BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 23:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4629 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 232  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 10:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8242
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
No i moim zdaniem mniej klopotow chyba z kompresorem, tzn mniej awaryjny od ukladow turbo chyba co?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 10:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
alduwiel napisał(a):
No i moim zdaniem mniej klopotow chyba z kompresorem, tzn mniej awaryjny od ukladow turbo chyba co?

skąd masz taką teorię?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Zdzira 850I, bo nie można ślepo patrzeć na wykres (zwłaszcza dwóch różnych silników). Kompresor + duży silnik do połączenie elastyczności i dużej mocy i momentu obrotowego na kołach. Sprężarka do tego potrzebuje spalin. To nigdy nie będzie tak bezpośrednie, nigdy nie będzie każdy bieg taki sam. Im większa sprężarka tym większy element "narastania" względem biegów. OEM-owe są kalibrowane by to zjawisko zminimalizować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 11:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
wg mnie kompresor i turbo to ten sam typ awaryjności

ogółem prawidłowo uzytkowany i jeden i drugi układ to nie problem

Wiem deejeys liczy się droga nie cyfry dlatego wolę doświadczenia z drogi które z obydwoma układami mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 12:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8242
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Tak sobie domniemam bo chyba ciut bardziej skomplikowny jest uklad turbo niz kompresora?
A dwa to chyba wysokie temperatury spalin nagrzewają bardziej trubo niz nagrzewa się kompresor, a wyzsze temperatury wplywają w jakims tam nimimalnym stopniu na trwałosc materialow. O turbo trzeba dbac w sensie chlodzić i nagrzewac przed startem. Zimą olej gęsty i turbo po rozruchu chwilę chodzi na sucho itp
Generalnie to nawet nie teoria tylko takie gdybanie bo ja tam tylko tak przypuszczam , ze kompresor będzie ciut trwalszy od turbo.
Nie mailem nigdy wczesniej auta z kompresorwm , wiec mozecie mi napsiać co warto wiedziec wpierw nim sie zacznie uzytkowac takie cacko ;)

Ps wlasnie ruszylem,jestem juz na A2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 12:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
G power jest na sprezarkach ASA, ktore sa chlodzone olejem z silnika. w 330Ci mialem gpowera to pod maska kompresor grzal strasznie nie mowiac o temperaturach w dolocie bez IC

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 12:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8242
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
A ten z issa ma swój jakis odrebny olej do chlodzenia kompresora? Bo tak niby mi mówił ten koleś od tej 604 konnej e92 ,ze wymieniał olej w kompresorze tylko i to caly serwis jaki zrobil z tym ustrojstwem. Wywnioskowalem, ze tam jets jakis odrebny system chlodzenia na specjalnym jakimś dodatkowym oleju

Ps. W 330d regenerowalem turbine a potem swierdzialo spalinami w aucie na postoju. Strasznie duzo bylo z tym problemow bo mechanik mowil ze to turbo, a ci od turbo ze nie turbo itd zle to wspominam :/ na koncu caly kolektr z turbo wykrecili szukając przyczyny a ja 2x musialem placic za robotę mechanika a jeszxze pol roku jezdzilem i sie wkurwialem smrodem w kabinie :/

Mam pierwsze pomiary. 11.2 i 11.4 :rotfl:

O! Juz 9.8 z pelnym bakiem bagajami i 33 stopnie na termometrze

Edit. 9.6 juz się udalo spalanie na testach okolice 21 litrow


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2019, 13:00 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 12:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1526
Garaż: BMW M850i 700/900NM

Było:
E46 M3 ess cfr550
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=124107
E39 M5
E92 M3 G-power sk2cs
BMW M4 stage 2 COMPETITION
AMG GT 650/850NM
Nissan GTR 640/750NM
G Power te nowe zestawy jadą dobrze górą owszem w względem seri jest lepiej;) kompresor ma liniowa charakterystykę tj w sumie w seryjnej s65. Opona 295 w zupełności wystarczy. I tak twierdzę że mimo wszystko mało NM jest i dlatego żeby dobrze jechało trzeba wysoko kręcić. Asa kompresor chłodzenie ma z oleju silnikowego więc auto szybko się zaczyna grzać i to mnie wkurzało.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 13:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8242
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
A ess jaki ma system chlodzenia?

Ps. Powtarzalne 10.2 -10.3 a juz 34 stopnie mam na budziku :/


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2019, 13:20 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 13:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Sifacil napisał(a):
Przy takiej mocy na ośce, trzeba by już trochę kątami się pobawić i nawet michelinek super sport sobie nie poradzi, więc wypadałoby sport cupy 2 założyć albo inny drogowy semi slick, by móc normalnie korzystać z samochodu.

Nie przesadzaj, że nie idzie jechać ;> To nie jest samochód do terroru po mieście i gonienia a45 amg z pod świateł, tylko do rolek i 100-300 :)


Mi przy prawie 940Nm Pirelli P Zero 265 klei bez problemu za każdym razem na 3ce z wyłączoną kontrolą trakcji, aż sam się dziwie nieraz. Co masz na myśli z zabawą kątami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 13:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 670
Moje BMW: E34&E39
Kod silnika: M50B25
Zanim założysz kompresor, zrób pomiar jakoś późnym wieczorem przy około 20 stopniach, poniżej 1/4 baku i samemu ;)

A odnośnie kątów to na początek po -0.5 stopnia na stronę. BMW akurat w tej materii dobrze dostosowało geometrię, aczkolwiek zawsze idzie coś poprawić, metoda prób i błędów. Zabawa z zawieszeniem to już gruby orzech do zgryzienia, ale można naprawdę wiele uzyskać i poprawić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 13:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1526
Garaż: BMW M850i 700/900NM

Było:
E46 M3 ess cfr550
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=124107
E39 M5
E92 M3 G-power sk2cs
BMW M4 stage 2 COMPETITION
AMG GT 650/850NM
Nissan GTR 640/750NM
Ja miałem 285 i kleiło dobrze więc nie kombinuj...........

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 13:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
alduwiel napisał(a):
A ess jaki ma system chlodzenia?

w zestawach ess sa kompresory vortech v3, i one maja wewnetrzny obieg oleju acha i maja duzo mniejsze predkosci obrotowe od ASA
Nie wiem jak teraz ale poprzednie generacje ASA nie wytrzymywaly uszczelki tych obrotow, w alpinach b7 gdzie wychodzily seryjnie kopresory padaly po 100-150tys, nie ma zestawow napawczych jak w przypadku vortecha, tylko wysylka do producenta i oni wymieniaja wszystko, koszt jak za nowa sprezarke

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 13:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8242
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Super :znudzony: wychodzi na to ,ze jednak ess duzo lepszy bo kij z tym sprzęglem i tak nie przeszkadza bo ten Vorteh v3, jest meeega cichy serio :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 14:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Bo to juz jest vortech v3 i on ma skośne koła zebate, głose byly poprzednie wersje V1 i V2 na prostych zebach

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 15:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8242
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Czyli?
Skoro nie słychaju, ani nie znaju ani jeden e92 ess co by tlok upalił to ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 16:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1526
Garaż: BMW M850i 700/900NM

Było:
E46 M3 ess cfr550
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=124107
E39 M5
E92 M3 G-power sk2cs
BMW M4 stage 2 COMPETITION
AMG GT 650/850NM
Nissan GTR 640/750NM
G-power to G-gówno ;) ale marketing robi swoje.............sam się na tym złapałem. A miałem kupić Ess .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 16:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
alduwiel napisał(a):
Ps. Powtarzalne 10.2 -10.3 a juz 34 stopnie mam na budziku

Zdrowy czas. Jak 9,6-8 się udało na początku to czuje, że przy standardowych w naszym krajj warunkach czyli te 15sC. Bedzie właśnie kręcić te 9,5. Przy mega wypizdziajewie na bank.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 16:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8242
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Tez tak myslę Kszyhu :)
Co ciekawe chciałem coś raz nabić z gorki :P to jeszcze gorsze czasy wychodziły tj 10.5 hahah. W sumie bylo dokladnie 15 pomiarow i tylko dwa ponizej 10s tj raz 9.8 i raz 9.6... ale tez wiele razy skopalem sprawę bo do przerywacza dojechalem na 2 biegu i wychodzilo okoloce 11s

Pako to jeszcze mogę im napisać,ze mam dosc czekania i maja oddawac kasę. Zreszta mnie wkurzyli. Juz 5 mail napsialem tyczacych się tych zegarow i mi nie odpisują nawet :dobani: tzn odpisali za pierwszym razem , a potem jak napisalem ze powinni mi zrobiv duzy rabat w ramach przeprosin to nasrali na mnie i udają głupka :mad: zero odzewu... a wczesniej odpisywali po godzinie max... chyba ten Chetan czy jak sie on nazywał specjalnie tuszuje sprawę. By trzeba napisac do kogoa innego pewnie ... albo w pieruny zrezygnowac i zamowic ess na 625 koni?
Skoro ess jwst ciuchutki to po co sprzegło? Tlokow nie upala, naprawić idzie w razie awari bo sa zestawy naprawcze a do tego te osobne chlodzenie to chyba duzo lepszy pomysł niż obieg z olejem z silnika?

Obrazeke85 gas station near me now


Ostatnio edytowano 25 czerwca 2019, 16:46 przez alduwiel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alduwiel-->>e92 M3
PostNapisane: 25 czerwca 2019, 16:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1458
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
A ten kompresor z własnym obiegiem oleju ma możliwość jego wymieniania? Jeśli nie to na chłopski rozum lepiej chłodzony olejem silnikowym bo ten jest zmieniany niż jeden olej kompresora na całe jego krótkie życie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4629 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 232  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL