BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 23 października 2018, 08:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
To tak na spontanie w drodze na wybory ;) Musielibyście zobaczyć tą drogę gdzie miałem te 1zł 80gr. W okolicy domu nie mam na tyle równej i prostej drogi żeby się bujnąć 200+ bez anielskiego orszaku w głowie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 12 grudnia 2019, 11:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Oooo. mam rok czasu do nadrobienia.
Dobrze, że nie było tego dużo :hyhy:

Nie miałem żadnego problemu ze sprzęgłem, przynajmniej tak mi się wydawało. Na półce czekał już zestaw dwutarczowy od FTWL Motorsport, więc zrzuciliśmy skrzynię a naszym oczom ukazał się las.. krzyży.. a w zasadzie to pęknięć. Koło zamachowe spękane i przypalone, docisk śmietnik, tarcza wyjechana aż miło.

Obrazek
Obrazek

Następnie zamontowaliśmy regulowane wahacze od FTWL Motorsport, co spowodowało problemy z napędem a w zasadzie to z podnoszeniem dyfra tak że wjeżdżał w podłogę. Pomógł Strongflex na całym tylnym wózku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Później był czerwiec, zakupiłem sobie kolejnego trupa e36 compact z roku 2000, niestety 1.9 105 koni. A także pozyskałem stabilizator H&R.

Obrazek
Obrazek

W wakacje trochę się najeździliśmy. Przez sezon natłukłem 12000km.



Obrazek
Obrazek

W sierpniu niefortunnie zachciało mi się pojechać na hamownię. Oczom ukazały się takie smutne kreski przy doładowaniu 1.2b z GT3076r.

Obrazek



Coś było nie tak, dół gdzieś spierdzielił, góra też jakby słaba. Nie zważając na to, dmuchnęliśmy 1.5b. Co zaskutkowało podniesieniem mocy o całe 5KM.. i podniosło głowicę. W sumie moja wina bo została skręcona na 90Nm, jedynie. Sekcja zwłok nie wykazała żadnych ofiar (pomijając niedziałającego vanosa z powodu okręcenia śrubki od wałka). Jedynie woda przedostawała się do komory spalania. Głowica została sprawdzona, splanowana i wrzucona na blok. Tym razem skręcona na 120Nm.

Obrazek
Obrazek

Tu nastąpiło pewne spowolnienie akcji, gdyż w momencie awarii postanowiłem zmienić kolektor wydechowy. Zgadałem się z moim ziomkiem Karolem z FTWL Motorsport, że chce nowy kolektor. Dostałem prototypowy wydech na bazie flanszy CNC, pełen kwas, twinscroll. Chwilę trwała produkcja, kolejną chwilę trwał montaż i potrzebne do tego modyfikacje (jak wspawanie WG, czy też przeróbka wydechu). Wszystko jest tak zrobione, że kolektor da się ściągnąć i założyć bez wyciągania silnika czy też innych kombinacji. Karol do paczki dołożył narzędzie montażowe w płynie :hurra:

Obrazek
Obrazek

Po montażu wyjechałem na jazdę testową i od razu na rolki.

Obrazek
Obrazek

Ten siwy dym w powietrzu nie zwiastował niczego dobrego. Zrobiliśmy tylko jeden pomiar do 4000rpm.

Obrazek

Zadymienie było na tyle duże, że zrezygnowaliśmy z dalszych prób. Podejrzenia padły na urwaną półkę tłoka, awarię sprężarki lub problem z ciśnieniem oleju na pompie. Auto na podnośnik, turbo zaszczane całe olejem. Ale tego nie ruszaliśmy. Od początku istnienia tego silnika miałem problemy z popychaczami, stwierdziliśmy że zaczniemy od zmiany pompy oleju. Przy okazji wjechała nowa miska z wspawanym wyjściem AN10 do spływu oleju - wcześniej była rurka która lubiła sobie cieknąć.

Obrazek

Poskładaliśmy furę do kupy i na ten moment działa. Jeszcze czasami lubi jej się puścić dyma, głównie dlatego że dolotu nie ściągałem a jest cały w oleju.
Na hamowni jeszcze nie byłem, w sumie to nie wiem czy chce się stresować przed świętami że znów coś pójdzie nie tak.

Obrazek



Także ten, jak się nie ma szczęścia to i można zginąć wstając z łóżka :)
Takie turbo przygody.

Całość na bieżąco można śledzić o tu:
https://www.facebook.com/pathturbo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 12 grudnia 2019, 18:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Raz w roku troszkę mały wsad do galerii :D To pewnie z racji fejsa...

Serce nadal bije :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 18 grudnia 2019, 21:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Przedświąteczny update, wpadły nowe kółka.
"Oryginalne" JR3 4x 9j ET35 z oponami 225/40/18.

Chciałbym bardzo prawdziwe Volk TE37, ale ceny nie zachęcają, a jeszcze kilka rzeczy jest do zrobienia w trupie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 21 grudnia 2019, 18:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Taka japońska ta felga, prosto z GTR-a ;)

Jak Spool na nowym kolektorze?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 21 grudnia 2019, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jeszcze nie byłem na hamowni, nie chciałem sobie psuć nastroju jakimś niepotrzebnym wybuchem silnka przed świętami :szok: :rotfl:
Dodatkowo sonda AFR umiera, potrafi się zwiesić na 25.5 jak dostanie trochę ciśnienia na wydechu. Ostatnio też na zimno niespecjalnie ma ochotę współpracować. 300zł w plecy ;)

Odczuwalnie dół jest dużo lepszy. EGT bardzo mocno spadło nawet kręcąc się po mieście - okolice 350 stopni (widać na jednej fotce 365 po powrocie do garażu), wcześniej kręciło się tak ze 100 stopni wyżej.
Turbo jakby radośniej gwiżdże. Na biegach od 3 w górę nadciśnienie pojawia się od 1800rpm. Bardzo sympatyczny setup, jestem zadowolony. Teraz chciałbym jeszcze zobaczyć 420-450 koni w możliwie szerokim zakresie na wykresie i powiedzmy że w sezonie 2020 chciałbym więcej pojeździć niż stać.

Rok zamkniemy w takim setupie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 27 grudnia 2019, 18:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
I ostatnie hamowanie w tym roku.
Jedyna zmiana od ostatniego hamowania to kolektor wydechowy od FTWL Motorsport.

1.2b z Garrett GT3076r, 1.0b poniżej 3000rpm, nadciśnienie od 1800rpm. Była ochota na więcej, ale zauważyliśmy że dupka turbiny 0.63 już się lekko przypycha. Nie męczyliśmy więcej i na ten moment zostaje te 440KM/566Nm. Trzeba zapolować na żeliwo twin scroll ar 0.86, żeby w 100% wykorzystać możliwości kolektora.

Nie pytajcie jak jedzie, bo nie mam pojęcia. Warunki są takie, że jak tylko pojawia się powyżej 2500rpm to auto staje bokiem.

Także ten, wykres (z porównianem do najlepszego wyniku na tym samym doładowaniu na poprzednim kolektorze):
Obrazek

I videło:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 27 grudnia 2019, 22:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jak zawsze u Ciebie - pełna profeska :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 29 grudnia 2019, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Szczurek1986 napisał(a):
Jak zawsze u Ciebie - pełna profeska :super:


Dzięki :super:

No to trochę dźwięku i akcji:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 29 grudnia 2019, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
O Cie ch...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 29 grudnia 2019, 21:40 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Lata przyjemnie. I co (przynajmniej dla mnie) istotne - robota czysta i schludna, a nie kłębowisko kabli, przewodów i rur pod maską takie, że nie chce się patrzeć.
Lubię tu zaglądać :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 29 grudnia 2019, 22:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
uła uła :hyhy: :hyhy: :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 grudnia 2019, 08:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ale wariat :przestraszony:
pięknie podaje :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 grudnia 2019, 08:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
to nie n54 :rotfl: bardzo ładnie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 31 grudnia 2019, 10:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
Pięknie, pięknie ;)

Z filmikami zrobię jak z dobrymi serialami, odpalę jedynkę i zakończę na ostatnim i dopiero będę wolny :D

Gratki projektu jak i wiedzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 5 stycznia 2020, 17:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Skoro tak brzmi w środku... to co musi się dziać na zewnątrz :mad: :mad: :mad:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 5 stycznia 2020, 20:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ja pierdziele :szok: gratuluję, fura pierwsza klasa. Przejechałbym się 440 koni na tę masę :hyhy:

Galeria pierwsza klasa :super:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 6 stycznia 2020, 09:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
alduwiel napisał(a):
Ja pierdziele :szok: gratuluję, fura pierwsza klasa. Przejechałbym się 440 koni na tę masę :hyhy:

Galeria pierwsza klasa :super:



Zapomniałeś dodać do tego że jeszcze w manualu :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 6 stycznia 2020, 09:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
No widzialem własnie :) tak powinno wyglądac prawdziwe bmw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 29 maja 2020, 18:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Żadnych większych upgrade'ów nie było, tak tu tylko linka zostawię.
Jak zwykle dałem ciała i nie miałem w 100% otwartej przepustnicy, więc dmuchało 1.1b (1.2b docelowo).
Tak czy inaczej jest wolnooo, trzeba dokoksować ;)



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL