BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 3 marca 2018, 21:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Świetne modyfikacje. Czekam na efekt końcowy.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 3 marca 2018, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: Radom
Ciekawa bemeczka :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 07:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
kirpek
Tak dwumasa pozostaje, mam nową zrobiłem na niej 1 tys km, docisk z diesla. Więc szkoda zmieniać na coś innego. Z resztą dwumasa i docisk, koło pasowe są już wyważone.


///david
Przy swapie na s54, aby to naprawdę dobrze i długo pochodziło, również trzeba by było rozbierać na częsci. Następna spraw to to że do M54 posiadam dużo praktycznie nowych elementów osprzętu.

PaTrYk009
Vanosy, sam regenerowałem.

forest
Samego mnie ciekawi jak to wyjdzie. Wszystko mam juz praktycznie zrobione, gotowy do zalania płynem, olejem, odpalenia. Ale wszystko stoi z powodu jednego katalizatora który kompletnie nie pasuje. Czekam na nową dostawę i wymianę.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 09:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Śledzę, obserwuję, podziwiam :padam: . Czekam na relacje z dalszych prac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kedzior001 napisał(a):
Tak dwumasa pozostaje, mam nową zrobiłem na niej 1 tys km, docisk z diesla. Więc szkoda zmieniać na coś innego. Z resztą dwumasa i docisk, koło pasowe są już wyważone.


No tylko czy to dobre podejście? Płacić krocie za uszczuplanie 2kg z wału a finalnie zostawić bardzo ciężki dwumas?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 10:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak, ale gdy wydajesz ponad 3 tys na komplet sprzęgła robisz na tym tys km i wurzucac czy sprzedawac za grosze nie ma sensu.
A dodatkowo drugie tyle trzeba byłoby włożyć aby kupić komplet lekkiego jednomasu, wiec koszta robią się spore.

Znajomy w focusie RS 2.3 odchudzał wał, gdzie znajduje się równiez dwumasa która pozostała, no i różnica jest spora.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 19:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: m54b30
Podasz nr oem przepustnicy? Sam myśle nad tym modem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 21:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
kedzior001 napisał(a):
Tak, ale gdy wydajesz ponad 3 tys na komplet sprzęgła robisz na tym tys km i wurzucac czy sprzedawac za grosze nie ma sensu.
A dodatkowo drugie tyle trzeba byłoby włożyć aby kupić komplet lekkiego jednomasu, wiec koszta robią się spore.

Znajomy w focusie RS 2.3 odchudzał wał, gdzie znajduje się równiez dwumasa która pozostała, no i różnica jest spora.

spora różnica to mało konkretny termin :) możesz rozwinąć trochę?

z jeden strony piszesz ze nie ma sensu pozbyć się w Twoim przypadku dwumasu, w drugim zdejmujesz z wału 2kg :| nie mam pojęcia ile to mogło kosztować ale podejrzewam że nie paczkę fajek

trzymam za Ciebie kciuki, ale wydaje mi się że to będzie najdroższe 260 koni na forum :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 22:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Chycu napisał(a):
ale wydaje mi się że to będzie najdroższe 260 koni na forum

Tu jest atak na zdecydowanie więcej... Jakieś 100 koni z litra pewnie.

kedzior001 napisał(a):
Tak, ale gdy wydajesz ponad 3 tys na komplet sprzęgła robisz na tym tys km i wurzucac czy sprzedawac za grosze nie ma sensu.
A dodatkowo drugie tyle trzeba byłoby włożyć aby kupić komplet lekkiego jednomasu, wiec koszta robią się spore.

No to nie rozumiem, czemu wcześniej nie poszedłeś w sztywne koło zamachowe, serio :) Jak już masz to za sobą :)

Ale spoko, to znaczy, że będzie co robić dalej i pomysły na auto się nie skończą ;D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 22:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
Przeglądam temat od samego początku i podziwiam.
Przeglądając twój temat i patrząc na pogrzebane 370z na swojego przyjaciela wiedziałem ze chce mocne n/a

Myśle czy z mojego n52b30a wydechem, kolektorem, dolotem i mapa na pb98 ugram 300koni, co sądzisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 5 marca 2018, 23:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
veb napisał(a):
Przeglądam temat od samego początku i podziwiam.
Przeglądając twój temat i patrząc na pogrzebane 370z na swojego przyjaciela wiedziałem ze chce mocne n/a

Myśle czy z mojego n52b30a wydechem, kolektorem, dolotem i mapa na pb98 ugram 300koni, co sądzisz?


Przy takich modyfikacjach nawet gdybyś miał ITB , nie ma takiej opcji abyś tyle ugrał

Swoją drogą to masz seryjnie mapę zapłonu na paliwo 98

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 6 marca 2018, 05:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
kedzior001 napisał(a):
veb napisał(a):
Przeglądam temat od samego początku i podziwiam.
Przeglądając twój temat i patrząc na pogrzebane 370z na swojego przyjaciela wiedziałem ze chce mocne n/a

Myśle czy z mojego n52b30a wydechem, kolektorem, dolotem i mapa na pb98 ugram 300koni, co sądzisz?


Przy takich modyfikacjach nawet gdybyś miał ITB , nie ma takiej opcji abyś tyle ugrał

Swoją drogą to masz seryjnie mapę zapłonu na paliwo 98



Czy aby na pewno? Jeśli dobrze pamietam to na klatce jest napisane ze minimum 95
Trochę zgłupiałem teraz bo jednak sporo kilometrow zrobiłem na 95


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 6 marca 2018, 16:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
veb napisał(a):
Czy aby na pewno? Jeśli dobrze pamietam to na klatce jest napisane ze minimum 95

No bo to minimum, ale silnik przygotowany jest pod 98 i potrafi wykorzystać jego zalety - takie rzeczy to już w instrukcji obsługi e39 były :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 6 marca 2018, 17:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
deejeys napisał(a):
Chycu napisał(a):
ale wydaje mi się że to będzie najdroższe 260 koni na forum

Tu jest atak na zdecydowanie więcej... Jakieś 100 koni z litra pewnie.

Szczerze wątpię, jeśli dobrze pamiętam mają być wałki z 330i ZHP. Ssący wałek jest słabszy niż w s52.
Zdaje się że na mniej więcej takich gratach Alpina z 3.3 objętości wyciągnęła 280KM i z 3.4 305KM.
Z tego co liczyłem dwie setki objętości przy mocy 240KM dają 15KM przyrostu (2.8 -> 3.0), także tutaj nie widzę potencjału na 300 w 3.0, choć mocno życzę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 6 marca 2018, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
300 nie sądzę ale myślę że okolice 270 są realne.
Jak na 330ci to mega wynik

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 6 marca 2018, 18:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Chycu napisał(a):
Szczerze wątpię, jeśli dobrze pamiętam mają być wałki z 330i ZHP. Ssący wałek jest słabszy niż w s52.
Zdaje się że na mniej więcej takich gratach Alpina z 3.3 objętości wyciągnęła 280KM i z 3.4 305KM.


kedzior001 napisał(a):
No i mamy jedno z mocniejszych M54b30 NA w Pl
W porównaniu do serii moc moment w całym zakresie jest o kilkanaście, kilkadziesiąt procent większa. Reakcja na pedał gazu momentalna w odróżnieniu od silników doładowanych.

Moim zdaniem moc jeszcze jest do ugrania górą. z czasem wpadnie nowy wykres jeszcze mocniejszy.

Obrazek


Chycu napisał(a):
Z tego co liczyłem dwie setki objętości przy mocy 240KM dają 15KM przyrostu (2.8 -> 3.0), także tutaj nie widzę potencjału na 300 w 3.0, choć mocno życzę


Nie chciałbym wyjść na złośliwego... Ale daj mi wzór z którego to liczyłeś ;)


Nie wiem co tu jest w planach, czy jakieś większe grzebanie - czy tylko kosmetyka ale mając to co wyżej pokazane po włożeniu siana w remont, porting głowicy, odchudzanie wału i itp... Gdyby to było dla 10koni to w sumie sztuka dla sztuki i raczej zawód, bo finalnie nadal nie miało by to sensu względem nawet soft turbo. A takie 300KM N/A to już byłby dość fajny krok.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 6 marca 2018, 21:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Czyż nie byłoby ułatwieniem dla zwiększenia mocy machnąć stroker? Chyba, że coś tu stało na przeszkodzie właścicielowi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 7 marca 2018, 01:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
deejeys napisał(a):
Chycu napisał(a):
Z tego co liczyłem dwie setki objętości przy mocy 240KM dają 15KM przyrostu (2.8 -> 3.0), także tutaj nie widzę potencjału na 300 w 3.0, choć mocno życzę


Nie chciałbym wyjść na złośliwego... Ale daj mi wzór z którego to liczyłeś ;)


Nie wiem co tu jest w planach, czy jakieś większe grzebanie - czy tylko kosmetyka ale mając to co wyżej pokazane po włożeniu siana w remont, porting głowicy, odchudzanie wału i itp... Gdyby to było dla 10koni to w sumie sztuka dla sztuki i raczej zawód, bo finalnie nadal nie miało by to sensu względem nawet soft turbo. A takie 300KM N/A to już byłby dość fajny krok.


Żadna złośliwość, pisałem z tego pracę inżynierską, także sposób obliczania można uznać za poprawny :)

Wzór jest banalnie prosty, wziąłem go z książki J. Jędrzejewskiego "Obliczanie tłokowego silnika spalinowego"
WZÓR: Ne = 0,5 * Vss * pe * n,
gdzie:
Ne - moc silnika [W]
Vss - objętość skokowa silnika [m^3]
n - prędkość obrotowa [1/s]
pe - średnie ciśnienie efektywne [N/mm^2]

O ile pierwsze trzy wielkości każdy z nas raczej rozumie i wie jak zmierzyć / sprawdzić, tak średnie ciśnienie efektywne jest raczej terminem, którego definicję mało osób zna. Postaram się to przedstawić poniżej:

Średnie ciśnienie efektywne, nazywane też średnim ciśnieniem użytecznym, jest teoretycznym ciśnieniem w cylindrze, podczas pracy silnika, które pozostaje stałe dla całego skoku i jednocześnie, ciśnienie to wykonałoby taką samą pracę jak rzeczywiste zmienne ciśnienie panujące w cylindrze silnika.

O ile wartości mocy, prędkości obrotowej i objętości skokowej naszych silników są nam raczej wszystkim znane, o tyle wartości średniego ciśnienia efektywnego nie znajdziemy w żadnym z katalogów producentów. Ale znając wszystkie inne wartości dla silnika rzeczywistego (z katalogu lub z hamowni), możemy to sobie obliczyć.

Tak więc mamy wzór, który wiąże nam moc, prędkość obrotową silnika, objętość skokową silnika i to abstrakcyjne średnie ciśnienie efektywne. O ile nie jesteśmy w trakcie przebudowy, to objętość skokowa silnika się nie zmienia. Ma on 3 litry niezależnie od tego czy jest na biegu jałowym czy pod odcinką. Zostają nam obroty i moc. A to nam się kojarzy z wykresem silnika z hamowni. Dla odczytanej mocy i danych obrotów możemy obliczyć średnie ciśnienie efektywne. Jako że robimy stroker, to zakładamy że zostanie ta sama głowica, te same wałki, dolot, wydech itp itd, więc średnie ciśnienie efektywne nie zmieni się wraz ze wzrostem objętości skokowej. Obliczone wcześniej średnie ciśnienie efektywne podstawiamy jeszcze raz do wzoru, do tego taka sama prędkość obrotowa, zwiększona przez stroker objętość i otrzymujemy moc, którą teoretycznie zwiększyła większa objętość skokowa :)

r4ll napisał(a):
Czyż nie byłoby ułatwieniem dla zwiększenia mocy machnąć stroker? Chyba, że coś tu stało na przeszkodzie właścicielowi.

Byłoby zapewne. Choć wał m54 ma największe wykorbienie z normalnie dostępnych wałów do m5x. Trzebaby szukać ładnego wału z Alpiny 3.4 a chyba prościej trafić w totka. No i zwiększenie wykorbienia powoduje zwiększenie średniej prędkości tłoka, a to zwiększa siły bezwładności, choć przy takich prędkościach obrotowych jakie uzyskują m5x tym bym się nie martwił.
Można by rozwiercić blok pod większe tłoki ale to też kasa na nowe tłoki i na rozwiert.

No i na koniec pytanie. Coś czego nie jestem w 100% pewien. Czym różni się zebranie 2kg z wału korbowego względem lżejszego o 2kg koła zamachowego? W mojej opinii niczym. Ba, nawet lepiej zdjąć z koła bo ma większą średnicę przez co bardziej zmniejszymy moment bezwładności.
Oba kręcą się tak samo i stawiają opór w rozpędzeniu silnika. Ale czy któreś z nich wpływa na moc silnika? Według mnie nie. Na moc na kołach oczywiście tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 7 marca 2018, 07:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Odchudzanie przeciwwag jest potrzebne przy zmianie masy korb i tłoków. Ma to trochę inny wpływ na pracę niż samo zdjęcie masy z zamachu ale na Wydziale byłem ostatnio tak dawno, że już nie pamiętam :P

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 7 marca 2018, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
No ale to juz wchodzimy w kwestie wyrównoważenia układu, prawda?
Tutaj zrozumialem ze wał jest odchudzany w celu poprawy osiągów, nie z przymusu wyrownowazenia z resztą układu

EDIT:
Na wykresie nie zobaczysz efektu odchudzania wału korbowego bo nie uwzględnia on strat bezwładnościowych :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL