, lekki zamach od M20

Obrazek
linia cienka pomiar na benzynie (gruba na gazie do 6k)

190KM i 207Nm

i pytanie gdzie uciekło aż tyle Nm?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 19:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 219
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36/8
Kod silnika: M52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94843
e46 330iT
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 18 sierpnia 2014, 00:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 621
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 323ti++/ 318ti
Kod silnika: m52 / m42
Marcinek strasznie słabo ja na tym samym motorze praktycznie po wydechu s amym mialem tyle samo km ale o 40nm wiecej , w sumie kreski są proste nie poszarpane ciężka sprawa ale wynik załamuje powinno być 200km i 250nm bez problemu

Teraz tak myślę że może wina leży po stronie lekkiego zamachu , bo dziwi fakt ze max moment i moc jest prawie na odcince

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 18 sierpnia 2014, 10:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Kędzior, prawdopodobna przyczyna została znaleziona, nieszczelność na łączeniu tłumika środkowego z końcowym, muszę nowe uszczelki dać

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 18 sierpnia 2014, 12:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 621
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 323ti++/ 318ti
Kod silnika: m52 / m42
Oby to było to no i koniecznie sprawdź na hamowni czy jest poprawa bo przydało by się te 40nm wykres bdb linia nm płaska więc rewelacja jak dla mnie , koniki rosną do samego końca wiec ciagnie bdb a oto przecież chodzi w benzyniakach NA żeby ciągneły do samego konca

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 28 września 2014, 08:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
M52B28TU w e39 285.000km na zegarach.
Tłumik końcowy supersport i świece specjalne do gazu ngk lpg.
Pomiar benzyna i gaz.
Po pomiarze okazało się że czujnik położenia wałka rozrządu od strony wydechowej jest walnięty. No i vanosy jeszcze nie zregenerowane.
Obrazek

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 4 listopada 2014, 13:53 
Mam dla was zagadke, zagadka jest prosta.
Mamy dwa auta, auta mierzone tego samego dnia na tej samej hamowni, jedno auto 502 konie, drugie 460.
Te mocniejsze wazy < 1500kg, te slabsze wazy 1700kg.
Oba auta posiadaja skrzynie 6 stopniowa o tych samych przelozeniach.

pytanie brzmi: jak to mozliwe ze oba auta od 2 biegu od predkosci 60km/h do konca 5 biegu czyli do ponad 260km/h ida doslownie leb w leb, nawet pol metra wahania nie ma.

Jakie opinie?
I wykresy (niestety wykres z tamtego dnia mam tylko tego ciezszego/slabszego auta) natomiast ten lzejszy i mocniejszy wykres jest skopiowany od uzytkownika z galerii no ale wygladal podobnie.

Czekam na wyjasnienia, 40 koni mocniejsze auto i 150kg+kg lzejsze o tych samych przelozeniach jada identycznie.


Obrazek
Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 4 listopada 2014, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Tego samego dnia byla roznica temperatur prawie 20st? W przypadku słabszego ma większe straty na kołach.

Rozumiem, ze porównanie Lesia z kim? M3 Waldka?



W przypadku aut doladowanych wykres to nie wszystko. Wystarczy zbyt duży wzrost temperatury w dolocie czy tez gorsze paliwo...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 4 listopada 2014, 15:13 
deejeys napisał(a):
Tego samego dnia byla roznica temperatur prawie 20st? W przypadku słabszego ma większe straty na kołach.

Rozumiem, ze porównanie Lesia z kim? M3 Waldka?



W przypadku aut doladowanych wykres to nie wszystko. Wystarczy zbyt duży wzrost temperatury w dolocie czy tez gorsze paliwo...



LisekDB napisał(a):
I wykresy (niestety wykres z tamtego dnia mam tylko tego ciezszego/slabszego auta) natomiast ten lzejszy i mocniejszy wykres jest skopiowany od uzytkownika z galerii no ale wygladal podobnie.


Tak bylismy z Lesiem na hamowni tego samego dnia, jedziemy rowno, zderzak w zderzak, skoro lesio ma 500qnia to u mnie obstawialismy 530 moze wiecej, ale wyszlo jak zwykle 460;) czasy na RL podczas wyscigu z lesiem to 100-200 7.7 i 100-250: 15.2, bezposrednio po hamowni pojechalem na pomiar i 100-200: 7.7, 100-250: 14.8, na tej samej drodze - tylko bylo cieplej - 11 stopni. (z lesiem bralem sie w nocy)

Pozdr,
Waldek ;)


ciekaw jestem jakie teorie tu powstana, ze lzejsze mocniejsze auto nie jest szybsze... gdzie fizyka i fryderyk? gdzie stosunek mocy do masy? ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 4 listopada 2014, 15:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
nie wiem jakie auta ale obstawiłbym aerodynamike, lub inne opory np 4x4,
lżejszy zamach, lżejsze lub mniejsze koła, łącznik między kierownicą a pedałami. temat rzeka.. ilu znafcuf tyle opinii będzie ;)

ewentualnie jako ekspert powiedziałbym że jedne konie były tłuste,a drugie głodne XD

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 4 listopada 2014, 16:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
LisekDB napisał(a):
gdzie stosunek mocy do masy?



Doszukiwałbym się problemu w różnicy 1500rpm wyżej kręcącego się S62, co przekłada się na większe przełożenie czyli większy NM na kołach... ? Róznica w masie nie amortyzowanej ale tu akurat to jest na korzyść Leśka...... Hmmmmm... Albo jest to co mówiłem wczesniej te Twoje M3 nie pokazuje wszystkiego, sam nie wiem...


Ajjjj ale ze mnie spryciaż, od razu się domyśliłem, że to Wy :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 4 listopada 2014, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
deejeys napisał(a):
Doszukiwałbym się problemu w różnicy 1500rpm wyżej kręcącego się S62

S65 ;)

deejeys napisał(a):
Ajjjj ale ze mnie spryciaż, od razu się domyśliłem, że to Wy :P

x2

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 4 listopada 2014, 22:11 
LisekDB napisał(a):
ciekaw jestem jakie teorie tu powstana, ze lzejsze mocniejsze auto nie jest szybsze... gdzie fizyka i fryderyk? gdzie stosunek mocy do masy?


cudow nie ma, jak teoria nie pasuje do praktyki, to znaczy, że teoria jest zła - więc należałoby faktycznie znaleźć gdzie jest "błąd" :) jak faktycznie chcesz, żebym coś tam policzyć, to daj cynk na pw, podaj wszystkie dane, w wolnej chwili mogę coś policzyć. na 1. rzut oka rzuca się, że wykres słabszego auta jest ładniejszy, jakby scałkować zakres użytkowany podczas wyścigu, to kto wie, czy faktycznie takie mocne to mocniejsze autko.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 5 listopada 2014, 19:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
LisekDB napisał(a):
... gdzie fizyka i fryderyk?
Tam gdzie ich miejsce- w sferze ludzi intelektu.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 18 listopada 2014, 19:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
LisekDB napisał(a):
ciekaw jestem jakie teorie tu powstana

Niemiecki koń jest tłustszy od Japońskiego, tak samo jak Niemiec od Japończyka i ich dieta :rotfl:
No ale chyba nie od dziś wiadomo że liczy się wartość mocy w całym zakresie obrotów używanych w wyścigu a nie tylko moc maksymalna :P
Na mój chłopski rozum to turbo u Lesia widocznie później wstaje niż Waldka sprężarka , no i E36 sedan ma trochę słabą aerodynamikę ;)

No i te wszystkie sprawy typu dwumasy, jednomasy, dyfry, kołą, czyli ogólnie straty w układzie przeniesienia napędu też mają znaczenie...
Poza tym im twardsze zawieszenie, im sztywniejsza karoseria, tym lepsze przyspieszenie, zgadza się?

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 19 listopada 2014, 11:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1329
gdyby tak bylo to na niskich obrotach odchodzil bym a na wysokich on mnie doganial ale nic takiego sie nie dzieje, jesli chodzi o straty w napedzie to moc na kolach u mnie to 370ps, a u lesia chyba 420ps, jesli chodzi o aerodynamike, to gdyby roznica aerodynamiki E92 i E36 byla az taka to przy niskich predkosciach on by mi uciekl a powiedzmy powyzej 200 by mnie dogonil.

Takze zakres uzytecznosci obrotow mozna odrzucic bo sie bralismy 2->3->4->5 bieg (60-260) gdzie oprocz drugiego biego kazde kolejne byly w baaardzo wysokim zakresie ;)
Aerodynamike tez mozna odrzucic..

Masters probowal pokazac nam wykres "predkosci" ze niby do 160 ja jestem szybszy potme do 220 lesio, jednak na drodze tego nie bylo wiadac.
Rozwiazanie tej zagadki jest proste: cos na hamowni blokuje pomiar i juz ;), nie ma realnej szansy na to aby auto z moca 370ps na kolach i wadze 1650-1700kg przyspieszalo w taki sposob. Gdyby wyestymowac ten wykres prosta o tym samym nachyleniu mamy jakies 510-520 koni przy 8500 obrotow i to jest rozwiazanie zagadki - chyba, bo to teoria tylko.

Tak czy siak nie ufajcie dokonca tym hamowniom ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nasze wykresy z HAMOWNI
PostNapisane: 19 listopada 2014, 12:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Wszystkie bezpieczniki od ABS/ESP wyciągnięte były podczas pomiaru?

Np większość VAGin po 2010r mają poblokowany moment obrotowy na hamowni gdy sie robi pomiar i należy wyciągnąć bezpiecznik. Na hamowni po zwykłym wyłączeniu ESP ABS etc pomiar wykonuje się całkowicie normalnie tyle że np po modyfikacji z bezpiecznikiem jest 360Nm bez bezpiecznika 400Nm :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 329 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL