BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 19 maja 2019, 13:00


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 28 stycznia 2019, 07:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
kszyhu napisał(a):
jesli za oknem jest -5 to w dolocie nie zrobi sie +20 :P w e46 jeszcze przed sprzedaza, przenosilem czujnik IAT z kolektora dolotowego w puszke filtra. w kolektorze temperatura po rozgrzaniu to jakachs porazka. tylko przy WOTcie fajnie zbijalo temp, ale zanim do tego doszlo to zamulka. w lato zabijalo to przyjemnosc z jazdy. Tak, ze nie bez powodu czesto\gesto ludzie robia pomiary po zachodzie slonca czy zima ;)



Przełożenie czujnika temp. powoduje zwiększenie dawki paliwa oraz mniejsze cofnięcia zapłonu w gorące dni. Zimą zaś jest zbyt bogato.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 28 stycznia 2019, 08:38 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5034
Kod silnika: N52B30A
Z cofnięciem zapłonu możliwe, czy dawka aż tak drastycznie ?. To po prostu rozwiązanie jak w e60 m54b30, gdzie czujnik jest w przepływce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 28 stycznia 2019, 16:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
tak, dawka jest i to drastycznie podniesiona, wiem że jak w e60 ale tam są inaczej pokalibrowane tabele, i najważniejsze tam już jest sonda szerokopasmowa.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 29 stycznia 2019, 16:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 63
Moje BMW: E46 33oiA Touring
Kod silnika: m54b30
Garaż: Warszawa
kedzior001 napisał(a):

Przełożenie czujnika temp. powoduje zwiększenie dawki paliwa oraz mniejsze cofnięcia zapłonu w gorące dni. Zimą zaś jest zbyt bogato.


Czyli latem samochod powinien byc jeszcze bardziej mulowaty, bo dostaje mniej tlenu, a jeszcze wiecej paliwa, a wiec jest przelany, mieszanka jest niestehiometryczna
Czy dobrze rozumuje?
Tylko czy sondy nie skoryguja tego "przelania" ?

_________________
Bylo
E30 316 (M10b18) 86r - sedan
E30 325i (M20b25) 89r - coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan
E36 328i (M52b28) 95r - sedan
E39 540i manual
E36 M3 3.2 sedan
E36 318Ti Compact
Jest:
E46 330iA Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 29 stycznia 2019, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
Sonda owszem koryguje, ale nie przy pełnym obciążeniu, Tu nie ma sondy szerokopasmowej.

Jak podłączysz AFR będziesz wszystko widział

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 100-200 km/h s.65
PostNapisane: 30 stycznia 2019, 00:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
morcine napisał(a):
zrób strojenie po przepustnicy i po temacie :ok: zobacz na projekty Racemode gdzie stroi to wszystko w alphaN i wyniki rewelacyjne.
Sam mam od jakiegoś czasu wystrojone w tym trybie ale z kompresorem i nic się już nie rozjeżdża :D

też robię tryb alpha/n :) i inne mody m54 m52tu m52 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 30 stycznia 2019, 00:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 124
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 330ci cabrio lsd
Kod silnika: m54b30+
kszyhu napisał(a):
jesli za oknem jest -5 to w dolocie nie zrobi sie +20 :P w e46 jeszcze przed sprzedaza, przenosilem czujnik IAT z kolektora dolotowego w puszke filtra. w kolektorze temperatura po rozgrzaniu to jakachs porazka. tylko przy WOTcie fajnie zbijalo temp, ale zanim do tego doszlo to zamulka. w lato zabijalo to przyjemnosc z jazdy. Tak, ze nie bez powodu czesto\gesto ludzie robia pomiary po zachodzie slonca czy zima ;)

też to już dawno zrobiłem, dlatego m54b30 w e60 ma zaślepke ma w kolektorze, a przeplywomierz ma 5 pinów, czyli zwykla przeplywka z e46 3piny + czujnik temperatury 2piny :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 30 stycznia 2019, 09:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
Juz kiedyś pisałem, alpha n sprawdz się ale do jazdy po torze (przy pełnym obciązeniu), do jazdy codziennej, autostradowej nie. Auto w tym trybie znacząco więcej pali. Nawet z biegiem czasu kiedy delikatnie rozciąga jeden z łańcuszków, zmienia się napełnienie cylindra, czyli przepływ powietrza, gdzie przy alpha n nie masz żadnej korekcji.
Jezeli jeszcze masz na stałe wbudowaną sondę szerokopasmową AFR to jesteś w stanie kontrolować skład mieszanki.
W innym przypadku tak naprawdę nie wiesz co się dzieje z silnikiem, czy przypadkiem nie jest za ubogo czy też za bogato.
W przypadku aut uturbionych, ktos kto robi to z głową, wyrzuca przepływomierz, sondę lambda dodatkowo, zakłada dodatkowe wskażnik AFR EGT, Boost nie po to aby ładnie wyglądało, ale aby mieć kontrolę nad autem.

Swoja drogą. jeżeli przepływomierz byłby zbędnym elementem to nikt z producentów nowych aut jego by nie stosował.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 31 stycznia 2019, 21:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: viewtopic.php?f=86&t=136843&start=184
kedzior001 napisał(a):
tak, dawka jest i to drastycznie podniesiona, wiem że jak w e60 ale tam są inaczej pokalibrowane tabele, i najważniejsze tam już jest sonda szerokopasmowa.

W e60 m54 to raczej nie ma sondy szerokopasmowej. System sterowania paliwem jest trochę inaczej ubrany ale wg mnie w ogólnym rozrachunku jeden diabeł co w ms43.

Co do usunięcia przepływki to Ci co to tak zachwalają niech najpierw wystroją byle wolnossące m52 czy m54 na przepływce a następnie ją usuną, jeszcze raz wystroją i zdadzą relację nt przyrostów mocy :D Najlepiej jeszcze niech przetestują później obydwa setupy w różnych warunkach atmosferycznych i wtedy będzie jeszcze fajniej...

Co do tematu to jedzie całkiem fajnie, nie myślałeś coś jeszcze zrobić z dolotem? Kolektorem ssącym można trochę poprawić to i owo ;)

_________________
41 44 41 4D 4F 20 4D 6F 74 6F 72 73 70 6F 72 74
59 65 61 61 61 68 21 21 21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 31 stycznia 2019, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
Zapomniałem dodac e60 m54 b30 b25 jak również e46 i chyba jeszcze e83 ale te które wychodziły na rynek US.

Myślałem nad trąbkami, ale zbyt dużo przerabiania. Moim zdaniem do osiągnięcia więcej mocy brakuje mu lepszego kolektora. Ale na tym kończę cokolwiek modzic przy aucie. Choć nie ukrywam, że byłoby fajnie urwac z wolnossaka jeszcze coś.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 31 stycznia 2019, 22:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
kedzior001 napisał(a):
Zapomniałem dodac e60 m54 b30 b25 jak również e46 i chyba jeszcze e83 ale te które wychodziły na rynek US.

Myślałem nad trąbkami, ale zbyt dużo przerabiania. Moim zdaniem do osiągnięcia więcej mocy brakuje mu lepszego kolektora. Ale na tym kończę cokolwiek modzic przy aucie. Choć nie ukrywam, że byłoby fajnie urwac z wolnossaka jeszcze coś.


O jakiej mocy teraz mówimy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 1 lutego 2019, 19:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
w danym momencie?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 2 lutego 2019, 00:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 19069
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
kedzior001 napisał(a):
w danym momencie?



W momencie kulminacyjnym ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 2 lutego 2019, 11:21 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5034
Kod silnika: N52B30A
Szczurek1986 napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
w danym momencie?



W momencie kulminacyjnym ;)


Szczurek1986, :rotfl: w tym temacie każda konwersacja to precyzja wymowy godna profesora, tak zakręcić, tak zamieszać, tak opisać, byle nie prosto z mostu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 2 lutego 2019, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
kszyhu napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
w danym momencie?



W momencie kulminacyjnym ;)


Szczurek1986, :rotfl: w tym temacie każda konwersacja to precyzja wymowy godna profesora, tak zakręcić, tak zamieszać, tak opisać, byle nie prosto z mostu :P



Na dany moment nie wiem jaka mocą dysponuje auto.

Mniej więcej za tydzień powinien być juz wykres łącznie z wykresem z silnika przy podobnych modach ale przy większej przepustnicy z v8

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 2 lutego 2019, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 356
Lokalizacja: Suwałki
Eeeeeee tam wykres nieważny .Wyjdzie że ma 260km to hejty polecą że tyle siana i że się nie opłacało i że za tyle to byś miał 400 w m57. Auto dobrze podaje tzn jak na E46 330i i to się liczy.Kurcze po liczniku to chyba nawet szybciej niż moje E30 330i.
Szkoda że w głowicach m54 zmienili krztałt otworów dolotowych :kwasny: .Było by spore pole do popisu ,kolektory m50, ITB i tym podobne.Wiem że można to zrobić na tych otworach ale to jednak spore schody i rzeźba.
Kolektor m50 + EMU pewnie by jeszcze wycisnął z tego trochę soku no ale to spore koszta no i do auta "na co dzień" standalone to raczej słaby ponysł

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 16 lutego 2019, 17:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
Kreskami auto nie jeżdzi, ale będą. Czekam jedynie na znajomego, który równiez ma hamowac swoje auto.
A między czasie wleciała nowa kierownica.

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 16 lutego 2019, 20:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
Pytam się z ciekawości bo kumpel też modzi m54b30 i jesteśmy ciekawi co się da wycisnąć takim nakładem gotówki i pracy a ile tym co kumpel robi, zwłaszcza że pierwszy raz się spotykam żeby ktoś tyle pracy w m54b30 włożył :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 16 lutego 2019, 22:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 19069
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
Przyzwoita kiera a zarazem świetna zmiana :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330ci by Tune-soft,NA 0-200 km/h s.70
PostNapisane: 17 lutego 2019, 20:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1168
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
SelectoSK napisał(a):
Pytam się z ciekawości bo kumpel też modzi m54b30 i jesteśmy ciekawi co się da wycisnąć takim nakładem gotówki i pracy a ile tym co kumpel robi, zwłaszcza że pierwszy raz się spotykam żeby ktoś tyle pracy w m54b30 włożył :ok:


W sumie to nie wiem, okaże się. Duzo zalezy od hamowni, gdyz potrafią sporo zawyrzać a na drodze rozczarowanie. Dlatego staram się hamować auto stale na tej samej hamowni.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: maaaad i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL