BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 10:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
To jest błąd relay fuel pump czyli przekaźnik pompy paliwa. Po ostatnich jazdach faktycznie mogę powiedzieć że M5 jedzie :) reakcja na gaz jest obłędna wali konkretnie po nerach ale dziwne są te braki mocy. Próbowaliśmy z podpiętym kompem zobaczyć co niedomaga ale akurat nie udało nam się doprowadzić do zaniku mocy. Ja rozumiem że przez ten czujnik może stracić 20-50 koni jak się zagrzeje ale miałem okazje siedzieć z boku jak stracił moc i ten samochód jechał na 2 pierwszych biegach jakby miał ok 200koni nie więcej. Nie wiem co tu może być nie tak bo wszystkie odczyty są ok lambdy podobno Frank wymieniał przepływki nowe jedyny błąd to ten przekaźnik od pompy. Nie do końca wiem jak on działa może jest taka możliwość że przez ten przekaźnik zmniejszana jest dawka paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 11:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Patryk w-wa napisał(a):
Ja rozumiem że przez ten czujnik może stracić 20-50 koni jak się zagrzeje ale miałem okazje siedzieć z boku jak stracił moc i ten samochód jechał na 2 pierwszych biegach jakby miał ok 200koni nie więcej.
Nie no, sądze,ze az takich spadków nie ma ;) po prostu jak wzrasta odczyt zasysanego powietrza powyzej powiedzmy 40'C to auto zaczyna odczuwalnie słabnac i najczesciej chłodzi tez juz visco . Po chwilowym przyspieszeniu chłodne powietrze obniza odczyt i wszystko wraca do normy - jesli Rysiek bedzie czesto walczył w korkach, moze pomyslec o tym zestawie przeniesienia czujnika. Sondy i przepływki faktycznie były wymieniane.

Tu ktos opisał przeniesienie tego czujnika-
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... ation.html

a tu fajne porownanie odczytów stockowego czujnika vs IATS kit - temp zewnetrzna 84'F - IATS kit - 86-93 'F , seria - 116-125 'F
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... ion-6.html

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 11:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Nie wiem niech się Rysiek wypowie moim zdaniem dwa pierwsze biegi pociągnęła sporo gorzej niż moje 540 w automacie.
Nie wiem jak często mu się to zdarza jak to był jednorazowy wybryk to bym to po prostu olał.
Ja bym takim M5 nie mógł jeździć bo przez ten dźwięk zbankrutowałbym na paliwo masakra po prostu na zewnątrz jak i w środku brzmi jak rasowe v8. Ogólnie ten samochód zrobił na mnie rewelacyjne wrażenie bo jest naprawdę idealnie utrzymany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 13:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Co do odczuć Patryka, to ja bym się z nimi zgodził, może to faktycznie jest coś ponad ten "heat soak" - błąd tego przekaźnika, czy nie wiem co, bo w takich momentach jak tamten auto traci moc masakrycznie. Na razie będę szukał, od przekaźnika trzeba zacząć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 16:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
No masz jakiś błąd to ja bym od tego zaczął. Czujnik zostaw na razie w spokoju. Co do tego, że auto na dwóch pierwszych biegach po nagrzaniu się ma jakby 200 koni to w to nie uwierzę akurat. Spadek mocy 200 KM to musiałyby spowodować chyba niezłe przedmuchy w silniku do tego pompa paliwa chyba by musiała niedomagać i do tego musiał by ktoś zatkać dolot. Pojedź na hamownię to się przekonamy akurat na hamowni auto nie będzie miało aż takiego mocnego nawiewu powietrza jak podczas jazdy i wynik może wyjść jak podczas tych spadków mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 17:20 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Moim zdaniem to kończy Ci się pompa paliwa. Zapala Ci się czasem check?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 18:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Check się nie zapala, ciśnienie 4.5 bara, więc w normie, także szczerze nie podejrzewałbym jakoś strasznie tej pompy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 18:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jak by sie zapalal check to byl by blad w kompie a niestety nic nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 21:29 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
--==Mały==-- napisał(a):
Jak by sie zapalal check to byl by blad w kompie a niestety nic nie ma.

Racja, tak czy siak przerabiał kumpel ten temat i skończyły się problemy po zmianie pompy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 2 listopada 2013, 22:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Sama pompa błędu nie spowoduje w kompie i checka,
Ja w swojej empionie raczej nie zarejestrowałem takiego osłabienia,
znaczy żaden 540kowicz by nie powiedział, że u niego lepiej ciągnie na dwóch pierwszych biegach nawet w lato :)

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 3 listopada 2013, 00:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Niby to co piszecie z pompom na sens, jednak czy nie w pełni sprawna pompa dawałaby ciśnienie na poziomie 4.5 bara i odczyt na teście nr 4 na poziomie 140-145 l/h?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 3 listopada 2013, 13:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ryszard86 napisał(a):
i odczyt na teście nr 4 na poziomie 140-145 l/h?
NA mforum mozna poczytac jak wielu userów boryka się z uzyskaniem dobrych odczytów w tym tescie przepływek. Ja zaraz po wymianie przepływek miałem taki wynik -
Obrazek

i z tego co pisze Rysiek to nie uległ on pogorszeniu. Ja tutaj stawiam na elektronikę, ktora uwaza,ze jest bardziej gorąco niz jest i obniza moc. Mi to aż tak nie przeszkadzało, gdyz rzadko się w korki eMką pakowałem, jezdziłem głownie na trasie (chociaz pare czujnikow profilaktycznie wymieniłem i tak ).

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 3 listopada 2013, 14:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Rysiu dawaj więcej zdjęć, co tak skąpisz? :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 3 listopada 2013, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
A 4,4 jaki powinno miec wynik w tym teście ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 3 listopada 2013, 20:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Ok 90 l/h


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 3 listopada 2013, 23:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Dziękuję.
Przy twoich objawach ja bym bardziej również stawiał na pompę paliwa niż na czujnik. Komputer może być czuły, ale takie dławienie silnika to wątpię aby od tego występowało i to jeszcze czasem, nie zawsze. Oglądając różne galerie m5 kilka razy przewinął się temat wymiany pompki paliwa. Przy pierwszych 2 biegach m5 przecież strasznie wyrywa w przód, co powoduje że paliwo próbuje się cofać w tył, pompka czasem nie daje rady i może dawać spadek ciśnienia. Może jeszcze jakiś filterek być przypchany albo być problem z regulatorem ciśnienia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 4 listopada 2013, 00:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Filterek wymieniany przez Franka na wiosne, jakies 5-7 tys km temu, więc tego bym nie obstawiał. Pozostaje kwestia tej pompki...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 4 listopada 2013, 01:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Poszperałem jeszcze na M5 board i ludki następujące rzeczy zgłaszali jako chochliki psujace pracę w mocno gorących warunkach-

1) czujniki CPS - czujników połozenia wałków rozrządu - nie wykazywały błędów za mojej kadencji
2) czujnik temperatury spalin - 11781407264 - nie wykazywał błędów
3) wentylator DME - 12901438023 - działał jak sprawdzałem, ale moze juz nie działa

Co do pompy paliwa - nie bardzo wiem jak mogłaby na nią wpływac jazda w korkach...

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 14 listopada 2013, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Eksploatacji M5 ciag dalszy

Jedynym błędem, ktòry wyskakiwał na kompie był bład owego nieszczęsnego przekaźnika pompy paliwa

Dziś dotarł do mnie kurierem, jutro go sobie pomienię :)

Dla potomnych i zainteresowanych kosztami eksploatacji cena chyba 106 PLN po jakimś zwykłym rabacie, więc tragedii chyba nie ma

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 14 listopada 2013, 21:54 
jedz na hamownie wsadz sade w otwor i hamownia ci powie czy masz za malo paliwa


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 34  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL