BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 2 czerwca 2014, 10:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Kapitalne osiągi :super: Teraz większe turbo i ciach 700KM hehe. Coś będziesz dalej działał z mocą czy wystarczająca? :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 2 czerwca 2014, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Z przerwami cały dzień mi zajęło przeczytanie galerii! Ale było warto. :super:
A teraz wciąż nie wiem co powiedzieć.
Chyba nic. Tylko :rozpacz:

Zazdroszczę i gratulacje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 3 czerwca 2014, 21:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Bogaty wynik, widać, że S38 lubi doładowanie :super:
Gratulejszyn

Te 13.3s to chyba nie wynik dla seryjnego e34 m5?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 3 czerwca 2014, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
100 - 200 13.3 realny wynik, czemu nie? To daje niecałe pewnie 20 s 0 - 200.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 8 czerwca 2014, 20:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Update 08.06.2014

Razem z kolegą Adamem przepracowaliśmy nad autem kilka dobrych godzin w celu doprowadzenia go do stanu oglądalności. Usuneliśmy rysy, które powstały tu i tam, wyczyściliśmy auto dokładnie zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Skóra została wymyta oraz zabezpieczona środkami Lederzentrum.
Auto odrzyło i znów chociaż częściowo zaczęło cieszyć oko.
Dziś wybrałem się na spota BMW ///M do Katowic.

Podczas powrotu spiąłem się z jakimś motocyklem na światłach. Na pierwszych światłach odszedł mi znacznie od startu, a później udało mi się na nim utrzymać. Na drugich światłach puścił mnie trochę do przodu, a później już mnie nie dogonił. Fajnie było go widzieć w lusterku jak się spina :D tym bardziej, że byliśmy w trzy osoby na pokładzie. Motocykl to był jakiś NAKED, prawdopodobnie 600ccm.

Tak auto wyglądało w trasie.
[1386]Obrazek[1387]Obrazek

A tak na spocie podczas zdjęć w towarzystwie pięknej M5 E34 Krisa.

[1388]Obrazek[1389]Obrazek[1390]Obrazek[1391]Obrazek

[1392]Obrazek[1393]Obrazek[1394]Obrazek[1395]Obrazek

[1396]Obrazek[1397]Obrazek

A tutaj kilka fotek po powrocie do Cieszyna.

[1398]Obrazek[1399]Obrazek[1400]Obrazek[1401]Obrazek

[1402]Obrazek[1403]Obrazek[1404]Obrazek[1405]Obrazek

[1406]Obrazek[1407]Obrazek[1408]Obrazek[1409]Obrazek

[1410]Obrazek[1411]Obrazek[1412]Obrazek[1413]Obrazek

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 8 czerwca 2014, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Rzadko tu zaglądam, a nie przychodzą mi powiadomienia na maila, że ktoś coś napisał. Nie wiem czemu.

Już Wam odpowiadam:

@ chudini3, myślę że znajdą się tutaj ludzie, którzy wiedzą o czym piszę :)

@ Czarodziejka69, to nie PS-y robią wynik, a stosunek pola pod momentem obrotowym do masy pojazdu. Dlatego tak to opisuję tutaj, bo większość z Was patrzy tylko na "konie", a jak wiadomo z fizyki nie w tym rzecz. Mi od ostatniego setupu przybyło tylko 26PS, a wynik przyspieszenia 100-200 polepszył się o 0.7sec mimo, że znacznie wydłużyłem przełożenie główne.

Fajne czasy robi to Twoje auto :)

@ Dejmon, boost maksymalny wzrósł o 0.1 bar, ale tak jak wcześniej pisałem, poprzedni setup miał progresywny przyrost boostu, dlatego nie było dużego kopa momentu. Obecny setup jest uwolniony z dołu i pompuje tyle ile turbosprężarka daje. Stąd te zadziwiające różnice w polu pod momentem i przyspieszeniu.

@ Adam_94 póki co nie planuję dalszych prac nad mocą :)

@ Lincoln, 13.3 sec to realny (czyta zmierzony w Warszawie) wynik zdrowej poliftowej M5 E34.

Pozdrawiam

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 8 czerwca 2014, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
@ Czarodziejka69, dopiszę Ci, że jeden użytkownik na Mforum na SKII zrobił 100-200 6.5 sec :)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 00:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Venom napisał(a):
@ Czarodziejka69, to nie PS-y robią wynik, a stosunek pola pod momentem obrotowym do masy pojazdu. Dlatego tak to opisuję tutaj, bo większość z Was patrzy tylko na "konie", a jak wiadomo z fizyki nie w tym rzecz. Mi od ostatniego setupu przybyło tylko 26PS, a wynik przyspieszenia 100-200 polepszył się o 0.7sec mimo, że znacznie wydłużyłem przełożenie główne.

Pozwole sobie wtrącić, ale Venom nie masz racji. Nie chce mi się rysować, więc opiszę dwa przypadki:
a) Dużo niutów na dole i opada wraz ze wzrostem obrotów.
b) Odwrotnie: zaczyna delikatnie i rozkręca się wraz ze wzrostem obrotów.
a i b mają taki sam zakres obrotów.

Pole pod a = pole pod b.
B zap3,14erdala
A ....hmmm trudno zadusić przy ruszaniu.

Już prędzej, to liczy się pole pod wykresem mocy, ale i tak najważniejsze przy ściganiu się, to trzymać obroty w zakresie mocy maxymalnej. Bo im większa moc, tym w krótszym czasie możemy zmienić prędkość samochodu o większą wartość.

A co do meritum, to furka robi ogromne wrażenie. Chciałbym się kiedyś taką przejechać, ale chyba bardziej na fotelu pasażera. Coś takiego ogarnąć, jest znacznie trudniej zapewne, niż nie jeden podręcznik do fizyki (newtonowskiej) ;)

Pozdro! :ok: :ok:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 00:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Venom napisał(a):
Rzadko tu zaglądam

Ja już wchodzę rzadziej niż raz na miesiąc ;)

Miałem napisać, że to moc się liczy a nie moment, ale mroova81 mnie uprzedził :) Zaznaczę tylko że moc z obrotów użytecznych, a te zależą od przełożeń ;)

Bardzo fajny sprzęt. Podobnie jak wszystkim podoba mi się podejście, dbałość o detale, opisy itd., ale że lubię być wyjątkowy to będzie lekka krytyka w połączeniu z pytaniem :)

Nie przeszkadza ci fakt, że moment drastycznie spada po peaku? Pomijając oczywistości, że tak silniki turbo mają i albo to, albo sztuczne wypłaszczenie momentu. Że taki moment daje nam lepsze osiągi, a wypłaszczony lepszą trakcję. To wszyscy wiemy. Tylko czy jednak nie jest to trochę rozczarowujące kiedy silnik wraz ze wzrostem obrotów ciągnie coraz słabiej? Chodzi mi tutaj o subiektywne odczucie. Wiem, że przy tej mocy podczas jazdy drogowej i tak używasz co najwyżej średnich obrotów i do tego taka charakterystyka jest super, ale chodzi mi o momenty jak go jednak przeciągniesz na wyższych biegach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 08:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
mroova81, zgadzam się z Tobą. Ja chciałem tylko pokazać to, że 26PS różnicy na pewno nie polepszyło przyspieszenia 100-200 o 0.7 sec. To miałem na myśli.

Kostek, co do opadającego momentu, to jest to trochę odczuwalne, ale nie aż tak bardzo jak na wcześniejszym setupie. Nie jest to silnik atmosferyczny i nie kręcę go do 7000rpm , bo nie ma sensu. Biegi zmieniał różnie - nie jestem zawodowcem (a raczej słabym kierowcą)i nie robię na ten temat doktoratu. Auto używam na drodze, po torze na czas nie jeżdżę. Na pewno fajnie byłoby pociągnąć moment w górnym zakresie obrotów, ale to obecnie wiązałoby się z podniesieniem boostu u góry, a na tym mi nie zależy. Do tego trzeba by było zmienić intercooler, a w przyszłości zmienić również turbosprężąrkę.
Mnie pasuje to, że silnik przy wysokich obrotach nie jest aż tak obciążany, bo dzięki temu będzie bardziej żywotny.

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 9 czerwca 2014, 08:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Venom, miło było wreszcie poznać i obejrzeć tego Twojego killera :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 10 czerwca 2014, 15:40 
Wiem wiem, o tym SKII CS i 6.5s 100-200, taki sam czas zrobił MMPerformance na ESS- VT 625.
Nic tylko gratulować autka, masz osiągi egzotycznego sportowego auta w niepozornej budzie, zycze przyjemnosci z jazdy - bo po to pewnie budujesz to auto :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 10 czerwca 2014, 20:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
DaaN, wzajemnie :) i do następnego :)

Czarodziejka69 dzięki :)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 13 czerwca 2014, 22:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Szkoda, że nie podaje się "momentu średniego", co mówiłoby więcej niż max wartość.

Tak się zdziwiłem wartością 13.3 bo to wynik dla generacji młodszej eMki, która jest zauważalnie szybsza, ale powoli zaczynam z dystansem podchodzić do jednorazowych pomiarów, bo ostatnio koledze w 540i wyszło 8.2s 100-200..

Ciekawi mnie trakcja przy takim momencie w tak szerokim zakresie obrotów i sama reakcja na gaz, czy mimo doładowania ITB pozwala utrzymać poziom chociażby zbliżony do serii?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 13 czerwca 2014, 22:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Lincoln napisał(a):
Szkoda, że nie podaje się "momentu średniego", co mówiłoby więcej niż max wartość.

Faktycznie byłoby to jakąś miarą, tak samo jak pole pod jego przebiegiem.



Lincoln napisał(a):
Tak się zdziwiłem wartością 13.3 bo to wynik dla generacji młodszej eMki, która jest zauważalnie szybsza, ale powoli zaczynam z dystansem podchodzić do jednorazowych pomiarów, bo ostatnio koledze w 540i wyszło 8.2s 100-200..

Ja tu mówię o pomiarach RaceLogic-em. Nie są one do końca miarodajne, bo z tych aut które mierzyłem, każde było trochę szybsze od tego co podaje internet. Bogaty wątek na ten temat tutaj.
http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=9&t=4509
To co podałem dla M5 E34 to nie są jednorazowe pomiary. Nie podaję Ci jednego wyniku wyssanego z palca, tylko po prostu wiem ile robi takie auto. Zdrowa seria M5 E34 potrafi wielu zaskoczyć. M5 E39 jest nieco szybsze i udawało się nim wykręcać czas na poziomie 10.5sec. Bardzo dużo zależy od kierowcy. Znam przypadek auta, którym właściciel robił czas 10.2sec, a trzech innych kierowców nie mogło zejść poniżej 11sec.

Czas 8.2sec 100-200 dla 540i pochodzi z RL i był uzyskiwany kilka razy czy tylko raz?


Lincoln napisał(a):
Ciekawi mnie trakcja przy takim momencie w tak szerokim zakresie obrotów i sama reakcja na gaz, czy mimo doładowania ITB pozwala utrzymać poziom chociażby zbliżony do serii?

Trakcja jest na 2 biegu bez problemu co jest fenomenem tego samochodu. Oczywiście reakcja na gaz jest nieporównywalnie gorsza od tej z seryjnego silnika. Nie da się tego przeskoczyć z kilku powodów takich jak choćby obniżony CR, turbo lag.

:)

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 17 czerwca 2014, 21:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Prawdę mówiąc trochę bardziej wierze w pomiary z lat doskonałości tych aut, a one mówią, że dla e39 to 12.5-13 sek, a ciężko żeby seryjne eMki po 10-20latach latały 2-3sek lepiej ;)

Wracając do tematu zazdraszczam takich osiągów :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 17 czerwca 2014, 21:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Myślę, że to na pewno kwestia dokładności pomiaru, ale też tego, że te pomiary sprzed 20 lat pewnie były wykonywane od zera, prawda?

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 18 czerwca 2014, 12:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Dokładność pomiaru jedno. Druga i najważniejsza rzecz to fakt że każdy dobiera sobie drogę nie pod górkę, bo by mu zepsuło czas, więc dobiera trochę z górki. Trzecia rzecz to fakt że opony mają mniejsze opory toczenia i lepszą przyczepność. I to dużo mniejsze i dużo lepszą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 18 czerwca 2014, 13:15 
pomiary z MForum co chlopaki jezdzili na S8 mozna wlozyc miedzy bajki, sa robione z gorki, wszystkie (oprocz tych na koncu co ja wkleilem:D) - to tak na marginesie ;)
M5e39 mietrzylismy juz kilka sztuk, forumowych obcych, zadna oprocz lincolnowej nie zeszla pozniej 12s 100-200.
Cos w tym musi byc ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Venom -->> e34 M5
PostNapisane: 18 czerwca 2014, 13:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 242
Lokalizacja: Cieszyn
Moje BMW: M5 E34
Kod silnika: S38B38
Czarodziejka69 napisał(a):
pomiary z MForum co chlopaki jezdzili na S8 mozna wlozyc miedzy bajki, sa robione z gorki, wszystkie (oprocz tych na koncu co ja wkleilem:D) - to tak na marginesie ;)
M5e39 mietrzylismy juz kilka sztuk, forumowych obcych, zadna oprocz lincolnowej nie zeszla pozniej 12s 100-200.
Cos w tym musi byc ;)

Dlatego ja na wykresach podaję też wysokość.
A czym wy mierzyliście ?

_________________
www.m5e34.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 457 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL