BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 11:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Hmm.. nagrałem, jest na fejsie ;)
https://www.facebook.com/pathturbo/vide ... 552261526/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 13:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Okolice Kielc
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Poza wierceniem w tunelu, to mocowanie shiftera bez przeróbek reszty seryjnych części?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 13:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Niczego nie wiercisz :)
Te śrubki wchodzą w pierścień, który wkładasz od strony skrzyni biegów.
Wszystko montowane jest na kanapkę do oryginalnego otworu. Zero wiercenia.

Reszta też bez przeróbek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 23 kwietnia 2018, 17:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Okolice Kielc
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Aaaa, to świetnie. Myślałem, że pierścień ma większą średnicę. Dzięki za info.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 07:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
Pat-325 napisał(a):
Hmm.. nagrałem, jest na fejsie
https://www.facebook.com/pathturbo/vide ... 552261526/

super dzięki, jak w praktyce przy dynamicznej jeździe miszifty sie przydarzają czy nie ma opcji?

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 07:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Póki co nie miałem żadnego, aleee od wtorku stoję na koziołkach bo zatłukłem kolejne turbo :hurra:
Czekam na nowe, w międzyczasie czekam na ogarnięcie części do nowego silnika, do wakacji raczej za dużo nie potestuję :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 22:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Okolice Kielc
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
A jak u Ciebie chodził seryjny drążek? Ciasno i bez luzów, czy po wymianie się poprawiło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 4 maja 2018, 09:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Seryjny nie był taki seryjny, bo na tym chińskim short-shifterze. Nie był luźny, ale mało precyzyjny. Teraz jest duuużo lepiej. Docelowo i tak będzie od FTWL Motorsport :hurra:

A idąc dalej z tematem. Dwa tygodnie temu umarło chińskie GT3071. Może nie tyle umarło, ale po krótkim upalaniu zaczęło wypluwać dość znaczne ilości biało-siwego dymu. Sprężarka została wymontowana i dostała dość sporego luzu poprzecznego (od nowości miała delikatny luz). W rurze do intercoolera znalazłem trochę oleju, także faktycznie pluła stroną zimną. Na flanszy wydechowej zaczęły pojawiać się ocierki. No cóż, trudno.

Kolejny plan należało wcielić w życie i zamówiony został nowiutki, oryginalny Garrett GT3076r (ball-bearing). Tym samym jest to zdaje się ostatnia chińska rzecz (w sensie podróby), która wyleciała z tego auta. Aczkolwiek może nie do końca, bo ożeniłem Garretta wraz z chińskim żeliwem, które pasuje. Niestety samo żeliwo do ori Garretta kosztuje tyle co cała chińska sprężarka na ślizgu. 2 popołudnia w garażu i auto wczoraj wieczorem wyjechało na ulicę.

Za wiele nie pojeździłem, ale coś tam sprawdziłem. 5mm większy wirnik ssący w Garrett daje full boost min. 100obr/min szybciej. EMU mówi, że max moment pojawia się 600obr/min szybciej (5500 vs 6200 w chińczyku). Odczucia na dupohamownii są takie, że auto jedzie płynniej.

Kolejne testy już raczej na nowym silniku. Obecne 2.0 potrafi wydawać jakieś dziwne dźwięki i raczej nie chciałbym go zdetonować mając na pokładzie nową sprężarkę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 4 maja 2018, 09:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nowa suszarka :cwaniak:
no to teraz swap i dalsze upalanie ;)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 29 lipca 2018, 16:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pora na update, długo nic się nie działo bo brak czasu i tak dalej.

Najpierw została przygotowana głowica do nowego silnika m52b28 (full aluminium).
Została rozwiercona pod Karolowe (FTWL Motorsport) szpilki m12, a do tego przeszła kompletny remont - splanowa, sprawdzona szczelność, nowe uszczelniacze, dotarte zawory.

Obrazek

Następnie zabrałem się za blok. Rozebrany do ostatniej śrubki i zawieziony do szlifierni.

Obrazek

W międzyczasie zakupiłem w promce zapasowe przeniesnie napędu oparte o docisku Sachs Perforamnce

Obrazek

Blok wrócił z obróbki - splanowany, rozwiercone gniazda na szpile na m12, nagwintowany. Nie ma żadnych helicoli czy innych insertów. Co ciekawe blok alu był krzywy tak samo jak głowica, 0.15.

Obrazek

Proces składania silnika, pierwsza fotka idealnie oddaje charakter tego procesu. Płać i płacz. Składaniem zajął się mój sympatyczny kolega, przez brak czasu zwiozłem wszystkie graty do niego i poskładał słupek.
Wszystkie graty nowe, panewki, pierścienie. Wszystkie tolerancje sprawdzone. Głowica skręcona na 100nm (Karol mówi, że profanacja i trzeba było dać mocniej :śmiech: ).
Oczywiście poskładane na kutej korbie odprężającej. Nie ma więc kanapki, jest jedna uszczelka psiknięta dodatkowo Loctite. Vanos po regeneracji u kolegi elmo0104 z naszego forum.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wczoraj miał miejsce swap, od rana do wieczora, na spokojnie bez nerwów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto wyjechało, ma się dobrze. Na ten moment pokonało 50km raczej spokojnym tempem.

Obrazek

A tu porównanie wstawalności tego samego setupu, różnica polega na 0.8 litra pojemność. Stare 2.0 vs nowe 2.8.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 29 lipca 2018, 16:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
świetnie to wygląda. Docieraj docieraj i nagrywaj jak podaje ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> e36 320iA AlpinWeiss
PostNapisane: 29 lipca 2018, 21:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 364
Lokalizacja: Warszawa
Świetna robota :ok:

Trzymam kciuki za projekt i tez się nie mogę doczekać jakiś filmików .

_________________
///M2 Competition @ by Akrapovič


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 lipca 2018, 00:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Śledzę na fejsie jest profi robota! Amercar catalina czy tam gto też sztos :)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 lipca 2018, 07:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
szacunek - uwielbiam tu zaglądać :cwaniak:
również czekam na klipy :hyhy:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 lipca 2018, 09:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Witamy w nowym dziale ;)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 lipca 2018, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ooo awansowałem, dzięki dzięki :)

A tu fotka bonusowa. Tłoki z m52b20 po spotkaniu 1.6b, ups ;)
Auto jeździło do końca, chwilę przed wymontowaniem silnika spaliło laka. Ucierpiał tłok na 6 cylindrze.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 30 lipca 2018, 21:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Z krzywą kobra ?:D

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 31 lipca 2018, 22:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
W sumie to się nie przyglądałem, ale wcale bym się nie zdziwił :D

Miała być aluminiowa chłodnica jak w poprzedniej e30, ale się starzeję. Nie chce mi się przerabiać i kombinować, więc zanabyłem nowego Nissensa.
Do tego trochę śmieci, żeby zmienić seryjne przewody na alu + silikon. Do tego wrzucę termostat na 82 stopnie, obecnie jest na 88 co daje temperaturę roboczą na poziomie 94-95 stopni.
Zaleta posiadania EMU to wszystkie parametry co do stopnia. Zbiję jeszcze te 4-5 stopni i będzie tak na 88-89 stopni.

Obrazek

Na koniec dnia umyłem biedaczkę po kilku miesiącach odpoczynku.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 31 lipca 2018, 23:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
haha jakiego producenta kupiłeś chłodnię?

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pat-325 -> BMW e36 328 turbo coupe Garrett GT3076r
PostNapisane: 31 lipca 2018, 23:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pat-325 napisał(a):
więc zanabyłem nowego Nissensa.


Pat-325 napisał(a):
Do tego trochę śmieci, żeby zmienić seryjne przewody na alu + silikon.

A to jakoś wpływa na zbicie temperatury? Czy po prostu wygodniejszy montaż/lepszy wygląd, etc.?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL