BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 7 marca 2018, 22:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
To że w wolnossaku ktoś wpakował worek siana nie znaczy że będzie to akurat proporcjonalne do osiągów.Na jakimś tam poziomie modyfikacji ,nawet dodanie 20km może kosztować i 20tyś zł.To nie turbo :).
Też nie widzę potencjału na 300 ale to nie znaczy że tyle nie będzie,to tylko moje zdanie.
Głowica zrobiona ale bez wałków dużo nie pomoże a te są tutaj akurat "słabe".Porting głowicy i lżejszy wał to moim zdaniem ciut przymało na +40km co nie znaczy że auto nie będzie fajnie podawać. Czekam na odpał i jakąś relację :ok:

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 8 marca 2018, 07:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Zawrzało w temacie, więc może dodam coś od siebie.

Przy poprzednich modach wyszło 260km, patrząc na AFR można by było ugrać jeszcze kilka km softowo.

Przy aktualnych modach, doszła wydajniejsza przepustnica, profesjonalny porting głowicy, wałki zostały delikatnie przyśpieszone, opóżnione.
Wałków ostrzejszy nie wkładałem, gdyż zależało mi na spokojnej pracy silnika na wolnych obrotach, oraz wzrostem a nie spadkiem momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów, gdyż auto ma jeździć w całym zakresie a nie tylko górą. Co widać na wykresie że był to dobry wybór. Pod uwagę brałem również wałki schrick 264 248, ale nie było ich na stanie, czas oczekiwania 3 lub 6 miesięcy, już nie pamiętam.
Co do odchudzania wału korbowego, była to nie planowana modyfikacja. Zdecydowałem się na nią przy oddaniu wału do sprawdzenia, pasowania panewek, polerowania itp. do Dziak Motorsport. Wg, nich odchudzenie wału korbowego jest lepszym rozwiązaniem niż założenie koła jednomasowego i odchudzenie jego.

Co do końcowych przyrostów mocy nie wiem ile wyjdzie mam nadzieję że nie mniej niż 280km.

Wszyscy piszą o KM ale zapominają o NM. Auto nie będzie użytkowane tylko po wysokich obrotach, ale głownie średnich, niskich, gdzie liczyć będzie się moment obrotowy a nie moc.
Przy ostatnim hamowaniu auta wyszło prawie 370NM, czyli tyle co ma zdrowe M3 s54. Z tym że u mnie u mnie uzyskany był już 1000 obrotów niżej.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 8 marca 2018, 09:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
kedzior001 napisał(a):
Przy ostatnim hamowaniu auta wyszło prawie 370NM, czyli tyle co ma zdrowe M3 s54. Z tym że u mnie u mnie uzyskany był już 1000 obrotów niżej.
, Ja mam nadzieje, że doczekamy się też w końcu jak to jedzie i to nie tylko 0-100. Boo temat świetny, niby wykresy opisy, wszystko dokumentowane, a jak trzeba było sprawdzić realnie jak auto zapodaje to zawsze coś wyskakiwało, a to docieranie, adaptowanie sterownika, a to poprawki. Mam nadzieje, że się poprawisz i po wszystkim nagrasz te 100-200. Wtedy będzie można pisać czy auto porobi Mpowera ;)
Pozdro

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 8 marca 2018, 18:17 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Na porobienie mapowera to bym nie liczył... Chyba, że e30/e36 to może i owszem. Tutaj bardziej chodzi drogę do żwawego auta, bez konieczności softturbo.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 8 marca 2018, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Chycu napisał(a):
Żadna złośliwość, pisałem z tego pracę inżynierską, także sposób obliczania można uznać za poprawny

Chycu napisał(a):
Wzór jest banalnie prosty, wziąłem go z książki J. Jędrzejewskiego "Obliczanie tłokowego silnika spalinowego"
WZÓR: Ne = 0,5 * Vss * pe * n,
gdzie:
Ne - moc silnika [W]
Vss - objętość skokowa silnika [m^3]
n - prędkość obrotowa [1/s]
pe - średnie ciśnienie efektywne [N/mm^2]

Banalny i chyba aż za banalny kurcze dla mnie... Bo jednak ilość zmiennych wydaje się dość mała. Trzeba by było podstawić pod to 3-4 seryjne silniki i sprawdzić jak się to ma do serii i modyfikacji :D
dzidzia24 napisał(a):
To że w wolnossaku ktoś wpakował worek siana nie znaczy że będzie to akurat proporcjonalne do osiągów.

Tak to było zawsze ;D

Wolnossące konie zawsze były drogie, choć w turbo też nie zawsze jest tanio, zwłaszcza jak samemu się je zakłada a nie robiła tego fabryka :oczami:


Ja bym chciał zobaczyć kilka rolek z 330Cd@260-290 koni np. 3 bieg z dołu, 100-200, 0-160. Było by w sumie porównanie i sprawdzenie odwiecznych słów (" a weź zmodyfikuj 330Ci to zobaczysz co z 3.0d zrobi") Bo wiadomo, że dmuchnięte 3.0i to już liga wyżej niż klekoty.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 9 marca 2018, 06:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Wydajniejsza przepustnica z N52

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 9 marca 2018, 11:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
mody naprawdę pro :ok:


a i tak bym tam widział jeszcze zestaw od mdcharger...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 9 marca 2018, 13:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: m54b30
kedzior001 napisał(a):
Wydajniejsza przepustnica z N52

dlaczego nie z v8 m62? jest wieksza o kilka mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 9 marca 2018, 13:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jak juz coś to z n62, ale zdecydowanie gorzej ją upchać, ścianki boczne trzeba by było rozwiercać, piłować średnio estetycznie by to wyglądało.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 9 marca 2018, 18:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
deejeys napisał(a):
Ja bym chciał zobaczyć kilka rolek z 330Cd@260-290 koni np. 3 bieg z dołu, 100-200, 0-160. Było by w sumie porównanie i sprawdzenie odwiecznych słów (" a weź zmodyfikuj 330Ci to zobaczysz co z 3.0d zrobi") Bo wiadomo, że dmuchnięte 3.0i to już liga wyżej niż klekoty.


tylko mam takie wrazenie (ale nie mam bladego pojecia i fajnie by bylo jakby to ktos zweryfikowal), ze takie 330d zrobione na 300koni~ (czyli hybrydy dp icek moze wtryski) bedzie mniej usterkowe niz 330i na soft turbie (tez na te 300kunia) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 9 marca 2018, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
deejeys napisał(a):
Chycu napisał(a):
Żadna złośliwość, pisałem z tego pracę inżynierską, także sposób obliczania można uznać za poprawny

Chycu napisał(a):
Wzór jest banalnie prosty, wziąłem go z książki J. Jędrzejewskiego "Obliczanie tłokowego silnika spalinowego"
WZÓR: Ne = 0,5 * Vss * pe * n,
gdzie:
Ne - moc silnika [W]
Vss - objętość skokowa silnika [m^3]
n - prędkość obrotowa [1/s]
pe - średnie ciśnienie efektywne [N/mm^2]

Banalny i chyba aż za banalny kurcze dla mnie... Bo jednak ilość zmiennych wydaje się dość mała. Trzeba by było podstawić pod to 3-4 seryjne silniki i sprawdzić jak się to ma do serii i modyfikacji :D


Czy zbyt banalny? Nie wiem jakie zmienne jeszcze chciałbyś tam upchnąć, ale zauważ, że na średnie ciśnienie efektywne, które jest czynnikiem tego wzoru składa się praktycznie wszystko o czym pomyślisz. Z tego co rozumiem, ono uwzględni więcej powietrza, które dostanie się dzięki lepszym wałkom, poprawionej głowicy, lepszemu dolotowi, uwzględni lepsze opróżnienie cylindra ze spalin dzięki lepszemu wydechowi i tak dalej :)
Moc bierze się z:
- objętości skokowej, chyba wszyscy wiemy że większy silnik to zazwyczaj większa moc
- prędkości obrotowej, moc wzrasta wraz z obrotami o ile pozwalają na to przepływy
- przepływów, czy też "współczynnika napełniania", jeśli jesteś w stanie doprowadzić do jednego 3litrowego silnika więcej ładunku niż do identycznego drugiego to wiadomo który będzie miał większą moc. To właśnie opisuje średnie ciśnienie efektywne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 10 marca 2018, 12:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
kedzior001, na ilu planujesz skończyć? :hyhy:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 10 marca 2018, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak to wygląd od góry
Obrazek

a tak od dołu
Obrazek

a taki olej docelowy
Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 13 marca 2018, 16:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
pięknie to wszystko ci wyszło....

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 15 marca 2018, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Kędzior masz 6 skrzynie ?

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 16 marca 2018, 01:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Jeździłem na tym Amsoilu do BMW średnio, na serio rzecz droga, a średnio to chodzi... Może w czystym po remoncie będzie lepiej, ja wiem, że więcej nie przepłacę :)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 19 marca 2018, 00:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
forest napisał(a):
Kędzior masz 6 skrzynie ?



5, więc prędkość maks ogranicz mi skrzynia. Wczesniej miałem odcinkę na 7200 max prędkość 255, ale na 5 biegu łapałem odcinkę.
W tej chwili po przeniesieniu odcinki wyżej powinna pójść 260

Co do samej skrzyni, słyszałem że 5 biegowa jest dużo bardziej wytrzymalsza od 6 biegowej.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 19 marca 2018, 00:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1198
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
grabolek363 napisał(a):
Jeździłem na tym Amsoilu do BMW średnio, na serio rzecz droga, a średnio to chodzi... Może w czystym po remoncie będzie lepiej, ja wiem, że więcej nie przepłacę :)



Możesz rozwinąc myśl... do jakiego silnika zalewałeś go. Jaki olej zalałeś póżniej i jakie były róźnice.

Na tym oleju zrobiłem dopiero jakies 200km, więc dużo powiedzieć nie mogę, ale na daną chwilę wszystko jest w porządku.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 19 marca 2018, 08:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Silnik m52b28 było to z 5 lat temu, jak go zalałem. Kupiłem auto, które latało na 10w60 i dla mnie do miasta to był za gęsty olej, więc zmieniłem na 5w40 AMS, kilka dni po zmianie oleju, auto po odpaleniu na zimno zaczęło na 1s walić popychaczem, czego wcześniej nie było i nie wiem, czy to ma znaczenie, ale odbiór przyznasz mógłbyć nieco zaburzony :D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft, składanie NA s.60
PostNapisane: 19 marca 2018, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kedzior001, to nie docierałeś na oleju do docierania?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1543 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 ... 78  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL