BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 04:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 maja 2014, 06:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
kuerone napisał(a):
A może tak czarna struktura od VHT?

Obrazek


ujdzie, ale tylko jak wypolerujesz wypukłe napisy, cos jak tu
Obrazek

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 15 maja 2014, 08:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Prywatna fabryka ręcznie składanych BMW!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 21 maja 2014, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Robota Prozaca!

Obrazek

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 30 maja 2014, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
DONE!

Dzisiaj kumpel oddał mi gotowe regulowane kółko rozrządu. Chciałem coś jeszcze dorobić, ale na razie sobie daruje.


Obrazek


Zamówiłem 2 rodzaje śrub. M5x16 które znajdą swoje miejsce na zewnątrz okręgu i M5x18, które wylądują w środku.


Obrazek


Klasa twardości 12,9


Obrazek


Dodatkowo każda śrubka dostanie podkładkę sprężystą + klej do gwintów. Zabezpieczeń nigdy za mało ;-)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Początkowo zastanawiałem się co zrobić z tzw. "R"em na ściance kółka rozrządu - konkretnie "R4" o ile dobrze pamiętam. Chciałem aby było sfrezowane na kąt 90stopni, ale koleszka powiedział że lepiej nie ryzykować, bo można osłabić materiał mimo jego grubości, lepiej zrobić "R" bo to nie problem, a będzie pewniej.


Obrazek


Tak więc wszystko przylega do siebie idealnie.


Obrazek


Do śrubek w fasolkach dokupię jeszcze nieco większe podkładki


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wykonanie na prawdę mi się podoba, znajomy spisał się na medal :) Mam nadzieje że spełni to swoją rolę i moimi kombinacjami nic nie rozjebię.

Piona!

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 4 czerwca 2014, 12:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Już samo wstawianie setek tych zdjęć jest wybitnie czasochłonne, a co dopiero ta cała praca. Oprócz samej pasji do ratowania E30stki imponuje także Twoja dokładność przy zdjęciach i opisach wszelkich części, dobra robota. Pozdrawiam kolegę z 3miasta i w nagrodę zostawiam tu jednego ze swoich najulubieńszych setów ever od chyba Twojego ulubionego producenta i DJa ;)


_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
MatiKosa napisał(a):
od chyba Twojego ulubionego producenta i DJa ;)



Skąd wiesz, gdzie się zdradziłem? ;-)

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Ktoś pytał czemu tulejka z jednej strony ma zrobione wcięcie na "1", a z drugiej na "2".

Obrazek

Otóż chodzi o ściankę wału do której przylegać ma tulejka.

Obrazek


W końcu przyszedł czas na uszczelniacze wału. Najpierw te od przodu silnika.


Obrazek

Obrazek


Co ciekawe, znalazłem błąd przy typowaniu śrub.
Oryginalne śruby są po lewej stronie, a po prawej są nówki które zamawiamy według rysunków z ASO.
Dlatego polecam zbierać i podpisywać wszystkie śruby, podkładki i nakrętki przy demontażu każdego elementu.


Obrazek

Obrazek


Przygotowujemy sobie osłonę z wciśniętymi simmeringami


Obrazek


i zabieramy się za montaż tulejki.
Można w razie czego wysmarować ściankę silikonem.


Obrazek


Łapiemy kółko z wału m52, lub kto co ma pod ręką i lekko wbijamy tulejkę.
Po nasmarowaniu wałka prowadzącego olejem tulejka nie sprawi nam żadnego problemu przy wbijaniu, mimo że siedzi dość ciasno.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Łapiemy się za osłonę. Najpierw tulejki pasowane (p/n 11121726238)


Obrazek


Uszczelkę (p/n 11141720903) z obu stron smarujemy reinzosilem,


Obrazek


doklejamy i skręcamy.


Obrazek


Czas na tył.


Obrazek


Tulejki pasowane (p/n 11121726238)


Obrazek

Obrazek


simmering i uszczelka (p/n 11141432240).


Obrazek

Obrazek


Wahałem się do końca, jednak postanowiłem i tę uszczelkę przelecieć lekko silikonem.


Obrazek


Nasmarowaną uszczelkę doklejamy do ścianki.


Obrazek


Troszkę oliwy w miejsce simmeringu


Obrazek


Obudowa wału również dostała cienką nitkę silikonu.


Obrazek


Doklejamy i dokręcamy. M6tki z siłą 10NM, a M8ki z siłą 22NM.
Warto złapać jeszcze zwykłą grzechotkę i sprawdzić czy śruby są dość mocno dokręcone.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przy okazji, ma ktoś jakiś patent na wyjęcie tego łożyska?
Zastanawiam się czy bawić się w wymianę, czy zostawić go w spokoju...


Obrazek


Jeśli używacie uszczelki korkowej miski olejowej, polecam lekko przetrzeć resztki silikonu które powychodziły ze szparek po dociśnięciu osłony wału.


Obrazek

Obrazek


Jeszcze jednym małym problemem jest podkładka przy śrubie wału.
Okazuje się że wał z m52 jest ociupinę dłuższy i przy dokręceniu wszystkiego jak należy, pomiędzy podkładką a kołem zębatym paska rozrządu zostaje niewielka szczelina.


Obrazek


W tej sytuacji wewnętrzną wypustkę podkładki należy przetoczyć o ok 1,25mm.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


A i jeszcze jedno. Może ktoś sam zauważył, ale po przełożeniu wału z m52 przekładamy również śrubę bo jest nieco dłuższa niż ta z m20. Podkładki są te same.

5

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 22:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
kuerone napisał(a):
MatiKosa napisał(a):
od chyba Twojego ulubionego producenta i DJa ;)



Skąd wiesz, gdzie się zdradziłem? ;-)


Na fb było info, BMW Zdunek Cię tam zachwalał - a stąd już po nitce do kłębka ;) Ja sam też jestem trance fanem, choć już nie aż tak wielkim jak jeszcze parę lat temu, ale jednak.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 13 czerwca 2014, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Zabrałem się w końcu ostatecznie za dół.

Warto zacząć od wyczyszczenia wszystkie co ważne.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zaczynamy od małego przeglądu...


Obrazek


Odkręcamy śrubę mocującą osłonę sitka,


Obrazek

Obrazek


wyjmujemy i wymieniamy je na nowe (p/n 11411706896).


Obrazek

Obrazek


Co do wnętrza, wyjmujemy koła zębate i oczywiście czyścimy.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przed osadzeniem wszystkiego na miejsce, warto zalać kółka olejem.


Obrazek


Całość skręcamy używając kleju do gwintów. To samo tyczy się pokrywy sitka.


Obrazek


Łapiemy łącznik napędzający pompę oleju i wciskamy nowe płytki ograniczające (p/n 11411280950)


Obrazek

Obrazek


Jeden koniec łącznika umieszczamy w kółku zębatym przy wałku pośrednim


Obrazek


A drugi koniec umieszczamy w dłuższym kółku zębatym w pompie oleju.


Obrazek


Pomimo nowych śrub, polecam w razie czego wkręcić je na klej.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Czyścimy zawór nadmiarowy


Obrazek


I dokręcamy.


Obrazek

Obrazek


Sporo naczytałem się o uszczelnieniu miski. Sam kiedyś w iS'ie kleiłem miskę na silikon.
Tym razem postanowiłem zaufać pospolitej korkowej uszczelce.


Obrazek


Warto zaopatrzyć się w 25 nowych śrub.


Obrazek


Uszczelka pasuję tylko w jednej pozycji. Przekręcałem ją kilka razy i ciężko było dopasować ją w inny sposób ;-)


Obrazek


Sporo czasu spędziłem przy misce, doprowadzając ją do przyzwoitego stanu.
Myślę że w przyszłości można by było pokusić się o nówkę.
Btw... Tym razem bez szkiełkowania ;-)


Obrazek


Wyszorowałem również te wnękę na czujnik poziomu oleju. Najpierw wymoczyłem całość w nitrze, później na wszystkie możliwe sposoby wciskając tam włókninę i małe szczotki druciane udało mi się usunąć nagar ze ścianki.


Obrazek


Przy montażu miski, warto złapać ja sobie na 4 śruby i małym śrubokrętem poprzesuwać otwory na śruby, tak aby wszystko ładnie się pokrywało.


Obrazek

Obrazek


Śruby M6 - 8,8 dokręcamy momentem 10NM.
Nie lecimy jedna za drugą, ale staramy się dokręcam wszystko na krzyż.


Obrazek


Na razie to tyle... Czekam na pompę wody od szerokiej lampy i w końcu będzie można skręcić rozrząd.

5

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 14 czerwca 2014, 07:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ale wszystko wylizane :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 14 czerwca 2014, 07:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Te śruby z ASO to nie jest przypadkiem zbędna rozrzutność? Przecież one nie są jakieś niestandardowe, a chyba lepiej kupować na kilogramy, niż sztuki? ;)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 14 czerwca 2014, 08:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Wygląda to rewelacyjnie - mega szacun :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 14 czerwca 2014, 10:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Niesamowite jest to co robisz :) ale mam pytanie, czy ten projekt kiedyś się zakończy? :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 14 czerwca 2014, 11:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
:ok: GJ

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 11 lipca 2014, 19:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Wpadło mi ostatnio w ręce kilka ciekawych rzeczy.
Ale wcześniej w końcu skręciłem słupek do końca... Czego brakuje do pełni szczęścia? Oczywiście kółka rozrządu.


Obrazek


Zdecydowałem się na uszczelkę Reinza i co ciekawe, chcąc nie chcąc cały silnik jest poskładany na gratach tego samego producenta - uszczelki, simmeringi i tak dalej. Ciekawe jak się to spiszę...
Uszczelka oczywiście ta cieńsza.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Będzie mi brakowało tego widoku ;-)
Chyba że coś zjebałem i zaraz po odpaleniu znowu będzie trzeba rozbierać... Ale odpukać, oby nie! ;]

Co do sposobu przykręcania głowicy, nie ma żadnego problemu z doszukaniem się informacji w necie co i jak.
Mimo tego reinz dorzuca karteczkę z kilkoma ważnymi informacjami...

Kolejność dokręcenia śrub


Obrazek


Oraz sposób, w jaki trzeba je dokręcić.


Obrazek


Ale o silniku nieco później...
Zastanawiałem się w jaki sposób zamontować czujnik ciśnienia i temperatury oleju dla dodatkowych zegarów VDO.
Początkowa wersja wyglądała tak, by czujnik temperatury wkręcić zamiast śruby spustowej w misce, a czujnik ciśnienia we wcześniej wywierconym i nagwintowanym otworze w śrubie drążonej, mocującej podstawkę pod chłodnicę oleju.
Oczywiście skończyło się zupełnie inaczej.

Zdecydowałem się na zakup adapterka, wkręcanego pod podstawę chłodnicy oleju.


Obrazek


Kolor oczywiście będzie zmieniony ;-)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Cynkowaną nakrętkę z adapterkiem mocujemy w miejscu filtra oleju, co na sucho wygląda tak.


Obrazek


A z adapterkiem tak,


Obrazek

Obrazek


Adapterów do wyboru jest kilka rodzai, a konkretnie wielkości gwintów. Najważniejszym rozmiarem jest gwint tej przejściówki, którą przykręcamy do podstawy, a do niej filtr oleju. Jest ona opisana jako UNF 3/4"- 16.
Gwinty czujników są w rozmiarze M10x1mm i dokładnie takich gwintów w czujnikach potrzebujemy.

Ale dalej...

Udało mi się w końcu kupić nowy regulator ciśnienia paliwa na 3,5 bara, który stosowany jest w Porsche 911, 928 i 944.


Obrazek

Obrazek


Porównując go z oryginalnym 3,0 barowych, są prawie że identyczne.


Obrazek

Obrazek


No i z pomocą adamsa zdecydowałem się na wtryski.

Konkretnie takie stosowane w silnikach M52 i S52 :

BMW Part Number: 13-64-1-703-819
Bosch Part Number: 0-280-150-440
Flow Rate: 205 cc/min
Color: Burgundy
Maximum HP Supported (100% DC): 246


Obrazek

Obrazek


Co jeszcze? No nic...
Mnie jak i adamsa do poskładania silnika do kupy wstrzymuję brak kółka rozrządu.
Co prawda zamówiliśmy już 2 sztuki z catcams.pl, ale czekać trzeba zawsze i na wszystko.

Tak więc cierpliwości :)

5tka!

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 11 lipca 2014, 20:12 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Jak oglądam i czytam Twój temat, zazwyczaj mam taką minę... :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 11 lipca 2014, 21:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Jeden z ciekawszych tematów na forum wszystko opisywane skrupulatnie :ok: Mam nadzieję, że kiedyś twój temat posłuży mi jako pomoc w składaniu swojej E30 od podstaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 12 lipca 2014, 12:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
Obrazek :padam: :padam:

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: 325e
Kod silnika: M20B28
Jako że auto lada moment wraca z poprawek komory, trzeba było dokończyć ostatni brakujący element z przedniego zawieszenia.
Oczywiście mimo chęci zachowania w miarę oryginalnego stanu samochodu, głupi byłbym chcąc wrócić do przekładni z e30 ;-)
Dlatego wybrałem standardowo, czyli przekładnię z e36 legitymującą się numerem 32131096240.
Jest to stary numer, więc po minucie szukania trafiamy na właściwy, teraźniejszy 32131096280 .
Jak prezentuje się ta przekładnie na tle innych?

Car----------------mm/ per. turn--------BMW Part #

E30----------------36.5 mm------------32 13 1 092 335
E30 M3-------------38 mm--------------32 13 2 225 556
E36 M3 '95---------39 mm--------------32 13 2 227 191
E36----------------45.5 mm------------32 13 1 096 280
E36 M3 96+---------45.5 mm------------32 13 1 096 280
E36 Z3 M-----------45.5 mm------------32 13 1 096 280

E46 Std------------50 mm--------------32 13 6 755 065
E85 Z4 M-----------51 mm--------------32 13 7 836 844
E36 Z3 non-M-------53.5 mm------------32 13 1 095 575

Chciałem też pokombinować z przekładnią z e46, ale to może innym razem :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przy rozkładaniu troszkę pomógł mi opis z tego linku
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=11&t=11409

Zaczynamy od zdjęcia plastikowej osłony


Obrazek


Dokopujemy się gdzieś tam do pierścienia segera i go wyciągamy


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Następnie od dołu odkręcamy osłonkę dolnego mocowania tej mniejszej listwy


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Odkręcamy nakrętkę i czymś przez coś, np młotkiem przez drewienko wybijamy listwę ku górze,


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Aby wyjąć całą listwę znajdującą się w przekładnie, z prawej strony musimy wyjąć metalowy pierścień


Obrazek

Obrazek


Po jego usunięciu listwę z wkładką wysuwamy w prawo


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Rozkręcamy przekładnie do zera...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I czyścimy ;-) malujemy, lub kto co tam woli.


Obrazek

Obrazek


Do montażu zaopatrzyłem się w zestaw naprawczy Febiego, drążki kierownicze Meyle z e36, nowe osłony drążków Meyle, nowe podkładki zabezpieczające, nowe opaski zaciskowe, nowe śruby mocujące przekładnię, ocynkowane śruby przewodów ciśnieniowych, no i oczywiście nowy płyn do wspomagania Valvoline ATF. Po przyjrzeniu się przewodom, chyba również zdecyduje się na nówki...


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


No ale zaczynamy z listwą... Którą oczywiście czyścimy z resztek.


Obrazek


Na listwie jest tylko jedno miejsce na o-ring, który wskakuję jako pierwszy. Tuż za nim na niego ląduję plastikowa osłonka


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dalej łapiemy małą listewkę


Obrazek


Na jej przykładzie widać że nie wszystko da się uratować tak jak byśmy chcieli


Obrazek


Dla listewki przewidziane są 4 cienkie o-ringi i 4 osłonki


Obrazek

Obrazek


Najpierw o-ringi


Obrazek


A dalej osłonki


Obrazek


Jeden z uszczelniaczy znajduje się pod tym łożyskiem.
Jako że nie mam drugiego takiego, a łożysko siedziało dość mocno i nie chciałem nic rozwalić... zostawiłem to jak było.


Obrazek

Obrazek


Wymieniłem tylko o-ring na zewnątrz i umieściłem na swoim miejscu


Obrazek

Obrazek


Kolejny uszczelniacz znajduje się we wkładce którą wysunęliśmy z listwy przekładni


Obrazek


Nowy wbijamy w miejsce starego i wrzucamy o-ring


Obrazek

Obrazek


Wszystko wraca na swoje miejsce


Obrazek

Obrazek


Kolejnym drobnym problemem jest uszczelniacz w środku przekładni. Jest on dość głęboko, dlatego po chwili wahań zostawiłem stary tam gdzie jest. Wyciągnąć może bym wyciągnął, ale nie wiem czy umieściłbym go w takiej pozycji w jakiej być powinien.
A na siłę nie ma co.


Przed wciśnięciem listwy, luzujemy nakrętkę która poprzez sprężynkę dociska listwę ustawiając jakiś tam opór.


Obrazek

Obrazek


W tym momencie wsuwamy listwę


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przed powrotem nakrętki i sprężynki, wymieniamy o-ring


Obrazek

Obrazek


i skręcamy


Obrazek


W tym momencie możemy od góry wcisnąć małą listewkę


Obrazek


Powinna ona wejść mniej więcej do takiej pozycji


Obrazek


Najprościej jest złapać nakrętką gwint od dołu i przykręcać. Listwa sama wróci na swoje miejsce.


Obrazek


Od góry musimy jeszcze lekko dobić wkładkę do środka by doszukać się miejsca w ściance na pierścień segera


Obrazek

Obrazek


To samo tyczy się wkładki na dużej listwie od prawej strony... Wbijamy ją do środka, aż zobaczymy miejsce na pierścień


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zaślepiamy nakrętkę i łożysko


Obrazek

Obrazek


No i czas na drążki


Obrazek


Przed montażem nowych drążków zaopatrujemy się w podkładki zabezpieczające które de facto są jedno razowe


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pomijając ząbki na podkładkach które umieszczamy w listwie, po dokręceniu drążków dość mocno, zaklepujemy brzegi podkładki na drążku


Obrazek


Dalej osłonki


Obrazek

Obrazek


I pierścienie zaciskające, które zaciskamy i jakoś tam uklepujemy :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na koniec zostawiamy sobie plastikowe uchwyty przewodu odpowietrzającego, które również dostały nowe o-ringi


Obrazek


IMO całość wygląda na prawdę fajnie... Trzeba teraz mieć nadzieję że tak tez będzie działać :)


Obrazek

Obrazek

5

_________________
Rzuć okiem na mój projekt!
viewtopic.php?f=6&t=128088&p=1625231#p1625231

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kuerone -->> E30 325e '86, Do It Yourself
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 20:01 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Nie lubię tu zaglądać :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL