BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 15:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E21] Swap
PostNapisane: 1 marca 2010, 11:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: WSZ
Moje BMW: E32 735i 89"
Kod silnika: M30B35
Witajcie! To mój pierwszy post na tym forum wiec od razu chciałem się przywitać! A teraz do rzeczy. Posiadam E21 316 z 80 roku. Po doprowadzeniu auta do ładu (detale, zaprawki itp) chciałbym go zeswapować. I tu mam taki problem zastanawiam się nad trzema silnikami 2,5 24V (192KM), 3,5 (211KM) i 1.8is. Najbardziej zależało by mi w takiej kolejności jak napisałem. Tylko ze w grę wchodzi też nakład pracy, ilość przeróbek i oczywiście koszt takiej operacji. Jeśli możecie doradźcie który najlepiej(najłatwiej) wstawić. Z góry dziękuje.

_________________
Były:
E34 518 92'
E34 525i 91'
E21 316 80'
E32 735i 86'

Jest:
E32 735i 89'

Zapraszam na forum rekinów http://www.orr.eev.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 2 marca 2010, 10:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 141
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57TU2
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=66067

Ja bym był za 3.5L (m30b35)...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 4 marca 2010, 13:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: WSZ
Moje BMW: E32 735i 89"
Kod silnika: M30B35
Dzięki kolego, jeśli ktos ma podobne linki ew moze mi powiedzieć coś jeszcz ten temat prosze pisac. Wstepnie decyduje sie na silnik M30B35. Interesuje mnie krok po kroku. Co musze od razu wymieniac itp. Z góry bardzo dziekuje za kazda rade. Powiem od razu ze nie bede tego robil sam tylko kolega ktory robił juz podobne rzeczy ale na E30 i innych. Chciałem sie jeszcze dowiedziec co bede musiał dokupic, zakladajac że bede miał cale E32.

_________________
Były:
E34 518 92'
E34 525i 91'
E21 316 80'
E32 735i 86'

Jest:
E32 735i 89'

Zapraszam na forum rekinów http://www.orr.eev.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 5 marca 2010, 23:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Jak masz 316 e21, to niezależnie co byś wsadzał, to przydałby się cały zawias i hamulce przynajmniej od 323, a łatwe do dorwania to nie jest.
Ewentualnie pewnie jakaś konwersja hamulców z czegoś nowszego i znowu gruba zabawa.

Swego czasu, jakieś 10 lat temu, jak miałem e21, na forum Reef'a niejaki Aleksiej z Warszawy robił replikę Alpiny z m30b35. Było to białe e21 zrobione dość smacznie. Problemem w owych czasach była spora masa motoru, auto bardzo ciężko się prowadziło. Taki mistrz prostej.

Ja jestem totalnym laikiem, ale radziłbym coś lżejszego. Nie wiem jakiej mocy oczekujesz i do czego, ale może nawet nie m50 i m52, ale m20b25 by wystarczyło. Bliższe to epoką niż m50/52, prostsze do ogarnięcia, dźwięk lepszy a zawsze 170KM jest :)

M30 bywało i jest praktykowane do e21, ale to chyba straszny grzmot jak na taką małą i lekką budę.

No i pokaż fotki tego swego reksia. Sam 2 tygodnie temu przegrałem licytację w urzędzie celnym na 318 e21, więc temat mnie interesuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 6 marca 2010, 10:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
qqiz napisał(a):
Jak masz 316 e21, to niezależnie co byś wsadzał, to przydałby się cały zawias i hamulce przynajmniej od 323, a łatwe do dorwania to nie jest.
Ewentualnie pewnie jakaś konwersja hamulców z czegoś nowszego i znowu gruba zabawa.

Swego czasu, jakieś 10 lat temu, jak miałem e21, na forum Reef'a niejaki Aleksiej z Warszawy robił replikę Alpiny z m30b35. Było to białe e21 zrobione dość smacznie. Problemem w owych czasach była spora masa motoru, auto bardzo ciężko się prowadziło. Taki mistrz prostej.

Ja jestem totalnym laikiem, ale radziłbym coś lżejszego. Nie wiem jakiej mocy oczekujesz i do czego, ale może nawet nie m50 i m52, ale m20b25 by wystarczyło. Bliższe to epoką niż m50/52, prostsze do ogarnięcia, dźwięk lepszy a zawsze 170KM jest :)

M30 bywało i jest praktykowane do e21, ale to chyba straszny grzmot jak na taką małą i lekką budę.

No i pokaż fotki tego swego reksia. Sam 2 tygodnie temu przegrałem licytację w urzędzie celnym na 318 e21, więc temat mnie interesuje :)


Żeby włożyć M30B35 do E21 to trzeba mieć bardzo zdrową budę i dodatkowo ją wzmocnić bo przy tak wielkim silniku może się szybko rozkraczyć.

A na marginesie silnik z E21 Aleksieja ożywa w nowej budzie ale już E30 :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 6 marca 2010, 15:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: WSZ
Moje BMW: E32 735i 89"
Kod silnika: M30B35
Zawieszenie bede kombinowął już teraz, bo samochód bardzo sie buja a poza tym jest za wysoki. Rozmawiałem wczoraj z kolega i mowił to samo co Wy, że silnik cieżki, że sie bedzie cięzko prowadzic że może sie buda rozsypać mimo tego ze jest zdrowa. Równiez polecał mi M20B25 a co ciekawe mamy taki silnik z osprzetem na stanie, bardzo zdrowy i z niskim przebiegiem. Wiadomo ze jak Swap to chcialem jak najwieksza moc, ale nie za wszelka cene.

Obrazek
To mój rekin. Mechanicznie super. Buda zdrowa, podłoga cała, kielichy całe. Minuesm jest to ze muszę zdobyć pare detali, dopracowac to i tamto. Poprwaki bedzie wymagał tez lakier bo jest sporo purchli. Założe o niej temat jak się ciepło zrobi, będą jakies fajne fotki.

_________________
Były:
E34 518 92'
E34 525i 91'
E21 316 80'
E32 735i 86'

Jest:
E32 735i 89'

Zapraszam na forum rekinów http://www.orr.eev.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 19 marca 2010, 08:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 54
Lokalizacja: Kruszyn Krajeński
kumpel super zrobił swoją e21, cała biała zrobiona na alpine, silnik 3.5 benzyna wyjęty z e38, auto na 15" borbetach, ceni auto za 13tys zł

_________________
PAWEŁEK MIŁOŚNIK BEEMEK!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 25 marca 2010, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
dzidziusbmwe32 napisał(a):
kumpel super zrobił swoją e21, cała biała zrobiona na alpine, silnik 3.5 benzyna wyjęty z e38, auto na 15" borbetach, ceni auto za 13tys zł


Ładnie, jeszcze nie widziałem E21 z V8.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 26 marca 2010, 00:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Bobby_Valentino napisał(a):
dzidziusbmwe32 napisał(a):
kumpel super zrobił swoją e21, cała biała zrobiona na alpine, silnik 3.5 benzyna wyjęty z e38, auto na 15" borbetach, ceni auto za 13tys zł


Ładnie, jeszcze nie widziałem E21 z V8.

No ja też nie widziałem...
Zapodaj jakies foty czy coś, bo chyba sporo kombinacji żeby V8 do tak małego auta wcisnąć

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 30 marca 2010, 09:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Najlepszym rozwiązaniem to wsadzić M20B25. M50 jest za młode do E21 i zepsuje klimat. 170KM zrobi robotę w E21. M30 jest strasznie ciężki i często trzeba spawy poprawiać. Zawieszenie do M20 czegoś tez by się przydało twardsze

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 30 marca 2010, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
Starygruchot87, jak chcesz dam Ci namiar na mojego kumpla ktróry lata e21 z m50b25 pod maską.
ma wiedzę n a ten temat, jakie koszta itp.
masz link jak to jeździ:
http://www.youtube.com/watch?v=7FOOBkqf-g8

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 19:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Starygruchot87, ja mam silnik z E21 Aleksieja ktory rozbila mu kobita.
Jest to M30B37 (dol ze Schnitzera S5), rekin z tym silnikiem smigal wspaniale, nie tylko na wprost :) , bajeczka.
Jak bedziesz wkladal 6garow to koniecznie walnij przednia rozporke i gruby stabilizator z przodu.
Przy M30 nie wejdzie visco, trzeba elektryczny wiatrak dac, no i lapy dorobic do silnika...
Pozdrawiam.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 21:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E21 316
Kod silnika: M10B16
Witam,jestem nowy na forum chciałem się ogólnie przywitać :).Nie dawno nabyłem rekinka z 1981r. i zamierzam go odnowić.Jest dużo pracy przy nim ale dam radę,chciałem się podłączyć do tematu SWAP'A do E21.Bardzo mnie interesuje silnik M42b18,chciałbym go wstawić w przyszłości do swojej "buni".Co myślicie o tym?Czy da się w ogóle taki silnik wstawić i jak się auto później zachowa?Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 16 maja 2010, 18:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
arus3305 napisał(a):
Czy da się w ogóle taki silnik wstawić i jak się auto później zachowa?Pozdr.



Taki silnik wlozysz bez problemu!!! Auto bedzie sie zachowywac tak samo z ta roznica ze bedzie duzo duzo szybsze ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 07:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E21 316
Kod silnika: M10B16
Może pociągniemy dalej ten temat bo zastanawia też mnie parę rzeczy.Czy bym musiał dyfer zmieniac,skrzynia to napewno by nie pasowała i wał.Jak myślicie czy M44b19 spełni swoja role w takim aucie.Ja myślę że na bank. :) Nie znalazłem jeszcze żadnego rekinka z takim serduchem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 09:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
bedzie to bardzo dobrze smigac a dyfer zmienisz dopiero jak nie bedzie Ci pasowac dlugosc przelozen, na razie zostaw, no i oczywiscie poszukalbym szpery

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 2 lipca 2010, 22:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E21 316
Kod silnika: M10B16
Tylko ze szperą to będzie problem.Znaleźć szperę do rekina to cud!Tak samo jak z tylnią belką od 323i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E21] Swap
PostNapisane: 3 lipca 2010, 08:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 192
Lokalizacja: Darłowo
Moje BMW: E21, E36, E38
Kod silnika: m10
wisiała ostatnio szpera do E21 nie wiem czy jeszcze jest

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL