BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 19 maja 2019, 12:59


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 29 lipca 2018, 16:30 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5034
Kod silnika: N52B30A
morcine napisał(a):
że strojenie na paliwie racing100 z bogatym afr ( wg kontroli ma nawet 102okt ) trochę uchroni motor

Powiedz... Pierwszy raz stosujesz vpower racing 100? Robiles jakiechs testy 98 vs 100? Opłaca sie to lać jak mapa paliwka seryjna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 29 lipca 2018, 18:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 6
Posty: 1198
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Hak i pojedyncza końcówka robią z niej meega sleepera :rotfl: :rotfl: ;) :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 30 lipca 2018, 08:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
kszyhu napisał(a):
morcine napisał(a):
że strojenie na paliwie racing100 z bogatym afr ( wg kontroli ma nawet 102okt ) trochę uchroni motor

Powiedz... Pierwszy raz stosujesz vpower racing 100? Robiles jakiechs testy 98 vs 100? Opłaca sie to lać jak mapa paliwka seryjna


Nie testowałem 98 vs 100. Paliwo no trochę drogie 6zl/l zwłaszcza do spalania jak się gniecie.
Mapa paliwa jest zmodyfikowana, mapa zapłonu seryjna jedynie mapa stukowa ma wartości zwiększone.

Czy opłaca się lać te Paliwo? Hmmm powinno ochronić mocniej przed stukowym przy doladowanym aucie z seryjnym stopniem sprężania ale to teoria. Ja dodatkowo do ochrony mam dolany paliwem motor.
Przed stukowym można się jeszcze uchronić wtryskiem wody i o tym właśnie myślę do jest testów.
To tyle z ochrony , pozostaje wytrzymałość półki tłoka i korby.

W wolnossacym lanie racing100 da dobre efekty po podniesieniu zapłonu i to będę ćwiczył na aucie znajomego.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 30 lipca 2018, 09:59 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 5034
Kod silnika: N52B30A
morcine napisał(a):
W wolnossacym lanie racing100 da dobre efekty po podniesieniu zapłonu i to będę ćwiczył na aucie znajomego

Tez tak myślę, że bez pogrzebania to chyba tylko w sportowych autach daje radę. Choć z pewnością i tak kiedy spróbuję na sobie, dzieki za info i daj znać z tym testem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 09:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
A więc wczoraj nastał ten dzień kiedy otwiera się nowy a kończy stary projekt :(

Kombik idzie pod młotek a jego miejsce zastąpi mniejszy dużo LŻEJSZY i brzydszy brat :rotfl:

Obrazek

Obrazek

Potężne 316Ti które oczywiście wyleci i zastąpi go mój już dotarty na dmuchanie m54b30. No chyba że znajdzie się kupiec na całego kombika to zacznę długo rozważany projekt Compact V8 m62b44 kompresor :D

Jak na razie w kombiku wóciłem na 0,55b i tak zostanie. Na 0,75b wyskoczyło masę mankamentów i po przejechaniu 100km zdechła pompa paliwa, sprzęgło zaczęło się ślizgać, ukręciłem w śmieszny sposób wał, rozerwałem pasek kompresora i wyrwałem poduszke amorka tylnego. Wszystko to w przeciągu 100km :przestraszony: Po powrocie na 0,55b wszystko wróciło do normy jak z fabryki :hurra:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 09:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 30
Posty: 567
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i viewtopic.php?f=6&t=168768
Życzę powodzenia, choć w mojej opinii kompot jest tak brzydki, że powinien być zdelegalizowany. Na jego widok na ulicy zmieniam trasę by go jak najszybciej z oczu stracić. Żona zasłania oczy córce by się nie zgarszała i sama bierze relanium.
Czy warto tak dla tych paru kg rezygnować z wyglądu? No cóż, różne ludzie mają gusta.
Moim zdaniem e30 lub e36/e46 coupe byłoby znacznie lepsze.

Niech ktoś bierze całego turasa, bo m62 na kompresorze brzmi mega ciekawie. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 09:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 13169
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
M62 z kompresorem będzie robić robotę. :hurra:

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 10:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
r4ll napisał(a):
Na jego widok na ulicy zmieniam trasę by go jak najszybciej z oczu stracić. Żona zasłania oczy córce by się nie zgarszała i sama bierze relanium.


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 10:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 19069
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 & E46
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe
było fajno było pięknie... szkoda że akurat wybrałeś bude w compacie ale cóż twój wybór twój projekt :) nie będę zwracał uwagi na nic innego poza komora silnika zawiasem wnętrzem i wydechem :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 11:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
Czyli przy idealnym m54b30 po remoncie maks co można dmuchać z SC20 to 0,5 żeby nic się nie urywało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 12:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
SelectoSK napisał(a):
Czyli przy idealnym m54b30 po remoncie maks co można dmuchać z SC20 to 0,5 żeby nic się nie urywało?


tak, jest w sam raz.
Można oczywiście dmuchać i więcej ale trzeba już mocniejsze sprzęgło niż docisk z diesla czyli dwutarcz, wydajniejszą pompę paliwa, mniejszy ICek bo ten to trochę przesadziłem i na 0,75b przez opory musiałem kręcić wirnik na 55tyś obr ( teraz na 0,5b jest 40tyś obr )

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 13:22 
Offline
Moderator

Wiek: 34
Posty: 10175
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
morcine napisał(a):
SelectoSK napisał(a):
Czyli przy idealnym m54b30 po remoncie maks co można dmuchać z SC20 to 0,5 żeby nic się nie urywało?


tak, jest w sam raz.
Można oczywiście dmuchać i więcej ale trzeba już mocniejsze sprzęgło niż docisk z diesla czyli dwutarcz, wydajniejszą pompę paliwa, mniejszy ICek bo ten to trochę przesadziłem i na 0,75b przez opory musiałem kręcić wirnik na 55tyś obr ( teraz na 0,5b jest 40tyś obr )

Z mojego doswiadczenia wynika rowniez ze seryjne m54 ma swoje ograniczenia i powyzej tych 0.5b trzeba wlasnie dosc duzo czesci podmienic zeby dawaly rade, sprzeglo czy pompa paliwa-wtryski to raczej standardowy temat, ale powyzej 0.5 przydalo by sie pomyslec o odprezeniu bo seryjne tloki to raczej kwestia nie czy tylko kiedy postrzelaja polki

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 13:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 145
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
Santino napisał(a):
morcine napisał(a):
SelectoSK napisał(a):
Czyli przy idealnym m54b30 po remoncie maks co można dmuchać z SC20 to 0,5 żeby nic się nie urywało?


tak, jest w sam raz.
Można oczywiście dmuchać i więcej ale trzeba już mocniejsze sprzęgło niż docisk z diesla czyli dwutarcz, wydajniejszą pompę paliwa, mniejszy ICek bo ten to trochę przesadziłem i na 0,75b przez opory musiałem kręcić wirnik na 55tyś obr ( teraz na 0,5b jest 40tyś obr )

Z mojego doswiadczenia wynika rowniez ze seryjne m54 ma swoje ograniczenia i powyzej tych 0.5b trzeba wlasnie dosc duzo czesci podmienic zeby dawaly rade, sprzeglo czy pompa paliwa-wtryski to raczej standardowy temat, ale powyzej 0.5 przydalo by sie pomyslec o odprezeniu bo seryjne tloki to raczej kwestia nie czy tylko kiedy postrzelaja polki


Kumpel ma liźnięte b30, głowica, kolektory, korby, tłoki, wydech full schmiedmann/eiss i dyskutujemy czy iść w taki zestaw czy od k64...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 28 sierpnia 2018, 13:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Kompresor i turbo to całkiem dwa odrębne światy.
Jeden pompuje łagodnie z dołu liniowo do obrotów, drugi zaś ma większy potencjał i nagłe walnięcie.
Jeden zabiera parę koników do napędu, drugi zaś tworzy laga.
Jeden ma prostą jak łopata instalację, drugi wymaga większej pracy
Najlepiej mieć jedno i drugie :rotfl:

Tu masz starcie jakie miałem kompresor vs turbo , widać i słuchać kiedy turbo pompuje (turbo to gt35xx)

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 30 sierpnia 2018, 22:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 1031
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Moje BMW: 320td+ -> 120D
Kod silnika: M47N -> N47
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=139620

viewtopic.php?f=6&t=162450
Z miesiac moze 2 miesiace temu mozna bylo porownac M50 od FTWL w jedynce i M50 w E46 od K64. Jeszcze musi sporo wody upłynąć żeby K64 sie zblizyl do FTWL... Przecież tam ponizej 4,5-5tys malo co sie działo i zakres obrotów to ledwo 2tys rpm wiec jak diesel. A jedynka od FTWL pieknie wstawała i przebieg mocy i momentu był 2 razy lepszy. Jak ma być dobrze to trzeba po prostu dopłacić :D

morcine, jeździsz gdzieś poza sosnowiec na jakieś spoty? Blisko w miare jesteśmy a chętnie bym zobaczył na twoje wynalazki :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 31 sierpnia 2018, 14:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 318
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
morcine napisał(a):
Można oczywiście dmuchać i więcej ale trzeba już mocniejsze sprzęgło niż docisk z diesla czyli dwutarcz, wydajniejszą pompę paliwa, mniejszy ICek bo ten to trochę przesadziłem i na 0,75b przez opory musiałem kręcić wirnik na 55tyś obr ( teraz na 0,5b jest 40tyś obr )


Załóż docisk Sachs Performance pod m57, 1200zł w IC nówka.
W mojej ex e30 znosił 1.2b z GTX3076. Obecnie w e36 coupe 0.9b z GT3076r na zwykłej tarczy organicznej z 328.
Niedługo się przesiadam na dwutarcz od FTWLa, ale to głównie moja fanaberia a nie potrzeba ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: morcine -->> e46 330i Touring Family Express
PostNapisane: 5 września 2018, 21:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Dante182 rzadko się teraz zapuszczam daleko od domu bo brak czasu :/ praktycznie jedynie na sobotnie wieczorne spoty wypadam jak pies spuszczony z łańcucha :rotfl:

Pat-325 dzięki za info :ok:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 157 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: maaaad, Majestic-12 [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL