BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 03:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e30
W nadchodzacym roku moja e30 kwalifikuje sie do rejestracji jako samochod zabytkowy, zastanawiam sie czy nie skorzystac z tej mozliwosci, jednak slysze rozne glosy za i przeciw, jakie jest Wasze zdanie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 12:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
Pojazd zabytkowy powinien:
1- mieć co najmniej 25 lat,
2- być nieprodukowany (w modelu) od lat 15,
3- posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (w tym główne podzespoły).

Punkt trzeci spelniasz ?
----------------------------------------------------

Ile kosztuje rejestracja pojazdu zabytkowego?

Rejestracja zabytkowego pojazdu nie jest tania. Za ekspertyzy rzeczoznawców samochodowych przyjdzie nam zapłacić kilkaset złotych. Droższe od zwyczajnych są również zabytkowe tablice rejestracyjne.

Opłaty za:

sporządzenie „białej karty” — 250 zł,
badanie techniczne — 250 zł,
wpis do ewidencji zabytków techniki — 5,50 zł.

(źródło: motofakty.pl — stan na 29 stycznia 2007 r.)

Opłaty w wydziale komunikacji:

za zabytkowe (żółte) tablice rejestracyjne:

samochodowe — 100 zł,
motocyklowe — 50 zł;

za wydanie:

pozwolenia czasowego — 12 zł,
dowodu rejestracyjnego — 48 zł,
kompletu znaków legalizacyjnych — 11 zł,
nalepki kontrolnej na szybę — 16,50 zł;

opłata ewidencyjna za wydanie:

pozwolenia czasowego — 1 zł,
dowodu rejestracyjnego — 1 zł,
nalepki kontrolnej — 1 zł,
zalegalizowanych tablic rejestracyjnych — 1 zł,
karty pojazdu dla pojazdu samochodowego — 1 zł.


Razem:
Za rejestrację zabytkowego samochodu przyjdzie nam zapłacić prawie 700 zł:
250 zł + 250 zł + 5,50 zł + 100 zł + 92,50 zł = 698 zł
----------------------------------------------------

Profity :

-Bezterminowy przegląd (koszt wykonania w przypadku auta krajowego 100zł)
-Duże zniżki na OC
-Brak zachowania ciągłości opłacania składek OC (postój samochodu zimą, remont)
-Wjazd na wszystkie starówki ,do parków, i innych miejsc gdzie jest zakaz poruszania się samochodami 8-)
-Możliwość dofinansowania unijnego w przypadku remontu bądź wypadku

Co nie wszystkim się podoba to to ,że trzeba uzyskać pozwolenie czasowe na wyjazd za granicę które to kosztuje w granicach 40zł (uzyskanie bez problemu).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e30
Dzieki za wyczerpujace informacje :) Punkt trzeci jak najabardziej spelniam. Poza tym rzeczywiscie na poczatku kilkaset zlotych trzeba wydac....a wiesz moze jak duze sa znizki OC ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 13:30 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pierwszy lepszy link z googla:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktua ... ,3936.html
Cytuj:
Nasuwa się ważne pytanie, co nam da rejestracja pojazdu jako zabytkowego. Z pewnością jest to w dużej mierze sprawa prestiżowa dla hobbystów, możliwość wzięcia udziału w zlotach czy rajdach tego typu pojazdów. Z korzyści bardziej materialnych na pierwszy plan wysuwa się możliwość czasowego opłacania ubezpieczenia OC (minimalnie na miesiąc), np. tylko gdy właściciel będzie chciał wziąć udział w jakimś spotkaniu hobbystów. Pojazd zabytkowy zwolniony jest ponadto od podatku w razie przejścia własności w drodze spadku, zapisu lub darowizny, a także z akcyzy i cła przy sprowadzaniu takiego pojazdu z zagranicy. Na właścicielu pojazdu zabytkowego spoczywają też obowiązki. Powinien on dbać o pojazd i zabezpieczać go przed zniszczeniem czy kradzieżą, bez zezwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków nie może on pojazdu przerabiać, odnawiać, rekonstruować czy też dokonywać innych zmian.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e30
w google to ja tez potrafie szukac :D chodzilo mi glownie o Wasze zdanie, ale dzieki :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 11 grudnia 2011, 13:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No tak, zapomniałem, że to jest forum aut zabytkowych :hyhy:
Prędzej tu znajdziesz pomoc:
viewforum.php?f=9

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 01:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
A co gdy powiedzmy nie powiadomie konserwatora, a wrzuce inny silnik?


Kiedy sie dowie, że to zrobiłem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 10:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
beny., pójdziesz siedzieć na 10lat albo zapłacisz 100tys grzywny.


Hehehe żart. A po co masz to robić, nie po to zrobiłeś żółte blachy żeby tuningować..

Nie zapominajmy że jest problem ze sprzedażą auta za granicę. O ile pozwolenia w przypadku młodego auta (25lat) na pewno dostaniesz, to musisz zapłacić 25% podatku od sprzedaży ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 23 grudnia 2011, 13:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1650
Lokalizacja: WT / WPR
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Białą kartę można samemu wypełnić i mieć 250zł w kieszeni, ale nie jest to łatwe :)
http://www.speedyshare.com/file/t8Dqn/biala-karta.doc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 22:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
marver napisał(a):
Pojazd zabytkowy powinien:
1- mieć co najmniej 25 lat,

W wyjątkowych sytuacjach, nie musi spełniać tego punktu.
wyjątkiem może zostać np gdy: krótka seria, specjalny model, innowacyjne rozwiązania itd.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 03:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
marver napisał(a):
-Wjazd na wszystkie starówki ,do parków, i innych miejsc gdzie jest zakaz poruszania się samochodami


o co z tym chodzi ?
Mam kumpla co ma Camaro 79 na zabytkowych blachach, i mowil mi że jeździ po W-wie gdzie mu sie podoba, Nowy Świat, Krakowskie etc. a Policja sie patrzy i nie wie co ma zrobić :)

Mowił że jechał kiedyś z jakimś poważnym brakiem na aucie, bez reflektora, czy czegoś tam widocznego, i POlicja sie patrzyła tylko i zero reakcji hehe jakby co, to właśnie tak auto ma wyglądać

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 07:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Boogie napisał(a):
Mowił że jechał kiedyś z jakimś poważnym brakiem na aucie, bez reflektora, czy czegoś tam widocznego, i POlicja sie patrzyła tylko i zero reakcji hehe jakby co, to właśnie tak auto ma wyglądać


Tu chyba przesadził ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 23:26 
elviss swoją siódemkę ma z 1991 roku i ma żółte tablice


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 07:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Lapino, Bo w naszym łapówkarskim kraju wszystko da się załatwić. No chyba że tą siódemką jeździł Wałęsa albo JPII na pielgrzymce albo chociaż Mazowieckiego wozili. Auto może nie mieć 25lat jeżeli jest wyjątkowe w sensie np. bycia wcześniej autem znanej osoby lub jest wyjątkowe w sensie technicznym - np. prototyp lub czasem jakaś mega limitowana wersja ale nie wyposażeniowo tylko np. E32 Karl Lagerfeld, pewnie by się załapało na żółte. Generalnie takie "oszukiwania" nie są pozytywnie odbierane przez "świat young- i oldtimerowców". ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 20:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
a moj kalosz moze zalapac sie na wczesniejsze blachy? niby tylko troche ponad 2tys sztuk powstalo :niepewny:

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 15 stycznia 2012, 21:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3490
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Boogie napisał(a):
marver napisał(a):
-Wjazd na wszystkie starówki ,do parków, i innych miejsc gdzie jest zakaz poruszania się samochodami


o co z tym chodzi ?
Mam kumpla co ma Camaro 79 na zabytkowych blachach, i mowil mi że jeździ po W-wie gdzie mu sie podoba, Nowy Świat, Krakowskie etc. a Policja sie patrzy i nie wie co ma zrobić :)


Też jestem ciekaw :-k

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 09:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wania, jasne tylko poczekaj aż będzie miał 25lat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 15:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
KotSylwester, to ze po 25latach bedzie sie nadawac to watpliwosci nie mialem :) chodzilo mi o to czy jest mozliwosc wczesniej niz te 25lat? (jak czytam moj wczesniejszy post to faktycznie malo "czytelny" byl ;) )

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 16 stycznia 2012, 17:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 938
Moje BMW: Z3 Coupe M-Power
Kod silnika: S50B32
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=84460
wiec dopiero cos ok 2017, zawsze to 6 lat wczesniej :hyhy:

_________________
ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK<!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Żółte tablice, wady i zalety.
PostNapisane: 18 stycznia 2012, 23:40 
inna siódemka na żółtych blachach
Rok 1993
Obrazek


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL