BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 6 listopada 2010, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Witam wszystkim,
nazywam się Mateusz. Jestem nietypowym właścicielem BMW E24 628 CSi. A dlaczego nietypowym ? Bo mam 16 lat. Tak samo jak mój tata i moja mama jestem pasjonatem BMW od dłuższego czasu. Zakochałem się tym modelu. Auto po raz pierwszy widziałem w Amsterdamie jak byłem z rodzicami. Mam nawet jeszcze zdjęcie tego modelu. Od razu zacząłem zbierać na nie zbierać. W zeszłe wakacje (po dofinansowaniu ze strony rodziców około 50 % kwoty) udało mi się kupić ten piękny model w świetnym stanie. Przed nim widziałem wiele, natomiast nie spełniały one moich oczekiwań. Kupiłem je od kolekcjonera aut w Poznaniu. Niewiele myślać, zadzwoniłem do niego. Opowiedział mi jak je kupił i że już tyle w nim zrobił, że ta cena którą podał jest już nieaktualna bo to było pare miesięcy temu. Po tym, jak mu opowiedziałem o swojej pasji itd o starych autach, o całym sensie, zgodził się na proponowaną przeze mnie kwotę. Podejrzewam, że po prostu chciał mi pomóc z spełnianiu marzenia. Urzędowo jestem trzecim właścicielem auta, natomiast normalnie myśląc, jestem drugim. Pan z Poznania miał to auto przez niewielki okres czasu. Aktualnie auto jest doprowadzane do ideału w warsztacie znajomego, który zajmuje się głównie BMW. Auto ma służyć tylko i wyłącznie do jazdy w weekend, na pewno nie w zimę. Posiadam zdjęcia przed rozpoczęciem dopracowywań. Posiadam wszystkie dokumenty, łącznie z książką serwisową, kompletem kluczyków, TüV, Fahrzeugbrief, Gwarancją radia i wiele innych rzeczy. Po prostu wszystko. Przebieg jest udokumentowany. Na liczniku wynosi on 144 tyś km. W książce ma on 143 tyś km (ostatni przegląd zrobiony w 2009 roku). Jeżeli chodzi o tapicerkę, jest idealna, tak samo jak silnik. Są dwa elementy, na których widać oddziaływanie rdzy i są to przednie błotniki. Lakier jest oryginalny, jedynie odświeżony. (usuniete malutkie wgniecenie i zadrapanie).
Zapraszam do obejrzenia zdjęć :

Można je zobaczyć :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 listopada 2010, 17:40 przez Turist, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84
PostNapisane: 6 listopada 2010, 16:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Gratulacje wymarzonego auta!
Ja już myślałem, że w Polsce każdy 16-latek marzy o e30, a w niej gleba, duże felgi itp, a tu prosze trafił się wyjątek, choc pewnie miłością do tej marki zarazil Ciebie twój tata :)
E24 piękne auto, ale może pochwalisz się całą kolekcją BMW, bo jest na co popatrzec :)
Czytając na innym forum o twoim podejściu do tematu i twojego taty jestem pełen podziwu, drugie takiego fana BMW ze świecą szukac :ok:

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 6 listopada 2010, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Hehe, lat mam już 17... za pół roku będę robił prawko :) Co do zarażenia marką... Bardzo podobała mi się E21'ka, która stała na osiedlu i niestety, niszczała z dnia na dzień. Byłem wtedy bardzo mały. Jak miałem około 12 lat, tata kupił BMW E61, na które ja go namówiłem. Na początku chciał Audi A6, ale po wypróbowaniu obu modeli... wiadomo co wygrało :D Później była E87'ka, kolejna E61... aż w końcu zajęliśmy się starszymi autami.

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 6 listopada 2010, 17:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B30
gratulacje :ok:

ja w wieku 16 to mogłem sobie najwyżej pozwolic na plakat BMW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 6 listopada 2010, 17:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Piękne auto :) Szacunek dla młodego pasjonata dla którego najważniejszym celem jest bezkompromisowy oryginał :) No może oprócz BBS RS ale o tym się dowiemy później :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 6 listopada 2010, 19:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29637
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
przecudna :padam:

genialny stan, gratuluje egzemplarza :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 6 listopada 2010, 19:43 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
Przepiękna sztuka :padam: Gratuluje :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 6 listopada 2010, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
bardzo ładny egzemplarz, tylko dbać a będzie długo służyła :)

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 7 listopada 2010, 09:48 
auto bomba, ja wieku 16 lat hhmm ..............


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 7 listopada 2010, 09:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Niesamowicie piękny samochód !! Gratuluję !! :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 7 listopada 2010, 10:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 13
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
Marzenie...
Gratuluje. :padam:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 7 listopada 2010, 11:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
GRATULACJE!! Taki samochód powinien właśnie trafić w ręce pasjonata :padam: :padam: :padam:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 7 listopada 2010, 14:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Piękny stan !

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 7 listopada 2010, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Jak widać na zdjęciach, auto już przeszło trochę prac. Tak jak napisał KotSylwester, dążę do oryginału. Chciałem je trochę doposażyć, niestety, trochę to się kłóci z tym co napisałem wcześniej, ale zawsze chciałem mieć auto ze skórzaną tapicerką, klimatyzacją, komputerem pokładowym, oraz kutymi felgami. Niestety, nie było ono świetnie wyposażone, ale i tak i tak, bardzo dobrze jak na 628'kę. Stwierdziłem, że trochę ją dopasuję do siebie, ale tak, żeby zawsze można było powrócić do tego, co było wcześniej bez żadnych uszkodzeń, oraz żeby nie można było tego rozpoznać, bez rozkodowania VINu ( kiedyś bym chciał zrobić wystawę E24'ek... ). Znalazłem dokładnie taką samą tapicerkę z tego samego rocznika ( z innych roczników nie mają kedrów ), z auta o bardzo podobnym przebiegu. Wszystkie elementy materiałowe zostały zabezpieczone warkami, taśmą, folią z bąbelkami. Nawet w wypadku powodzi nic by się nie stało. Są trzymane w suchym garażu. Montaż komputera pokładowego przeszedł bez żadnych przeszkód. Nie trzeba było zmieniać żadnych kabli, wystarczyło go po prostu włożyć, oraz zmienić wajchę. Została dołożona klimatyzacja. Nawet chłodnica została zmieniona, ze względu na to, że dla auta z klimatyzacją ma ona czujniki temperatury dla wiatraka. Calutki montaż klimatyzacji był już opisany na innym forum, zapraszam do lektury :

Witam wszystkich !
Jak już wcześniej mówiłem, od dłuższego czasu staram się już założyć klimatyzację w 100 % zgodnie z oryginałem (a nawet lepszą :D) i... udało się ! Tutaj szczególne podziękowania dla dostawców części :

- Kudeł
- Miłosz
- Rafał
- czaRny

Pracy było bardzo dużo, szczególnie z dopasowaniem części, doboru freonu, instalacji, szcelności, czy nawet zaworem w parowniku. Podziękowania dla osób, które służyły radą :

- radosc
- Miłosz
- Rafał
- Adam
- KotSylwester

Po trzech miesiącach pracy i nerwów :lup: , czy nawet zastanawiania się nad sprzedażą auta ze sprawną ale "nienabitą" klimą (jak to zazwyczaj bywa). Wszystko poszło zgodnie z planem.
A od czego to się zaczęło... Pracę rozpoczeliśmy pod koniec listopada zeszłego roku.
Na początku kupiłem kompletną klimę od Kudła z angielki CS1, około końcówki 86'roku. :evil:

Zdjęliśmy deskę u profesjonalisty, pana Adama Andrykowskiego, który wraz z panem Zbyszkiem, prawdziwym fachowcem dbał aby nic złego się nie stało z częściami. Na początku wymieniliśmy uszczelki i kupiliśmy nowy, oryginalny odstojnik. UWAGA ! Nie używa się używanych, bo szybko zapychają zawory. Następnie pojawił się pierwszy problem. :evil:
Okazało się, że chłodnica klimatyzacji jest nieszczelna. Zgłosiłem się do Miłosza, który zaoferował nam używaną chłodnicę, która została błyskawicznie wysłana "przesyłką konduktorską". Niestety, chłodnica okazała się również nieszczelna. Oczywiście Miłosz nie wziął od nas żadnych pieniedzy. Pomyślałem o naprawie chłodnicy, lecz bardzo szybko znowu by się rozszczelniła. Skonsultowałem się z Adamem, który odradził mi używanych chłodnic. Zrezygnowani zdecydowaliśmy się na nową z ASO.

Gdy mijał termin rezygnacji z zamówienia w ASO, Rafał do mnie zadzwonił i za trzykrotnie niższą cenę zaproponował mi nowiutką chłodnicę klimy. :piwko: Zrezygowałem z zamówienia w ASO. Po kolejnej "przesyłce konduktorskiej" nowiutka chłodnica od Miłosza działała pięknie. Klima była szczelna. Auto zostało przetransportowane do Pana Adama, gdzie rozpoczęto prace związane z elektryką.

Niestety. Okazało się, że po październiku 1985 roku wszystkie auta miały inne parowniki i nagrzewnice. Aby zamontować parownik należałoby ciąć dywan, a nagrzewnica nie miała gdzie się trzymać. Nie mogłem dopuścić się tej myśli. Miłosz z Rafałem wybierali się do Koszalina. Zostawili mi dwa parowniki i dwie nagrzewnice, żebym mógł sobie wybrać najlepszą. (teraz parownik idealnie wchodzi pod dywan) Uwaga ! Nagrzewnica w wersji bez klimą przed 10.85 jest taka sama jak z wersji z klimą ! Ma nawet taki sam numer. Dlatego zostawiłem oryginalną nagrzewnicę. Dla samego lepszego samopoczucia poprosiłem Miłosza o rurki od LHD. Dostałem również kompletną wiązkę do podłączenia parownika, przycisku oraz czujniki. Gratisowo otrzymałem drugi przycisk. Oczywiście, można wykorzystać panel obsługi nawiewów od wersji bez klimy, natomiast od czaRnego otrzymałem panel który wygląda jak nowy. (zrobiliśmy to dla samego napisu klima).

Po podłaczeniu wszystkich rzeczy wyszło kolejnych pare braków. Podłączenie wentylatora klimatyzacji, przekaźnik oraz kompresora. Znowu zgłosiłem się do Miłosza. Niestety, nie miał wiązek, a z ASO bym ich już nie kupił. Poprosiłem Miłosza o końcówki. Wiązki zostały zrobione na wzór oryginalnych, a wszystko zostało owinięte oryginalną tasiemką. Podłączenie do całości elektryki... znaleźliśmy auto z oryginalnie zamontowaną klimą, zrobiliśmy zdjęcia i Pan Zbyszek robił je dokładnie takie same. Można powiedzieć, że teraz nastąpił punkt kulminacyjny.

Okazało się, że chłodnica wody jest zupełnie inna, a bez czujników nie ma jak podłączać, bo szybko przegrzeje się klima. Byliśmy prawie że pewni, że wracamy do tego jak było. Ale byliśmy tak daleko i wydaliśmy już tyle pieniędzy że to nie miałoby sensu. Znowu pomocą służył Miłosz i Rafał, który wysłał nam chłodnicę wody z czujnikami dla wersji z klimatyzacją. Montaż przebiegł szybko i sprawnie, a oryginalną chłodnicę zabezpieczyliśmy przed jakimikolwiek uszkodzeniami (stoi sobie teraz spokojnie, napełniona w garażu).

Jest środek lutego, myślimy że już wszystko skończone. Przyjeżdża Pan Czarek ze specjalnie zmodyfikowany freonem R134a dla starszych aut (inna proporcja oleju). Klimę nabijamy, lecz ujawnia się bardzo dziwna sprawa. :??: Rurki odchodzące parownika zamieniają się w lód, a nie leci chłodne powietrze. Mimo podłączenie czujników, wiatrak chłodnicy klimatyzacji dziwnie się zachowuje. Zawór w parowniku okazuje się być zablokowany. Zostaje nam tylko znowu rozbierać parownik. Zdesperowany proszę o kupno nowego w ASO. Pan Adam, po przejrzeniu parownika od Kudła, niestety RHD. Stwierdza że jest w tak dobrym stanie technicznym, że nie ma potrzeby zakupu w ASO.

Opornica od wentylatora chłodnicy klimatyzacji okazuje się być spalona. Niestety, od Kudła również. Zostaje nam tylko kupno nowej. Kupujemy nowy czujnik wyłączający sprężarkę gdy jest za duże ciśnienie. Po przejrzeniu wszystkich E24'ek zauważamy że nigdzie nie był stosowany czujnik wyłączający sprężarkę przy za niskim ciśnieniu freonu. Nie możemy sobie pozwolić na zniszczenie sprężarki od Kudła, która jest bardzo dobra. Znajdujemy nowy czujnik od Merscedesa W124 ( liczba 24 również widnieje w nazwie :piwko: ). Pan Zbyszek synchronizuje go z całą instalacją. Następnie napełniamy klimę freonem i sprawdzamy czy wszystko działa. Auto rusza w upalny dzień ( akurat czwartek takim dniem był ) Ostatnią rzeczą, którą wymieniamy są nawiewy w konsoli. Latają jak oszalałe. Po tej drobnej wymianie wszystko działa idealnie !

Namęczyliśmy się psychicznie fizycznie, byliśmy już prawie że pewni, że sprzedajmy to auto, ale wszystko poszło zgodznie z planem. Dlatego chciałem serdecznie podziękować

- Panu Adamowi który z poświęceniem trzymał auto w garażu przez całą zimę, nawet gdy brakowało stanowiska, gdyż wiedział jak ważne jest dla mnie to auto
- Panu Zbyszkowi który nie dość że wykonał pracę nawet lepiej niż fabrycznie, to nawet czyścił auto po każdej wykonanej pracy, dbał o oryginalność i szczegóły.
- Miłoszowi i Rafałowi, którzy nawet w dni robocze potrafili znaleźć dla mnie część i tego samego dnia wysłać pociągiem, co jak się domyślam było bardzo zajmujące.
- Kudłowi, który znalazł dla mnie tak dogodny transport i rozumiał, że jak każdemu bardzo zależy mi na kosztach.
- radosc, który miał siłę i czas by odpowiedzieć na moje męczące pytania i prośby o zdjęcia
- KotuSylwestrowi, który podtrzymywał mnie na duchu podczas kryzysu
I wszystkim innym, którzy pomogli mi w tak wykańczającej pracy.

WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA WSZYSTKICH !

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 7 listopada 2010, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Moje BMW: E36 323 C
Kod silnika: M52B25
Początkowo chciałem Ci pogratulować pięknego, srebrnego klasyka w automacie, ale po przeczytaniu Twoich postów doszedłem do wniosku, że bardziej stosowne będzie pogratulować Ci Twojej pasji i konsekwencji w dążeniu do założonych celów. Jestem pod wrażeniem "modów" i życzę miłej eksploatacji tego niepowtarzalnego auta. Czekam na ciąg dalszy :)

_________________
Tyłem, ale do przodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 17 listopada 2010, 14:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 316i
Cudo naprawde, rewelacja. Marzenie a nie samochód.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 17 listopada 2010, 15:54 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15717
Robi wrażenie :ok: .

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 18 listopada 2010, 21:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
:super: :super:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 18 listopada 2010, 21:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 248
Lokalizacja: Nysa/Koperniki
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
Po prostu :padam: Cud maszyna :ok:
Ja w wieku 16 lat upalalem ze znajomymi Fiaty 125 i 126 po lakach :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 628CSi 11/84 "pontonik"
PostNapisane: 21 listopada 2010, 15:10 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1373
Lokalizacja: Przemyśl
Śliczna! :oczami:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL