BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 17 lipca 2018, 21:23


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 2 czerwca 2014, 11:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2654
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: viewtopic.php?f=86&t=136843&start=184
Kapitalne osiągi :super: Teraz większe turbo i ciach 700KM hehe. Coś będziesz dalej działał z mocą czy wystarczająca? :)

_________________
41 44 41 4D 4F 20 4D 6F 74 6F 72 73 70 6F 72 74
59 65 61 61 61 68 21 21 21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 2 czerwca 2014, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 315
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Z przerwami cały dzień mi zajęło przeczytanie galerii! Ale było warto. :super:
A teraz wciąż nie wiem co powiedzieć.
Chyba nic. Tylko :rozpacz:

Zazdroszczę i gratulacje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 3 czerwca 2014, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1969
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Bogaty wynik, widać, że S38 lubi doładowanie :super:
Gratulejszyn

Te 13.3s to chyba nie wynik dla seryjnego e34 m5?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 3 czerwca 2014, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 12921
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
100 - 200 13.3 realny wynik, czemu nie? To daje niecałe pewnie 20 s 0 - 200.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 8 czerwca 2014, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Update 08.06.2014

Razem z kolegą Adamem przepracowaliśmy nad autem kilka dobrych godzin w celu doprowadzenia go do stanu oglądalności. Usuneliśmy rysy, które powstały tu i tam, wyczyściliśmy auto dokładnie zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Skóra została wymyta oraz zabezpieczona środkami Lederzentrum.
Auto odrzyło i znów chociaż częściowo zaczęło cieszyć oko.
Dziś wybrałem się na spota BMW ///M do Katowic.

Podczas powrotu spiąłem się z jakimś motocyklem na światłach. Na pierwszych światłach odszedł mi znacznie od startu, a później udało mi się na nim utrzymać. Na drugich światłach puścił mnie trochę do przodu, a później już mnie nie dogonił. Fajnie było go widzieć w lusterku jak się spina :D tym bardziej, że byliśmy w trzy osoby na pokładzie. Motocykl to był jakiś NAKED, prawdopodobnie 600ccm.

Tak auto wyglądało w trasie.
[1386]Obrazek[1387]Obrazek

A tak na spocie podczas zdjęć w towarzystwie pięknej M5 E34 Krisa.

[1388]Obrazek[1389]Obrazek[1390]Obrazek[1391]Obrazek

[1392]Obrazek[1393]Obrazek[1394]Obrazek[1395]Obrazek

[1396]Obrazek[1397]Obrazek

A tutaj kilka fotek po powrocie do Cieszyna.

[1398]Obrazek[1399]Obrazek[1400]Obrazek[1401]Obrazek

[1402]Obrazek[1403]Obrazek[1404]Obrazek[1405]Obrazek

[1406]Obrazek[1407]Obrazek[1408]Obrazek[1409]Obrazek

[1410]Obrazek[1411]Obrazek[1412]Obrazek[1413]Obrazek

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 8 czerwca 2014, 21:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Rzadko tu zaglądam, a nie przychodzą mi powiadomienia na maila, że ktoś coś napisał. Nie wiem czemu.

Już Wam odpowiadam:

@ chudini3, myślę że znajdą się tutaj ludzie, którzy wiedzą o czym piszę :)

@ Czarodziejka69, to nie PS-y robią wynik, a stosunek pola pod momentem obrotowym do masy pojazdu. Dlatego tak to opisuję tutaj, bo większość z Was patrzy tylko na "konie", a jak wiadomo z fizyki nie w tym rzecz. Mi od ostatniego setupu przybyło tylko 26PS, a wynik przyspieszenia 100-200 polepszył się o 0.7sec mimo, że znacznie wydłużyłem przełożenie główne.

Fajne czasy robi to Twoje auto :)

@ Dejmon, boost maksymalny wzrósł o 0.1 bar, ale tak jak wcześniej pisałem, poprzedni setup miał progresywny przyrost boostu, dlatego nie było dużego kopa momentu. Obecny setup jest uwolniony z dołu i pompuje tyle ile turbosprężarka daje. Stąd te zadziwiające różnice w polu pod momentem i przyspieszeniu.

@ Adam_94 póki co nie planuję dalszych prac nad mocą :)

@ Lincoln, 13.3 sec to realny (czyta zmierzony w Warszawie) wynik zdrowej poliftowej M5 E34.

Pozdrawiam

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 8 czerwca 2014, 22:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
@ Czarodziejka69, dopiszę Ci, że jeden użytkownik na Mforum na SKII zrobił 100-200 6.5 sec :)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 01:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 4667
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Venom napisał(a):
@ Czarodziejka69, to nie PS-y robią wynik, a stosunek pola pod momentem obrotowym do masy pojazdu. Dlatego tak to opisuję tutaj, bo większość z Was patrzy tylko na "konie", a jak wiadomo z fizyki nie w tym rzecz. Mi od ostatniego setupu przybyło tylko 26PS, a wynik przyspieszenia 100-200 polepszył się o 0.7sec mimo, że znacznie wydłużyłem przełożenie główne.

Pozwole sobie wtrącić, ale Venom nie masz racji. Nie chce mi się rysować, więc opiszę dwa przypadki:
a) Dużo niutów na dole i opada wraz ze wzrostem obrotów.
b) Odwrotnie: zaczyna delikatnie i rozkręca się wraz ze wzrostem obrotów.
a i b mają taki sam zakres obrotów.

Pole pod a = pole pod b.
B zap3,14erdala
A ....hmmm trudno zadusić przy ruszaniu.

Już prędzej, to liczy się pole pod wykresem mocy, ale i tak najważniejsze przy ściganiu się, to trzymać obroty w zakresie mocy maxymalnej. Bo im większa moc, tym w krótszym czasie możemy zmienić prędkość samochodu o większą wartość.

A co do meritum, to furka robi ogromne wrażenie. Chciałbym się kiedyś taką przejechać, ale chyba bardziej na fotelu pasażera. Coś takiego ogarnąć, jest znacznie trudniej zapewne, niż nie jeden podręcznik do fizyki (newtonowskiej) ;)

Pozdro! :ok: :ok:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 01:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Venom napisał(a):
Rzadko tu zaglądam

Ja już wchodzę rzadziej niż raz na miesiąc ;)

Miałem napisać, że to moc się liczy a nie moment, ale mroova81 mnie uprzedził :) Zaznaczę tylko że moc z obrotów użytecznych, a te zależą od przełożeń ;)

Bardzo fajny sprzęt. Podobnie jak wszystkim podoba mi się podejście, dbałość o detale, opisy itd., ale że lubię być wyjątkowy to będzie lekka krytyka w połączeniu z pytaniem :)

Nie przeszkadza ci fakt, że moment drastycznie spada po peaku? Pomijając oczywistości, że tak silniki turbo mają i albo to, albo sztuczne wypłaszczenie momentu. Że taki moment daje nam lepsze osiągi, a wypłaszczony lepszą trakcję. To wszyscy wiemy. Tylko czy jednak nie jest to trochę rozczarowujące kiedy silnik wraz ze wzrostem obrotów ciągnie coraz słabiej? Chodzi mi tutaj o subiektywne odczucie. Wiem, że przy tej mocy podczas jazdy drogowej i tak używasz co najwyżej średnich obrotów i do tego taka charakterystyka jest super, ale chodzi mi o momenty jak go jednak przeciągniesz na wyższych biegach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 09:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
mroova81, zgadzam się z Tobą. Ja chciałem tylko pokazać to, że 26PS różnicy na pewno nie polepszyło przyspieszenia 100-200 o 0.7 sec. To miałem na myśli.

Kostek, co do opadającego momentu, to jest to trochę odczuwalne, ale nie aż tak bardzo jak na wcześniejszym setupie. Nie jest to silnik atmosferyczny i nie kręcę go do 7000rpm , bo nie ma sensu. Biegi zmieniał różnie - nie jestem zawodowcem (a raczej słabym kierowcą)i nie robię na ten temat doktoratu. Auto używam na drodze, po torze na czas nie jeżdżę. Na pewno fajnie byłoby pociągnąć moment w górnym zakresie obrotów, ale to obecnie wiązałoby się z podniesieniem boostu u góry, a na tym mi nie zależy. Do tego trzeba by było zmienić intercooler, a w przyszłości zmienić również turbosprężąrkę.
Mnie pasuje to, że silnik przy wysokich obrotach nie jest aż tak obciążany, bo dzięki temu będzie bardziej żywotny.

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 09:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 23646
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 335i
Kod silnika: N54B30A
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166842

było E39 530i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160019
było E61 535d: viewtopic.php?f=6&t=156107
było E91 325d+ 6gang mpak
było E46 330dA: viewtopic.php?f=6&t=148798
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=140444
było E46 330i polift
było E39 540iA: viewtopic.php?f=6&t=138107
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=132335
było E34 520i: viewtopic.php?f=6&t=75184
Venom, miło było wreszcie poznać i obejrzeć tego Twojego killera :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 10 czerwca 2014, 16:40 
Wiem wiem, o tym SKII CS i 6.5s 100-200, taki sam czas zrobił MMPerformance na ESS- VT 625.
Nic tylko gratulować autka, masz osiągi egzotycznego sportowego auta w niepozornej budzie, zycze przyjemnosci z jazdy - bo po to pewnie budujesz to auto :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 10 czerwca 2014, 21:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
DaaN, wzajemnie :) i do następnego :)

Czarodziejka69 dzięki :)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 13 czerwca 2014, 23:33 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1969
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Szkoda, że nie podaje się "momentu średniego", co mówiłoby więcej niż max wartość.

Tak się zdziwiłem wartością 13.3 bo to wynik dla generacji młodszej eMki, która jest zauważalnie szybsza, ale powoli zaczynam z dystansem podchodzić do jednorazowych pomiarów, bo ostatnio koledze w 540i wyszło 8.2s 100-200..

Ciekawi mnie trakcja przy takim momencie w tak szerokim zakresie obrotów i sama reakcja na gaz, czy mimo doładowania ITB pozwala utrzymać poziom chociażby zbliżony do serii?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 13 czerwca 2014, 23:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Lincoln napisał(a):
Szkoda, że nie podaje się "momentu średniego", co mówiłoby więcej niż max wartość.

Faktycznie byłoby to jakąś miarą, tak samo jak pole pod jego przebiegiem.



Lincoln napisał(a):
Tak się zdziwiłem wartością 13.3 bo to wynik dla generacji młodszej eMki, która jest zauważalnie szybsza, ale powoli zaczynam z dystansem podchodzić do jednorazowych pomiarów, bo ostatnio koledze w 540i wyszło 8.2s 100-200..

Ja tu mówię o pomiarach RaceLogic-em. Nie są one do końca miarodajne, bo z tych aut które mierzyłem, każde było trochę szybsze od tego co podaje internet. Bogaty wątek na ten temat tutaj.
http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=9&t=4509
To co podałem dla M5 E34 to nie są jednorazowe pomiary. Nie podaję Ci jednego wyniku wyssanego z palca, tylko po prostu wiem ile robi takie auto. Zdrowa seria M5 E34 potrafi wielu zaskoczyć. M5 E39 jest nieco szybsze i udawało się nim wykręcać czas na poziomie 10.5sec. Bardzo dużo zależy od kierowcy. Znam przypadek auta, którym właściciel robił czas 10.2sec, a trzech innych kierowców nie mogło zejść poniżej 11sec.

Czas 8.2sec 100-200 dla 540i pochodzi z RL i był uzyskiwany kilka razy czy tylko raz?


Lincoln napisał(a):
Ciekawi mnie trakcja przy takim momencie w tak szerokim zakresie obrotów i sama reakcja na gaz, czy mimo doładowania ITB pozwala utrzymać poziom chociażby zbliżony do serii?

Trakcja jest na 2 biegu bez problemu co jest fenomenem tego samochodu. Oczywiście reakcja na gaz jest nieporównywalnie gorsza od tej z seryjnego silnika. Nie da się tego przeskoczyć z kilku powodów takich jak choćby obniżony CR, turbo lag.

:)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 17 czerwca 2014, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1969
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Prawdę mówiąc trochę bardziej wierze w pomiary z lat doskonałości tych aut, a one mówią, że dla e39 to 12.5-13 sek, a ciężko żeby seryjne eMki po 10-20latach latały 2-3sek lepiej ;)

Wracając do tematu zazdraszczam takich osiągów :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 17 czerwca 2014, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Myślę, że to na pewno kwestia dokładności pomiaru, ale też tego, że te pomiary sprzed 20 lat pewnie były wykonywane od zera, prawda?

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 18 czerwca 2014, 13:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Dokładność pomiaru jedno. Druga i najważniejsza rzecz to fakt że każdy dobiera sobie drogę nie pod górkę, bo by mu zepsuło czas, więc dobiera trochę z górki. Trzecia rzecz to fakt że opony mają mniejsze opory toczenia i lepszą przyczepność. I to dużo mniejsze i dużo lepszą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 18 czerwca 2014, 14:15 
pomiary z MForum co chlopaki jezdzili na S8 mozna wlozyc miedzy bajki, sa robione z gorki, wszystkie (oprocz tych na koncu co ja wkleilem:D) - to tak na marginesie ;)
M5e39 mietrzylismy juz kilka sztuk, forumowych obcych, zadna oprocz lincolnowej nie zeszla pozniej 12s 100-200.
Cos w tym musi byc ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 18 czerwca 2014, 14:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Czarodziejka69 napisał(a):
pomiary z MForum co chlopaki jezdzili na S8 mozna wlozyc miedzy bajki, sa robione z gorki, wszystkie (oprocz tych na koncu co ja wkleilem:D) - to tak na marginesie ;)
M5e39 mietrzylismy juz kilka sztuk, forumowych obcych, zadna oprocz lincolnowej nie zeszla pozniej 12s 100-200.
Cos w tym musi byc ;)

Dlatego ja na wykresach podaję też wysokość.
A czym wy mierzyliście ?

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 454 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL