BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 23:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1060 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 53  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 19:52 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Wiem własnie, przypomniało mi się że dokładałeś zwykłą navi ;) No ale w razie co zawsze to jakieś rozwiązanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
///david napisał(a):
Miłosz, świetne rozwiązanie - zwłaszcza jak masz eonon albo inny tego typu kombajn. Ja mam tylko zwykłe 16:9 :]
Tak jak napisał Integy, rozwiązanie UKP wydaje się być optymalne - zadzwonię i zapytam czy są w stanie wykonać dodatkowo wskazanie doładowania.


Doładowanie jest tak jakby w standardzie :) Musisz zapytać tylko o EGT :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Integy napisał(a):
A z tego co się orientuje to przez BT nie halo.

Mi działa,mam lem 327 + xperia T działa też z galaxy tab3 tak samo torque.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 20:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
Nightfox napisał(a):
Integy napisał(a):
A z tego co się orientuje to przez BT nie halo.

Mi działa,mam lem 327 + xperia T działa też z galaxy tab3 tak samo torque.


Podobno w Dieslu jest ciężej, pytałem kilku sprzedawców i każdy dawał odpowiedź negatywną niestety, tu na forum też nie ma jakiegoś konkretu czy w m57, 47 komuś to zahulało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Panowie mówcie co chcecie nic nie zastąpi klasycznego wskaźnika doładowania szczególnie estetycznie .
Fajnie zerkać kątem oka na wznoszącą się wskazówkę odzwierciedlająca prace turbiny , natomiast temp. na kolektorze przydaje się najczęściej przy modzeniu , aby ustalić parametry pracy .
Potem... wiem z doświadczenia nikt nie patrzy na taki wskaźnik .Identycznie jest z temp. oleju.

Proponujecie ciekawe rozwiązania ale nie praktyczne , awaryjne i kłopotliwe w obsłudze.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:10 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Roger-Nysa napisał(a):
nie praktyczne , awaryjne i kłopotliwe w obsłudze.

Można prosić o rozwinięcie :) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Fajnie jak by ten UKP wsadzić w zegary jakoś... W miejsce gdzie w automacie pokazuje pozycje skrzyni + wywalić to gdzie kontrolka ręcznego, klocków, poduszki bo to tak naprawdę mało przydatne i tak jest :P Wtedy to cymesik by był...

Znajomek ma to :

http://www.driftshop.pl/shop/?730,mini- ... ilnika-ebc


w 2 autach, bardzo fajne bardzo szybko reaguje na zmiany. Tylko tak jak mówię, jak będzie nisko założony (tak jak ja mam boost + egt pod radiem ) to niestety pasażer potrzebny do odczytywania bo nie da się patrzeć tam i lecieć pełnym ogniem :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
Miłosz napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
nie praktyczne , awaryjne i kłopotliwe w obsłudze.

Można prosić o rozwinięcie :) ?


x2 :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 21:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Miłosz, No problem.
Wszystkie bajery opierające się na aplikacji stworzonej pod androida działają mega wątpliwie .. powoli .Odczyty i wskazania są z opóźnieniem.
Ponadto dochodzi do częstych zwiech, zajęte jest wyjście obd. Kable do zasilania tableta + obd , mocowanie na szybę , moim zdaniem nie fajne.
Popatrzeć u kogoś TAK, korzystać z tego praktycznie NIE.

Co do rozwiązania z mini kompem instalowanym w tapicerkę , z punktu widzenia praktycznego wyświetlanie doładowania w formie cyfrowej jest katastrofą. Podczas logowania kompem ciężko uchwycić końcowe wartości zmieniające się w ułamku sekundy .
Mówię tu o tym kiedy diagnosta siedzi obok. Nie wyobrażam sobie patrzeć na zmieniające się cyferki podczas jazdy ...nasz muzg nie potrafi tak szybko przetwarzać. To jest totalnie nie praktyczne. Pomijam fakt że brzydkie jak cholera.
I gdzie miał bym to wstawić w swoim aucie ?
Ciąć , wiercić pulpit . Sory
Obrazek

To coś zburzyło by mi ład środka, do którego musiałem się długo przyzwyczajać po przesiadce z e46.

Nie mówię nie, każdy zawsze znajdzie coś dla siebie ZAWSZE :ok:
Ja oceniam bardzo subiektywnie

EGT do diagnostyki 4-5 -15 razy potem zapomnisz że masz , no chyba że co drugi dzień wprowadzasz istotne zmiany konstrukcyjne w silniku i osprzęcie.
Doładowanie - latające cyferki . Jutro wkleję wam loga doładowania z mojego auta w formacie takiego wyświetlacza lcd .
Nic z tego nie rozkminicie.. latające cyferki "koszmar"
No chyba że taki komputerek pokaże kiedy się " wtrysk zaciął" :rotfl: :rotfl: :rotfl: :padam: To wtedy instaluję bez zastanowienia.
Uratuje nas to przed stopieniem tłoka. :ok:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Krzysiek ma rację. Na stałe najlepiej zostawić sobie co najwyżej boost. Ja mam u siebie w schowku pod lewą nogą wskaźnik boost, a i tak zaglądałem do niego na początku tylko. Teraz nawet zapomniałem że jest. Bez sensu montować wskaźniki z ktorych później i tak nie korzystasz. Przydają się one tylko przy strojeniu.
No ewentualnie coś takiego: http://top-tune.pl/wskaznik-doladowania ... p-100.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 22:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
No.... I to co wkleił Kunio, Jest naprawdę fajne . Tylko cena nie teges :zdziwko:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 23:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7464
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Roger-Nysa, a ja bym najbardziej chciał coś takiego u siebie :
Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 07:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 795
Lokalizacja: Gierczyce
Moje BMW: E90 320D
Kod silnika: M47TU2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149305
I tu właśnie Roger-Nysa i Kunio z wami się troszeczkę nie zgodzę, ponieważ :

Roger-Nysa napisał(a):
Nie wyobrażam sobie patrzeć na zmieniające się cyferki podczas jazdy .


To w takim razie rozumiem że na wskaźniku jesteś złapać każdą dziesiątą ? :niepewny:

Roger-Nysa napisał(a):
To jest totalnie nie praktyczne. Pomijam fakt że brzydkie jak cholera. I gdzie miał bym to wstawić w swoim aucie ?


To ładniejszy jest zwisający wskaźnik w lewym rogu na tapicerce ? :P Co do praktyczności zauważ ze do zabudowy potrzebujesz tylko monitorek.....A jest on chyba mniejszy od gajgera bostu i wg. mnie łatwiejszy do wkomponowania. chodźby nawet tak jak u Wojtek Szychta

P.S Z tego co wiem rozmawiamy o e46 a nie e61 Prawda? ;)

Obrazek

Kunio napisał(a):
Na stałe najlepiej zostawić sobie co najwyżej boost


A dlaczego skoro możesz mieć jeszce EGT, prędkość do setki/sześćdziesięciu (oczywiście racelogic to nie jest ale...) w jednym urządzeniu.

Kunio napisał(a):
Ja mam u siebie w schowku pod lewą nogą wskaźnik boost,


.... Raczej nie zbyt rozsądne żeby trzymać coś w schowku co powinno być w widocznym miejscu ? :niepewny: Chyba że moda się zmienia i nie nadążam :D

Poza tym ,spodziewam się że zaraz zostanę zlinczowany, ale prawda jest tak że chodź by nawet scena driftowa w Polsce czy na świecie odchodzi od wskaźników analogowych , przesiadając się na urządzenia bardziej wielofunkcyjne z lcd. Wiadomo że jest to dużo większy wydatek niż zegar, ale z czasem szał opadnie...."3 klasowy" kolega z dalekiego kraju ryżu wejdzie w posiadanie patentu i zbije cenę do tej przystępnej dla zjadaczy chleba. Nie mówię ze to UKP jest takim urządzeniem jak profi do motosportu, ale przełamuję pewną zależność: Że jeżeli chcesz widzieć bost to pakuj gajger koło słupka i bądź król.

P.S ///david wybacz ten offtop, ale to w słusznej sprawie mam nadzieje ! :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 10:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
///david napisał(a):
Roger-Nysa, a ja bym najbardziej chciał coś takiego u siebie :


patrzyłeś na ceny? :) Mam gościa na fb co tym handluje i trochę sporawo krzyczą niestety.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ja posiadam multidisplay z driftshopu w swojej RX-8. Wskaźniki wskaźnikami ale te urządzenie ma jeszcze jedną fajną opcję, mianowicie sterowanie zaworkiem w Hz :) zatem po przekroczeniu np pewnego boostu można dopryskiwać różne rzeczy :P lub zrobić pełny przelot. Można oczywiście ustawić sobie różne alarmy dla EGT, BOOST'u itd więc można jeździć i nie patrzeć na zegary w zasadzie a gdy się będzie coś działo wtedy usłyszymy sygnał.


niestety ale nie uchroniło mnie to przed stukiem i półka tłoka pękła, przez chwile chodziło pięknie ~450KM :D

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 07:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Integy,
W wszystkich cyfrowych wskaźnikach obserwowanie cyferek jest trudne...
To co tam się wyświetla podczas jazdy zazwyczaj widzi pasażer nie kierowca.
Dane z wyświetlacza przykuwają uwagę kiedy właściciel auta ma obawy że coś jest nie tak , podczas logowania , po zmianach itd.

Wskaźnik któremu przytaknąłem podoba mi się estetycznie , pewnie dlatego że jestem starym konserwatywnym zgredem i nie widzę niczego innego do boosta ja latająca wskazówka okrągłego budzika.
Co nie zmienia faktu że nawet na budziku z funkcją wyświetlania cyferek , cyferki zmieniając się szybko, utrudniają obserwacje i analizę.


To: :zdziwko:
http://images66.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/140/bdd8d9162a937ef8med.jpg

Mi osobiście taki wskaźnik kompletnie się nie podoba , i nie wyobrażam sobie instalowania tego w desce ani w e36 ani e65.
Oklejanie skórą i napylanie złotem nie pomoże.
Z mojego punktu widzenia w wnętrzu sportowego auta, wykastrowanego z masy i estetyki wnętrza, jakikolwiek wskaźnik będzie ok.
Natomiast siedziałem w środku kompakta Dawida i jest tam bardzo nieskazitelnie oryginalnie ,dlatego zabudowa czegokolwiek mi nie podeszła.

Naturalnie zamontuje mu co tylko zechce , wszak to jego auto ,jego gust i jego styl.
Nasze opinie są subiektywne i mogą stanowić dane w dość ubogim sondażu.

Ale ... jeśli urządzenie pozyska dodatkowe funkcje sterownika ( to o czym wspomniał jnx) i będzie to programowalny PWM (ang. pulse-width modulation) z możliwością zmiany polaryzacji oraz procentowego wypełnienia to będzie naprawdę ciekawy sprzęt .


jnx napisał(a):
mianowicie sterowanie zaworkiem w Hz

Sprawdź swoje informacje proszę, bo ja jeszcze nie słyszałem o sterowniku który by sterował Hz.
Hz zazwyczaj jest stałe ,jako ciekawostkę podam że dla wszystkich elementów wykonawczych BMW częstotliwość dla PWM wynosi 300hz.

Przepraszam za zaśmiecenie , galerii. Może warto tu posprzątać a wątek o wskaźnikach przenieść do innego nowego tematu. Tam moglibyśmy się dzielić nowinkami w świecie wskaźników oraz dyskutować o funkcjonalności gadżetów.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 08:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7464
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Roger-Nysa napisał(a):

Ale ... jeśli urządzenie pozyska dodatkowe funkcje sterownika ( to o czym wspomniał jnx) i będzie to programowalny PWM (ang. pulse-width modulation) z możliwością zmiany polaryzacji oraz procentowego wypełnienia to będzie naprawdę ciekawy sprzęt .


takie coś jeszcze mi podchodzi :
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 08:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
częstotliwość przy sygnale PWM zawsze jest stała , natomiast wypełnienie sygnału już nie i to pozwala nam sterować niektórymi komponentami co było meritum sprawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 08:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
wyglada to tak :
Obrazek

Sterowanie wypełnieniem w danej jednostce czasu czy jakos tak, nie pamiętam.

Wałkowalem temat z Tomkiem z TC-Performance swego czasu ze względu na zbieżność z innym sterownikiem.

To co pokazał David jak dla mnie mega opcja :D:D



Edit: jak zawsze pisze post 20min Grrrrrr. Mialem na mysli to co David pokazal pierwsze, to drugie to lipa wolalbym wrzucić do zegarów takie cos...

A Tomka to myslami chyba ściągnąłem xD

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ///david E46 320td IMOLAROT=> 330td M57N turbo&kolektor s.38
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 08:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC-PERFORMANCE, Dobrze że Ty chociaż wiesz o czym piszesz , bo po przeczytaniu wypowiedzi Twojego współpracownika miałem wrażenie że o czymś słyszał ale niestety błądzi.
A i owszem tak ja napisałem jest stała, ale różna dla różnych koncernów oraz inna w odniesieniu do właściwości indukcyjnych sterowanego urządzenia( np. zawory magnetyczne). I nie zawsze tej samej polaryzacji.
Co dla Przeciętnego Kowalskiego doposażającego swoje auto nie ma pewnie większego znaczenia.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1060 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 53  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL