BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2024, 21:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 373 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 27 grudnia 2011, 18:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tak zestaw kupiłem cały komplet chyba 144 sztuki tam jest w ASO 1320zł.
Tak się bardziej opłaca bo w tej chwili sztuka to 20zł więc kupując w zestawie wychodzi połowę taniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
kostek_ja napisał(a):
Yacek napisał(a):
Mógłbyś rozwinąć temat o kielichach i śrubkach ? Niedługo będę regulował zawory, więc zerknąłbym przy okazji gdzie trzeba.

Wyślę ci wieczorem PW.


Mnie też interesują te śrubki bo nie słyszałem o tym a jutro będę regulował zawory w swoim M3 więc bym się przyjrzał.
Te śruby masz na myśli?
http://youtu.be/JE3dr79If5Q?t=1m20s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 00:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Nie. Mam namyśli te śrubki:
http://www.youtube.com/watch?v=r6RDVBHsCfg
http://www.youtube.com/watch?v=QHlijtWS ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=y_YvJ4_Z ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=4E9kgdrg ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=FgUwqYc1 ... re=related

Niestety trzeba trochę porozbierać żeby je sprawdzić więc lepiej przygotować się do wymiany.

Warto też zerknąć na część która jest przykręcana na filmiku który zapodałeś. A dokładniej na wypusty napędzające pompy vanosa, gdyż potrafią się łamać. To na szczęście widać po zdjęciu pokrywy zaworów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 01:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=321494
Znalazłem właśnie temat o tym ale z tego co tam czytałem potrzebne są jakieś narzędzia specjalne do vanosa :(
Śruby nie tylko się luzują ale się wybijają/zrywają i trzeba wymienić na nowe.
Ale najłatwiej sprawdzić czy śruby są wyrobione ruszając łańcuchem przód tył.
Jutro sprawdzę jak będzie zdjęty dekiel do regulacji zaworów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 01:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Teoretycznie ponoć można się obyć bez tych narzędzi. Potrzebujemy jedynie blokady wału i tej pierdoły do sprawdzania rozrządu. Chociaż w TISie jest to narzędzie i ja też wolałbym robić to z tym narzędziem dokładnie tak jak jest w TISie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 01:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Akurat tego DIY nie widziałem, a jest naprawdę fajne.

Ja się za wszystko wezmę w lato. Wymienie te śrubki oraz tego hub'a na wszelki wypadek. Po moich przygodach wolę zapobiegać niż leczyć :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 01:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Mój mechanik powinien to mieć ma przyrządy do ustawiania podwójnego vanosa więc pewnie będzie mi w stanie to sprawdzić zobaczymy jutro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 09:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
--==Mały==--, daj znać czy mechanior ogarnął i jak to wyglada.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 10:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
U mnie wszystko tam było dokręcone koło nie ma luzu przód tył.
Teraz ustawiają się zawory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zastanawiam się czy z tymi śrubami od koła rozrządu to nie był jakiś jeden przypadek albo ktoś tam grzebał wcześniej i nie dokręcił odpowiednio albo jakiś wadliwy egzemplarz lub seria bo widząc co tam się dzieje to s54 padały by jak muchy tymczasem ja zrobiłem tymi autami ok 100tyś km i nic nigdy nie padło. Obecny egzemplarz ma 130tyś km i raczej nikt tego wcześniej nie rozkręcał bo widać po śrubach a mimo wszystko koło jest sztywne nic się nie poluzowało.
Ciekawi mnie ile było takich przypadków i w jakich rocznikach aut bo moje wszystkie m3 e46 miały poliftingowe silniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Moje BMW: m3 e46
Kod silnika: s54b32
ps. z tego co sie orientowalem, ten problem mialy zazwyczaj modele po 2003.. i problem glownie spotykany w usa..
/ale to nie regula/...tez obstawiam ze byla seria srub, ktore byly zalecane przez ksiegowych ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 14:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Pytanie też przy jakich przebiegach to się działo. Może faktyczne była to tylko jakaś krótka seria na rynek USA. Nie mniej jednak ja w wakacje te śruby wymienię. Zdam relację czy były jakieś ślady uszkodzenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Moje BMW: m3 e46
Kod silnika: s54b32
musialbym poszukac, ale jak dobrze pamietam... jak chesz teraz kupic te sruby ktore sa tam oryginalne to zostaly zastapione innymi, ktore sa wszedzie stosowane w bmw i raczej nie swiadcza o wiekszej wytrzymalosci ... zreszta to rowniez ktos zauwazyl na jakims forum w usa..
czekam na Twoja relacje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zawory ustawione kilka sztuk było za luźno ale bez tragedii.
Ogólnie mechanik stwierdził,że regulacja w M3 jest dużo łatwiejsza i wygodniejsza niż w większości samochodów np Laguna. Tyle,że jest to czasochłonne zajęcie żeby podobierać to odpowiednio ale nie wiem za co ASO chce tam 1200-1500zł bo tyle u nich kosztuje robocizna plus płytki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 15:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Miałem zamiar się do tego później dokładniej przygotować. Teraz przejrzałem katalog i według tego którego używam tych śrubek już się nie produkuje i nie są dostępne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dokładnie tak nie są dostępne te śruby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 15:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Moje BMW: m3 e46
Kod silnika: s54b32
mam caly zestaw naprawczy przy sobie ;)
nowe sruby http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... 7129905536

07129905536


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 28 grudnia 2011, 16:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Moim zdaniem najlepiej by było jakby więcej osób sprawdziło te śrubki i jeżeli one faktycznie się zużywają to wówczas dysponując większą ilością danych moglibyśmy określić co ile trzeba je wymieniać jeżeli w ogóle trzeba.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 29 grudnia 2011, 11:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Nie dawało mi to spokoju więc mechanik dobrał się do tych śrub i wszystkie są idealne żadnych śladów uszkodzenia i były mocno dokręcone więc moim zdaniem nie ma co tam grzebać. Sprawdzić tylko ręcznie czy koło nie ma luzu i tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-- -->> E46 ///M3
PostNapisane: 29 grudnia 2011, 19:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==-- napisał(a):
wszystkie są idealne żadnych śladów uszkodzenia


Super. O taką informację mi chodziło. Jaki silnik ma przebieg? W takim razie ja swoich nie będę ruszał.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 373 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL