BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 11 maja 2017, 23:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
kedzior001 napisał(a):
Teraz siedzę nad poprawieniem góry, aby wyciągnąć jeszcze delikatnie moc, a zarazem końcówkę wykresu bardziej wypłaszczyć, aby nie było spadku mocy.
Patrząc na zapłon i AFR jest to możliwe
Zdaje mi się, że przy tych modyfikacjach (porting głowicy, ostre wałki, barany) wąskim gardłem na wysokich obrotach jest głównie kolektor ssący. Czyli przydałoby się ITB (gdzieś słyszałem, że ktoś przerobił gaźniki z motocykla), albo przynajmniej jakiś custom na wzór kolektora z M-ki czy Alpiny B3S (delikatnie krótsze niż seryjnie kanały od strony głowicy, jedna puszka odpowiedniej pojemności bez DISY) oraz może przepustnica z V8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 12 maja 2017, 00:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
nieskazitelny napisał(a):
Świetny wykres, ten dołek w okolicy 4000rpm wynika z działania VANOSu?


Na 101% ten dołek to praca DISY, w tych obrotach się otwiera/zamyka. Ja osobiście badziewie wywaliłem ( wstawiona frezowana płytka z oringiem) i dołek na wykresie znikł a nawet bym rzekł że od tego miejsca zakres się podniósł mininininimalnie
Tutaj wykres w porównaniu z i bez DISy ( niestety znalazłem tylko stary wykres z porównania odzysku mocy)
Zwracać uwagę tylko na dołek bo tutaj akurat mocy takiej aż nie przybyło od tego :)
Obrazek

kedzior001 napisał(a):
Jezeli faktycznie jest wiecej powietrza to tak, a nie w przypadku jezeli ilość jest taka sama a przepływka pokazuje więcej.


Co do przepływki to zastanawia mnie jedna rzecz, co jeśli wpadnie rzeczywiście więcej tego powietrza i przepływka to zliczy to sterownik doleje więcej paliwa ? nawet na WOT ? i nie będzie za ubogo?
Nie pasuje mi to bo znam kilka przypadków np soft kompresora 0,3b gdzie mimo że przepływka zliczyła więcej powietrza było jednak ubogo :( a przepływka nie była zamknięta

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 12 maja 2017, 07:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
nieskazitelny

Ośka, nakrętka, zębatka jest druga większa wzmocniona było o tym u mnie w temacie.
Z doświadczenia wiem że seryjna ośka da radę ciągnąć do 7200 obrotów.

Elvis90


Wąski gardłem staje się dolot. Najlepszym rozwiązaniem staje sie ITB, ale to nie takie proste.

Patrząc na AFR górę delikatnie dam radę jeszcze wyciągnąć softowo.

morcine

Owszem dołek jest z DISY, kiedyś wyłanczałem ja softowo, co prawda dołka nie było, ale był delikatny spadek momentu obrotowego.
co do przepływki
paliwo wyliczane jest z map na podstawie przepływu powietrza x obroty silnika. co do wot jest dodatkowo wzbogacenie paliwa w zależności od obrotów silnika.
Co do kompresora należy odpowiednio wyliczyć czasy wtrysków.
Seryjne mapy paliwa w m54b30 kończą się na przepływie 700kg/h, przy kompresorze przepływka pokazuje w granicach 800kg/h i wychodzi po za skale.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 13 maja 2017, 06:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
nagrałbyś 100-200 ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 13 maja 2017, 07:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Kiedyś tak, teraz z pewnością nie, nanoszę jeszcze korekty na softa aby wyciągnąć górę, a przy 3 wgraniu softa wszystkie adaptacje rozsypały się mi. Niestety ale tak ma ten sterownik.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 13 maja 2017, 07:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
spoko loko... to czekam na "gotowe" ;)

ps. z ciekawosci... to ile wg twoich doswiadczen potrzeba zrobic "km" żeby sie dobrze sterownik zaadaptował? ms42/ms43 roznią się?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 13 maja 2017, 12:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
min 150km, w tym kilka razy przeciągnąć do odcinki w miarę na najwyższym biegu

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 16 maja 2017, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
morcine napisał(a):
Na 101% ten dołek to praca DISY, w tych obrotach się otwiera/zamyka. Ja osobiście badziewie wywaliłem ( wstawiona frezowana płytka z oringiem) i dołek na wykresie znikł a nawet bym rzekł że od tego miejsca zakres się podniósł mininininimalnie
Brak DISY, to ewentualnie pogorszył Ci zakres do ~4000 rpm, a nie poprawił zakres powyżej. Stąd wrażenie, że pojawiła się różnica na plus. Zajrzyjcie do tematu dotyczącego wymiany kolektora ssącego w M52TU. Na tej stronie wrzucałem wykresy przepływu powietrza z DISĄ zamkniętą i otwartą na stałe:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=93336&start=340

morcine napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem staje sie ITB, ale to nie takie proste.
Dlatego może łatwiej wykonać jakiegoś customa z największą przepustnicą jaka seryjnie występuje w BMW. ADAMO M. w swoim temacie o E46 323i taki zbudował (chyba nawet dwie sztuki o różnej pojemności) i pisał, że przyrost mocy na customie względem kolektora M54 jest większy niż kolektora M54 względem M52TU. Sam fakt długości kanałów ssących w tym 330i może już być przyczyną tego, że częstotliwość rezonansowa dolotu nie pozwala na osiągnięcie maksymalnej mocy akurat w okolicy 7000 rpm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 17 maja 2017, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Obawiam się ze z tą przepustnicą, bedzie wiecej zachodu nie przyrostu mocy.
Postaram się, a raczej juz postarałem się wyciągnąć bardziej górę, wynik kiedyś z pewnościa pojawi się.

Wcześniej pojawi się wykres znajomego, który równiez bedzie miał nałożone korekty

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 18 maja 2017, 21:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Już nie chodzi koniecznie o samą przepustnicę, ale raczej o geometrię kolektora ssącego. ADAMO przecież zostawił przepustnicę z M52TU, a mimo to odnotował różnicę ponad 10 WHP. Niestety krótki kolektor ssący bez zaworu DISA może znacznie pogorszyć dolny zakres obrotowy.
Czekam na dalszą relację i wykresy :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 27 maja 2017, 17:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Lincoln napisał(a):
366Nm z 3.0l silnika - mistrzostwo świata.

ale na tym nie koniec

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 29 maja 2017, 23:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
A możesz wytłumaczyć czym dokładnie jest adaptacja? Przeglądałem mapy M52TU oraz M54 i z nich nie wynika nic takiego jak konieczność adaptowania się sterownika. Po prostu: ilość zassanego powietrza przy danych obrotach (oraz temperaturze płynu, powietrza itd.) przekłada się bezpośrednio na zapisany w mapie czas otwarcia wtryskiwacza i kąt wyprzedzenia zapłonu. Z kolei przy WOT wskazanie sond lambda nie jest aktywne (nie można zrobić logów), tak jakby nie był brane pod uwagę do wyliczenia czasu wtrysku. Co w takim razie daje czekanie na ustabilizowanie się adaptacji długoterminowych? Bo z grubsza mi wygląda jakby to był tylko parametr do odczytu, wskazujący czy sterownik musi ogólnie podlewać paliwem czy go ujmować względem pewnej wartości odniesienia (jakiej??), żeby utrzymać AFR na odpowiednim poziomie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 30 maja 2017, 09:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Autoadaptacje są różne, przepustnicy, sondy, czujników stukowych itp. Autoadaptacja sond to przystosowanie składu mieszanki do docelowego AFR na podstawie odczytu z przepływomierza, sond i całej reszty czujników. Z odczytu sond tworzy się koretka długoterminowa na podstawie korekt krótkoterminowych bo one najszybciej reagują.
Przy WOT sondy nie pracują a ilość paliwa jest większa i dobiera ze sztywnej mapy na podstawie odczytu z przepływomierza. Tak przynajmniej wywnioskowałem po swoich eksperymentach z wtryskami 440 ( ori są 236). Póki silnik był ciepły auto bez problemu odpaliło i sondy zbiły korekty na.... -40 :rotfl: i normalnie jeździło dopóki nie klepłem na WOT. Przy WOT zalało a raczej utopiło świece bo sondy nie działają a one są odpowiedzialne za autoadaptacje. Także nawet jak się korekty ustatkują to nie są brane pod uwagę przy WOT. To samo jest przy odpalaniu zimnego silnika, sondy nie działają a więc i autoadaptacja i wtedy zalewało mi silnik. Mój sterownik to ms43 może z innymi jest inaczej.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 30 maja 2017, 10:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
morcine napisał(a):
Autoadaptacje są różne, przepustnicy, sondy, czujników stukowych itp. Autoadaptacja sond to przystosowanie składu mieszanki do docelowego AFR na podstawie odczytu z przepływomierza, sond i całej reszty czujników. Z odczytu sond tworzy się koretka długoterminowa na podstawie korekt krótkoterminowych bo one najszybciej reagują.
Przy WOT sondy nie pracują a ilość paliwa jest większa i dobiera ze sztywnej mapy na podstawie odczytu z przepływomierza. Tak przynajmniej wywnioskowałem po swoich eksperymentach z wtryskami 440 ( ori są 236). Póki silnik był ciepły auto bez problemu odpaliło i sondy zbiły korekty na.... -40 :rotfl: i normalnie jeździło dopóki nie klepłem na WOT. Przy WOT zalało a raczej utopiło świece bo sondy nie działają a one są odpowiedzialne za autoadaptacje. Także nawet jak się korekty ustatkują to nie są brane pod uwagę przy WOT. To samo jest przy odpalaniu zimnego silnika, sondy nie działają a więc i autoadaptacja i wtedy zalewało mi silnik. Mój sterownik to ms43 może z innymi jest inaczej.


Dobrze wytłumaczone, od siebie dodam ze korekty długotrminowe + - 15% sygnalizowane są błędem.
Wbrew opinii innych osób, sondy pracują w całym zakresie obrotów, dopiero po pełnym otwarciu przepustnicy (wciśnięciu gazu do podłogi) robi się pętla otwarta.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 30 maja 2017, 19:14 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kedzior001 napisał(a):
Wbrew opinii innych osób, sondy pracują w całym zakresie obrotów

Nie wiem, kto twierdzi, że sondy nie pracują w całym zakresie... :luka:
Bardzo ładny wynik :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 30 maja 2017, 19:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
maaaad napisał(a):
Nie wiem, kto twierdzi, że sondy nie pracują w całym zakresie...

Sondy pracują w całym zakresie, ale nie zawsze jej odczyty są uwzględniane przez sterownik (open loop)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 30 maja 2017, 20:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Lukasz_S napisał(a):
jej odczyty są uwzględniane przez sterownik

Właśnie to miałem na myśli pisząc "pracują", z wyjątkiem oczywiście buta w podłodze (WOT).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 31 maja 2017, 21:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Więc nie ma potrzeby czekać na ustabilizowanie się adaptacji skoro i tak wszelkie pomiary wykonuje się z butem w podłodze..?
Czy da się jakoś odczytać wskazania współczynnika lambda dla WOT przy seryjnie zamontowanych sondach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 31 maja 2017, 21:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
kedzior001, nagraj 100-200, a nie tylko 0-100 :spi:

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci NA Powered by Tune-soft, 260KM 366NM
PostNapisane: 1 czerwca 2017, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Elvis90 napisał(a):
Czy da się jakoś odczytać wskazania współczynnika lambda dla WOT przy seryjnie zamontowanych sondach?

Zewnetrzna sonda AFR włożona w końcówkę wydechu

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL