BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 2 kwietnia 2016, 05:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 42
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=156661
KOZAK ! :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 2 kwietnia 2016, 18:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
E30 turbo kręci swoje pierwsze kilometry. Jeszcze nie była strojona, jedzie tak sobie, tu przelana tam niedolana (po tym jak dolałem paliwa na oko). Obecne doładowanie max to 0,4b, nadciśnienie jest przy 1800rpm, a 0,4b przy 2200rpm. Tak jak myślałem będzie dobry dół, zobaczymy czy góra przez to nie zdechnie. Generalnie ciągle do przodu i bez większych niespodzianek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 5 kwietnia 2016, 21:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wczoraj chcieliśmy coś podstroić, ale była bardzo oporna. Niby w dolocie 0,4b a auto bez ciągu, dziwny AFR, WG się nie odzywał. Od razu padło przypuszczenie, że nieszczelność w dolocie. Dzisiaj wyspawaliśmy nowy dolot z alu, przepustnica uszczelniona i cała wczorajsza robota na marne. Trzeba szybko zwiększyć doładowanie, bo to nie jazda ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 09:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Tak upłynął poniedziałek.
Muszę dodać, że to mój ostatni kupiony samochód po "swapie". Ilość drutu, silikonu, czy też zużytych śrub i podkładek woła o pomstę do nieba. A po ściągnięciu głowicy ukazał się pęknięty ślizg łańcucha (ten mały), który radośnie lata sobie wraz z łańcuchem. Normalnie dramat, gdziekolwiek nie zerknę.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 15:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Znam ten ból kolego, drut lubi czaić się za każdym rogiem :rotfl:

Trzeba zacisnąć zęby i poprawiać po paprakach do skutku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dla e30stki niestety ten sezon jest stracony. Po oczyszczeniu bloku i obserwacji, wyszło to co widać. Blok silnika nadaje się na złom. Praktycznie na każdym kanale wodnym pęknięcie.

Tak się kończy kupno super-hiper ulepów po swapach. Nic nie działa, wszystko do dupy, połapane na silikon, ślinę i papier klejący.

Co nas nie zabije to nas wzmocni - aids wzmacnia, cukier leczy.. Poskładamy jakiegoś strokiera. Póki co niestety biała postoi w suchym garażu.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 21:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
tak to niestety jest ze swapami ale tak jak sam mówisz, co Cie nie zabije to wzmocni, kupuj B25 i rób strokera na B28 jeden z forumowiczów (Sikora) zdaje sie miał taki komplet


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 22:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Jak juz to jedyna opcja na 3.0.
Pytanie czy tak zakatowany piec, czy fuszerka przy poprzednich naprawach?
W e30 buda jest wazniejsza. Mechanike się dużo łatwiej na tip tip ogarnia niz blachy i lakiernie.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1082
Lokalizacja: Pisz
Moje BMW: e36 320
Garaż: Smutek kończy się tam gdzie zaczyna się odcinka ! ! !
Niestety ciężko dorwać już zdrowe m50b25 :( większość wygląda tak jak wyżej :kwasny: Ale mam nadzieje ze coś z tego dasz rade ulepić tak jak wyżej najważniejsze że buda zdrowa i prosta silnik zawsze można zmienić :ok:

_________________
Zobacz i oceń http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131867&p=1687987#p1687987

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 08:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
To na moje nieszczęście pierwszy trup na jakiego trafiłem. Reszta silników, które rozbierałem z reguły była fabryką asfaltu (czarna w środku) ale stan ogólny był niezły. A tu odwrotnie, wszystko czyściutkie a blok spękany, ślizgi połamane, pełno sylikonu. Znaczy się "nasi tu byli" ;)

Zorganizowałem już części do złożenia 2.8. Korby mam w garażu, wał i tłoki akurat kolega magazynuje.
Blok w garażu mam od NV, ale jest szansa że inszy znajomy ma jakiegoś Vanosa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 13:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Szybki update tematu:
- zanabyłem wał z m52b28, tłoki m52b28 i pompę oleju z m52b28.
- korby z m50b25nv miałem w garażu
- blok m50b25nv leżał pod ścianą ze 2 lata

Budujemy strokera. Części leża w szlifierni, mają przehonować cylindry pod nowe tłoki, pomierzyć wał i spiąć korby z tłokami. Wszystkie części silnikowe już są - panewki, pierścienie, uszczelki, uszczeleczki, śrubki i inne dziwne rzeczy. Wszystko leży i czeka. Głowica m50b25 vanos jest w drodze, w pełni odbudowana przez FTWL Motorsport.

Sprzęgło (jednomas odelżony, tarcza 240mm i docisk Sachs Performance) gotowy i czeka. Uszczelniacze skrzyni biegów, nowy alu wybierak, skrzynia ZF z 328 leży i czeka. Wał z e30 2.4td również leży i czeka. Generalnie wszystko jest, czekamy na blok i składamy.

Póki co czyszczę, poprawiam, rozbieram, dorabiam mocowanka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 13:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Czyli nie odpuszczasz, i jest szansa, że jeszcze w tym sezonie E30stka będzie szalała po ulicach? :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 13:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Mój współgrzebacz wyznaczył termin na za 3tyg, w sumie to już na za 2,5tyg.
20 maja chcę się pojawić na otwarciu sezonu e30stkowego w zachodniopomorskim, a dzień później obiecałem że spalę laka na ślubie kolegi.
Także trzeba szybko składać, docierać, dmuchnąć i upalać :)

Nie ma tu wielkiej filozofii, najgorsze zawsze są finanse żeby te wszystkie klocki pozamawiać.
Tak jako ciekawostkę powiem, że są dwa rodzaje śrub korbowodowych - krótkie (8zł szt.) i długie (25zł szt.). Jest ich razem 12 szt. więc albo mamy do wydania 100zł albo 300zł (chyba że ktoś idzie na grubo z ARP to wtedy 700zł). Ja oczywiście mam te długie, bo czemu miałbym mieć te krótsze? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 14:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Czemu nie klasyk na 3.0?

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wybrałem najtańszą opcję z możliwych. 2.8 czy 3.0 w turbo dużej różnicy nie robi. Na dużej sprężarce (takiej pod 600 koni) i tak wstanie późno (późno czytaj pełny boost powyżej 3500rpm). Na obecnej TD05 2.8 może okazać się już zbyt dużo.

Mój docelowy plan jest ciągle aktualny, V8 LS3 lub LS6 i konkretna pojemność a nie karton mleka ;)
Ale to na później, bo budżet nie ten.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 15:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1456
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Gruby projekt, kopara opada.
No wife, 0 kids? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 20 kwietnia 2016, 16:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
You got me! ;)
Że tak zacytuję naklejką z naszej teamowej Ascony:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 10:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Turbo przygód ciąg dalszy.
Po długim oczekiwaniu na pomierzenie bloku, wału, przehonowaniu tulei i przezbrojeniu korb jak zwykle poszło coś nie tak:
- blok krzywy, został splanowany o 2 setki
- wał nominał przepolerowany
- korby b25nv przezbrojone pod tłoki m52
- tuleje przehonowane z pasowaniem na 5 setek
Na ten moment wszystko git, tyle że wczoraj zacząłem czyścić tłoki i się okazało że jak zwykle mnie oszukano ;) 4x tłoki to wersja 83.99mm, 2x tłoki to wersja 83.955. Oczywiście pasowanie zostało zrobione pod tą luźniejszą wersję, bo nie mogło być inaczej, więc czekam teraz na kolejne 4 tłoki 83.955.

Blok wyczyszczony, pomalowany czeka na poskładanie.
Głowica dalej w obróbce, Karol z FTWL Motorsport wysłał ładny odlew, szczelny. Czekam aż dotrą zawory, splanują i wymienią uszczelniacze.

W międzyczasie odmalowałem podstawę filtra oleju, pokrywa zaworów i obudowa rozrządu pojechała w biały proszek.

E30 dzisiaj mam przetransportować na dziuplę, gdzie wytargamy silnik i napęd.

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 30 kwietnia 2016, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Majówki ciąg dalszy. Kolejne 12h przy aucie, masa rzeczy ogarnięte:
- pousuwane niepotrzebne mocowania, wyczyszczone i odmalowane na szybko by nie straszyło
- porządek w przewodach paliwowych, usunięte skorodowane przewody
- wymieniona pompa paliwa na DW200 (255l)
- zamocowany shortshifter - nie mam jeszcze skrzyni więc nie wiem jak działa, ale mocowanie przyjemne, pasuje w otwór w budzie. nic nie trzeba wiercić ani pasować. jedna część od dołu, druga od góry na 12 śrub.
- kolejna wymiana elektrozaworu nagrzewnicy, może choć jeden będzie sprawny

Generalnie zadania poboczne są wykonane. W poniedziałek zaczynamy składać silnik, także mam nadzieję że góra za dwa weekendy będę się docierał. A finalnie do ogarnięcia zostanie sama buda w nowym lakierze.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e30 325 rejskar
PostNapisane: 1 maja 2016, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Fajnie, że masz power'a aby mimo przeciwności iść do przodu.

Dalej kibicuje i czekam na końcowe efekty dające radochę :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 245 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL