BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 08:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 06:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 40
Posty: 5953
Szacunek za pracę włożoną od dziś mówimy do ciebie Mistrzu-Doktorze :padam: :padam: :padam: :padam: :ok: :ok: :ok:

_________________
Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 08:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1021
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: M5 F90,F33, F20
Kod silnika: S63B44
:szok:
Przejrzałem temat i jestem w szoku, gratuluje wytrwałości. Niesamowita sprawa :ok:
Jesteś mechanikiem?

_________________
White F32
Black E92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 08:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kuerone, jesteś niemożliwy :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 09:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1389
Lokalizacja: Vienna
Moje BMW: E46 330d Touring///M
Kod silnika: M57D30 +
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=128804
Konkretny projekt :super: Podziwiam :padam:

_________________
E46 330d+ Touring M-Pak on BBS CK"


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Dzięki za miłe słowa! Będzie więcej ;-)

slavio napisał(a):
Jesteś mechanikiem?


Nie, nie jestem. Prawdę mówiąc nigdy jeszcze nie składałem silnika :) Kiedyś musi być ten pierwszy raz...

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 35
Posty: 2421
Lokalizacja: Łomża
Garaż: e91
e30

Było:
e36 320 Coupe
e46 323 Ci
e46 328 Ci
e39 530i
e46 325Ci
E34 V8
E38 740i
:szok:

Pokłony :padam:

Powodzenia!

_________________
Byłe:
e38 740i- http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149182
e34 v8- viewtopic.php?f=6&t=134153
E46 325Ci- viewtopic.php?f=6&t=128638
e39 530i - http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119101
e46 328Ci- http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=111863
e46 323Ci-http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79339


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 10:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
Stary Nowy samochód :)

Pokłony za ogrom pracy!!!




Szacun :super:

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
A mówią że mamy kryzys :rotfl:

:padam: :padam: :padam: :padam: za prace nad autem i wytrwałość

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 17:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Uwierz mi, że sam walczę z kryzysem ;-) Dzięki za miłe słowa!

Podrzucę jeszcze jedno zdjęcie z dzisiaj. W końcu udało mi się doczyścić i pomalować blok.
+ nowe broki.

Obrazek

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 18:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Gratulacje! Świetny projekt. Jak ty ogarniasz logistykę? Bo złożyć to, to może bym podołał, ale tych tyteczek po jednej śrubce w środku i trzema kodami kreskowymi na zewnątrz, są miliony? Ktoś Ci robi zakupy? Nie chodzi o koszty, ale jak ty się w tym łapiesz?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 20:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
czyli to nadal będzie eta, tylko z 2.7 na 2.8 przeskok?
nie będzie mitycznej hybrydy z "normalnym" m20? Jak i tak wszystko od zera to dlaczego nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
mroova81 napisał(a):
Gratulacje! Świetny projekt. Jak ty ogarniasz logistykę? Bo złożyć to, to może bym podołał, ale tych tyteczek po jednej śrubce w środku i trzema kodami kreskowymi na zewnątrz, są miliony? Ktoś Ci robi zakupy? Nie chodzi o koszty, ale jak ty się w tym łapiesz?


Zakupy sobie robię sam. Nie kupuję wszystkiego na raz, tylko to co potrzebuję, albo niedługo będę potrzebował. Potem numer części na karteczce, ewentualnie naklejka z aso, opis do czego to i do woreczka :)
Mam jeszcze wszystko zapisane w excelu, więc nie jest tak źle. Idzie się połapać :)

Chycu napisał(a):
czyli to nadal będzie eta, tylko z 2.7 na 2.8 przeskok?
nie będzie mitycznej hybrydy z "normalnym" m20? Jak i tak wszystko od zera to dlaczego nie?


Eta poszła w zastaw. A że w domu miałem M20B25, on posłużył jako baza.
Blok M20, wał korbowy M52B28, korbowody M20B20, tłoki M20B25 8.8:1 - wyjdzie z tego ładne 2,8L :)

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 21:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
ładnie odratowujesz i modzisz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: EL
To auto będzie lepsze niż z fabryki! :D Fantastyczny projekt. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 23:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Głowica m20b25? mega wypasiony projekt! taka dbałość o detale i tyle pracy :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 23 lutego 2014, 23:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
kuerone napisał(a):
Eta poszła w zastaw. A że w domu miałem M20B25, on posłużył jako baza.
Blok M20, wał korbowy M52B28, korbowody M20B20, tłoki M20B25 8.8:1 - wyjdzie z tego ładne 2,8L :)

w takim razie całkiem fajny wynik powinien wyjść :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 6 marca 2014, 02:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 27
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: BMW E39 530d
Super projekt! podziwiam :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 8 marca 2014, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Dzięki Panowie, będzie więcej!! ;)

Wracając do tematu...

A więc ruszyłem dalej...
Może na początek trochę teorii z czym będziemy się bawić...
Przy wpakowaniu niezłej sumy $$, z m20 można zrobić całkiem fajny motor.
Ja wybrałem chyba jeden z lepszych, łatwiejszych i tańszych modów.
Konkretnie pakujemy wał korbowy z e36 m52b28 o numerze 2242898, korbowody z e30 b20, lub z ety (muszą mieć długość 130mm) i tłoki z e30 b25.
Z tłokami można troszkę pokombinować bo są dwa rodzaje, które daję nam inne stopnie sprężania.
Pokrótce - tłoki z krótkim płaszczem do jazdy codziennej, tłoki z długim płaszczem do samochodu na tor etc.
Takie moje spostrzeżenia :)

Obrazek

Ale lecimy dalej. Porównanie wału z e36 m52b28 na górze i e30 m20b25 na dole.

Obrazek

Wał z e36 pasuję p&p, jedynym problemem dla niektórych może być przód wału, a konkretnie miejsce na koło pasowe.
Ale tu szlak został już przetarty, więc nie ma co się obawiać. Wrócimy do tego później...

Obrazek

Obrazek

Co ciekawe, wykorbienia na wale z e36 są mniejsze. Do tego wał z e36 waży 23,1kg, natomiast z ten z e30 22,2kg.

Obrazek

No dobra, ale co zrobiłem ze swoim wałem... Otóż nie był w najgorszym stanie, ale długo nad szlifem się nie zastanawiałem.
Wystarczyło na pierwszy nad wymiar - 0,25mm.

Obrazek

Wracając do tulejki na simmering.
W necie można znaleźć gotowy projekt tulejki, który nie będzie stanowił żadnego problemu dla tokarza.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Składanie zaczynamy od wałka pośredniego, który odpowiedzialny jest za napędzanie pompy oleju.

Obrazek

Wszystko oczywiście czyścimy i malujemy... Ja poszedłem za przykładem Makaveliego i trochę zgapiłem ;-)

Obrazek

Zwracamy uwagę na tulejki wałka, czy nie są wytarte. Z tego co wiem nie da się ich kupić i trzeba dorabiać.
Całe szczęście u mnie całość siedzi ciasno.

Obrazek

Polecam przelecieć wałek czymś drobnym żeby go doczyścić... Ja użyłem włókniny.

Obrazek

No i wciskamy. Może być potrzebny do tego młoteczek.
Z moim najwidoczniej już ktoś się siłował kiedyś. Nie, to nie moja robota ;-)

Obrazek

Wkładamy i zabezpieczamy podkładką.

Obrazek

W razie niemca dałem troszkę kleju do gwintów na śrubki.

Obrazek

Po zablokowaniu wałka od przodu, przyszedł czas na resztę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cały czas pamiętamy że wszystko składamy na olej.

Obrazek

Łapiemy pokrywę łożyska i zakładamy na nią nowy o-ring.
Ten który zdjąłem, zamienił sie chyba w plastik i łamał się przy każdym drobnym zgięciu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ścianki i o-ring lekko przelatujemy olejem, żeby nie sprawiał zbyt wielkich problemów z wciśnięciem go do środka.

Obrazek

Obrazek

I skręcamy

Obrazek

Wałek od środka ma się bardzo dobrze :)

Obrazek

Czas przyszedł na zamontowanie wału. Pamiętając o przeszlifowanym wale, zaopatrujemy się również w nad wymiarowe panewki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dolne na miejscu...

Obrazek

Wał też już się doczekać nie mógł :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Problemem był również klucz dynamometryczny, który musiałem za każdym razem pożyczać jak chciałem coś zrobić.
Problem był tylko taki, że nie zawsze był on powiedzmy dostępny. Dlatego postanowiłem w końcu zaopatrzyć się w swój :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W przyszłości na pewno kupie jeszcze dwa. Jeden większy, drugi mniejszy.

Po osadzeniu wału na swoim miejscu, dokręcamy. Dla panewek głównych przewidziane są dwa etapy dokręcania.
Konkretnie etap 1 - 29-32Nm i etap 2 58-63Nm.

A więc 1

Obrazek

Tu polecam przed dokręceniem drugiego etapu, poruszać troszkę wałem wzdłuż. No i 2

Obrazek

Chciałem pomierzyć luz osiowy, ale niestety nie mam czujnika zegarowego. Więc może później.
Wał kręci się bardzo przyjemnie. Jeden palec wystarczy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przymierzyłem sobie tłok od x strony i zbyt wiele miejsca tu nie ma

Obrazek

A tu już finalnie jeden tłok w cylindrze.

Obrazek

Na zdjęciu widać maksymalne wychylenie tłoka. Coś dobrej ostrości nie mogłem złapać, chyba było już za ciemno.
Co o tym myślicie? Dodam że teoretycznie blok powinien zostać splanowany o 0,50mm. Ale widziałem na forach projekty, gdzie kolesie po takim planowaniu musieli frezować gniazda na tłokach na głębsze.
Mój blok został splanowany o 0,13mm, natomiast głowica o ile dobrze pamiętam o 0,10mm. Daje na to 0,23mm.
Nie wiem czy warto bawić się w większe planowanie, mając to co widać na zdjęciu.

Jeszcze jedno... Przy wsadzonym tłoku i kręceniem wału, słychać jakby tłok obierał o ściankę cylindra. Co prawda sworzeń był wsadzony od tak i nie zabezpieczony, a korba była tylko dokręcona palcem na maxa ile się dało.
Wszystko było nasmarowane olejem itp... Po wyjęciu tłoka na ściankach nie ma żadnych rys ani tym podobnych.
Czy to norma przy nowych pierścieniach, ewentualnie tokach?
Pierścienie dotarte na zamku, ale nie pamiętam o ile, bo robił mi to znajomy który ogarniał blok.

Dodam również że składam silnik po raz pierwszy. Tak więc będę wdzięczny za każde pouczenia, rady i tak dalej :)

Piątka,

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Ostatnio edytowano 9 marca 2014, 13:15 przez kuerone, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 8 marca 2014, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
mechanicznie na pewno Ci nie pomogę, ale mogę stwierdzić jedno - robisz świetną robotę :padam:

zawsze tylko czekam na update w Twoim temacie :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 8 marca 2014, 22:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
rorafalki napisał(a):
zawsze tylko czekam na update w Twoim temacie :cwaniak:
ja tak samo, brak słów :super:

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL