BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 11:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 14 lipca 2017, 07:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
senbon napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Kiedy w m byla taka sama buda? Nawet e36 chyba miało dodatkowo wzmocnienia w m3. Wszystkie inne generalnie wyglądem mocno sie roznily. Obecnie silnik jest zwykly w m i to boli.



Nie no zaraz do Ciebie wstanę.

Jaki "zwykły"? Masz tu temat o tym, że S55, a N55 to DWA RÓŻNE silniki http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=893611. S55 to silnik nadkwadratowy, a N55 podkwadratowy i już z tego faktu wynikają skutki, o których można by tu popierdzielić, ale wystarczy, np. taki artykuł http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,113811,10866113,Geometria_ukladu_korbowego___Magia_kwadratu.html.


Odpal sobie dowolne wolnossące M z silnikiem wyczynowym specjalnie zbudowanym i dedykowanym do M, przejedź się, obadaj budowę układu dolotowego, reakcję na gaz, dźwięk. Potem możesz wstawać, byle nie tak jak te S55/N55 ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 14 lipca 2017, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
jiGsaw tu sie nie ma co obrazac na MgmbH takie są czasy porsche też nie ma wolnossących aut takie czasy.
Mimo wszystko M zachowało sporo ze swojego charakteru i co jakiś czas dostajemy auto wracające do tradycji mimo średniej opłacalności produkcji jak M3 CSL, 1M no i teraz M2 ale to już masówka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 14 lipca 2017, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Panowie wracając do SPOTU - za tydzień w sobotę 22.07 w południe lub po poludniu jezeli akurat Emka nie będzie miała panewek na stole widzimy się z AdHd. Miejsce do dogadania, ktos chętny dolaczyc?

1M i M2 to auta kompatowe, tutaj duże V8 jest tematem dość kontrowersyjnym i te auta nigdy nie :D miały wolnossącego R6 nawet w emkach. Może w takim aucie 3.0 biturbo to spoko opcja, ale wykastrowanie M3/M4 z V8 trochę boli. Do BMW można mieć zażalenia, że robi ewidentnie wszystko pod publiczkę i pod płaszczyk gejów i wegan, którzy doprowadzili swoim eurooszołomstwem do katastrofy motoryzacyjnej w UE i tutaj jest winowajca główny. :looka:

Wolnossące emkowe silniki pozostawiające zapas na doładowanie kompresorem lub nawet uturbienie komu mało to jednak fajne rozwiązanie było. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 14 lipca 2017, 10:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23068
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie kłóćcie się czekamy na Dawida m3d :D :hyhy: ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 14 lipca 2017, 11:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
A co Dawid z m3d ma z nim kosę? Jakieś dymy były? Nie załapałem się....
No to ja czekam na live stream, bo jiGsaw to mi wygląda na cwaniaka, który przeciętną rozmowę z płcią piękną prowadzi w taki sposób:
"Cześć lala zobacz aby na mój silnik, a resztę bez słów załatwimy.",
a jak mu ktoś wchodzi w drogę to:
"Dobra panowie zapraszam po kolei żeby żaden dwa razy wpi***u nie dostał.".

Natomiast ad rem:
Coś za coś. Wolnossaki mają więcej stylu, bo turbo po 1 wycisza silnik (tak wycisza w standardowym setupie z katami, tłumikami etc. no chyba, że sobie wsadzisz 3,5 calowy przelot), a po 2 nawet najlepszy układ bi-triturbo, twinscroll i inne nigdy nie powielą zachowania wysokoobrotowego silnika n/a o dużej pojemności. M5 E60 to wg mnie jedno z najlepszych aut XXI wieku w granicach 0,5 mln zł (mowa o cenach salonowych), co nie zmienia faktu, że nawet strokery i inne bajery podchodzące pod 600 HP (dalej mowa o M5 E60) dostają baty od seryjnych M5 F10 (po części zasługą jest tutaj przewaga dwusprzęgłówki w F10 względem półmanuala SMG w E60).

Oczywiście, że można sobie wolnossące M3 E92 zrobić na furę, która robi 100-200 km/h w 5,9s i kosi każdą eM'kę z salonu, ale znowuż znacznie mniejszym kosztem można zrobić podobnego szatana z turbodoładowanego M4. Tak samo Audi - wolnossąca V8 była super i mimo, że niektórzy mówili, że to klocek, który więcej ryczy niż jedzie to sam byłem świadkiem jak n/a S4 B6 złoiło M3 E46 spod świateł w wyścigu do jakichś 160 km/h, przy czym brzmiało świetnie, a w RS4 po prostu trzeba przymknąć oko na to, że "gubi" moc, bo trochę się jej dolot brudzi i zostaje po paru latach 300 HP z groszami (oczywiście w wielu przypadkach do odratowania). Podobnie mercedesowskie 6.2-6.3 AMG (6.2 też chyba oznaczano jako 6.3) - w204 C63 z odpowiednim wydechem i ryk rozsadza uszy, a dziewczynom opadają majtki (żartowałem większość się po prostu wk***, że hałasujesz jak debil). No ale znowuż dostaje regularne baty od cichszego, pierdzącego przy zmianie biegów W205, a więc ciężko nazwać to uwstecznieniem.

Podsumowując: downsizing połączony z turbodoładowaniem to nie przejaw tego, że ktoś jest ciepły (jak zwał tak zwał), bo obok ekologii i niższego spalania (ekonomia) dochodzi po prostu performance. Zobacz co robią nowe TTS i S3 - 2 litrowe turbo podbite na 300 hp z możliwością niedrogiego update'a na jakieś 350HP w połączeniu z superszybką skrzynią (wersja w R8 V10 plus ponoć potrafi zrobić bieg w 8ms) przy przeciętnych warunkach drogowych jakie u nas spotkasz - objadą nie jednego potwora serii M (pomijam jakieś rajdy po obwodnicach i autostradach, bo jak wiemy BMW eM są znane z tego, że powyżej 200 km/h potrafią zjeść konkurencję).

A no że już wypowiadam się w galerii to powiem, że brakuje mi czegoś w Twojej M3...nie wyróżnia się. Ja bym poszedł w coś na grubo, bez względu na koszty, np. w wentyle led.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 14 lipca 2017, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jakbym chciał koniecznie się wyróżniać to bym jeździł Corvettą. Rozumiem, że w Twoim regionie zamieszkania jeżdżą już same tak kozak fury, że takie LED wentyle dopiero dają +5 do propsów u miejscowej gawiedzi, ale w Gdyni ori M3 EU z klapą CSL mi jak na razie wygląda dobrze. Poza tym mam jeszcze kilka innych aut w tym turbo po prawie 200 koni z litra, biturbo i nic nowego nie napisałeś, bo to już Audi pokazało w latach 90 masowo wypuszczając turbo benzyny, z tym, że bez dziadowskiego bezpośredniego wtrysku, a to oznacza mniej problemów i dodatkowe możliwości oszczędzania na LPG jak ktoś chce. :)

Powtórzę raz jeszcze - gdyby nie zanik jąder u mężczyzn w zachodniej EU spokojnie możnaby kontynuować styl BMW, na którym zbudowała ta marka swoją legendę, a nie upodabniać się do Audi mniej lub bardziej udolnie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 14 lipca 2017, 20:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Kupiłeś S4 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 15 lipca 2017, 05:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
No gratki Adami, w końcu znalazłeś auto dla siebie :ok:

senbon napisał(a):
Jaki "zwykły"? Masz tu temat o tym, że S55, a N55 to DWA RÓŻNE silniki http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=893611. S55 to silnik nadkwadratowy, a N55 podkwadratowy i już z tego faktu wynikają skutki, o których można by tu popierdzielić, ale wystarczy, np. taki artykuł http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,113811,10866113,Geometria_ukladu_korbowego___Magia_kwadratu.html.


Czytałeś chociaż to co wkleiłeś? Bo nawet z tych błędnych danych wynika, że oba są podkwadratowe, tutaj masz N55 i S55 opisane jak należy i można wywnioskować czy to prawie ten sam silnik:
https://www.bmw.pl/pl/all-models/6-seri ... html#tab-0
https://www.bmw.pl/pl/all-models/m-seri ... html#tab-0

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 15 lipca 2017, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Aleś się uczepił szczegółów - S55 ma blok zamknięty, a N55 półzamknięty, inny wał napędowy, inne cylindry, inne zawory, twinturbo zamiast twinscroll, dwie pompy paliwa, aktywny wydech i inny IC.








PS. Jestem pod wrażeniem, że przeczytałeś to co wysłałem i zweryfikowałeś nawet sobie prawidłowe dane techniczne S55 i zestawiłeś z moimi twierdzeniami co do różnic. Jesteś prawnikiem ? :D A mówiąc wprost bez żartów -> chyba nie myślisz, że ja się na poważnie kłócę z jiGsaw o jakieś upodobania motoryzacyjne i na serio zalecam mu wentylki ledowe :oczami: Chociaż może to nie takie oczywiste, bo jak mniemam są tu też osoby, które za markę, model auta czy za swoją konkretną "perełkę" są w stanie zagryźć :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 16 lipca 2017, 11:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Nie uczepiłem się, tylko zwracam uwagę na aspekty techniczne, bo pozornie mała zmiana niesie za sobą duże konsekwencje, zwłaszcza w kwestii pojemności, ale tu jej nie ma. Co do bloku półzamkniętego to musiałbym foto zobaczyć, bo opis czasem może być mylący, albo błędne tłumaczony - a to już spora zmiana. Jeśli rozmawiamy o silniku to nie interesuje nas wał napędowy, szybciej korbowy. Nie żebym się czepiał, czy "prawnikował" - lubię jasne sytuacje, a tu można to w miarę zweryfikować, pożartować jak najbardziej, a jak widzę wielu lubi to robić u Adama w tematach :D

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 16 lipca 2017, 11:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
A tutaj z tym wałem to faktycznie pojechałem gafę i mogę bić się pierś, bo chodziło oczywiście o wał korbowy :wstyd:

Wiesz to jest właśnie kwestia charakteru OP'a - jeżeli widzisz, że autor tematu mówi bardzo konkretnie i bazuje wyłącznie na wiedzy technicznej, nie robi żadnych dygresji etc. to bezsensem jest pisać jakieś luźne posty, bo albo je zignoruje albo skwituje kulturalnie w taki sposób, że Ci się odechce... a autor niniejszej galerii jest "wygadany" i aż się człowiek uśmiecha kiedy czyta jego odpowiedzi :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 18 lipca 2017, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
jiGsaw napisał(a):
Panowie wracając do SPOTU - za tydzień w sobotę 22.07 w południe lub po poludniu jezeli akurat Emka nie będzie miała panewek na stole widzimy się z AdHd. Miejsce do dogadania, ktos chętny dolaczyc?

chetnie dolacze, tylko gdzie dokladnie i o ktorej? ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 19 lipca 2017, 14:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Dobre auto mi się podoba, ale dobrze ktoś wcześniej wspomniał przydałyby się jakieś filmy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 21 lipca 2017, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
jiGsaw, powiedz czy w M3 tez jest obawa z przepieciem z 4 na 5 na strzale? Ja nigdy w mojej takiego problemu nie miałem.

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 21 lipca 2017, 13:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15790
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Ja też nigdy nie miałem dopóki nie zrobiłem missshifta, który rozwalił silnik w mak.

Obawa to jest tylko głęboko w mojej podświadomości, raz byś odwalił taki numer jak ja to byś rozumiał. ;) Jako tako już się z tego wyleczyłem. Choć czytałem o kilku przypadkach podobnych akcji w skrzyniach 5 biegowych E36, więc widocznie ten typ jest podatny na missshifty.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 21 lipca 2017, 22:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 413
Lokalizacja: Białystok / Suchowola (BSK)
Moje BMW: rodzinne
jiGsaw napisał(a):
Ja też nigdy nie miałem dopóki nie zrobiłem missshifta, który rozwalił silnik w mak.

Obawa to jest tylko głęboko w mojej podświadomości, raz byś odwalił taki numer jak ja to byś rozumiał. ;) Jako tako już się z tego wyleczyłem. Choć czytałem o kilku przypadkach podobnych akcji w skrzyniach 5 biegowych E36, więc widocznie ten typ jest podatny na missshifty.

Też to przerabiałem. I kilku znajomych też (wszyscy w E36). I też jest obawa gdzieś daleko w głowie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 22 lipca 2017, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 89
Lokalizacja: Koniaków / Wejherowo
Moje BMW: F10 530d
Widziałem w realu, zadbana sztuka. Wgl dopiero teraz mogę stwierdzić ze pomiędzy 'cywilnymi' BMW a M Power jest ogromna przepaść, jedzie jak po szynach :cwaniak: na 3 jeszcze trakcja się zapala :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 23 lipca 2017, 16:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 9997
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
potwierdzam- swietne auto, prowadzenie mega :)

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 23 lipca 2017, 17:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: E90 325i
Kod silnika: N52B25
Garaż: E90 Le Mans Blue - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159825
Auto marzenie..Gratuluję ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 24 lutego 2018, 01:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Hm, przeoczyłem że Jig ogarnął eme. Gratuluję, czymś takim to można już sobie docelowo dbać i latać. :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL