BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 10:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 28 listopada 2010, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Dziękuję wszystkim za troskę, no i miłe słowa. Podczas jednej z przejażdżek naszą uwagę zwraca bardzo głośno działająca pompa paliwa. 89 tyś km... to by było trochę podejrzane... przypominamy sobie jak wyglądało wylane paliwo. No tak ! Na pewno uszkodziło ją w środku. Do listy dochodzi kolejny problem. Zostawiamy go na później. Działać, działa, może uda nam się uruchomić radio :D Podczas jazdy... no niestety, przy 80'ciu km/h auto zachowuje się trochę niespokojnie, jeszcze raz wszystko dokładnie oglądamy, na pewno nie jest to zawieszenie, układ kierowniczy również odpada. Niestety, padło na opony.

Felgi i opony

Opony założone na tym samochodzie to Michelin TRX 240/45 ZR415. Bieżnik jest w dobrym stanie, nie są one specjalnie twarde ( jak to bywa z TRX'ami... ) , natomiast auto stało przez pewien czas i miało to wpływ na strukturę opony. Podjeżdżamy do wulkanizatora i sprawdzamy każde koło. Na szczęście felgi są prościutkie, niestety dwie przednie opony są krzywe. Zakładamy krzywe opony na tył i wszystko wyważamy. Problem "niespokojnej kierownicy" dalej jest, ale już w mniejszym stopniu. Decydujemy się na dwie inne opony. Są one dość trudne do znalezienia. Przemyśleliśmy zmianę felg. Bardzo podobają mi się BBS'y RS, ale po podsumowaniu stwierdzamy, że takie przedsięwzięcie by było dość kosztowne, a i tak nie otrzymalibyśmy tego co chcemy. Decydujemy się na zmianę opon. Przecież i tak auto nie ma służyć do codziennej jazdy. Nowe kosztują po 500 EUR za sztukę. Przejrzałem wszystkie fora, i serwisy aukcyjne. Pisałem do Nowej Zelandii, niestety również nie było, aż w końcu znalazłem. Cały komplet nowiutkich opon w anglii. Niestety jest to 230/45 VR415, więc nie są to te same opony. Przeszukałem allegro. Mam ! Aukcja o nazwie : 240/45/415 Opony terenowe, a w opisie : 9 mm, 05 r. Po prostu genialnie ! Na pewno sprzedający nie wie co sprzedaje... Cena jak za darmo, przyszły DHL'em następnego dnia. Opony piekne, mięciutkie, niepopękane, jedna ma 9 mm, druga 10 mm. Zobaczymy co z nimi będzie jak założymy je na felgi... Temat zostawiamy na później, zostało jeszcze dużo spraw ! Jeżeli nie będą proste, to zostaje komplet z anglii o minialnie innym rozmiarze. Przy 150 km/h niedokładność wynosiłaby około 2 - 3 km/h, więc można przeżyć :D

System audio - Pioneer

http://picasaweb.google.pl/Matmoroz/Pie ... 7875007410

Podczas jazdy w aucie jest trochę głośno, a to coś stuka, szumi, no niestety. Mamy zamontowany w nim jakiś system audio. Mimo tego, że i tak nie będziemy z niego korzystać, trzeba go odblokować ! Oczywiście kod, który podali nam Włosi nie działa, mówili nam też że zmieniarka nie jest sprawna. Wyjmujemy radio i zostawiamy specjalistom w tej dziedzinie, następnego dnia radio rozkodowane i bez żadnych problemów... gra ! Jakoś dźwięku mnie powaliła. Zastosowane są dwa wzmacniacze oraz 120 W głośniki. Po prostu bajka, sprzęt gra nawet trochę lepiej niż oryginalny zestaw hi-fi w BMW E92. Gdyby oni to chociaż porządnie zamontowali... Odważyłbym się to zostawić :D Zastosowana antena - Bosch, pół automatyczna. Zamontowana w błotniku od strony kierowcy. Niee.... trzeba coś z tym zrobić. Jak narazie tego nie ruszamy.

Ale jakto ? Mamy zmieniarkę, a nie sprawdzamy jej ? Otwieramy kieszeń w zmieniarce, widzimy całkiem niezłe płyty. Następnie znajdujemy też siatkę z opakowaniami płyt. Widzimy " Open Pipe Symphony " - czyli nagrane odgłosy silników Ferrari, Porsche, McLarena... hmm, tylko po co ?! Sam silnik tego auta to poezja :D Chyba, że jak stał w korku lub jeździł po mieście, żeby też miał trochę radochy ;). Następnie Madonna, Rolling Stones... nawet znajdujemy jedną złotą płytę.

( zajmujemy się kolekcjonowaniem płyt na złocie typu MFSL, więc przez przypadek mamy kolejną :D Zapraszam wszystkich na blog www.hi-end.blog.onet.pl )

Trzeba sprawdzić zmieniarkę, co takiego nie jest ok. Wyciągając kieszeń, wyszkoczyło nam 7 płyt... a nie tak jak jest miejsce, na 6. Może to było powodem ? Niestety, dalej nie działa. Sprawdzamy każdą płytę po kolei. Nic nie działa. Sięgam do schowka i biorę instrukcję obsługi. Zacytuję tekst z pierwszej strony " Position the disc with the label downward ". Postępując zgodnie z instrukcją, wkładam płyty stroną z nadrukiem do dołu. DZIAŁA ! Za pierwszym razem odpala wszystkie płyty. Zmieniarka zachowuje się tak, jakby to był jej pierwszy raz... uradowani w końcu możemy zagłuszyć te latające kable, niedokręcone śrubki i bardzo głośno działającą pompę paliwa. Na szczęście uszczelki są w idealnym stanie i nawet nie ma co ich wymieniać.

Podczas jazdy przestał działać licznik, pływak oraz wszelkiego rodzaju dane związane z paliwem i licznikiem na OBC II. Trochę nas to zmartwiło... Tym zajmiemy się później. Czas na wymianę pompy paliwa.

Pompa paliwa

Tutaj już nie chciałem stosować ani zamienników, ani używek. W serwisie taka pompa kosztuje 600 zł, a w intercars jeszcze drożej. I co tu zrobić ? Dzwonię do maciasa, który podsunął mi pomysł allegro. A nie ma co, zerknąłem. Zamienników od groma. Aż w końcu znalazłego ! 215 zł za oryginalnego BOSCH'a... podejrzanie mało. Jak za naprawę takiej pompy biorą 150 zł dwie aukcje wyżej. A co tam, zaryzykować można. Szybka wysyłka. Pompa na 100 % oryginalna. Dla niedowiarków daję zdjęcia. http://picasaweb.google.pl/Matmoroz/Pom ... SCHBMWE24#
Po zdjęciu oryginalnej, porównujemy obie z wyglądu, no nie może być ! Po prostu identyczna ! Z filtra paliwa wypływa błoto... Tutaj już nie bawiłem się w oryginalny, czy nie. Wziałem go w łapę. Podjechaliśmy do intercars, akurat na stanie mieli identyczny. Pompę ładnie zabezpieczyliśmy przed puchnięciem, wszystko zamontowaliśmy i pięknie ! Silnik może działa bardzo podobnie, natomiast... nie ma tego denerwującego dźwięku. Teraz zostaje pływak...

Pływak

No niestety, pływak który dostałem od Miłosza nie był sprawny ( sam mnie ostrzegał, po prostu znalazł u siebie ), więc szukałem go wszędzie indziej. Nikt go nie miał ! Z ASO kosztował bagatela 331 zł... Wzięliśmy się za naprawę mojego. Po rozebraniu okazało się, że podnoszący się plastik prawie że się rozpuścił w tym kwasie ( bo benzyna to raczej nie była ) i dlatego cały czas pokazywał "0 l" na liczniku. A jakimś trafem jechał :D Chciałbym żeby spalanie wynosiło tyle, ile pokazywał przez pewien moment OBC. Potem przestał dochodzić sygnał prędkości do OBC, no i zaczął pokazywać max'a... Wracając do tematu, rozebraliśmy całkowicie pływak, bardzo proste działanie. Przez klockek, który jest na poziomie paliwa są przewleczone dwa kabelki, a ilość paliwa jest pokazywana w zależności od oporności. Klocek poruszając się po nich, wszyściutko przekazuje. Na początku myślałem o doczepieniu kawałków specjalnego materiału, który nie rozpuszcza się w benzynie, aby pozostałość klocka była na powierzchni... ale to nie przeszło. Rozebrałem pływak Miłosza, który był... niesprawny, i przerzuciliśmy klocek z jednego do drugiego. W lutowaniu tak delikatnych kabelków byśmy sobie nie poradzili. Pomógł nam nasz zaufany specjalista - mechanik. Po włożeniu, pływak działa.

Problem z licznikiem i OBC

O tak, ten problem już przerabiałem w 628'ce. Wymieniliśmy licznik ( tutaj jeszcz raz dziękuję Panu Adamowi za pomoc ! ) i płytkę... a w M'ce używanego licznika raczej bym nie znalazł w dobrej cenie. Z serwisu cena wynosiłaby w tysiącach. ( dla świętego spokoju, nie sprawdzałem ). Widać, że z płytką coś było też nie tak. Przy zapalaniu silnika nie paliły się żadne z lampek, a inspekcji nie było jak skasować. Prędkościomierz działał, bardzo... niedokładnie, wskazówka skakała, natomiast licznik kilometrów przestał działać. Wszystko zostało wyjęte, rozebrane i wyczyszczone. Dla próby założyliśmy płytkę z 628'ki, która w 628'ce działała nawet ok, jedynie nie przekazywała ilości kilometrów do tempomatu. Może w M'ce będzie dobrze działać ? Spróbować można, wydatek na taką płytkę jest ogromny... Po złożeniu. WSZYSTKO, ale to WSZYSTKO zaczęło działać ! OBC zaczął poprawnie wskazywać zużycie paliwa, ilość pozostałych km, licznik kilometrów ładnie liczył, a prędkościomierz zachowywał się tak jak powinien. W końcu skasowaliśmy inspekcję ! No, w końcu jazda tym autem dawała przyjemność !

System audio i szczegóły wnętrza
W końcu można spokojnie jeździć autem ! Aby było tak jak trzeba, montujemy system audio, który był oryginalnie montowany w E24'kach. Jak już po całości, to po całości. Radio to BECKER MEXICO 611, czyli jedno z lepszych oryginalnie montowanych w tym czasie, a antena to Hirschmann Hit Auta 6000 EL. Akurat mam dzień wolny do szkoły. Na początku trzeba zdjąć wszystkie niepotrzebne elementy.
Obrazek
Kabli jest bardzo dużo...
Obrazek
Pozostałości po źle dorobionej wiązce, dobrze że nie usunęli oryginalnych kabli. Można to jeszcze ładnie połączyć.
Obrazek
Oryginalna wiązka była bardzo ładnie schowana, niedługo coś na niej zagra !

Bogu dzięki, nie podziurawili podów... widać, że je zdejmowali, były źle przykręcone. Ładnie je odkręciłem i przykręciłem w odpowiednie miejsca.
Obrazek
Udało mi się zdobyć oryginalne, pięknie grające głośniki.
Obrazek
Również na przód, wraz z nowiutkimi osłonami głośników i śrubami. Robi się coraz oryginalniej :D

Wyrzuciliśmy pozostałości po telefonie oraz sprzęcie grającym ( który akurat był na serio dużo warty, ale to nie auto do codziennej jazdy... ). Została nam :

Obrazek
- dziura na dachu ( ładnie zabezpieczona gumową zaślepką i uszczelniona silikonem )
Obrazek

- dziury po głośnikach z tyłu ( wzmocnione wnitowanymi blachami i założony z tyłu dywan w bardzo dobrym stanie )
Obrazek

Teraz zostaje temat anteny. Po odkręceniu zamontnowanego w przednim błotniku od strony kierowcy, pół-automatycznego Boscha, okazało się, że dziura jest zbyt mała i zbyt blisko szyby , żeby zamontować tam Hirschmanna 6000 EL, trzeba by było ją przesunąć, zrobić tzw fasolkę. Stwierdziliśmy, że również zabezpieczymy tą dziurę, a zamontujemy Hirschmanna tam gdzie trzeba, czyli na tylny błotnik od strony pasażera.

Obrazek
Tak wygląda porządnie zamontowana automatyczna antena Hirschmann 6000EL

W między czasie wykonano też inne prace, takie jak :
Obrazek
- wymiana tranzystoru od nawiewu, dzięki czemu potencjometr znowu zaczął działać.

- wymieniono przycisk od klimatyzacji ( Włosi źle go zdejmowali i urwali dół )

Obrazek
- dorobiono mocowanie do owego BECKER'a

Obrazek
- przygotowano inną konsolę, bez dziur po telefonie ( po prostu miałem ogromne szczęście, że ją znalazłem )

Jak już jest rozebrane wnętrze, to trzeba sprawdzić, co jest nie tak z tylną szybą od strony pasażera. Działać, działa, ale bardzo mizernie... Plastik, który zakrywa boczny słupek, również dziwnie odchodzi. Jak to możlwie, czyżby blacha była wygięta ? A może jest to auto powypadkowe... zobaczymy. Na początku, trzeba wszystko rozebrać... na nasze szczęście, okazuje się, że blacha, do której jest przymocowana prowadnica szyby, jest wygięta, z tego też powodu, nie można było porządnie założyć odpowiednio tego plastiku. Nie będę już więcej opowiadał, o wszystkim powiedzą zdjęcia.
Obrazek

Obrazek
Blacha była odginana przez dwa dni, wszystko poszło zgodnie z planem. Była to typowa wada fabryczna. W tym miejscu, autko na pewno bezwypadkowe.
Obrazek
Dzięki czemu, plastik osłaniający słupek boczny, pięknie wchodzi na swoje miejsce.

Założenie lamp
Widać, że auto kiedyś przy dość dużej prędkości zostało uszkodzone przez kamienie. Z tego właśnie powodu było uszkodzone światło przeciwmgielne od strony kierowcy, które już wcześniej zostało wymienione, nosek, gdzie jest wiele odprysków lakieru zabezpieczonych już, oraz pęknięta szybka lampy świateł długich. Oczywiście, chce się osiągnąć możlwie jak najlepszy efekt.

Obrazek
Tak wygląda pęknięta lampa, którą trzeba wymienić.
Obrazek
Na początku kupiłem cały , używany komplet lamp z niemiec.

Niestety, lampy które mam zamontowne, np od strony kierowcy są w troszkę lepszym stanie i widać różnicę między tym który ma być zamontowany, a już zamontowanym.

Obrazek
Znalazłem na allegro nowiutką lampę Helli świateł długich od strony kierowcy. Byłem pewien, że będzie ona wyraźnie zbyt nowa, a tu proszę, po zamontowaniu wygląda dokładnie tak samo. Może lampa od strony pasażera była wymieniana na nową :?: Kto wie co było z tym autem...
Obrazek
Tak wygląda już zamontowana nowa długa lampa od strony pasażera
Obrazek
Całość prezentuje się tak, jak chciałem.

Po zdjęciu ramek z przodu, okazało się, że mamy uszkodzony klakson wysokich tonów, zastępujemy go czymś na ten czas, i tak i tak będziemy to wszystko jeszcze raz zdejmować, zabezpieczać...

Obrazek
Tak wygląda uszkodzony klakson tonów wysokich, zastępujemy go czym innym.

Mało kto by zauważył, ale źle jest założony znaczek //M, powinien być w 4tej od dołu przestrzeni między plastikami w ramce.

Wymiana tłumika
Na pewnej aukcji z UK, udało mi się znaleźć tłumik, skoro nasz jest uszkodzony, to czemu by go nie wymienić ? Poprosiłem znajomego, który akurat jechał z Londynu, żeby mi go przywiózł. Widać, że leżał dość długo, ma trochę przetarć i malutkich wgnieceń, ale tak jest zawsze. Nie jest ani pordzewiały i wygląda jakby w życiu przez niego nie przeszły żadne spaliny. Część środkowa została zespawana z końcową, pewno żeby uniknąć problemu przekrzywiającej się dwururki. Zostało to bardzo dobrze zrobione, więc tak zostawiamy. Niestety, na spawie już trochę rdzy się znalazło, więc wzięliśmy papier ścierny, przetarliśmy tak, żeby już nic nie zostało, oraz cały tłumik pomalowaliśmy w identycznym kolorze. Końcówki zostały przeze mnie wyszlifowane. Silnik działa teraz trochę inaczej, odgłos też jest inny, dużo bardziej spokojny, pomrukliwy, ahh...

Obrazek
Rdza wychodząca z zewnątrz starego tłumika

Obrazek
Stary tłumik

Obrazek
Spaw między środkową a końcową częścią

Obrazek
Nowiutki tłumik

Obrazek
Wygląd końcówek

Obrazek
Wypolerowana jedna z nakładek

Obrazek
Wypolerowane obie nakładki

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 28 listopada 2010, 19:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Polecam łatwy i szybki patent na wyczyszczenie przednich lamp od środka a bedą jak nowe. Wiecej tutaj viewtopic.php?f=6&t=62586&start=340

Masz zacięcie do majsterkowania przy niej.

Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 28 listopada 2010, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Pas tylny na fotakch jest chyba przed lakierowaniem? Jakoś niski wisi ten tłumik... Może nie takie "uszy" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 28 listopada 2010, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Tak jest, pas tylni jest jeszcze przed lakierowaniem. Co do tłumika, to dzięki że zwróciłeś uwagę KotSylwester, jak będzie auto na podnośniku to zerknę na to jeszcze raz, ale z tego co pamiętam to na tym zdjęciu to tłumik jeszcze nie jest do końca założony :D

Co do czyszczenia lamp... efekt niesamowity ! Muszę spróbować ^^ koniecznie !

Oglądanie auta z bliska, bardzo proszę :D Jeszcze jest trochę roboty, ale do wiosny zostanie zrobiony cały napęd. Jesteśmy coraz bliżej końca większych prac, ale myślę że zawsze znajdę coś do roboty :D

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 30 listopada 2010, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Wyprawa do Szczecina
Po zmianie tłumika, mruczenie silnika było zupełnie inne, ale i tak i tak należy jakoś wyczyścić wtryski.
Sposobem, który wybraliśmy jest trochę dłuższa wycieczka z zastosowaniem płynu czyszczącego wtryski. Trzeba je trochę przygotować.
W serwisie już wcześniej wymieniono wszystkie płyny, oleje, filtry, praktycznie wszystko. Wzięliśmy auto
na weekend, na początku je wyczyściliśmy w środku, aby podróż była przyjemniejsza. Zamontowaliśmy BECKERA Mexico 611 i w drogę.
Zmieniliśmy też krzywe opony na nowo zakupione, niestety na używane TRX'y, które wyglądały na dobry stan.
Zatankowaliśmy do pełna na Shellu i pojechaliśmy do Szczecina. Aby wycieczka nie była tylko i wyłącznie poświęcona wtryskom umówiliśmy się z Rafałem, który dał nam pierdółki. W międzyczasie załatwiliśmy też inne sprawy. Auto zachowywało się bardzo dobrze,
oczywiście nie miało tak dobrych właściwości jezdnych jak E92 ( trójeczka, coupe :D ) ale sama świadomość, że jedziemy M'ką przysparzała emocji. Ale nie oszczędzaliśmy silnika, w końcu jedziemy po to, żeby przeczyścić wtryski. Baliśmy się trochę o opony... na każdym postoju sprawdzaliśmy temperaturę każdej z nich. Nie było źle. Podczas przejażdżki po Szczecinie pojawił się problem hamulców i wspomagania. Podobnie jak kiedyś, hamulce się lekko blokowały, a przy hamowaniu pedał był twardy. Czyżby znowu był to problem kuli ?
Po wyjeździe z miasta, po około kilometrze problem ustał. Znowu można było trochę przygrzać. Rafał nam powiedział o blokadzie, dzięki której nie ma możliwości przekręcenia silnika. Po autostradzie jechaliśmy do 160 km/h na TRX'ch ! Mieliśmy strach w oczach, a jakby któraś pękła ?! Nie jest to specjalnie dużo prędkość, nam zależało głównie na obrotach i przyspieszeniu. Wyprzedzaliśmy auta, jedno po drugim. Po powrocie odstawiliśmy auto do serwisu. Silnik zaczął chodzić dużo równiej.

Teraz kolej na naprawę foteli. Wymieniliśmy teleskopy trzymające oparcie. Później czas na teleskopy podnoszące. Wszystkich informacji dowiedzieliśmy się u Helmuta,
tutaj podziękowania w jego stronę.

Nowe koła...
Pierwszy przejazd po wyprawie do Szczecina był wręcz... załamujący. Znowu pokrzywiły się opony, mimo tego że wcale się nie nagrzały podczas podróży. Stwierdziliśmy, mamy dość TRX'ów i zabaw w te wszystkie używane opony. Trzeba pogodzić oryginalność z użytecznością. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na inne felgi. Decyzja była podjęta natychmiastowo.
BBS RS 211
Obrazek

Obrazek

Obrazek

16"x8J z przodu i tyłu. Opony to nowiuteńkie, z 2010 roku Bridgestone 225/50 R16
Zamontowaliśmy też odpowiednie wentyle, zamieniliśmy kapsle BBS na BMW. Oceńcie sami.

Obrazek

Wyregulowaliśmy przepływomierz, teraz auto jedzie do lakiernika. Czas na spasowanie maski, bagażnika, usunięcie rdzy (która jednak znaleźliśmy ) i naprawę pasa tylnego. Przejrzeliśmy dokładnie auto.
Auto było malowane po części, ale na 100 % jest bezwypadkowe. Zobaczymy co będzie dalej.

Obrazek

Było tak

Obrazek

Po obu stronach

Obrazek

Lekko odbite na początek

Obrazek

Obrazek

Nieszczęście złapało to miejsce... ale wystarczyło wyciąć i zaspawać.

Obrazek

Wymieniliśmy też nity w zderzaku ( na zdjęciu przed wymianą )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Baranek bardzo ładnie położony po obu stronach

Obrazek

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 30 listopada 2010, 20:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Noooo, na RSach pięknie :)

Poproszę dokładne info o siłownikach foteli!!! DOKŁADNE ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 30 listopada 2010, 20:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29613
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
świetna fotorelacja, miło się czyta i ogląda :)

na prezentuje się znakomicie :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 08:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37029
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
świetne podejście do tematu :super:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 13:47 
znakomite podejście to tematu tylko pogratulować


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 1 grudnia 2010, 21:03 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2450
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E92
Kod silnika: 2.5
15min czytania i delektowania się :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 2 grudnia 2010, 18:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 489
Moje BMW: E36M3,E66
Witam sasiada :)
Widze kolejny rodzynek w regionie :)
Super podejscie do tematu :padam:
Auto :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 5 grudnia 2010, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Dziękuję wszystkim za miłe słowa oraz za " troskę " :D
Wracając do wykonanych prac...

Tak jak KotSylwester prosił, wszystko postaram się dokładnie opisać. Zaczynamy !

Wymiana siłowników foteli
Człowiek siada, chce sobie poprawić oparcie, a ono zamiast odpowiednio się podnieść, opada na tylny fotel, lub kolana siedzącego tam pasażera... trochę irytujące. Wiadomo, trzeba rozebrać fotel i zobaczyć co jest powodem. Wiadomo, powodem są całkowicie zużyte siłowniki oparcia. Okazuje się, że na jeden fotel przypadają 4 siłowniki firmy Stabilus. Z czego dwa są od siedzenia, a dwa od oparcia. Ceny w serwisie mnie trochę zgięły. Za jeden wychodzi około 150 zł, czyli 150 zł x 8 = 1200 zł. Takie pieniądze za to, żeby raz na parę miesięcy odpowiednio poprawić sobie fotel ? Cóż... Odpuszczamy sobie ASO. Trzeba napisać do firmy Stabilus.

Dla zainteresowanych mail do firmy to : info@dynamicseat.pl
Polski przedstawiciel : pmaliga@dynamicseat.pl

od siedzenia : STABILUS LIFT-O-MAT nr 3069 0306060 0500N ( jak wiadomo 500 N ) x 4
od oparcia : STABILUS LIFT-O-MAT nr 128848 0306060 0350N ( jak wiadomo 350 N ) x 4

Koszt to - 19 euro/netto/sztuka
- dostawa ok. 4 tyg.

Obrazek

I tak i tak auto nie będzie szybko skończone... można moment poczekać.
Otrzymaliśmy je, sam montaż trochę trwał, ciągnął się przez dwa dni. Nie było problemu z zamontowaniem siłowników od oparcia, dużo gorzej było z siedzeniem, ale daliśmy radę. Zastosowaliśmy kij od miotły, jako maszynę prostą.
Teraz fotele nie zgrzytają, są dość sztywne, a zmiana kąta oparcia to sama przyjemność.

Osłony amortyzatorów
Strasznie sparciałe gumy wiszą na przednich amortyzatorach. Coś trzeba z tym zrobić. Auto na podnośnik, zdejmujemy McPhersony, cóż, sprężyny tak mocne, że nie ma jak zdjąć… Pojechaliśmy do serwisu TIR'ów, udało im się zdjąć, założyli ładnie, nic nie pękło. Poszło szybko i sprawnie. Problem rozwiązany.

Obrazek

Trochę obwisła…

Obrazek

Pięknie ! Zero rdzy.

Obrazek


Gotowe !

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 55
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E32
Kod silnika: m60b30
No Mateusz, moja opinie na jej temat juz znasz;-))

_________________
635CSiA e24
325i e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 06:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6181
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
CZAD KURDE!

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 10 stycznia 2011, 11:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 718
Lokalizacja: bawaria
BRAK SŁÓw !!!! :padam: :padam: :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 12 stycznia 2011, 19:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Szacunowa fura i widać, że trafiła w odpowiednie ręce :)

Normalnie czekam na wiosnę i następne filmiki z przejazdów :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 5 lutego 2011, 17:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa / Włocławek
Moje BMW: Było
Kod silnika: też był
Garaż: Wieśwagen.
szacun to mało powiedziane:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 9 marca 2011, 23:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 459
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: e36 coupe r6
:padam: :padam: :padam: to jest to co lubie najbardziej :hyhy: super podejscie i super autko

_________________
Obrazek
-> viewtopic.php?f=6&t=99731 <-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 13 marca 2011, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 32
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: M635CSi i 628CSi
Kod silnika: M88/3B35 i M30B28
Aż przyjemnie, że doceniacie ten samochód oraz pracę włożoną w niego :)
Prace na czas zimy zostały zatrzymane. Oczywiście, auto było odpalane co maksymalnie 2 tygodnie i pracowało przez około 10 minut aż się jako tako rozgrzało oraz ruszało pare metrów ( po podziemnym garażu ). Ze względu na to że pogoda w mieście jest odpowiednia, jest sucho a pozostałości soli zostały już zmyte deszczem, auto jest już rozbudzone :D W czasie zimy udało mi się kupić trochę ciekawych duperelek. Jedną z nich jest nigdy nie otwierana oryginalna apteczka z BMW E24. Mogę jeszcze powiedzieć że udało mi się ją wyhaczyć za symbolicznego euraka :D

Obrazek

Patrzcie i podziwiajcie ^^

Obrazek

Udało mi się też znaleźć idealną, nowiutką pokrywę na koło zapasowe ( moja połamana :/ ), nową pokrywę na bezpieczniki i pare innych pierdół. Następne zdjęcia części przedstawię niedługo.

Dążę też do rozwiązania problemu z syczącymi hamulcami oraz z wylatującym płynem od wspomagania. Dzięki Panu Adamowi wiem co może być powodem tego problemu. W poniedziałek dostaję części. Liczę że to właśnie filtr płynu od wspomagania. Następnie czeka mnie napełnienie klimatyzacji, od piątku auto stoi z instalacją napełnioną azotem, w sobotę nic nie wyleciało ale oficjalny werdykt czy klima jest szczelna czy nie będzie w poniedziałek.

Potem w planach mam wymianę łożysk od podpory wału. Drgania są coraz mniejsze ale dalej odczuwalne. Nigdy nie jest tak dobre aby nie mogło być lepiej.

Następną sprawą będzie porządne zabezpieczenie niespotykanej skóry BUFFALO. Wyczyszczenie całego samochodu, porządne zabezpiecznie oraz wypolerowanie lakieru. Być może za pare lat trzeba będzie odnowić lakier oraz przy okazji zacynować dziury po antenie na dachu i w przednim błotniku. Jeżeli ktoś zna profesjonalistę w cynowaniu, to proszę o kontakt. Renowację lakieru chcę wykonać maksymalnie profesjonalnie. Już zbieram wszystkie części które mogą być konieczne.

Podczas pierwszej przejażdżki udało mi się porobić trochę zdjęć. Zapraszam do oglądania :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
M635CSi 05/84 r. ()OO=[][]=OO() 628CSi 11/84 r.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW M635CSi 05/84 "eMeMka"
PostNapisane: 13 marca 2011, 17:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Piękna ta Emka -cudo :serce:

Proponowałbym zainwestować w nowe wygłuszenie maski bo to co jest teraz trochę niegodne całości :)
Zobacz u Czerwa w galerii jego E28, on też wymieniał wygłuszenie pod maską.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL