BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2024, 21:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 6 kwietnia 2013, 18:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 220
Moje BMW: 1er 120i
Zwykła piątka jest ok ale M5 urywa wszystko co ma człowiek, jak chcesz zmienić felgi to ja bym pokusił się o czarne, dopiero był by z niej bandyta albo zostawił ori :super:
Czarna nera jak najbardziej jest na miejscu. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 02:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7084
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
KROPA_BMW 530d,

Czy to prawda ze w M5 E60 podczas pokonywania zakretow z duza predkoscia boczki fotela sa dopompowywane zeby mocniej trzymac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 08:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1256
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
Pamietam ze u mnie w m5 e60 bylo tylko tak ze po zapieciu pasow, boczki elektrycznie skladaly sie strone ciala


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Jeżeli auto posiada dwie opcje:
4MAA - fotel M wielofunkcyjny
4MFA - dynamiczna regulacja szerokości oparcia
to wtedy tak, boczki pompują się i podtrzymują w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów.

W przypadku zwykłego fotela sportowego w M5 jest tak jak pisze A.

Opcja 4MFA była także dostępna dla zwykłego E60 w połączeniu z fotelem komfortowym -ale to chyba rzadkość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 13:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1566
Lokalizacja: KBC
Moje BMW: E36 328 Coupe
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124186
Co tu dużo mówić piękna jest tak jak piękny jest dźwięk silnika V10 :super:

Fajne jakbyś wrzucił jakieś nagranie ;)

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 13:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
Oberyn napisał(a):
Jeżeli auto posiada dwie opcje:
4MAA - fotel M wielofunkcyjny
4MFA - dynamiczna regulacja szerokości oparcia
to wtedy tak, boczki pompują się i podtrzymują w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów.

W przypadku zwykłego fotela sportowego w M5 jest tak jak pisze A.

Opcja 4MFA była także dostępna dla zwykłego E60 w połączeniu z fotelem komfortowym -ale to chyba rzadkość.


Dokładnie, spory rarytas w zwykłej E60, ja widziałem dopiero w jednej, w 535d, która sama w sobie była też bardzo dobrze doposażona, jest to trzystopniowa regulacja, jak podgrzewanie foteli, na ostatnim poziomie reaguje naprawdę intensywnie.

Powracając jednak do auta autora tematu, świetny kosmos na kółkach :-) Strasznie podobają mi się M5 w nadwoziu E60, rogal musi nie schodzić z twarzy, gratuluję pięknego samochodu.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 16:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Hakelbery napisał(a):
boczki fotela sa dopompowywane zeby mocniej trzymac ?


Panowie, one nie są dopompowywane, a fotel ma ruchome części boczne oparcia, i one sie zwyczajnie obracają troche na zakręcie, lewy lub prawy, i tym samym robią sie bardziej wystające podpierając tułów. Przy hamowaniu oba się boczki się ścieśniają.



zobaczcie 1:15 jest urywek jak sie bok oparcia "obraca"

Jeździłem kiedyś M5 i podobało mi sią ta opcja,
Nieźle wyposażone M5 miewają tę opcje, chociaż u nas ciężko o takie auta, z USA ma większość full wyposażenia i w większości mają właśnie te aktywne fotele.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 7 kwietnia 2013, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7084
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
To fajna opcja :) Kumpel kupil M5 w zeszlym tygodniu I rozmawialem z nim przez telefon I mowil o tym ale wydawalo mi sie ze go fantazja poniosla I nie bylo czegos takiego ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 07:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
Znalazłem chwile czasu aby wstawić wykres. M power nie dawno odwiedził hamownie w VTG i oto co pokazał. Nie wiem co o tym wykresie myśleć :niepewny: Moc mniejsza niż w serii a moment sporo większy. Ciekawi mnie czy pomiar został przeprowadzony tak jak powinien :looka:

Obrazek

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 07:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1738
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Cyferki ładne, ale moment faktycznie z kosmosu...
5-litrowy wolnossący silnik nie powinien mieć więcej niż te 500-550 Nm
Moc niby seria, a co Ty masz tam podłubane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 08:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Co tak nisko ją kręcili?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 09:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Dla S85 powinno być:
Moc maksymalna 373 kW (507KM) przy 7750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 6100 obr/min

Bardzo dziwny masz ten wykres - silnik się kręci do ponad 8 tys. obrotów, a u Ciebie cała przygoda kończy się na 6 tys.
Wg wykresu moc i moment są zdecydowanie za nisko w stosunku do serii. Wartość momentu raczej niemożliwa dla tego silnika.
Pytaj w VTG, niech Ci wyjaśnią tajemnice pomiaru...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 12:19 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Ale zrobili pomiar , niech ich chu.. strzeli. Przy 6 kola zrobili Ci odcinke , pewno Ci wstawili wykres jakiegos muscle cara i skasowali siano :hyhy:

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 12:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
macie doskonały przykład ile warte jest jeżdżenie na hamownie, zeby sprawdzic sobie wartościowo moc.....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Boogie nie dramatyzuj pojedź na hamownię z dobrą obsługą i będziesz miał dobry wynik.
Ja hamowałem różne auta ponad 10 razy i zawsze były to sensowne pomiary ale dużo ludzi z mocnymi autami boi się pomiarów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
--==Mały==-- napisał(a):
ale dużo ludzi z mocnymi autami boi się pomiarów.

Bo wiedza ze koni moze byc znacznie mniej niz fabryka przewidziala. Ja wolal bym wiedziec ile mam zeby szukac przyczyny gdzie sie podzialy koniki , lub cieszac sie ze oje auto trzyma moc jak powinno albo lepij.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 13:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Ja nie drmatyzuje, a Wy lepiej nauczcie sie angielskiego i zacznijcie czytać zagraniczne fora....
Nigdzie w motoryzacyjnym świecie nikt nie robi se "pomiarów" mocy "na silniku"
Ludzie mierzą RWHP i to w aspekcie wprowadzanych modyfikacji.

Wali mnie czy hamownia mi pokaże 470 czy 509,33 KM, i jak koleś od hamowania ustawi współczynnik korekcyjny (pienkne takie współczynniki z dupy już widziałem nie raz) ważne są osiągi auta, które w zdecydowanie bardziej wiarygodny sposób można sprawdzić, porównać.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tak ludzie właśnie porównywali i na 6 czy 7 m3 na spocie mforum moja i Huberta shamowane na 344KM i 345KM w VTG jeździły wyraźnie szybciej od tych,których właściciele twierdzili,że trzymają moc bo przecież jadą tak samo ;) Bzdura. W tej chwili już druga emka z tych spotowych,które jechały gorzej trafiła do mojego mechanika i tak samo jak w pierwszej przestawiony vanos i rozrząd. Przed ustawieniem na hamowni wyszło 320km 345NM po ustawieniu poprawnie vanosów rozrządu zaworów wyszło 342KM 366NM (na haha Hamowni) mimo 200tyś przebiegu nadal twierdzisz,że hamownie nie są w stanie nic powiedzieć o mocy?
Jak ktoś się boi shamować jego sprawa wystarczy pojechać na sprawdzoną hamownie lub w kilka aut na raz,żeby mieć odniesienie i porównanie ja sobie nie wyobrażam nie shamować auta zawsze po kupnie ogarniam rzeczy mogące mieć wpływ na moc filtry,świece ew błędy na kompie i dopiero hamownia wtedy wiem co i jak.
Z 330Ci też pojechałem na hamownie auto jechało dobrze lepiej od 325Ci równo moc z dołu ok itd wydawało się,że wszystko ok na hamownie pojechaliśmy i ja i 325Ci. Moje 330Ci wyszło 206KM a 325Ci 192KM więc książkowo i wiedziałem,że moje 330Ci nie domaga szukałem szukałem i znalazłem po ogarnięciu moc wyszła 226KM a zgodnie z twoją teorią w ogóle nie powinienem szukać przecież jechało lepiej od trochę słabszej 325Ci więc zdrowe ;)
Koszt hamowni jest tak śmieszny w stosunku do innych kosztów jakie ponoszę na utrzymanie i serwis auta,że nie mam nic do stracenia a nie wyobrażam sobie nie sprawdzić mocy auta muszę wiedzieć czy wszystko jest tak jak powinno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 15:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
--==Mały==-- napisał(a):
nadal twierdzisz,że hamownie nie są w stanie nic powiedzieć o mocy?


nie twierdze że nic, ale to "coś" może być zupełnie bezwartościowe,
tym bardziej jak pisze tu kolega, żeby na bazie tych danych szukać zagionych koni
a jest takie na 99% jeśli hamownia bawi sie w "wyznaczanie" mocy na silniku.
(co w większości przypadków powinno sie zakończyć dołożeniem kompresora chyba)
Jak napisałem, motoryzacyjny świat będący daleko przed nami nie bawi sie w fusologie pt. moc na silniku, tylko na kołach.

Ja nawet byłbym za eksperymentem, zebrać 100 osób, niech każdy da 10 zl, i za ten 1000 pln tego samego dnia, to samo auto, na tym samym paliwie, shamować na 8-10 hamowniach w W-wie.
Myślę że byłby to bardzo ciekawy eksperyment. Wybrać auto typu exotic, które powoduje pewne chęci i zachowania u obsługi hamowni, że tak napiszę, i wio.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: KROPA-->///M5 E60
PostNapisane: 11 maja 2013, 15:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Boogie napisał(a):
Ja nawet byłbym za eksperymentem, zebrać 100 osób, niech każdy da 10 zl, i za ten 1000 pln tego samego dnia, to samo auto, na tym samym paliwie, shamować na 8-10 hamowniach w W-wie.
Myślę że byłby to bardzo ciekawy eksperyment. Wybrać auto typu exotic, które powoduje pewne chęci i zachowania u obsługi hamowni, że tak napiszę, i wio.

Boogie ma racje. Ciężko przy pomocy zewnętrznego sprzętu zmierzyć coś, co się dzieje w koszu sprzęgłowym. Wystarczy hamować auto na wysokim profilu, następnie upuścić ciśnienie na osi napędzającej i już mamy inny wynik i trzeba nanosić poprawkę. Dla przykładu, 7ka moja i (niemal) identyczna innego kolegi z tego forum:
Pomiar rok temu na hamowni: u mnie 2KM poniżej serii u niego 14KM powyżej. Fakt, ma zdrowszą. Przez rok ja nie zrobiłem w silniku nic, a on sporo; po roku (teraz) znowu toruń i znowu hamowanie: on seria ja 15KM poniżej serii. Jak widać różnica nie zmienna. Tak więc hamownia jaka by nie była jako punkt odniesienia przed/po modyfikacjach jest świetnym narzędziem. Nawet taka drogowa. Ale jako bezwzględny pomiar mocy na silniku w 99% będzie zawierał rokowany poziom momentów bezwładności, wartości tarcia etc.

A co do wykresu kropy: nie widzę go z przyczyn technicznych, ale skoro ma koniec pomiaru przy 6k i moment sporo za duży, to właśnie dowód na to, że ktoś (nie wiem czemu) zakończył pomiar za wcześnie i wziął dodatnią poprawkę na całą funkcję momentu, aby wyliczona moc była w okolicach spodziewanej.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL