BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 19 listopada 2017, 18:51


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 68  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 6766
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Problemw jednoturbinowcu jest taki ze z 60 na godzine na 5 biegu nie jedzie bo turbo nie pompuje - sprawdzalem to dzis w 320d . W 335d nie ma tego problemu.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 stycznia 2017, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1760
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
damianRC napisał(a):
Przy 80km/h na 4 biegu jest blisko 2tys obr, a na 5 biegu ok 1,5tys obr.
Przyspieszanie z pedałem w podłodze od 60-100km/h na 5-tym biegu to mało rozsądne posunięcie w dieslu z niecałe 600Nm, stąd pomiar w zakresie 80-120km. Na 6 biegu 80-120 nie mierzyłem.


Hmm, to trochę przereklamowana ta elastycznośc w dieslu. Na 2b nie pomierzysz, na 4 i 5 też o 6 nie wspominając. Mi tylko jedynka odpada w tym zakresie, a auto zawinie się w miarę dynamicznie od 2-6.

forest w 6Hp jak i wielu innych Automatach jest uślizg na konwerterze który pozwala podbić obroty i napompować troche auto, dlatego zanika wrażenie turbodziury, ale w takim przypadku nigdy nie testują elastyczności.

Nie mniej nie więcej, od wczoraj mam pełnoletnie auto - jak ten czas leci ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 stycznia 2017, 09:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 5694
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
co z tego, że turbo nie pompuje jak wciśnie do oporu to obroty będą przecież rosnąć aż turbo zacznie pompwoać to jest właśnie sprawiedliwy pomiar taki sam zakres dla pb i dla on


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 11:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1760
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
No widzisz dla CIebie to spraweiedliwy pomiar, dla innych nie bo wspomaganie nie działa, ale jak już silnik wolnossący miałbybyć wspomagany to już też sie nie chcą ścigać (sytuacja z Alduwielem)

Jak to napisał JNX ważny jest PowerBand, a nie max wartości, np u mnie jak się spojrzy na wykres to moment jest praktycznie "zawsze", choć wartości max nie są szałowe:Obrazek

Można porównać z wykresem mocno zmodzonego 2.0T jak w moim Saabie:

Obrazek

Wartości max zauważalnie wyższe, ale przez to, że u mnie dłużej sa osiągane przyspieszenia lepsze są w M5 i to mimo wyższej masy i wyższych strat w napędzie. O reakcji na gaz czy dostpeności momentu z "dołu" wspominać nie muszę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 23:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 5694
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Wg mnie dobrym porównaniem byłoby depnac na 3 biegu i w 3.0d i w np 4.4 od 1000 rpm do ogranicznika i wtedy wyjdzie co jest lepsze w elastyczności bo obydwa silniki przerobia cały zakres swoich obrotów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 00:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12302
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
No to 4.4 będzie daleko z przodu, bo 3.0d przestanie przyspieszać przy 120...

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 09:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 5694
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
No kurcze zapomniałem o przełożeniu kurde


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 12:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 181
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: R33/S14a/e91
Kod silnika: RB25/SR20/TFSI
jiGsaw napisał(a):
No to 4.4 będzie daleko z przodu, bo 3.0d przestanie przyspieszać przy 120...


Bullshit. Zapominasz o przełożeniu dyferencjału. Benzyna kręcąca się do około 7krpm na 4 biegu zrobi 180-190 i diesel, załóżmy N57 czy jakieś biturbo kręcące 4800 (czy nawet 5200 niektóre) na 4 biegu zrobi dokładnie tyle samo. Zakładam 6 biegowe skrzynie w obu autach.

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 7 stycznia 2017, 17:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 12410
Lokalizacja: San Escobar
Moje BMW: ex730,740,540 6b,M5
E39 4.4 robiło ok 210 na 4 biegu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 11:02 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1760
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
KrisC napisał(a):
Bullshit. Zapominasz o przełożeniu dyferencjału. Benzyna kręcąca się do około 7krpm na 4 biegu zrobi 180-190 i diesel, załóżmy N57 czy jakieś biturbo kręcące 4800 (czy nawet 5200 niektóre) na 4 biegu zrobi dokładnie tyle samo. Zakładam 6 biegowe skrzynie w obu autach.


V8 i 180km/h na 4b - c'mon - to jest właśnie bullshit :-)
Spójrz co napisał Frank, a przypomnę, że M62 kręci się w okolice 6200obrotów.

U nas zima pełną gębą, więc nie ryzykuję wyjazdu z bezpiecznego garażu patrząc jak ludzie jeżdżą, a służby mają w d..pie odśnieżanie, dwa dni pod rząd trąbili w RMF o problemach z przejazdem przez miasto:



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12302
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
KrisC napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
No to 4.4 będzie daleko z przodu, bo 3.0d przestanie przyspieszać przy 120...


Bullshit. Zapominasz o przełożeniu dyferencjału. Benzyna kręcąca się do około 7krpm na 4 biegu zrobi 180-190 i diesel, załóżmy N57 czy jakieś biturbo kręcące 4800 (czy nawet 5200 niektóre) na 4 biegu zrobi dokładnie tyle samo. Zakładam 6 biegowe skrzynie w obu autach.


:rotfl: Chyba na forum fiata czas się przepisać? Moje M5 zamyka czwórkę na 225 około. Jeszcze nie widziałem 3.0d, które by 190 chociaż pojechało na 4 biegu, a trójka zazwyczaj starczy do 120 - 130... gdzie m5 do 165. Tak jak pisałem dieselowi przełożeniem bliżej do niższego biegu w M5 niż do tego samego. Czyli bardziej rzeczowo jest porównywać trójkę diesel'a z dwójką M5 i czwórkę diesel'a z trójką m5 itd.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 12:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 181
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Moje BMW: R33/S14a/e91
Kod silnika: RB25/SR20/TFSI
jiGsaw napisał(a):
KrisC napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
No to 4.4 będzie daleko z przodu, bo 3.0d przestanie przyspieszać przy 120...


Bullshit. Zapominasz o przełożeniu dyferencjału. Benzyna kręcąca się do około 7krpm na 4 biegu zrobi 180-190 i diesel, załóżmy N57 czy jakieś biturbo kręcące 4800 (czy nawet 5200 niektóre) na 4 biegu zrobi dokładnie tyle samo. Zakładam 6 biegowe skrzynie w obu autach.


:rotfl: Chyba na forum fiata czas się przepisać? Moje M5 zamyka czwórkę na 225 około. Jeszcze nie widziałem 3.0d, które by 190 chociaż pojechało na 4 biegu, a trójka zazwyczaj starczy do 120 - 130... gdzie m5 do 165. Tak jak pisałem dieselowi przełożeniem bliżej do niższego biegu w M5 niż do tego samego. Czyli bardziej rzeczowo jest porównywać trójkę diesel'a z dwójką M5 i czwórkę diesel'a z trójką m5 itd.


Dobrze że TWOJE M5 akurat tyle robi, bo inne pewnie nie :] faktem jest że różne auta mają różnie zestopniowane przełożenia, ale weźmy e90 - 335d robi 185 na 4ce a 335i 210. Różnica to 25km/h a nie 90, spokojnie można porównywać elastyczność. Może sam powinieneś się przenieść na forum Fiata skoro nie masz argumentów tylko własne teorie?

_________________
"If in doubt, flat out" - Colin McRae


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 12:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12302
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
Jeżeli prosta matematyka jest dla Ciebie "czyjąś teorią" to o czym mam z Tobą dyskutować...?

Drugi bieg diesel 80 km/h M5 110 km/h różnica 30 km/h
Trzeci bieg diesel 120 km/h M5 165 km/h różnica 45 km/h
Czwarty bieg diesel 185 km/h M5 225 km/h różnica 40 km/h

A teraz porównamy zgodnie z matematyką, którą nazwałeś moją teorią :wstyd:
Diesel trzeci bieg 120 km/h M5 drugi bieg 110 km/h róznica 10 km/h
Diesel czwarty bieg 185 km/h M5 trzeci bieg 165 km/h różnica 20 km/h
Diesel piąty bieg ??? M5 czwarty bieg 225 km/h róznica ??? ale pewnie też mniejsza niż powyżej

Wiem, że to niełatwe, dlatego proponuję wykonać działania pomocnicze i na liczbach wykazać różnice odpowiednich porównań:

Różnica 1 - róznica 1 z drugiej wyliczanki 30 - 10 = 20 < 30 jak widać wyszła mniejsza różnica
kolejna 45 - 20 = 25 < 45 jak widać również wyszła mniejsza rozbieżność
do ostatniego brakuje mi danych ile diesel zrobi na piątce, nie zdziwię się jak wyjdzie bardzo podobnie jak m5 na czwórce

Także używając uniwersalnej matematyki zwaną uprzednio przez Ciebie moją autorską teorią wykazano, że bardziej miarodajne pomiary będą wykonane używając w M5 o jeden bieg niżej niż w dieselu. Mam nadzieję, że teraz poświęcisz kilka godzin na analizę zanim odpowiesz.

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 15:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 6766
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
jiGsaw, ale te predkosci to standardowo dla diesla zanizyles a dla m5 podwyzszone :rotfl: haha :)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 12302
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S54B32
forest napisał(a):
jiGsaw, ale te predkosci to standardowo dla diesla zanizyles a dla m5 podwyzszone :rotfl: haha :)


Co do diesel'a to wpisałem takie jakie znam, a jak wiesz lepiej jakie są w 330d bo chyba o tym modelu rozmawialiśmy to napisz? A jak wiesz lepiej jakie są w M5 od właściciela to... :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Oglądnij moją czarną lampę po renowacji - viewtopic.php?f=6&t=140177&p=1817652#p1817652
Moja dawna E30 - viewtopic.php?t=50264
MOC Z POJEMNOŚCI! - https://www.youtube.com/watch?v=s0qRvZooyL8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 16:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 5694
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Dobra już nie porownujmy m5 do 330d ale może lepiej e46 330i vs 330d obydwa np 3 bieg??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 8 stycznia 2017, 18:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 602
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Lincoln ładna tam u was zima :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 9 stycznia 2017, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7437
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
E39 530d 184KM, na 3 biegu jakieś 145km/h, sprawdzone na moim aucie.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 09:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 5694
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no to z 530i można porównać tam jest bodajże 155


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 3018
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: E46 328i
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=140
E39 530i ma taką samą skrzynie i dyferencjał co E39 528i czyli robi 160 km/h na 3 biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1348 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 68  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL