BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 20 października 2018, 09:35


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 21 listopada 2017, 10:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 23947
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 335i
Kod silnika: N54B30A
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166842

viewtopic.php?f=55&t=159106&start=0

było E39 530i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160019
było E61 535d: viewtopic.php?f=6&t=156107
było E91 325d+ 6gang mpak
było E46 330dA: viewtopic.php?f=6&t=148798
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=140444
było E46 330i polift
było E39 540iA: viewtopic.php?f=6&t=138107
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=132335
było E34 520i: viewtopic.php?f=6&t=75184
pięknie, czekamy na nowe mody :D

ciekawi mnie za ile to poszło? :chytry:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 21 listopada 2017, 10:17 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 13009
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Fajnie idzie, wstaw obrotomierz taki jak ma być, bo nie dokręcasz tego silnika i tracisz na osiągach pewnie.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 22 listopada 2017, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 280
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i Touring
Kod silnika: m54b30 kompresor
Zapomniałem się pochwalić wynikiem 100-200 :) udało się załapać całkiem przypadkiem na pomiar :rotfl: długa historia

Obrazek

Wykres

Obrazek

a co teraz planuje, mam w głowie dwie drogi

1. otwarcie silnika i przegląd techniczny przed grubszym dmuchaniem - chce przywalić pod 1 bar :D

2. albo nie męczyć kombika i zabrać się za projekt e36 compact m54b30 kompresor :D

Sprawa do nowego roku do przemyślenia , na razie buduje kompresor idąc bardzo grubo z częsciami
- koło kompresji na zamówienie ala Vortech V2 ( praktycznie wierna kopia ale CNC )
- łożyska z najwyższej półki SKF takie same stosowane w Vortechu
- uszczelnienie SKF prosto z magazynu SKF Belgia - też najwyższa pólka
- komora olejowa łozysk
- sprawdzona w poprzednim modelu niezniszczalna przekładnia a nawet jak pasek się zerwie to koszt .... pchi 150zł z wersje kevlarową :rotfl: pasek rozpędzał wirnik do prawie 60tyś obr/min
- sprzęgło elektromagnetyczne aby pogodzić ekonomie spokojnej jazdy z butowaniem. Trzeba przyznać że jazda z ciągle włączonym kompresorem po mieście BOLI. Za 100zł robiłem 80km :kwasny: :kwasny: :kwasny:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 22 listopada 2017, 21:21 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 13009
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
To chyba coś nie tak ze strojeniem? MB 3.2 amg z kompresorem V6 fabrycznym pali z 16 po mieście z tego co wiem albo mniej przy 354 koniach... a tu wychodzi jakby Ci palił ze 25? :przestraszony: Sam w sobie kompresor z racji istnienia to z litr, może dwa podwyższy spalanie. I o tyle więcej niż M3 powinien Ci palić, czyli może jakieś 14 - 16 w mieście.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 23 listopada 2017, 10:10 
Offline
Moderator

Wiek: 33
Posty: 10072
Moje BMW: E46 | E46
Kod silnika: M54B30| S54B32
morcine napisał(a):
a co teraz planuje, mam w głowie dwie drogi

1. otwarcie silnika i przegląd techniczny przed grubszym dmuchaniem - chce przywalić pod 1 bar

2. albo nie męczyć kombika i zabrać się za projekt e36 compact m54b30 kompresor

Sprawa do nowego roku do przemyślenia , na razie buduje kompresor idąc bardzo grubo z częsciami
- koło kompresji na zamówienie ala Vortech V2 ( praktycznie wierna kopia ale CNC )
- łożyska z najwyższej półki SKF takie same stosowane w Vortechu
- uszczelnienie SKF prosto z magazynu SKF Belgia - też najwyższa pólka
- komora olejowa łozysk
- sprawdzona w poprzednim modelu niezniszczalna przekładnia a nawet jak pasek się zerwie to koszt .... pchi 150zł z wersje kevlarową pasek rozpędzał wirnik do prawie 60tyś obr/min
- sprzęgło elektromagnetyczne aby pogodzić ekonomie spokojnej jazdy z butowaniem. Trzeba przyznać że jazda z ciągle włączonym kompresorem po mieście BOLI. Za 100zł robiłem 80km

U mnie kompresor zalaczal sie od 1700obr, ale spalanie po miescie przy spokojnej jezdzie bylo symbolicznie wieksze, bo i tak jakikolwiek boost zaczynal sie pojawiac powyzej 3tys.
jak planujesz etap nr 1 to mam w garazu uszczelke i przekladke glowicy, kanapke bralem od FTWL ale defacto nie doczeka sie montażu, jak cos cenka bedzie fajna :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 23 listopada 2017, 11:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 280
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i Touring
Kod silnika: m54b30 kompresor
jiGsaw napisał(a):
To chyba coś nie tak ze strojeniem? MB 3.2 amg z kompresorem V6 fabrycznym pali z 16 po mieście z tego co wiem albo mniej przy 354 koniach... a tu wychodzi jakby Ci palił ze 25? :przestraszony: Sam w sobie kompresor z racji istnienia to z litr, może dwa podwyższy spalanie. I o tyle więcej niż M3 powinien Ci palić, czyli może jakieś 14 - 16 w mieście.


Na trasie mam bez zmian spalanie, więc tu raczej winna jest moja ciężka noga często łapiąca skurcz łydki :rotfl:

Santino napisał(a):
U mnie kompresor zalaczal sie od 1700obr, ale spalanie po miescie przy spokojnej jezdzie bylo symbolicznie wieksze, bo i tak jakikolwiek boost zaczynal sie pojawiac powyzej 3tys.
jak planujesz etap nr 1 to mam w garazu uszczelke i przekladke glowicy, kanapke bralem od FTWL ale defacto nie doczeka sie montażu, jak cos cenka bedzie fajna :)


o widzisz i już mam motywacje :ok: jak tylko zdecyduje co i jak będę się dobijał

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 23 listopada 2017, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 1029
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Moje BMW: 320td+ -> 120D
Kod silnika: M47N -> N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=139620

viewtopic.php?f=6&t=162450
morcine, czas konkret! Lepszy od m3 e46 :) Nie ma lipy hehe. A jak z temperatura w dolocie? Patrzyles sie jaka osiaga powietrze??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 23 listopada 2017, 22:14 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 13009
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Dante182 napisał(a):
morcine, czas konkret! Lepszy od m3 e46 :) Nie ma lipy hehe. A jak z temperatura w dolocie? Patrzyles sie jaka osiaga powietrze??


Zdrowe M3 raczej nie ma problemów z takim czasem w takiej temp. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 23 listopada 2017, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 1029
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Moje BMW: 320td+ -> 120D
Kod silnika: M47N -> N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=139620

viewtopic.php?f=6&t=162450
jiGsaw, patrzac na tabele RL m3 e46 ma raczej powyzej 12,5s. I trzeba odróżnić zdrowy egzemplarz od modzonego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 09:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 23947
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 335i
Kod silnika: N54B30A
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166842

viewtopic.php?f=55&t=159106&start=0

było E39 530i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160019
było E61 535d: viewtopic.php?f=6&t=156107
było E91 325d+ 6gang mpak
było E46 330dA: viewtopic.php?f=6&t=148798
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=140444
było E46 330i polift
było E39 540iA: viewtopic.php?f=6&t=138107
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=132335
było E34 520i: viewtopic.php?f=6&t=75184
było szybsze od zdrowej m3 :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 11:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 280
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i Touring
Kod silnika: m54b30 kompresor
no testy z m3 były już wcześniej pisałem ;)

morcine napisał(a):
szarpałem się z e46 m3 choć nie wiem na ile była zdrowa to szliśmy łeb w łeb. Gościu nawet się nie uśmiechnął jak mu tak pokazałem :ok: Jakby mnie chciał zaraz zepchnąć z drogi.
Inna sytuacja Audi SQ5 2017r od 60-160 i też na zderzaku choć pierwsze metry zebrała się szybciej ale facet z uśmiechem kręcił tylko głową. E39 4.4 manual sedan i S6 V8 zjedzone = deklasacja do 180km/h potem dalej już trzymała e39 dystans. W ogóle czuje 5 i 6 bieg już nie ma tak fajnie. No ale co zrobić tego się nie przeskoczy, nie dość że silnik musi kombi budę ciągnąć to jeszcze opory na kompresorze mu utrudniają.


miedzy czasie był atak na Megan RS 300KM, Leon 270KM, 335d na 320KM/690Nm zjadł mnie strasznie od 120km/h ale tutaj był jakiś problem u mnie, czułem wyraźnie spadek mocy i lekką nie równą prace silnika na wolnych. Przy odcince aż strzelało w wydech. Na drugi dzień było już OK i nigdy nie wróciło.

Dante182 napisał(a):
morcine, czas konkret! Lepszy od m3 e46 :) Nie ma lipy hehe. A jak z temperatura w dolocie? Patrzyles sie jaka osiaga powietrze??


Chyba nie było tragedii . w lato było max zarejestrowanie 60st, średnio około 40-50st wszystko zależy od stylu jazdy. Rurę miałem ze zderzaka ale nie wiem jaka byłaby różnica gdybym założył filtr bezpośrednio na muszle i brało powietrze z pod maski
Na EGT nie mam co płakać bo dolane jest paliwa aż nadto więc zawsze to coś powinno ochronić (chyba :kwasny: ) przed wysoką temp w dolocie jak i seryjnym zapłonem. Tak gigantyczne spalanie wychodzi faktycznie przez jazdę w doładowaniu :rotfl: Może w przyszłym sezonie pomyśle nad ICkiem wodnym lub wtryskiem wody przy większym doładowaniu bo klasyczny IC odpada brak miejsca na rury.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 11:49 
Online
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 13009
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Witamy w tap szpadl :super: gratulacje, to nie lada wyczyn. Tym bardziej, że nie masz diesel'a. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 12:34 
Offline
Moderator

Wiek: 33
Posty: 10072
Moje BMW: E46 | E46
Kod silnika: M54B30| S54B32
jiGsaw napisał(a):
Witamy w tap szpadl :super: gratulacje, to nie lada wyczyn. Tym bardziej, że nie masz diesel'a. ;)

tutaj akurat malo ktory diesel sie zlapie, chodzi przede wszytkim o ciekawe i niespotykane mody, a nie kolejne auto z pakietem wydech, cooler, i remap

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 19:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1141
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
Przy 0,5 bara ładny wynik, gratulacje
ale przy 0,3 bara to było mniej momentu niż u mnie przy wolnossącym.

Mierzyłeś 0-100?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 280
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i Touring
Kod silnika: m54b30 kompresor
jiGsaw napisał(a):
Witamy w tap szpadl :super: gratulacje, to nie lada wyczyn. Tym bardziej, że nie masz diesel'a. ;)


szukam i szukam tematu w galerii a on przeniesiony :D

kedzior001 napisał(a):
Przy 0,5 bara ładny wynik, gratulacje
ale przy 0,3 bara to było mniej momentu niż u mnie przy wolnossącym.

Mierzyłeś 0-100?


Mierzyłem ale za drugim razem dałem sobie spokój bo "skakały koła". Strasznie mi się tłucze z tyłu jak startuje na pograniczu przyczepności i nie znalazłem jeszcze co to :kwasny:
https://www.youtube.com/watch?v=0YQ2HBzEVUE

przy 0,3 bara nie było strojenia, seryjne wtryski, odłączona przepływka i stąd podobno dołek na wykresie no i wynik taki jaki jest.
Powiem szczerze że z najlepszą kulturą jeździło się na tej opcji 0,3 bara, zero szarpań, falowań, żadnego CHECKA wszystko płynnie i gładko. A jak podłączyłem tylko przepływomierz szarpało, falowało na wolnych, check za każdym razem jak nogę z gazu zdjąłem a to = vanos off, zapłon cofa się ostro i muł straszny.
Przy 0,5b wtryski już się skończyły, wpadł DET i większe wtryski i zaczęły się problemy...... a jestem strasznie czepliwy detalista jeżeli chodzi o komfort jazdy.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 20:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 4688
kedzior001 napisał(a):
przy 0,3 bara to było mniej momentu niż u mnie przy wolnossącym. Mierzyłeś 0-100?

a ty w koncu zmierzyłeś te 100-200? jak jeszcze słupek żył.
Jak 100-200 robi Mkowo, to pewnie 0-100 przy dobrym ogarnieciu też z 5-5,5s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 24 listopada 2017, 21:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 2367
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 330Cd 400+++
Kod silnika: M57N EU4
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=98535
morcine, amortyzatory zmień to nie będzie Ci skakać

_________________
Obrazek

Chiptuning (strojenie również z hybrydami / mocniejszymi wtryskami itp.) | Hamownia

Diagnostyka komputerowa BMW | Usuwanie DPF, EGR, sond lambda (benzynowe) | Usuwanie klapek kolektora (mechaniczne i programowe)

XHP Flash Tool - Dealer


Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 25 listopada 2017, 00:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 280
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 330i Touring
Kod silnika: m54b30 kompresor
sprawdzałem je na dwóch różnych stacjach :kwasny: mam B6 i podobno mieszczą się w normach ( nie pamiętam wartości chyba ponad 70% )
choć jedno zauważyłem że jak ładowałem 0,5b to przy zmianie z 1 na 2 dupa mi strasznie już siadała.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 25 listopada 2017, 00:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 2367
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 330Cd 400+++
Kod silnika: M57N EU4
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=98535
morcine, to sciema co tam pokazuje. Trust me!

_________________
Obrazek

Chiptuning (strojenie również z hybrydami / mocniejszymi wtryskami itp.) | Hamownia

Diagnostyka komputerowa BMW | Usuwanie DPF, EGR, sond lambda (benzynowe) | Usuwanie klapek kolektora (mechaniczne i programowe)

XHP Flash Tool - Dealer


Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 swap 330i touring kompresor
PostNapisane: 26 listopada 2017, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1141
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci viewtopic.php?f=6&t=102144&p=1226185#p1226185
kszyhu napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
przy 0,3 bara to było mniej momentu niż u mnie przy wolnossącym. Mierzyłeś 0-100?

a ty w koncu zmierzyłeś te 100-200? jak jeszcze słupek żył.
Jak 100-200 robi Mkowo, to pewnie 0-100 przy dobrym ogarnieciu też z 5-5,5s



Wiesz słupek jeszcze żyje, nic z nim się nie stało, auto aktualnie jeździ.
Wczesniej nie sprawdzałem, a teraz to już tylko delikatnia jazda, aby przypadkiem ponownie nie obróciło, chociaż auto i tak cały czas praktycznie stoi.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL