BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 11:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 30 grudnia 2012, 21:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29700
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
:luka:



zazdroszczę :!: :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 4 stycznia 2013, 23:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 34
Posty: 1646
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: M5
Będzie ogień na każdym biegu :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 11:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
M5 turbo zapowiada sie ciekawie :super: Pozatym twoje M5 jest naprawde ładne, w wolnej chwili musze przeczytać artykuł z 13 strony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 15:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 13
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
tymczasem...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W8ikUo8yoYU[/youtube]

:luka: :hyhy:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 5 marca 2013, 23:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Update 05.03.2013
Od samego początku, od zakupu tego M5, wiedziałem w jakim kierunku chcę to autko "pchać". Większość z Was pewnie zauważyła, że dosyć konsekwętnie (choć powoli) dążę do celu. Kolejne kroki, kolejne modyfikacje, które kierowały to auto w pewnym kierunku. Dziś nadszedł dzień, w którym kierunek jest juz znany. :)

Ale zacznijmy trochę od historii:
Osoby mi bliższe wiedziały już od dawna, że myślę nad doładowanym S38. Było to moim marzeniem praktycznie od samego początku przygody z M5 (2008 rok). Początkowo myślałem, że inne auto poddam tej przeróbce, ale później przytrafił się zakup tej czarnej. Już w pierwszym poście napisałem "Myślę, że ten egzemplarz doskonale odnajdzie się w swoim czasie i na swoim miejscu" co doskonale obrazowało moje ówczesne zamiary. Później, powolutku zaczeła się realizacja stage 1, stage 2 (opis stage-ów znajduje się gdzies w poprzednim moim poście), aż w końcu nadszedł czas na stage 3, który postaram się opisać poniżej. Oczywiście część z Was już wie co się działo (głównie z innego forum, gdzie ten projekt był prezentowany), ale ja postaram się tutaj zebrać to w całość i opisać od początku do końca.

Początkowo myślałem, że całą tą przeróbkę będę próbował ograniać sam, ale na szczęście w porę zmieniłem swoje podejście. Mam tu na myśli głównie brak doświadczenia, brak dobrych narzędzi i brak czasu. Doszedłem do wniosku, że jednak lepiej i sprawniej pójdzie to wszystko jeśli zrobi to ktoś, kto się na tym zna. Wybór padł na MALECKIS MOTORSPORT z Poznania www.maleckis.pl z racji dobrego doświadczenia z silnikami BMW S50 turbo oraz z uwagi na ogólne podejście do tematu, począwszy od komunikacji z Michałem a kończąc na jego "dojrzałym podejściu" do sprawy, ale o tym będę pisał później.

Realizacja tego projektu stała się realna jakiś rok temu, kiedy to postanowiłem sprzedać dwie ze swoich M5 E34, a w ich miejsce trafił polift. Sprzedając angielską M5 E34 zostawiłem sobie silnik, który posłużył jako baza do modyfikacji. Mówiąc ściślej, silnik S38, o którym mowa nie pochodził dokładnie z mojej RHD, ale trafił do mnie w wyniku transakcji sprzedaży tego auta (mało ważny szczegół). Sam projekt miał bardzo prosty cel. Zakucie S38 na dobrych elementach oraz doładowanie go w taki sposób by dało się autem w miarę normalnie jeżdzić. Jako pierwszy strzał w ogóle nie interesowała mnie moc końcowa silnika ani nic takiego. Silnik miał być bezawaryjny i wystrojony bezpiecznie. Wynik w postaci mocy i momentu był sprawą drugorzędną, tym bardziej że projekt ten był swego rodzaju przetarciem szlaków - pierwszy w Polsce doładowany silnik S38B38.

Początkiem 2012 roku zaczęły się pierwsze poważniejsze rozmowy z Michałem Małeckim i ustalenie celów tego projektu. Kwiecień i maj 2012 to już czas pierwszych zakupów, na pierwszy strzał poszły kute tłoki wraz ze sworzniami, uszczelka pod głowicę, szpilki do głowicy i turbosprężarka (szczegółowa specyfikacja elementów znajduje się poniżej). Po kilku tygodniach oczekiwania przesyłka z USA dotarła:

[1223]Obrazek[1224]Obrazek[1225]Obrazek[1226]Obrazek

[1227]Obrazek[1228]Obrazek[1229]Obrazek[1230]Obrazek

[1231]Obrazek[1232]Obrazek[1233]Obrazek[1234]Obrazek

[1235]Obrazek[1236]Obrazek[1237]Obrazek[1238]Obrazek

[1239]Obrazek[1240]Obrazek

A tak wyglądała turbosprężarka:

[1241]Obrazek[1242]Obrazek[1243]Obrazek[1244]Obrazek

[1245]Obrazek[1246]Obrazek[1247]Obrazek

W okolicy lipca 2012 zawiozłem silnik do Poznania w celu rozbiórki, oceny jego stanu oraz remontu. Kilka fotek z rozbiórki:

[1248]Obrazek[1249]Obrazek[1250]Obrazek[1251]Obrazek

[1252]Obrazek[1253]Obrazek[1254]Obrazek[1255]Obrazek

[1256]Obrazek[1257]Obrazek[1258]Obrazek[1259]Obrazek

[1260]Obrazek[1261]Obrazek

Nastepnie głowica została oddana do remontu:

[1262]Obrazek[1263]Obrazek

Wszelkie pokrywy na silniku zostały pomalowane czarną, matową fabą:

[1264]Obrazek

W między czasie części z USA dotarły do Poznania:

[1265]Obrazek[1266]Obrazek[1267]Obrazek[1268]Obrazek

Ze Szwecji dotarł również rurowy kolektor wydechowy PPF:

[1269]Obrazek[1270]Obrazek[1271]Obrazek[1272]Obrazek

Nastpnie blok poszedł do obróbki. Do tego wszystkiego doszły jeszcze nowe panewki główne oraz korbowodowe, nowy rozrząd, nowa pompa wody oraz termostat plus kilka innych detali i zaczeło się składanie układanik:

[1273]Obrazek[1274]Obrazek[1275]Obrazek[1276]Obrazek

[1277]Obrazek[1278]Obrazek[1279]Obrazek[1280]Obrazek

[1281]Obrazek[1282]Obrazek[1283]Obrazek[1284]Obrazek

[1285]Obrazek[1286]Obrazek[1287]Obrazek[1288]Obrazek

[1289]Obrazek[1290]Obrazek[1291]Obrazek

Zmodyfikowana miska olejowa oraz kolektor dolotowy:

[1292]Obrazek[1293]Obrazek

I powoli silnik nabierał kształtów:

[1294]Obrazek[1295]Obrazek[1296]Obrazek

W tym momencie nie pozostało nic innego jak dostarczyć auto do Poznania (listopad 2012):

[1297]Obrazek[1298]Obrazek

Z którego jednostka napędowa bardzo szybko wylądowała poza autem:

[1299]Obrazek[1300]Obrazek[1301]Obrazek

A następnie nowy silnik zajął miejsce poprzednika:

[1302]Obrazek[1303]Obrazek[1304]Obrazek[1305]Obrazek

[1306]Obrazek

Po tym zabiegu auto zaczęło jeździć (silnik wolnossący) w celu dotarcia silnika. Docieranie trwało około 2 tygodni, w tym czasie auto zrobiło ponad 600 km jazdy. Gdy silnik był już dotarty zaczęło się uzbrajanie go w nowy osprzęt. Michał wykonał orurowanie dolotu oraz mocowanie intercoolera:

[1307]Obrazek[1308]Obrazek[1309]Obrazek[1310]Obrazek

[1311]Obrazek[1312]Obrazek[1313]Obrazek[1314]Obrazek

Swoje miejsce zajęły też pompa paliwa oraz sterownik pracy silnika:

[1315]Obrazek[1316]Obrazek[1317]Obrazek[1318]Obrazek

Później przyszła kolej na budowę układu wydechowego:

[1319]Obrazek[1320]Obrazek[1321]Obrazek[1322]Obrazek

[1323]Obrazek[1324]Obrazek[1325]Obrazek[1326]Obrazek

[1327]Obrazek[1328]Obrazek[1329]Obrazek[1330]Obrazek
2
[1331]Obrazek[1332]Obrazek[1333]Obrazek[1334]Obrazek

[1335]Obrazek[1336]Obrazek[1337]Obrazek[1338]Obrazek

[1339]Obrazek[1340]Obrazek[1341]Obrazek[1342]Obrazek

Muszla kompresora wymagała modyfikacji:

[1343]Obrazek[1344]Obrazek[1345]Obrazek[1346]Obrazek

Następnie trochę kosmetyki oraz dokończenie instalacji:

[1347]Obrazek[1348]Obrazek[1349]Obrazek[1350]Obrazek

[1351]Obrazek[1352]Obrazek[1353]Obrazek[1354]Obrazek

[1355]Obrazek[1356]Obrazek[1357]Obrazek[1358]Obrazek

[1359]Obrazek[1360]Obrazek[1361]Obrazek[1362]Obrazek

[1363]Obrazek[1364]Obrazek[1365]Obrazek[1366]Obrazek

A tak wyglądało spiekowe sprzęgło oraz modyfikacja zderzaka by uzyskać dobre chłodzenie:

[1367]Obrazek[1368]Obrazek[1369]Obrazek

Pożniej nastąpił długi czas oczekiwania na pogodę:

[1370]Obrazek

Sporo czasu minęło. Przez cały styczeń i początek lutego 2013 nic się w sumie z autem nie działo. Po drodzę do rozwiązania było kilka problemów, począwszy od starych i cieknących przewodów paliwowych w pobliżu baku, po problematyczne zestawienie turbosprężarki GT40 + plenum + ITB, a kończąc na bardzo niskim podciśnieniu generowanym przez silnik. Jak tylko pogoda pozwoliła to zaczęły się wyjazdy na strojenie, gdzie sporo czasu Michał spędził na walce z niskim podciśnieniem silnika i strojeniem częściowych obciążeń.

[1371]Obrazek

Pod pełnym obciążeniem doładowanie ustawione zostało progresywnie, narastająco od 0.6bar do 1.05bar w peaku od 5500 rpm. Niskie doładowanie na wejściu ma na celu obiżenie wartości momentu obrotowego przy niskich obrotach, co w efekcie wpływa na "driveability" auta. Przy nie ograniczonym doładowaniu z dółu były też dosyć duże problemy z trakcją. Widać w tym miejscu było, jak pojemność robi swoje :).

Wynik zdecydowanie nie jest „prosto ze Szwecji”, ale nastawialiśmy się przede wszystkim na bezpieczeństwo i bezawaryjność. Michał wykazał się tutaj dużą dozą ostrożności przy strojeniu zapłonu, a mimo to plan został w 100% spełniony. Auto jest do zastosowań drogowych i takie pozostanie. Nie celowaliśmy w dużą moc, tak jak napisałem wyżej chodziło bezpieczeństwo i bezawaryjność. Dla przypomnienia podaję pomiary wykonane na wolnossącym silniku:

Obrazek

Po modyfikacji wyszło 551 PS przy 5703 rpm oraz 720 Nm przy 4608 rpm.

[1372]Obrazek

A teraz trochę statystyk:

Przyrost mocy maksymalnej = 551 - 337 = 214 PS, co dało 63.5% przyrostu.
Przyrost maksymalnego momentu obrotowego = 720 - 387 = 333 Nm, co dało 86% przyrostu.

Jak wiemy, o osiągach pojazdu świadczy pole pod wyrkresem momentu (lub mocy) więc i o to się pokusiłem. Scałkowłem pole pod krzywymi momentu obrotowego metodą trapezów (pamiętacie to ze szkoły?? http://pl.wikipedia.org/wiki/Ca%C5%82kowanie_numeryczne :)) i rozpatrując przedział obrotów od 2000 do 6500 rpm ze skokiem 500 rpm wyszło, że pole doładowanego silnika jest o 70% większe od pola silnika wolnossącego. 70% to bardzo dobry wynik, pamiętając, że maksymalne doładowanie, osiągane jest powyżej 5500 rpm wynosi tylko 1.05 bar.

Poniżej zamieszczam zestawienie elementów użytych do budowy auta:

Silnik:
silnik S38B38 3828ccm
Kute tłoki CP Pistons 95mm 8.5:1 CR
Sworznie tłokowe heavy duty CP Pistons
Kute korbowody SPM
Szpilki i nakrętki głowicy ARP
Uszczelka pod głowicę MLS Cometic
Całkowity remont głowicy
Nowy rozrząd OEM
Napinacz rozrządu S50B32
Świece zapłonowe NGK PKR7A
Nowy termostat
Nowa pompa wody
Nowe panewki korbowodowe oraz główne

Układ turbodoładowania:
Stożkowy filtr powietrza 102mm
Turbosprężarka Garrett GT4088R
Wastegate 50mm FMIC.PL
Układ dolotowy od turbo do IC 63.5mm
Intercooler 550x230x65mm
Układ dolotowy od IC do plenum 63.5mm
BOV HKS SSQV FMIC.PL
Zmodyfikowany seryjny kolektor ssący

Układ wydechowy:
Rurowy kolektor wydechowy PPF
Przelotowy układ wydechowy o średnicy 3 cali
Dwa przelotowe tłumiki MTG

Układ napędowy:
Jednomasowe koło zamachowe M30
4-łapkowa spiekowa tarcza sprzęgła
Docisk sprzęgła UUC Performance Organic
6-biegowa skrzynia biegów
Dyferencjał 3.91:1 40% szpera

Układ paliwowy:
Wtryskiwacze Siemens Deka 850ccm/min.
Pompa paliwa Aeromotive 340lph

Elektronika:
Strojenie Michał Małecki
Ecumaster DET3 z wbudowanym MPX4250AP
EBC MAC sterowane przez DET3
Wskaźniki Auto Gauge SM Peak: BOOST, EGT, OIL PRESSURE

Zawieszenie i hamulce:
Zawieszenie gwintowane KW Variant 2
Sportowe stabilizatory Racing Dynamics
Przednie hamulce Zimmermann Formula Z 345x32mm + 4 tloczkowe zaciski
Tylne hamulce poliftowe 328x20mm
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie

Auto przetransportuję do Cieszyna końcem marca i wtedy na pewno też podzielę się wrażeniami z jazdy :)
Po przyjeździe na pewno bedę musiał ogranąć ten przedni zderzak (ma ktoś pomysł jak to zrobić, jaki zastosować? ) i kilka innych dupereli.

Na koniec podziękowania !!
Przede wszystkim muszę tutaj podziękować mojemu bratu za wszelkie wsparcie oraz motywację do działań. Bez niego by się to nie udało. Ponadto chciałbym również podziękować Michałowi za cały ogrom pracy nad autem i za odpowiedz na wszystkie moje "upierdliwe" pytania. Dziękuję Wam!


Pozdrawiam odwiedzających:)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 5 marca 2013, 23:43 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
wow ! :D teraz e39 M5 bedzie miała problem z babcią :D a nawet może i e60 :D prezentuje sie cudnie ! :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 5 marca 2013, 23:44 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
O [cenzura], aż się pośliniłem :hah:
Pięknie :super:
Pierwszy wykres to już na odremontowanym silniku, tak?
Jedyne co mi się nie podoba to okrągłe wloty powietrza w zderzaku, ale to detal.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 5 marca 2013, 23:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 289
Lokalizacja: pomorze
Na usta ciśnie się jedynie jesteś bogiem :) projekt jak genialny, sposób przedstawienia tego tutaj mistrzostwem. Pogratulować zapału talentu i możliwości. Myślę, że teraz każdy bez wyjątku, kto zajrzy do tematu będzie oczekiwał jakiegoś filmu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 5 marca 2013, 23:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Co projekt :padam: uwiebiam czytac/ogladac takie galerie, zazdroszcze auta i zapalu.

Jak zrobi sie cieplej nagraj cos na youtube :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 00:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Gruby projekt , gratuluje !!!
Wynik godny pozazdroszczenia, 550 PS to juz nie przelewki.
Az sie dusza raduje, gdy sie widzi tak zmodyfikowane BMW na forum, tym bardziej, ze jest to //M.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 02:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Venom, napisz jeszcze jakieś koszta, w jakich zamknęła się całość,
tak edukacyjnie dla młodzieży, bo co jakiś czas czytamy na forumie o planach zrobienia turbo z R6 za 10 tys PLN....

Szczerze życzę, żeby to auto jeździło i dawało radoche.
Szczerze, bo np. M3 e36 turbo nie jeżdżą, tylko non stop stoją w warsztatach....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 02:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Boogie napisał(a):
Szczerze, bo np. M3 e36 turbo nie jeżdżą, tylko non stop stoją w warsztatach....


Dlatego ze nie da sie dolozyc turbo do tego silnika czy sa zle poskladane itd ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 02:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Gratuluje projektu i zycze bezawaryjne jazdy.

Nie chce tutaj wyjsc na hejtera, nie taki jest moj zamiar, ale dziwi mnie w tym projekcie ten wybor

Venom napisał(a):
Wastegate 50mm FMIC.PL
BOV HKS SSQV FMIC.PL


w przypadku pozostalych elementow, kupiles graty o sprawdzonej jakosci, a te dwa, jakby nie patrzec, wazne czesci to elementy dosyc dyskusyjnej jakosci :/

Boogie napisał(a):
Venom, napisz jeszcze jakieś koszta, w jakich zamknęła się całość,
tak edukacyjnie dla młodzieży, bo co jakiś czas czytamy na forumie o planach zrobienia turbo z R6 za 10 tys PLN....


Nie przetlumaczysz ;)

Hakelbery napisał(a):
Dlatego ze nie da sie dolozyc turbo do tego silnika czy sa zle poskladane itd ?


Tanio, to bedzie dobre slowo. A tanio w takich projektach msci sie wielokrotnie w przyszlosci. Dolozyc turbo da sie do kazdego silnika, czasami tylko ilosc nakladow finansowych czy samej pracy bedzie niewspolmierna do efektow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 02:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Hakelbery napisał(a):
Dlatego ze nie da sie dolozyc turbo do tego silnika czy sa zle poskladane itd ?


nie wiem, szczerze, moze to po prostu jakas tam amatorska robota w porownaniu do aut fabrycznych.....
Nie wiem, może w innych krajach to lepiej wygląda....
Jedna z tych stojących M3 robiona była nawet przez ten sam zakład, co jest wpomniany w tym wątku.

A M3e46 kompresor -gotowy zestaw od ESS- nie jezdzi chyba od 3-4 lat, i nie zanosi sie, to tak apropo's zestawow plug and play...

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 08:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
maaaad podzielam Twoje zdanie. Jak auto wróci do domu to będę się tym zajmował.
Vermilion te elementy są sprawdzone w innych projektach robionych przez Michała i nigdy nie zawiodły.
Boogie zobaczymy jak to będzie w moim przypadku, trzymaj kciuki :) Możesz powiedzieć które z M3 E36 turbo stoi? Bo na forum jak zwykle cisza :) może być PW :D

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 08:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
Boogie napisał(a):

A M3e46 kompresor -gotowy zestaw od ESS- nie jezdzi chyba od 3-4 lat, i nie zanosi sie, to tak apropo's zestawow plug and play...


jezeli myslimy o tym samym aucie to tam troche bardziej skoplikowana sytuacja byla niz to po piszesz, ze ktos wlozyl ESS'a i auto nie jezdzi...

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 08:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
Boogie napisał(a):
tak edukacyjnie dla młodzieży, bo co jakiś czas czytamy na forumie o planach zrobienia turbo z R6 za 10 tys PLN....


Co nie zrobisz jak zrobisz ;) Polak z szwagrem nie zrobi !

Turbo z IVECO co stoi u sąsiada pod płotem ic z tds`a, uszczelka pod głowę z Norauto dwie skrzynki piw troche rury i węzy gómowych nowy olej filtry ( w sumie filtry mogą zostać stare i olej też bo przecież ma przelatane 8tys km dopiero) Najważniejsza rzecz ! Wisienka na torcie ! Stożek i AirBox z blachy 3mm na metry.

Jesz zostanie na zestaw opon od pobliskiego wulkanizatora elktrody do spawary aby zrobić szpere.

German do sportu na lat :ok:

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 08:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Boogie napisał(a):
Hakelbery napisał(a):
Dlatego ze nie da sie dolozyc turbo do tego silnika czy sa zle poskladane itd ?


nie wiem, szczerze, moze to po prostu jakas tam amatorska robota w porownaniu do aut fabrycznych.....
Nie wiem, może w innych krajach to lepiej wygląda....
Jedna z tych stojących M3 robiona była nawet przez ten sam zakład, co jest wpomniany w tym wątku.

A M3e46 kompresor -gotowy zestaw od ESS- nie jezdzi chyba od 3-4 lat, i nie zanosi sie, to tak apropo's zestawow plug and play...

Witam.

Mógłbyś napisać dokładnie o którą E36 M3 Turbo chodzi, bo jak dobrze zrozumiałem to takie, które my robiliśmy, tak?

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 09:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 4135
Lokalizacja: POznań
Moje BMW: e65
Kod silnika: N62
Garaż: 3er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=89854

7er http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100011&start=0
maleckis napisał(a):
Mógłbyś napisać dokładnie o którą E36 M3 Turbo chodzi,


Oj tam, że znowu nie jedzie... Stara się chłopak i to się liczy ;)

_________________
125p PRL-RWD viewtopic.php?f=55&t=130919

e65 745i http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=127319
e38 http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116406&start=0

"To jest Polska stary, tu się ciężko oddycha..."

brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 6 marca 2013, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dałeś czadu czekamy na pierwszy filmik 0-300 :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL