BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 03:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Frank napisał(a):
Patryk w-wa napisał(a):
Ciekawe czy m5 ma wzmocnioną budę w stosunku do seryjnej e39.
No wg ETK cała buda ma inny nr w ogole niz np 540 manual z tego samego rocznika... ciekawa sprawa :)

Buda, jako całość karoserii? Podłoga w bagaju jest inna.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 05:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mroova81 napisał(a):
Osobiście ja bym szedł w strone izolacji dolotu, lub w ogóle olał bym sprawe. Przeniesienie czujnika moim zdaniem na nie wiele się zda. Mieszanka musi być stechiometryczna, czyli musi być zachowany jakiś stały stosunek masy powietrza, do masy paliwa w mieszance. Jak przeniesiesz czujnik, temperatura faktycznie nie spadnie (tylko pomiar zarejestruje inaczej) i przez chwilę będziesz mieć za bogato. Mocy od tego nie przybędzie, za to dymka puścisz, bo nie starczy tlenu, aby wszystko spalić.


Lambda=1 to sobie może być przy kruzingu na autostradzie, przy starcie to jest na bogato. Przeniesienie czujki ma sens jak najbardziej. Dwa obroty wału i masz w całym dolocie przekotłowane nowe, zimne powietrze a bezwładność wejścia czujnika w ECU swoje robi.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 10:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
mroova81 napisał(a):
Frank napisał(a):
Patryk w-wa napisał(a):
Ciekawe czy m5 ma wzmocnioną budę w stosunku do seryjnej e39.
No wg ETK cała buda ma inny nr w ogole niz np 540 manual z tego samego rocznika... ciekawa sprawa :)

Buda, jako całość karoserii? Podłoga w bagaju jest inna.


Wydaje mi się że jednak buda musi być wzmocniona bo ta sama sytuacja jest w e46 mały miał 3szt M3 i każda była dużo sztywniejsza od zwykłej e46. Chodzi mi oczywiście o karoserie nie zawias.
Tekst z wikipedi
''BMW M5 E39 – zaprezentowany w 1998 roku na salonie w Genewie, produkcja rozpoczęła się w październiku tego samego roku. W sumie wyprodukowano 20,482 E39 M5 od 1998 do 2003. BMW M produkowało trzy różne wersje E39 M5, europejską zwaną (LHD) i wersję na rynek angielski i japoński (RHD versions), w produkcji była także wersja na rynek Ameryki Północnej, E39 M5 był sportowym sedanem bazującym na modelu serii "5". Po raz trzeci inżynierowie z M-Motorsport postanowili zbudować coś niezwykłego na podwoziu popularnej "piątki" po bardzo udanym, modelu E34 M5 z z lat 1989-1995. Ten niepozorny samochód bawarskiej firmy charakteryzował się osiągami godnymi aut typowo sportowych – 400-konny, 5-litrowy silnik V8 pozwalał na rozpędzenie auta do 100 km/h w czasie 5,3 s. Jak większość aut tego typu posiada blokadę prędkości – do 250 km/h, po jej zdjęciu bez problemu pojazd może rozpędzić się do około 300 km/h. Tak jak wszystkie M5, model bazował na zwykłym modelu BMW serii 5. Został on jednak wyposażony w o wiele bardziej agresywne, wzmocnione nadwozie, sportowe niższe zawieszenie, sportowy zestaw ospojlerowania o mniejszym oporze aerodynamicznym (zderzaki, lusterka, lotka na klapie), większe i szersze koła mające zapewnić lepszą trakcję i prowadzenie auta, oraz komplet oznaczeń z logo "M-Power" (w tym między innymi emblematy, listwy ). BMW M5 E39, w przeciwieństwie do poprzednika jak i następcy, występowało tylko w jednej wersji nadwoziowej, a mianowicie jako 4-drzwiowy sedan. Choć w 2010 zaprezentowano ukryty prototyp w wersji touring, który posiadał identyczne rozwiązania techniczne jak wersja sedan. Jego konkurentem był Mercedes E55 AMG i Jaguar XJR.''


Ostatnio edytowano 28 października 2013, 13:20 przez Patryk w-wa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 13:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
mroova81 napisał(a):
Podłoga w bagaju jest inna.
Racja, przez to się juz w ETK nie dowiemy czym się tak naprawdę różnią. Ale ciekawą rzecz Patryk zauwazył, ja po przesiadce z 540 tak tego nie odczułem, bo tam był seryjny, dosc miekki zawias i 16" koła. M tech 540 z 18" jest tu lepszym odnosnikiem do porównania.

Pawel! napisał(a):
Wydaje mi się że Frank wspominał o tym na forum.


zgadza się

ryszard86 napisał(a):
Temat jest o tyle ciekawy, że nie był chyba specjalnie poruszany na jakimkolwiek forum w PL, włączając w to Mforum.
Tu troche się kłania specyfika for i ogolnie posiadaczy tego typu aut w PL - jak się poczyta wątki to wiekszość ma idealne M5, nikomu nie bierze grama oleju, kazdy ma bezszelestny vanos a o solenoidach czy "heat soak" w korkach nie słyszano. Nie jest to oczywiscie żelazną regułą ale ja takie mam odczucia.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 21:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Hej,

generalnie ten kit, to nic innego, jak zmiana lokalizacji czujnika, na ile to eliminuje problem, to nie jestem w stanie powiedzieć, jednak na "chłopski rozum" DME nie jest oszukiwane poprzez powietrze o temperaturze powiedzmy 50 st C, podczas, gdy na prawdę otaczające (i co za tym idzie zasysane) powietrze ma załózmy 25st C.

Co do wzmocnień i sztywności budy to też bardzo ciekawy temat, no i chyba coś w tym jest, spójrzmy nawet na większą o ok. 100 kg masę od 540i w manualu. Skąd to się bierze?


Ostatnio edytowano 28 października 2013, 21:49 przez ryszard86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 21:43 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
To samo czułem gdy pierwszy raz prowadziłem M-kę. Sztywna, zwarta, surowa. To jest zupełnie inne auto niż seryjne E39.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 22:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
ryszard86 napisał(a):
Hej,

generalnie ten kit, to nic innego, jak zmiana lokalizacji czujnika, na ile to eliminuje problem, to nie jestem w stanie powiedzieć, jednak na "chłopski rozum" DME nie jest oszukiwane poprzez powietrze o temperaturze powiedzmy 50 st C, podczas, gdy na prawdę otaczające (i co za tym idzie zasysane) powietrze ma załózmy 25st C.

Co do wzmocnień i sztywności budy to też bardzo ciekawy temat, no i chyba coś w tym jest, spójrzmy nawet na większą o ok. 100 kg masę od 540i w manualu. Skąd to się bierze?


M5 ma większy silnik i lepsze wyposażenie :P No i chyba rozpórki przód tył z dołu ?

Co do tego czujnika powietrza zasysanego to ostatnio Leo zmieniał jego położenie. On trochę więcej wie od nas i może jakbyś do niego napisał to by Ci coś doradził czy w twoim przypadku ma to sens. Bo na logikę to ten czujnik ma mierzyć temp. powietrza jakie zasysa silnik. Te powietrze się przecież nagrzeje zanim dotrze przez cały dolot do silnika. Dlatego jest tak blisko ulokowany ? Ja już sam nie wiem bo też mam ten czujnik w kolektorze ssącym. Jak chyba każde BMW ?


Ostatnio edytowano 28 października 2013, 22:27 przez MichalM50, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 22:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tomek napisał(a):
Lambda=1 to sobie może być przy kruzingu na autostradzie, przy starcie to jest na bogato. Przeniesienie czujki ma sens jak najbardziej. Dwa obroty wału i masz w całym dolocie przekotłowane nowe, zimne powietrze a bezwładność wejścia czujnika w ECU swoje robi.

Mogę się zgodzić co najwyżej do tej pojemności (bezwładności) cieplnej czujnika. Lambda=1,1 to najbogatsza sensowna mieszanka. Podczas crousingu na autostradzie możesz mieć sporo poniżej, czyli za ubogo, ale nigdy nie za bogato.
Poza tym ilość paliwa determinują przepływki - one mierzą masę powietrza, więc ten czujnik to nawet do końca nie rozumiem. W sumie mogło by go nawet nie być. No ale temat ciekawy, poeksperymentujcie, bo takie akademickie gadanie nie jest tyle warte co laborki :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 22:52 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
U siebie też mam czujnik przerzucony z kolektora do kolana łączącego przepływkę z przepustnicą. Nie robiłem dokładnych pomiarów, ale inpa pokazuje wyraźnie mniej *C niż w seryjnym e39 520i. Ja akurat przerzuciłem ten czujnik w związku z instalacją kolektora od m50, ale dlatego, że wyczytałem na hamerykańskim forum, iż na takim patencie lepszy jest odczyt... No właśnie, milion $ dla tego, kto mi tę stronę znajdzie, żebym znowu mógł doczytać ;)

A w ogóle to gratuluję nabytku Ryszard, na początku myślałem, że urządziliście sobie z Frankiem przyspieszone prima aprilis, a tu się okazuje, że Ty urządziłeś sobie przyspieszoną gwiazdkę :D Szczerze zazdroszczę (ale w ten "zdrowy" sposób).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 23:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mroova81 napisał(a):
Lambda=1,1 to najbogatsza sensowna mieszanka. Podczas crousingu na autostradzie możesz mieć sporo poniżej, czyli za ubogo, ale nigdy nie za bogato.


Mhm, licznik z mianownikiem Ci sie pomylil w ulamkach ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 28 października 2013, 23:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Tomek napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Lambda=1,1 to najbogatsza sensowna mieszanka. Podczas crousingu na autostradzie możesz mieć sporo poniżej, czyli za ubogo, ale nigdy nie za bogato.


Mhm, licznik z mianownikiem Ci sie pomylil w ulamkach ;)

Masz rację. 0,9 to max sensowny paliwa.


:wstyd:

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 20:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Jak wiadomo wszem i wobec przedliftowe M5 olej bierze, więc pierwszy w sumie zakup, dziś przyszedł paczuszka prosto z Berlina :hyhy:

Obrazek

Do wiosennej wymiany na luzaku starczy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 21:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
I co, kod kreskowy DE ? ;)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 21:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Oczywiście, czwòreczka z przodu ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 21:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Jak Ci wychodzi do tej pory zuzycie ?

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
A szczerze to nie liczyłem jakoś. Zrobiłem dotąd gdzieś pod 1000 km, włączając w to 350 km wracając od Ciebie, no i coś tam chyba ubyło, ale szczerze mówiąc to nie bardzo potrafię przełożyć tę skalę na bagnecie na realną ilość, więc będę co pewien czas sprawdzał i po prostu lał, jak będzie taka konieczność, po to m.in kupiłem te 5 litrów ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 22:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Frank to ile taka M5 tobie pochłaniała oleju na 1000 km ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 22:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Frank napisał(a):
Moją jak kupiłem , to brała ok 0,5 l na 1000 km (castrol TWS). Ostatnio, po ogarnięciu paru tematów wpływających na ubytek oleum, jak np separatory oleju, rożnego typu uszczelki, uszczelnienia, oringi czy nawet przepuszczający korek wlewu oleju(!) zaobserwowałem zuzycie na miarce ok 0.3 l /1000km. Olej Liqui Moly 10W-60 full synt. Głownie dynamiczna jazda na trasie. Jak dla mnie do przyjęcia.


Na EDGE FST nie zauwazyłem wiekszego zuzycia. BYło podobnie jesli nie lepiej. Rysiek wiecej po miescie smiga, wiec moze miec nieco inne rezultaty. Jako ciekawostke podam przejazd 1000 km po autostradach z ograniczeniem do 130 i zuzycie było niemierzalne bagnetowo po tym odcinku :)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 22:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
To trochę oleju biorą te M5. No ale to dość wyczynowy silnik mimo tego, że nie jest nazbyt wysilony. Jako ciekawostkę napiszę, że moje 520i bierze 10 razy mniej oleju :D Czyli jakieś 0,5 litra na 10 000km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 22:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kupiec_fkl napisał(a):
To trochę oleju biorą te M5. No ale to dość wyczynowy silnik mimo tego, że nie jest nazbyt wysilony. Jako ciekawostkę napiszę, że moje 520i bierze 10 razy mniej oleju Czyli jakieś 0,5 litra na 10 000km
Mi E39 540 od zmiany do zmiany brała 0.5 na 15000 km :)

M5 ma swoje wymagania :)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 34  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL