BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 11:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2138
Lokalizacja: okolice Świdnicy
Moje BMW: 528i, M3, e30
Kod silnika: s50b32 M52B28 .....
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=220
ho ho pięknie :ok:

_________________
Obrazek

Moje coupe ---->Vadery OZ Futura 10j gwint weitec ---> S50B32 !! ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=820

Jest BMW E36 S50B32 coupe - vadery i OZ Futura 10j
Jest 528i,635 L6,318i,318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 17
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Coś wspaniałego :super: Gratulacje!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 12:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Fajny setup :) Znam z turbobmw.
Trochę już nalatałeś kilometrów mocnymi e36 jak wygląda trakcja na stracie porównując kompakta do np coupe?

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 13:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Tak na dobrą sprawę ciężko to porównać, bo setupy jednak zupełnie różne.

W coupe był Holset, który budził się dość późno (powyżej 3500obr/min) i miał naprawdę dzikie wejście (rozwalone 3 tarcze sprzęgła). Na pierwszym biegu 2.5 miało zbyt mało spalin, żeby właściwie napędzić dupę a/r 0.85 stąd i jakoś specjalnego szału nie było. Sterownie boostem było za pomocą MBC, czyli zwykła turbo-śrubka. Zadane 0.9b, ale w peaku cisnąc po biegach potrafiło dobić do 1.2b. Trakcja była i jechało to znośnie, jednak czuć było niedosyt.

Obecnie jest 0.3l pojemności więcej, mniejsza dupa turbiny a/r 0.63, do tego ze 150kg mniej masy, krótsze przełożenie dyfra 3.45 i mocniejsze spięcie 40%.
Efekt jest taki, że pierwszy bieg zawsze się kopie w miejscu. Po filmiku widać, że bez kopania w sprzęgło jak już turbo się obudzi to nie ma bata żeby się nie uśliznęło. Trakcja na pewno jest gorsza w compakcie, pomijając różnice w setupie to mam tu sztywną belkę z tyłu.

Gromadząc części do compacta cel był dość jasno postawiony - szybko wstające 400KM, tak żeby potrafiło zerwać 3. bieg z klepnięcia. Mimo mniejszej mocy na suchej nawierzchni przyspieszając na wprost na 3. biegu czuć że tył zaczyna żyć własnym życiem. Na lekko wilgotnej nawierzchni lub jak jest w okolicy 0 drugi bieg nie trzyma trakcji wcale, trójka jak nawierzchnia pozwoli. Na delikatnym łuku trzeba kontrować, bo nie chce się utrzymać w linii.

W tym momencie jedyną restrykcją w podniesieniu doładowania jest wydech, na 3. i 4. biegu powyżej 5500obr/min po prostu się zapycha i czuć, że compact traci ciąg. Po logach widać ewidentnie że to nie koniec możliwość na tym doładowaniu, bo max moc osiąga właśnie przy 5500obr/min a następnie wszystko leci w dół.

Jest jeszcze jedna rzecz, która poprawi osiągi, sterowanie Vanosem. Obecnie nawet go nie uruchomiliśmy. Z racji tego, że w M50 poprawia on głównie średni zakres obrotów to spodziewam się jeszcze lepszej reakcji na gaz i jeszcze lepszego smażenia laka z klepnięcia ;)

Bliżej temu autu jest do driftu/streetu niż do typowego ćwiartkowego potwora :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 413
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Moje BMW: rodzinne
te turbo co masz teraz to ori garett t35? to chyba dosyć duże turbo.
po obejrzeniu filmiku od razu stwierdziłem, że za krótki dyfer. później doczytałem, że 3.45. to do wolnossącego 2.8 się nadaje. tym bardziej jak ma być jeszcze więcej koksu. przecież to ma siłę, żeby się rozpędzać, tracisz tylko czas na zmianie biegów.
a poza tym czekam na dalszy rozwój, choć chyba już trzeba przenieść do Tap Madl :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 stycznia 2015, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Chińczyk GT35 z antisurge.
Stosunek cena/możliwości zdecydowały, że dałem jej szanse i było to dobry wybór.

Przełożenie dyfra dobierze się na samym końcu, nie jest to problem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 24 stycznia 2015, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Z najnowszych doniesień Compact dorobił się skrzyni ZF, Getrag zdecydowanie miał już dość.
Muszę się zabrać za wydech i będzie można dmuchnąć jakieś męskie doładowanie :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 lutego 2015, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Czekam na nowy tłumik z RM Motors i trzeba zrobić nowy wydech bo zima zaraz się skończy.
W międzyczasie zmontowałem sobie chińskiego shortshifterka z gałą od M3, polecam modyfikacje.

Obrazek

A w piątek upchnąłem 8,5 + 10 cali. Póki co na balonowatych oponach 215/45 + 245/40. W wątłe seryjne błotniki zmieścić się nie chciało to musieliśmy ingerować rolką.
Niestety w tych warunkach nawet 245 (sucho, ale zimno) nie chce trzymać trakcji.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 lutego 2015, 19:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Świetny projekt ! Wielki szacun, że sam wszystko ogarniałeś. Fajnie wygląda taki niepozorny [cenzura]. ;) Nawet znaczek ///M na klapie jest zasłużony ;)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 8 lutego 2015, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Te koła to jakoś niezbyt trafiona modyfikacja ale przy całokształcie to i tak bez znaczenia bo ogólnie jest :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 9 lutego 2015, 09:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Hehe dzięki.
Wjedzie niższa opona na felgi to będzie dobrze. Poza tym mam do niego dwa komplety Styling 32, także ten element będzie się często zmieniał.
Kolor Azevów też się zmieni, bo ja nie cierpię czarnych felg.

Znaczek ///M wisi odkąd kupiłem compacta, stwierdziłem że może będzie więcej chętnych na światłach żeby sprawdzić czy to nie jest 316.
Wczoraj miałem starcie z Chryslerem 300C SRT8, kierownik V8mki nie był zachwycony wynikiem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 9 lutego 2015, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7454
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Opisz to w dziale "kille" bo brzmi ciekawie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 9 lutego 2015, 10:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Pat-325 napisał(a):
leżenie pod autem na zimnym betonie

przerabiałem to parę lat, polecam gruby dywanik ;)

Pat-325, a tak na poważnie to super że kompi taki niepozorny i srebrny :ok:
Miejmy nadzieję że ta galeria się będzie rozwijać tak jak moc w aucie :]

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 9 lutego 2015, 11:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 238
Lokalizacja: Pniewy
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152246
zazdroszcze mocy :) zycze powodzenia w modach :D dobry compot :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 9 lutego 2015, 12:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Tak, już wkrótce mocy przybędzie.
W tym tygodniu przyjdzie do mnie zamówienie z RM Motors, końcowy tłumik. Dzięki temu zabiegowi odetkam układ wydechowy i powinno przybyć 30-40KM bez ingerencji w doładowanie. Jak już to zostanie ogarnięte to montujemy nową pompkę paliwa DW200 255l i spróbujemy uderzyć w okolice max mocy, która postawiłem sobie na ten sezon, okolice 450KM. Doładowanie zostawimy na bezpiecznym poziomie, nie chcę przekraczać 1.2b. Jak już wszystko będzie hulać to uruchomimy gadżet w postaci Vanosa, aby jeszcze szybciej pobudzić sprężarkę do działania.

Compact może i niepozorny, ale tak czy siak co chwilę mam kontrolę na mieście. Wczoraj goniła mnie straż graniczna. Z reguły miła pogawędka, sprawdzenie papierów i tyle. Oby tak zostało ;)

Niestety raz jeszcze czeka mnie zrzucenie skrzyni biegów, musiałem wyciągnąć spieka. Średnica była ciut za duża i szorowało o docisk, mam już kolejną tarczę w garażu. To akurat robota przy okazji soboty, gdzie w międzyczasie odbudowujemy tylnonapędowego Opla Asconę 3.2 biturbo (waga 990kg - ciężko ją na utrzymać na wprost).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 10 lutego 2015, 14:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 238
Lokalizacja: Pniewy
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152246
to dobre woźidła w tym gorzowie budujecie :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 10 lutego 2015, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
świetny i szybki kompot :super:
Pat-325 napisał(a):
odbudowujemy tylnonapędowego Opla Asconę 3.2 biturbo

ciekawe auto :chytry:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 10 lutego 2015, 15:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 238
Lokalizacja: Pniewy
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: m62b44
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152246
wstaw jakis filmik jak ta ascona lata :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 10 lutego 2015, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
A buduje się u nas kilka szybszych fur.
Najszybsze co mamy to Opel Astra 3.2 turbo 4x4 (haldex z audi s3) ponad 500KM + 150KM z podtlenku.
Właśnie wyjechał na drogi (wczoraj testowaliśmy) Nissan 300zx 1.5JZ coś między 500-600KM, buduje się drugi 300zx z V6 biturbo z potencjałem na 600-800KM.
Robi się Mazda RX-7 FC z 2JZ do driftu. Jakaś Sierra turbo też próbuje powstać.

Ascona obecnie jest przebudowywana, póki co 3.2 biturbo i okolice 350KM i wieczny brak trakcji.
Filmik świeżo po wyjeździe na nowym silniku, niewystrojona do końca, z zakutym Civickiem B18 turbo (około 350KM, niestety silnik umarł pod koniec sezonu).

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -->> e36 328ti
PostNapisane: 10 lutego 2015, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148659
Pat-325 napisał(a):
Ascona obecnie jest przebudowywana, póki co 3.2 biturbo i okolice 350KM i wieczny brak trakcji.
Widać po filmiku ale ogólnie to szacuneczek. Zacne to wszystko :ok:
A kompot to niepozorny killer będzie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL