BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 11:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
--==Mały==-- napisał(a):
To fakt ale v8 w M to już całkiem inne odczucia niż np w 650i tam motor był grzeczy a w e92 jest to samo co w e39 m5 ryczy pięknie.
Wiadomo, w //M nie ma sie wrazenia cywilizowania V8 na siłę, tak jak np w Jaguarze XK8, tam silnik ledwie słyszalny , mruczy po cichu a w //M jest konkretny ryk.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 12:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2737
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
Ale i tak dzwiek wydechu w serii to raczej kpina :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
kri100s napisał(a):
Ale i tak dzwiek wydechu w serii to raczej kpina

a tam, po prostu słychać V8 lubiące obroty, V8 ferrari brzmi jak kicha w średnim zakresie obrotów ale jak się wkręca w okolice czerwonego pola to jakoś już brzmi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 15:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Mi to akurat pasuje dźwięk z silnika i to bardzo za to uwielbia się emki lub nie.
Wydechem pierdzieć może byle civic a ile aut seryjnych i cywilnych może się pochwalić rasowym dzwiękiem z motoru a nie buczącego wydechu?
W ///M motory są praktycznie wyrwane z motorsportu nie są to seryjne jednostki tylko silniki używające rozwiązań przeniesionych z aut sportowych\wyścigowych i to czyni je wyjątkowymi np c63 amg też jest szybkie nawet szybsze od m3 pięknie brzmi ale z wydechu motor to zwykły silnik o dużej pojemności grzeczny kulturalny M odpalane na zimnym potrafi przerazić ;) . Za to w czasie jazdy silnik ryczy i jest dziki wydech to tylko dodatek.

Ktoś pytał o S85 silnik podczas jazdy jest rewelacyjny dźwięk również ale nie kupił bym auta z tym motorem do codziennej jazdy. Po pierwsze spalanie średnie na poziomie 30L to nie porozumienie ok auto ma 500KM ale M3 ma ich 420 i pali średnio 15 więc coś tu nie gra a druga sprawa s85 wymaga mega opieki a nawet to często nie uchroni nas przed awarią są ludzie którzy obchodzili się jak z jajkiem a i tak motory padały motor ma swoje wady. W s65 panewki są najważniensze inne awarie to drobiazgi i motor w miarę bezobsługowy.
Mega minus za brak bagnetu w nowszych S to masakra olej leje się na czuja bo kokputery pokazują głupoty i są nie dokładne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 15:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
--==Mały==-- napisał(a):
pięknie brzmi ale z wydechu motor to zwykły silnik o dużej pojemności grzeczny kulturalny M odpalane na zimnym potrafi przerazić


Wedlug mnie C63 brzmi duzo lepiej, na zimnym czy rozgrzanym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 20:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tak z wydechu brzmi lepiej choć też nie dokońca bo tak jak amg brzmi np 650i po wydechu a tak jak M nie brzmi nic. Amg to cywilne mocne auto ze zwykłym silnikiem 90% osób będzie wolało AMG bo klimat M nie każdy czuje i lubi te auta są specyficzne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 21:10 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Mi sie bardziej dzwiek m podoba niz amg. Amg sie nie wkreca wysoko na obroty. Slychac tylko pojemnosc.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 23:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7081
Lokalizacja: Des Plaines
Moje BMW: X5
Kod silnika: B58
Garaż: X5xDrive40i
viewtopic.php?f=6&t=173355
Yamaha Raider 113
viewtopic.php?f=60&t=171144
Honda Odyssey EXL
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=170305

Byle:
BMW M3
viewtopic.php?f=89&t=172379
Lincoln Towncar Signature
viewtopic.php?f=55&t=173138
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
F10 535i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 95&start=0
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
Mercedes S600 V12
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164699
E60 535xi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40314
Ryk c63 mozna pomylic z lambo lub ferrari. Kiedys idac tunelem jak przejachalo c63 bylem pewnie ze to wlasnie jakis aventador :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 00:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Hakelbery napisał(a):
Ryk c63 mozna pomylic z lambo lub ferrari. Kiedys idac tunelem jak przejachalo c63 bylem pewnie ze to wlasnie jakis aventador

no proszę Cię, gdzie V12 do V8 w dodatku jedno na płaskim wale a drugie na krzyżowym, to tak jakby pomylić sound 4 cylindrowego boksera z tico :P
6.3 pomylic z vette ok, V8 ferrari jęczy w porównaniu do dużych V8, 8 garów z płaskim wałem brzmi jak R4

S85 vs S65 nigdy jakoś specjalnie nie dociekałem jakie są różnice między nimi ale ogólnie można było przyjąć, że to to samo tylko z 2 garami więcej/mniej więc pewnie i problemy te same. Nie słyszałem tez o innych problemach jak vanos/panewki, chyba tylko spędzało sen z powiek właścicielom

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 06:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
W tunelu to prawie wszystko brzmi. Pamietam jak kiedys latalem pomiedzy budynkami na starym rynku swoja byla 330ci na kompletnym wydechu eisenmanna to kumpel co stal pod barem mowil ze myslal ze to jakas corvetta :-) wiec pozory moga mylic :-)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 08:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
S65 jest zbudowany na bazie S85 ale ma bardzo dużo uproszczeń i poprawek, które w s85 były wadliwe.
Przede wszystkim vanos jest sterowany ciśnieniem oleju z silnika a nie ma jak w s85 osobnego mega rozbudowanego systemu wysoko ciśieniowego, który był największą wadą s85. Generalnie w s65 zmienić panewki pilnować oleju i silnik bardzo wytrzymały dobije do 300tyś km niestety jak już pisałem do s85 trzeba mieć też sporo szczęścia żeby zrobić te 100-150tyś km bez awarii nawet po wymianie panewek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 08:52 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Widziany wczoraj w LPU ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 09:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zgadza się byłem w twoich rejonach ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Ciekawi mnie jak wygląda spalanie względem M5 E39? U mnie według kompa po mieście jadąc sprawnie z 17 będzie, ale w korkach raczej nie kwitnę. Do 15 bez korków spokojnie możnaby zejść. Jak ciężka noga to już 2x się pojawia, nonstop but to jakieś 30.

Jak jest w M3 V8? A jak w M3 E46?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja jeszcze nie mialem spalania wiecej niż 15L ale nie jezdze non stop na max. Generalnie pali mniej niż myślałem. Trasa normalnie jadąc do 120-130km/h 10-11L trasa 150-180km/h ok 13L. Trasa bardzo szybko ok 14-15L. Po Warszawie nawet w lekkich korkach jadąc spokojnie jak wszyscy ok 12L miasto dynamicznie ok 15L no i przy pełnym ogniu nie wiem bo tak nie jeździłem. W trasie troche z krotki jest ostatni bieg zeby przelozenie bylo dłuższe samochód był by bardzo oszczędny jadąc do 120km\ spalanie jest 10.XX ale wystarczy 150km\h i juz jest min 13L bo obroty są za wysokie.
M3 zawsze były oszczędne generalnie e92 pali średnio ze 2L więcej niż e46 co jest mega wynikiem bo to v8. 650i paliła troche więcej niż M3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
To jestem pozytywnie zaskoczony, bo wychodzi, że pali wyraźnie mniej od M5 E39, ale może też masz lżejszą nogę. Wręcz nawet bym powiedział, że spalania, które podałeś bardziej by mi pasowały do E46 M3, bo chyba z tego co piszesz urwać kolejne 2 litry w R6 M3 to już niemożliwość... bo by wychodziło, że M3 E46 pali mniej od 328i.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Ja nie wiem jak Wy jeździcie... mi z dystrybutora po pierwszych 300km wyszło 22l ;-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
M3 e46 pali w trasie jadąc lekko 9-10L szybko ok 13 ale ma lepsze ostatnie przełożenie o e92 i spalanie mocn ne rośne przy większych prędkościach. W mieście mi wychodziło średnio 13.5L a dało się i 11 max miałem w okolicy 15. Nie jeżdzę wolno ale nie katuje też non stop na max bardzo dużo zależy od przełożenia e30 328 na krótkim moście paliło mi 13-15L.
E92 pali wyraźnie mniej od e39 22L ciężko by było w ogóle osiągnąć bo chwila wolniejszej jazdy i spalanie momentalnie spada. Hipek używa auta typowo dla funu i dynamicznej jazdy głównie miasto z tego co pytałem jemu wychodzi 15-18L ja jeżdże głównie trasy dlatego trochę brakuje mi dłuższego przełożenia jak w dkg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
--==Mały==-- napisał(a):
E92 pali wyraźnie mniej od e39 22L ciężko by było w ogóle osiągnąć bo chwila wolniejszej jazdy i spalanie momentalnie spada

Muszę wymienić filtr paliwa i świeczki bo pewnie są od nowości ale fakt faktem jak wsiadam w M przesiadając się z VW caddy do M5 to "Mam tą moc..." :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==-->> E92 ///M3 Manual
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 11:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Było o silnikach to wkleje czy różnią się silniki M od amg czy rs ktore maja "zwykłe" motory.

BMW S85B50 to 40 zaworowy, 10 cylindrowy tłokowy silnik samochodowy. Był stosowany jako napęd samochodów marki BMW: E60 M5 i E63 M6. Jego technologia oparta jest na silnikach zespołu BMW Williams F1. Silnik wygrał kilka nagród Silnika Roku, w kategoriach: najlepszy nowy silnik(2005), najlepszy silnik wyczynowy(2005, 2006 i 2007, najlepszy powyżej 4 litrów pojemności(2005,2006,2007 i 2008), a także w otrzymał główną nagrodę Silnik Roku w latach 2005 i 2006.

W silniku S65 zastosowano niektóre rozwiązania jednakowe z bazowym S85 V10, mianowicie średnica cylindra wynosi 92 mm, skok tłoka 75,2 mm, zachowano system Double VANOS (niem. Variable Nocken-Steuerung) układ płynnej regulacji faz rozrządu. System ten znany jest z innych jednostek napędowych marki BMW i umożliwia osiąganie wysokiego momentu obrotowego zarówno przy niskich jak i wysokich prędkościach obrotowych silnika. Również zachowano niezmieniony stopień sprężania 12,0:1.

Jednak obydwa silniki wykazują znaczące różnice, a mianowicie:

system VANOS jest napędzany obiegiem oleju od silnika, wobec czego nie jest wymagany osobny układ wysokociśnieniowego napędu hydraulicznego,
zastosowano nowe świece zapłonowe z czujnikami spalania stukowego lżejsze niż poprzednio.
Blok silnika wykonany z eutektycznego stopu aluminiowokrzemowego jest wytwarzany w odlewni BMW Formel 1 w miejscowości Landshut, a głowice cylindrów z hydroaluminium są produkowane w Austrii.

Inne godne uwagi rozwiązania konstrukcyjne są to:

aluminiowe tłoki pokryte powłoką stalową,
korbowody wykonane ze stali stopowej magnezowej,
stalowy wał korbowy kuty,
przepustnice sterowane rzędowo przez 2 nastawniki.
E92 M3 and was chosen as International Engine of the Year for the 3.0 to 4.0 L category in 2008, 2009, 2010,2011, and 2012.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL