BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 26 maja 2018, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
KrisC, to słabo pamiętasz. M3 zjadla 2.5 na doładowaniu 0.6 bara , nie M54B30 NA z innym przełożeniem z inną skrzynia, szpera,sprzęgłem,lekkim kołem zamachowym, felgami wydechem i Bóg wie co jeszcze.. Nie mówię że bym dał radę kowala M3 , ale kto znał auto to wie jak jechało. Ty nie widziałeś na oczy więc się nie wypowiadaj.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 26 maja 2018, 19:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kedzior001 napisał(a):
Sprawdzimy jak jeżdżą wasze projekty. Więc kto będzie?

A co do wygrania jest? Bo może warto zgarnąć jakąś nagrodę :cwaniak:
kedzior001 napisał(a):
Kreski z hamowni, pomiary z RL, czy też filmiki, to nic w porównaniu do sprawdzenia 1na1.

Porównanie takie jest sens robić, jak auta są zbliżone osiągami do siebie... A nie w przypadku, gdy jest przepaść. Np. nie ma sensu ustawiać corsy 1.0 z ibizą 1.8t bo mimo, że kierownik z corsy założył stożek i ma zapędy to 70 koni nadal za mało na 180 koni. Ot, życie.

Ja uważam, że jak są podane czasy + warunki, do tego jest wykres i mniej więcej znana jest masa pojazdu to można zweryfikować jakie czasy robi auto i z czym może stawać na kresce, ale to moja subiektywna opinia :)

Pozatym nie uwazam, żeby ktoś tu Cię atakował. Ludzie raczej Ci gratulują, ale ZAWSZE ktoś może porównać Twoje osiągi do innych aut. Wiadomo, że zawsze znajdzie się ktoś z 320i który będzie pisał, że diesel to zło, lpg to zło, on leje 14 litrów benzyny do auta o osiągach firmówki przedstawiciela pepsi czy tam jakiś kondonów po 9,99zł. OK, jego sprawa. Racjonalnie podchodząc do sytuacji - nie patrząc przez pryzmat zadymienia jakiegoś kondona w dieslu, 335d na 370 koniach to auto z DPF i z rury wydechowej można białymi rękawiczkami sprawdzać stan silnika ;) A cena tych aut znacząco spadła - więc jakieś tam porównanie do tego auta ma sens, ze względu na jego popularność i cenę która jest już zdecydowanie przystępna. Jak dla mnie nawet E46 330Ci vs 330Cd na daily wygrało by zdecydowanie 330Cd + soft za 1/2 podstawowej pensji krajowej i tyle. Z tego co pamiętam byłe czarne auto Jacka, 330Cd @ 330 koni zrobiło w 15st u mnie na pomiarze 13,5sek 100-200 robiąc pomiar z miejsca. A nie oszukujmy się, te 330 koni na dzień dzisiejszy nie jest jakimś wyczynem (choć nie kosztuje już to tyle co sam soft i trzeba trochę zainwestować)

Podsumowując dla mnie jedyny sensowny silnik do dłubania w n/a to s54 gdzie wyniki są naprawdę godne nawet dzisiejszych czasów turbodoładowanych aut

W moim przypadku gdy po 320Cd wrzuciłem M52B28 1xVanos + kolektor m50 gdzie z E91 320D 200+HP szedłem porównywalnie dla mnie te osiągi zdecydowanie nie były do zaakceptowania po doładowanej dwulitrówce 255hp. Ps. mój diesel zrobił 16,8 100-200 co jest jakimś odniesieniem do Twojego filmiku...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 26 maja 2018, 22:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
deejeys napisał(a):
Podsumowując dla mnie jedyny sensowny silnik do dłubania w n/a to s54 gdzie wyniki są naprawdę godne nawet dzisiejszych czasów turbodoładowanych aut


Chodzi o zakompresorowanie? Osiągi wtedy masz bodajże na poziomie C63 amg albo M5 E60, czyli całkiem świeże. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 27 maja 2018, 07:29 przez jiGsaw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 27 maja 2018, 06:23 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
deejeys napisał(a):
W moim przypadku gdy po 320Cd wrzuciłem M52B28 1xVanos + kolektor m50 gdzie z E91 320D 200+HP szedłem porównywalnie

Serio ? Ja swoim dieslem 200km i 395Nm nie mam szans z byłą e36 328 SERIA :| Czy waga e46 aż tak zmienia osiągi względem e36 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 27 maja 2018, 07:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
KU84, pewnie że waga robi różnicę. E36 to minimum 100kg mniej. Niektore lzejsze. Andrzejowa 1230kg. Matke oszukasz, ojca oszukasz, kumpla oszukasz, wykres oszukasz... A wagi nieeełoszukasz :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 27 maja 2018, 09:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
KU84 napisał(a):
Ja swoim dieslem 200km i 395Nm nie mam szans z byłą e36 328 SERIA

nawet z nowymi końcówkami :przestraszony:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 27 maja 2018, 09:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
KU84 napisał(a):
Czy waga e46 aż tak zmienia osiągi względem e36 ?


Moje nigdy lekkie nie było... Pełne wnętrze, wygłuszone drzwi, jakieś adaptery do głośników, sub z mdf 25mm w bagażniku, dwa piece i kable 50mm2 = +100kg do serii obstawiam. Przy mocach rzędu 200 koni te kilogramy niestety robią duuuużą stratę ;) Najtańsze konie to zawsze była masa. Mój pomiar z wagi w galerii był bodajże 1520kg samo auto z 2.0d = obstawiam, że po dołożeniu żeliwnego m50 doszło jakieś 20 kilo? może 30? Mam gdzieś z ciekawości pomiary wagi całego turbosetu - około 30kg kolektor, turbo, wg i kawałek downpipe`a.

Prosty przykład ostatnio miałem okazję przejechać się E30 na M50B25 turbo @0,7bar z małej turbiny = wrażenia jak by było z 500 koni bo trzecim biegiem to zawracało w miejscu... Ale w tej E30 poza fotelami to był tylko zbiornik 20 litrów i kierownica :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 27 maja 2018, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
deejeys - czy ja czegoś nie zrozumiałem, czy Ty sam nie wiesz do końca jaki silnik włożyłeś powołując się na m52b28 z kolektorem od m50? To miałeś taki silnik, czy jakiś żeliwny cięższy o 20 kg?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 27 maja 2018, 11:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 678
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: F30
Kod silnika: N55B30
Garaż: Moje 510hp:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=173040
miał 2.8 a teraz ma 2.5, jedno żeliwne drugie nie ;)

poza tym e91 było nabite koksem ja na seryjne auto, w dodatku miałem procedure startu :rotfl:

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 27 maja 2018, 19:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No ale rozpatrywaliśmy czy nadwaga budy e46 jest w stanie powstrzymać m52b28 z kolektorem m50. Jakos nie wydaje mnie się

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 2 czerwca 2018, 22:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Wyszło bardzo fajnie.
Szukanie PS i dłubanie NA to naprawdę zajęcie sprawiające mase frajdy, jak modziłem OPLA to cieszyłem się bardziej z kazdego PS-a niż dodanie "80" w Doładowanym Saabie. A że wyniki nie robią dzisiaj Woow... a co je dzisiaj robi?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 3 czerwca 2018, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Powracając do tematu ćwiartki, to wybiera się ktoś 10 do Białej?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 1 lipca 2018, 18:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Mały up.

Na dniach wlo0nduje standardowa przepustnica, oraz nowe przełożenie 3.07. 3.38 moim zdaniem jest zbyt krótkie zwłaszcza na 1/4 gdzie kilkadziesiąt metrów od mety trzeba wbijać 4.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 1 lipca 2018, 19:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
kedzior001 napisał(a):
Na dniach wlo0nduje standardowa przepustnica

Co się stało ? z N62 jednak nie jest lepsza od OEM?
kedzior001 napisał(a):
nowe przełożenie 3.07. 3.38 moim zdaniem jest zbyt krótkie zwłaszcza na 1/4

No to pochwal się czasami z zawodów.
Poprawki w mapie były?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 1 lipca 2018, 19:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
o właśnie o co chodzi z przepustnicą ?

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 2 lipca 2018, 06:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Moim zdaniem przepustnica jest zbyt duża do tego kolektora, przez co powstają przekłamania w przepływie powietrza.
Jedynym sensownym rozwiązaniem, aby prawidłowo to chodziło byłoby wyrzucenie przepływomierza i zrobienie przepływów na sztywno po tabeli.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 2 lipca 2018, 21:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
zrób strojenie po przepustnicy i po temacie :ok: zobacz na projekty Racemode gdzie stroi to wszystko w alphaN i wyniki rewelacyjne.
Sam mam od jakiegoś czasu wystrojone w tym trybie ale z kompresorem i nic się już nie rozjeżdża :D

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 2 lipca 2018, 23:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
morcine napisał(a):
zrób strojenie po przepustnicy i po temacie :ok: zobacz na projekty Racemode gdzie stroi to wszystko w alphaN i wyniki rewelacyjne.
Sam mam od jakiegoś czasu wystrojone w tym trybie ale z kompresorem i nic się już nie rozjeżdża :D



Fakt można, ale auto głownie służy do jazdy na co dzien, a nie tylko po torze.
Nie wiem czy widziałeś projekty aut wystrojonych na alphan. Przy spokojnej jeżdzie auto wiecej pali, bywa nierówna praca silnika na wolnych obrotach, jak równiez problem z z samym jego uruchomieniem.
Przy pełnym obciążeniu można w ten sposób wystroić, ale przy cześciowym są już problemy.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 3 lipca 2018, 00:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Zastanawia mnie zawsze jak to honda zrobila, że auta mialy tylko tps, mapsensor, lambde(nie zawsze) moc nie osiagalna dla konkurencji jak i spalanie. Zarówno b i d serie. Więc może jest jakaś nieodkryta opcja.
chociaż mówi się że tak długo jak przepływka nie jest restrykcją w dolocie nie ma sensu jej wywalać.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 3 lipca 2018, 00:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
kirpek napisał(a):
Zastanawia mnie zawsze jak to honda zrobila, że auta mialy tylko tps, mapsensor, lambde(nie zawsze) moc nie osiagalna dla konkurencji jak i spalanie. Zarówno b i d serie. Więc może jest jakaś nieodkryta opcja.
chociaż mówi się że tak długo jak przepływka nie jest restrykcją w dolocie nie ma sensu jej wywalać.



W m54 nie masz mapsensora

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL