BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 22:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 22:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Prawda, M5 ma te swoje wymagania, jednak nawet jeżeli by mi przy moim stylu jazdy łykała ten litr na 1000 km (choć prawdę powiedziawszy wątpię w osiągnięcie takiego wyniku), to jest to równoznaczne wydatkowi rzędu 30-35 PLN miesięcznie, więc w porównaniu z obecnymi cenami paliwa i kosztami życia to na prawdę nieznaczna suma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 22:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No jak dotąd to masz zdecydowanie mniejsze, skoro nie zapaliło się PING !! OELSTAND MOTOR!!! po 1000 km bo jak ode mnie wyjezdzałes to było gdzies 3/4 na miarce.

Całe to zuzycie oleju w M5 jest troche demonizowane przez roznych ludzi, zupełnie pomijajac jakby fakt, ze tylko te łykające co nieco przedlifty się ratowały podczas szalonych interwałów wyman oleju w BMW co 25 tys km, uzupełniając nieco świeżej oliwy od czasu do czasu. Kto wpadł na pomysł takich wymian w M5? ( wiem,księgowy...)

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
A ile jest pomiędzy skrajnymi położeniami na miarce, 1 litr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 29 października 2013, 23:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Tak, mniej więcej 1 litr pomiędzy podziałkami.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 30 października 2013, 05:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
u mnie w 740i zauważyłem że oliwe pije tylko na autostradach. Jak jeżdżę normalnie to od wymiany do wymiany bez dolewki, ale jak latam na zachód i robię długą trasę na autostradach bez limitu to i potrafi 3-4 setki na 10 000 km wciągnąć

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 30 października 2013, 11:12 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Frank napisał(a):
podczas szalonych interwałów wyman oleju w BMW co 25 tys km, uzupełniając nieco świeżej oliwy od czasu do czasu. Kto wpadł na pomysł takich wymian w M5? ( wiem,księgowy...)


To w M5 wg. serwisu olej wymienia się co 25 000 km ? W E39 520i ten interwał wynosi 15 000 km wg. wskazań kontrolek OIL SERVICE i tak samo miałem wymieniany olej w Niemieckim ASO przez 212000 km. Ja wymieniam co 10 000 km lub rok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 30 października 2013, 15:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
kupiec_fkl napisał(a):
Frank napisał(a):
podczas szalonych interwałów wyman oleju w BMW co 25 tys km, uzupełniając nieco świeżej oliwy od czasu do czasu. Kto wpadł na pomysł takich wymian w M5? ( wiem,księgowy...)


To w M5 wg. serwisu olej wymienia się co 25 000 km ? W E39 520i ten interwał wynosi 15 000 km wg. wskazań kontrolek OIL SERVICE i tak samo miałem wymieniany olej w Niemieckim ASO przez 212000 km. Ja wymieniam co 10 000 km lub rok.


BMW twierdzi, że oleju w ASB się nie wymienia :rotfl: ciekawe, że producent zaleca wymianę co 60/80tys. :)
15tys to już górna granica wymiany oleju sinikowego, ja również wymieniam co 10tys/rok.
PS. moja 530d nie bierze w ogóle oleju od wymiany do wymiany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 30 października 2013, 16:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
kupiec_fkl napisał(a):
To w M5 wg. serwisu olej wymienia się co 25 000 km ? W E39 520i ten interwał wynosi 15 000 km wg. wskazań kontrolek OIL SERVICE i tak samo miałem wymieniany olej w Niemieckim ASO przez 212000 km. Ja wymieniam co 10 000 km lub rok.
Bo masz auto jeszcze w starszym systemie inspekcji. Tak samo miałem w 540. Niestety od 09/98 ( wraz z nową gamą silników , m5 od początku produkcji ) sytuacja uległa zmianie, wprowadzono system LONGLIFE i jezdząc na wymiany oleju wg lampek inspekcji, bedziemy to robic co 22-27 tys km. Obojetnie czy M5 czy 540 .

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 30 października 2013, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Masakra jakaś ten longlife, dobrze chociaż, że w większości M5 po tych 25 tys olej zdążył się wymienić przy okazji dolewek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 00:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Dziś polataliśmy trochę z Patrykiem, podpięliśmy auto pod kompa, adaptacja na wszystkich cylindrach idealnie, przepływki i sondy pracują jak trzeba, czujniki wałków i cała reszta też, auto idzie jak złe, jedynie pojawia się jakiś błąd pompy paliwa. Sprawdziliśmy ciśnienie paliwa i wychodzi 4.5 bara, gdzie dla M5 podawana jest wartość 5 barów. Ogarnia ktoś z Was, o co może chodzić z tym błędem i czy ta wartość 4.5 bara mieści się w jakiś normach?
A i jeszcze nieszczęsna temperatura powietrza zasysanego, przy takim ganianiu jak dziś, gdzie dawałem do pieca dość solidnie na poziomie 15-25 st. C (więc nie ma tragedii), jednak jak tylko zatrzymaliśmy się na parkingu to po chwili było to już 33-34 st.
No to by chyba na type było informacji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 07:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ryszard86 napisał(a):
jedynie pojawia się jakiś błąd pompy paliwa. Sprawdziliśmy ciśnienie paliwa i wychodzi 4.5 bara, gdzie dla M5 podawana jest wartość 5 barów. Ogarnia ktoś z Was, o co może chodzić z tym błędem i czy ta wartość 4.5 bara mieści się w jakiś normach?
Jesli chodzi o błąd- sprawdz przekaznik pompy paliwa, czasem lubi płatac figle - pamietam ,ze w 540 go wymieniałem ( jeden z zielonych z tyłu w bagazniku)

co do cisnienia -
Cytuj:
In other words: hook the fuel test port up to the DIS, read the (athmosphere relative) pressure the normal way, and if it is 4.50 +- 0.05 BAR everything is fine so far.

Then disconnect the vacuum hose from the fuel pressure regulator, plug the hose, leave the fuel-regulator vacuum port open, start the engine again, and measure the fuel-rail pressure once more. It should now be 5.00 +- 0.05 BAR.

(The difference between these two readings is due to the vacuum pressure in the intake tract.)

BTW, this would be a good time to measure the vacuum too while you are at it as you have access to the hose anyway.

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... -work.html

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 10:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Ok, czyli ciśnienie wygląda na dobre, co do przekaźnika sprawdzę temat, dzięki za wskazówkę.

Czy to by się czymś objawiało, gdyby ten przekaźnik był walnięty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 11:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ryszard86 napisał(a):
Czy to by się czymś objawiało, gdyby ten przekaźnik był walnięty?
W 540 były własnie błędy pompy - znajomy elektryk poradził mi wymianę przekaznika- pomogło. Błędy pompy oznaczają jakies chwilowe braki styku, najczesciej przy włączaniu zapłonu. Jak przekaznik padnie to tak jak z pompą czy jej bezpiecznikiem- auto stanie.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 12:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Nie zauważyłem u siebie kłopotów z przegrzewaniem dolotu, a autem śmigałem latem, może dupohamownia zawodzi;-)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 14:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Lincoln, dzięki za opinię, ich potrzebuję najbardziej :)

A latałeś też trochę w takich typowo miejskich warunkach - korki, świtała, itp?

Co do dupohamowni, to raczej nie, szczeólnie, że Patryk, który latał ze mną potwierdza to samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 15:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
540i nie ma nic takiego dlatego dziwi mnie taki objaw w M5 zwlaszcza w obecnych warunkach gdzie nie ma upalu. Wg mnie trzeba przesiwietlic gruntownie auto moze jakas nieszczelnosc odmy moze gdzies w dolocie moze jakis czujnik zawodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 15:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Co prawda na szczęście nie mieszkam w centrum dużego miasta (bo w sumie M5 tam czuje się nie najlepiej), ale jadąc nad morze stało się w korkach w upałach i nie odczuwałem start, ale raz spróbuję podłaćzyć chociażby coś pod obd i zerknąć.

Co do spalania oleju u mnie było całkiem rozsądne, do czasu wymiany odm (widać chciałem sobie jeszxcze poprawić), teraz mam koło litra na 2kkm...

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 15:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
--==Mały==-- napisał(a):
540i nie ma nic takiego dlatego dziwi mnie taki objaw w M5 zwlaszcza w obecnych warunkach gdzie nie ma upalu. Wg mnie trzeba przesiwietlic gruntownie auto moze jakas nieszczelnosc odmy moze gdzies w dolocie moze jakis czujnik zawodzi.
M5 ma od 540 niestety inną elektronikę, bardziej złozoną i zachowawczą- zobacz,ze w tescie nr 7 540 nie pokazuje temp w dolocie jak M5. Mi kiedys M5 weszła w tryb awaryjny po wymianie swiec, bo za szybko zacząłem cisnac, zanim adaptacja sie skonczyła. W 540 nie ma takich numerów.

Wydaje mi się, ze jedynym remedium na to jest to przeniesienei czujnika w inne miejsce. Nie chodzi nawet o temp zewnetrzne bo sam silnik tak nagrzewa przepływke ,ze jak sie zatrzymamy to od razu odczyty wzrastają...
niektorzy nawet tak chcą sobie radzic :rotfl:
Obrazek

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... oak-2.html

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 18:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Ciekawe, czy takie obwiazanie coś daje ;)

Chociaż prawdę powiedziawszy strona estetyczna tegoż jest masakryczna, i chyba jednak bym się na to nie zdecydował.

A co do tego kita, rozumiem, ze nowy czyjnik wsadzamy gdzies przed zderzak, gdzie jest chłodniej, a co z tym starym?

On siedzi w przepływce i jest w jakiś sposòb dezaktywowany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5
PostNapisane: 1 listopada 2013, 18:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Stary zostaje tyle ze niepodpiety. A nowy dowolnie, choc przestrzegaja przed instalowaniem w kanale dolotowym silnika bo wywala bledy ze wzgledu na roznice w odczytach miedzy dwoma. Zajebiscie czule to DME jest w M5, w szoku jestem.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 34  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL