BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, 08:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
:padam:

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 10:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: cz-wa
A czemu zdzierasz fabryczne zabepieczenie? ja bym nieruszał tego.Nieboisz sie ze potem bedzie głosno????

_________________
530d-2000r


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, 21:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
ronal napisał(a):
Nieboisz sie ze potem bedzie głosno????

Dobrze, że zdziera! Podstawa to wszystko idealnie oczyścić. Masę bitumiczną przecież może nałożyć i do tego nowsze lepsze podkłady dać.

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 06:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
ronal, zdzieram wszystko doi zera, potem nakładam od początku.

Zauważyłem ciekawą prawidłowość przy usuwaniu powłoki od spodu podłogi, za pomocą szpachelki i opalarki. Mianowicie zdejmuję tą gumę i nagle czuję że szpachelka nie zbiera gumy tylko skrobie gołą blachę.... Okazuje się że wszędzie tam gdzie podwoziem przycieramy o glebę pięknie schodzi nam baran, potem się to pięknie brudzi i śladu nie ma po otarciach... a pod tą warstwą syfu, co? ROST.

W wielu miejscach, nagle nie ma gumy - paski po 5mm szerokości, kółka po 2cm średnicy, a pod nimi pracuje powierzchniwy rost. Nie wiem czym sypią w UK (auto stało na szczęście 6lat pod dachem) ale po kilku (może dwóch nawet) polskich zimach ten powierzchniwy rost byłby dziurkami na wylot.

Na łączeniach blach i czasem normalnie na płaskiej widać ślady rosta. O ile na płaskich powierzchniach są to kropki fi 5mm, to np. na łączeniach nad półosoiami na calej długości zgrzewu widać ok 0,5mm szerokości paseczek powierzchniowego rosta...

Od strony, kabiny, równiez obawiałem się jakichś niespodzianek, co prawda było ich tyle co nic, ale lepiej zerwać , zabezpieczyć, pomalować i położyć nowe.

Auto będzie jeździło w zimę, więc.. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 10:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Nie wiem po co tu był ten płat blachy...

Obrazek

Skoro były dwie małe dziurki tylko....

Obrazek

Do odczysczenia powierzchni użyłem dużego diaksa -230mm i szczotki drucianej fi 150mm - podobnej do tej z foto. Nie mogłem użyć małego, lekkiego diaksa, ponieważ ma on obroty 10tys, a duży ma 6,5tys/min - zgodnie z wymaganiami szczotki.


Szczotka druciana:
Obrazek

Uwaga, jakby ktoś to robił. Konieczne są okulary! I tak miałem wbitych pare igieł ze szczotki w ręce i nogi... pomimo osłony na szlifierce, w czoło też raz dostałem :)

Powierzchnia wydaje się bardzo nierówna, ale to cienie i ślady po tarczy - nie starałem się polerować na równo, po prostu zczyściłem resztki podkładu. Oczywiście z przodu widać pozostałe blizny z poprzednich przygód auta.

Obrazek

Do podkładowania użyłem podkładu reaktywnego Wurtha. Można go malować wszystkimi rodzajami farb, więc na pewno nie będzie dalej problemów. Pomalowałem dwa razy w odstępie 1,5 godziny - zgodnie z zalecenim producenta. Do malowania użyłem pędzla. Powierzchnia po malowaniu jest bardzo ładna, nie ma śladów po pędzlowaniu. :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Może dzisiaj się uda oczyścić dalej, ale szlifierka jest cholernie ciężka jak się nią szlifuje... podczas cięcia się kładzie i tnie... a teraz musze ją trzymać w górze, dociskać i to jeszcze w grubych rękawicach (igły)....

Acha, działam na raty, ponieważ już taka doczysczona powierzchnia szybko łapie ROST-a.

A no i coś mi się wydaje że na maj to ja jednak nie zdążę z końcem prac :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 11:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
pięknie, Kocie, pięknie... ćwicz, trenuj na swojej, żebyś potem innym roboty nie spartolił...

:rotfl: :rotfl:

dobra, dobra, wiem, żeś dłubacz i perfekcjonista...


ale mimo wszystko...

:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 21:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
podziwiam i nie zazdroszczę :przestraszony:

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 21:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Już prawie wyszlifowane...
Obrazek


Świeżo pomalowane pierwszy raz...
Obrazek


Jest 22:45 właśnie wróciłem z malowania drugiej warstwy...


:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2008, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 122
Lokalizacja: WoÂłomin
Kurde normalnie zarąbiście, też bym tak chciał umieć, bo mam tylko zapał, ale niestety totalny brak umiejętności :rotfl:

Fajnie ogląda się Twoje fotorelacje z przebiegu prac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 08:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
ŁukaszWWL, chęci to podstawa! Do tego potrzeba jeszcze garaż, reszta to już pikuś... pewnie przyda się czas... i pare narzędzi... albo koledzy, którzy czasem pożyczą kołyskę, podnośnik do silnika, reszta to już nie duże kwoty.

Dodam że szlifowanie szczotą na diaksie to super sprawa. Igły ze szczotki wbijają się w ciało jak lotki w darcie. Wczoraj miałem jedną wbitą nad czołem... Dziś w pracy zorientowałem się że miałem jeden kawałek w kciuku... Podstawa to rękawice - grube, okulary, nauszniki (3h w hałasie), bluza i spodnie. :)


Co do umiejętności, to przecież ja też oczyszczałem podwozie po raz pierwszy :D

Troszkę poczytałem, porozmawiałem z paroma osobami, też tutaj na forum otrzymałem sporo rad, na temat materiałów jakich się używa, sposobu ich używania i paru zasad. Sporo dają też przemyślenia :hyhy:


Np.dlaczego zapodkładowałem podłogę pod kabiną a nie zapodkładuję dziś wnęki koła?
Bo bagaznik od strony wewnętrznej będę robił jeszcze opalarką i by odpadł podkład z drugiej strony, a na pewno by się osłabił :)


Zamiast takiego monotonnego skrobania można dać auto do piaskowania... ok 2tys zł :looka: Ja takiego budżetu nie posiadam, za to mam czas - a raczej nie mam ustalonego czasu na wyjazd auta gotowego. Zresztą czy piaskowanie byłoby lepszse? Może lepsze, ale nie można mieć wszystkiego.

P.S. Dzisiaj biorę markerka i zaznaczam kółkami miesca do wspawek, po szczotkowaniu widać jakieś 5-7 dziurek fi 2-3mm, poza tymi zrobionymi pod niewiadomo co przez jednego z poprzednich właścicieli.


Co do remontu, odciąłem kwadratowe blachy pod lewarek. Pod nimi była pusta przestrzeń... jeden spaw 2cm i 2 kropki od strony fartucha.. woda, sól miały "szybki dostęp". Widać to na poniższej fotce - to ta jedyna duża dziura w aucie, którą było widać od kabiny :)

Może to dziwnie zabrzmi ale BMW troszkę nie tak zrobiło pare rzeczy... kwadrat pod lewarek (kwadratowa blacha w kształcie foremki do ciasta :hyhy: ok 10x10cm z brzegiem ok 2cm) jest przyspawany od tyłu auta spawem 2,5 cm od przodu do FARTUCHA dwa smarki... woda wpływa, wypływa, śnieg, sól... ROST aż słychac jak chrupie :rotfl: Wiadomo w fabryce 2min dłużej, 10cm drutu więcej w skali miliona aut..... :zdziwko:

TO będzie zabawa z migiem i blachą. Na foto pokazane "te" otworki małe.
Obrazek


Acha, myślę że dobrym pomysłem byłoby zgrzewy pociągnąć spawem. Na pewno te łączące podłogę z fartuchami, podłogę z przodem auta - grodzą, podłogę z tyłem. Nie wiem jak z podłużnicami, czy nie dospawać jakiś płaskowników z otworami (do odpływu wody) aby je wzmoccnić.

Na pewno wspawam jakis profił łączący lewą z prawą podłużnicą - gdzieś tuż za zderzakiem przednim. Ew. dospawam jakieś nakrętki do podłużnicy na wysokości skrzyni aby potem przykręcić wzmocnienie - jak np. w E36, E24.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2008, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 72
Lokalizacja: Fiji
Moje BMW: M
Kod silnika: M43 N42
Radek już się nie mogę doczekać jak przyjadę do Ciebie w sobotę zobaczyć jak postępują prace :!: :)

Pełen respekt dla Ciebie i twojej pracy :!: :D :padam:

_________________
click to learn more


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 08:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Wczoraj stwierdziłem że jednak wymienię progi. Z przodu były trochę dziurawe, to nie będę łatał... a przy okazji wspawam jakś profil w środek... może rurę albo jaki profil kwadratowy. Zawsze to sztywniej i bezpieczniej... chociać pare kg więcej :)


Ostatnio edytowano 1 sierpnia 2008, 09:31 przez KotSylwester, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, 09:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: E39
:padam: :padam: :padam:

_________________
Obrazek
Bayerische Motoren Werke nieaktualne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2008, 18:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2588
Lokalizacja: Dziki ZachĂłd
Moje BMW: 323i
Kod silnika: M52TuB25
KotSylwester, jak chcesz, to mam parę gratów do E21. Jak coś to pisz na pw.

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 09:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 72
Lokalizacja: Fiji
Moje BMW: M
Kod silnika: M43 N42
pojechałem, zobaczyłem i jestem pozytywnie zaskoczony :)

auto naprawdę super, mimo jakiejś tam swojej przeszłości, od razu widać, że będzie super :D teraz tylko trzeba nam czekać może z rok aż Radek oczyści ręcznie :( karocę :(

ja bym się jednak zapłacił wypiaskował i miał na już : ;)

_________________
click to learn more


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 11:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
yoshi,pewnie że fajniej oddać budę na 3 dni i odebrać wypiaskowaną i wymalowaną podkładem i zapłacić 2-2,5 koła... ale trzeba mieć zbędne 2,5 koła... Pozatym frajdą dla mnie jest zrobić samemu i wydaję mi się że robienie w ten sposób jaki robię jest jednak lepsze dla blachy i antykorozji - ale może się mylę.



Obrazek

Obrazek

i po pierwszej warstwie podkładu:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 15:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Respect kolego, i za 6, i za to. Życzę powodzenia i trzymam kciuki.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 20:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
Dopiero teraz zobaczyłem ten temat i jestem pod wrazeniem :szok:

Tym bardziej cieszę się, że mogłem troszku pomóc przy realizacji tego projektu ;)

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 64
Lokalizacja: Wlkp.
Moje BMW: E30
Dobra robota :padam: moze masz tam chwile czasu to podrzuce Ci mojego rekina do zrobienia :rotfl:

_________________
Prpszę o rozkodowanie nr VIN WBAAD510202601562


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 22:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
KotSylwester, realizujesz moje marzenie. :D

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL