BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 15:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 12 października 2012, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Boogie napisał(a):
Dziwny jest ten wątek, a autor - bez urazy, przypomina spoconego młodzieńca który dorwał sie do kompa i pisze co mu sie tylko w głowie urodzi.
.

napinasz się jak struna w fortepianie ;)
temat ciekawy, mniej więcej pokazuje jak bardzo ruszyła technika przez te "pare lat" :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 12 października 2012, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
mucha_177 napisał(a):
jnx napisał(a):
mucha_177 napisał(a):
nie rozumiem tej nagonki... życie jest tylko życiem, a przekrzykiwanie się które auto ma 4,5 a które 4,6 nie ma sensu. Prawie każdy użytkownik tego forum nie posiada ani nie będzie posiadał prawdziwego sportowego auta. Dywagowanie o czymś co się widziało na youtube nie ma sensu. Tak jak Hiob napisał - temat jest czystą ciekawostką, a nie łapaniem za słówka.

doszedłes do tego zamieniając 328i na 2.0TDI ? :rotfl:

nie.. jak przeczytałem książki z Twojego antykwariatu.

Jak nie masz nic do powiedzenia to nie pisz lepiej nic.


jakbyś je przeczytał to byś wiedział że odkopywanie tematów grozi... =D> ostem .

Cytuj:
Dywagowanie o czymś co się widziało na youtube nie ma sensu


O hitlerze też nie można wg. Ciebie dywagować, przecież go osobiście nie znaliśmy.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 12 października 2012, 23:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
No proszę, ja tu ciężko pracuję i nawet nie wiem, że stary temat odżył. Co prawda mało wpisów "na temat", więcej "na temat dyskutantów", ale co tam... Polskie piekiełko.

A wracając do tematu, to mam jakieś konkretne dane z toru. I choć miałem potworne problemy z trakcją, więc nie byłem w stanie w pełni wykorzystać mocy samochodu, to i tak można dalej bawić się w porównania. Przypomnę tylko, że teraz moje auto jest lekko zmodyfikowane i ma parę koni więcej, niż na początku tego wątku.

Mnie udało się osiągnąć 60 mph w 4,1 s, setkę w 4,3 sekundy, 1/4 mili w 12,3 przy prędkości 115 mph (185 km/h)

Za stroną http://www.albeedigital.com/supercoupe/ ... times.html podaję czasu 0-60 i 1/4 mili dla kilku marek samochodów, produkowanych kilkanaście, lub więcej lat temu:

Ferrari:

1967 Ferrari 275 GTS/4 NART 6.7 14.7
1977 Ferrari 308 GTB 8.2 17.0
1980 Ferrari 308 GTS 6.9 14.9
1981 Ferrari 308 - Dino GT4 7.8 N/A
1981 Ferrari 308 GTSi 7.9 N/A
1983 Ferrari 308 GTBi Quattrovalvole 6.8 15.2
1986 Ferrari 328 GTS 5.6 14.2 (C&D May 86)
1988 Ferrari 328 GTS 6.7 15.0
1968 Ferrari 330 GTS 6.9 14.9
1970 Ferrari 330 GTS 6.9 14.9
1995 Ferrari 333 SP 3.6 11.3
1990 Ferrari 348 tb 6.0 14.3
1993 Ferrari 348 tb Serie Speciale 5.6 14.0
1993 Ferrari 348 Spider 5.6 14.1
1998 Ferrari 355 F1 4.6 13.0
2001 Ferrari 360 Spider F1 4.6 13.2
1986 Ferrari 412 6.7 15.0
1994 Ferrari 456 GT 4.8 13.3
1995 Ferrari 456 GT 5.1 13.4
1997 Ferrari 456 GTA 4.9 13.3
1998 Ferrari 456M 5.2 13.5
1978 Ferrari 512 Berlinetta Boxer 5.5 N/A
1982 Ferrari 512 Berlinetta Boxer 5.1 13.5
1992 Ferrari 512 TR 4.7 12.9
2000 Ferrari 550 Maranello 4.2 12.7
2001 Ferrari 550 Barchetta Pininfarina 4.9 13.3
2003 Ferrari 575M Maranello F1 4.2 12.6
1973 Ferrari Dino Spyder 8.8 15.3
1974 Ferrari Dino 7.1 15.5
1995 Ferrari F355 Berlinetta 4.7 12.8
1996 Ferrari F355 Spider 4.9 13.4
1997 Ferrari F355 Berlinetta 4.8 13.2
1992 Ferrari F40 3.8 11.8
1986 Ferrari GTO 5.0 14.1
1982 Ferrari Mondial 8 9.4 17.1
1984 Ferrari Mondial Cabriolet 7.6 16.0
1986 Ferrari Mondial 3.2 7.1 15.3
1991 Ferrari Mondial t Cabrio 6.6 15.0
2005 Ferrari 612 Scaglietti 4.6 12.8 (R&T Sept '05)
1985 Ferrari Testarossa 5.3 13.6
1986 Ferrari Testarossa 5.3 13.4
1989 Ferrari Testarossa 6.2 14.2

Lamborghini:

1979 Lamborghini Countach S 5.9 N/A
1982 Lamborghini Countach S 5.7 14.1
1986 Lamborghini Countach 5000S 5.2 13.7
1991 Lamborghini Diablo 4.4 13.2
1992 Lamborghini Diablo 4.5 13.3
1995 Lamborghini Diablo VT 4.7 13.2
2000 Lamborghini Diablo VT 4.3 12.2
1983 Lamborghini Jalpa 7.3 15.4
1968 Lamborghini Miura V12 6.3 14.5
1970 Lamborghini Miura S 5.5 13.9
2002 Lamborghini Murcielago 3.6 12.0
2008 Lamborghini Murcielago LP460 4.0 12.0 (MT Oct '07 Vol. 59, NO. 10)

Lotus:

1967 Lotus Elan SE 8.0 16.4
1991 Lotus Elan SE 6.6 15.2
1970 Lotus Europa S2 11.2 18.2
1974 Lotus Europa 9.4 16.9
1984 Lotus Turbo Esprit 6.6 15.3
1987 Lotus Turbo Esprit 5.6 14.3
1988 Lotus Esprit Turbo 5.8 14.4
1989 Lotus Esprit Turbo 5.2 13.6
1990 Lotus Esprit Turbo SE 5.1 13.7
1991 Lotus Turbo Esprit X-180R 4.6 13.2
1993 Lotus Esprit Turbo S4 4.8 13.3
1996 Lotus Esprit S4S 4.7 13.3
1998 Lotus Esprit V8 Turbo 4.4 12.8
2005 Lotus Elise (Sport Pack) 4.7 N/A (Lotuscars.com)
2005 Lotus Elise 4.4 13.2 (C&D Online)

Porsche

1968 Porsche 911 Sportomatic 10.3 17.3
1981 Porsche 911 SC 6.7 N/A
1983 Porsche 911 SC Cabrio 7.0 15.5
1984 Porsche 911 Carrera 6.2 14.6
1986 Porsche 911 Cabriolet 5.7 14.3
1986 Porsche 911 Turbo 5.0 13.4
1989 Porsche 911 Cabriolet 6.5 15.0
1989 Porsche 911 Club Sport 5.7 14.3
1989 Porsche 911 Speedster 6.0 14.7
1989 Porsche 911 Turbo 5.1 13.6
1990 Porsche 911 Carrera 2 5.4 14.0
1990 Porsche 911 Speedster 6.0 14.5
1991 Porsche 911 Carrera 2 Tiptronic (auto) 6.9 15.0
1991 Porsche 911 Turbo 4.9 13.4
1993 Porsche 911 RS America 5.3 13.8
1993 Porsche 911 Turbo 3.6 4.4 12.7
1994 Porsche 911 Carrera 5.2 13.8
1994 Porsche 911 Speedster 5.4 14.0
1994 Porsche 911 Turbo 3.6 4.5 12.9
1995 Porsche 911 Cabriolet 6.4 14.5
1995 Porsche 911 Carrera 5.3 13.8
1996 Porsche 911 Targa 5.0 13.5
1996 Porsche 911 Turbo 3.7 12.1
1997 Porsche 911 Turbo 3.7 12.3
1997 Porsche 911 Turbo S 3.6 11.9
1999 Porsche 911 Carrera 4.9 13.4
2001 Porsche 911 Turbo 3.9 12.3
1999 Porsche 911 GT1 3.4 10.9
2001 Porsche 911 GT2 3.6 11.9
2002 Porsche 911 GT2 3.6 11.9
2005 Porsche 911 GT2 3.6 11.7 (MT Aug 2004)
2004 Porsche 911 GT3 4.3 n/a
2008 Porsche 911 GT3 RS 3.8 12.2 (MT Oct '07 Vol. 59, NO. 10)
1970 Porsche 914 13.9 19.2
1973 Porsche 914 12.5 18.1
1973 Porsche 914S 10.5 17.0
1974 Porsche 914 2.0 8.9 16.7
1976 Porsche 924 12.6 18.5
1980 Porsche 924 10.6 N/A
1980 Porsche 924 Turbo 9.3 17.0
1980 Porsche 924 S 9.8 17.1
1982 Porsche 924 Turbo 9.2 N/A
1987 Porsche 924 S 7.8 15.8
1988 Porsche 924 S 8.5 16.4
1977 Porsche 928 6.7 15.2
1978 Porsche 928 7.0 N/A
1980 Porsche 928 7.4 15.8
1982 Porsche 928 8.1 N/A
1984 Porsche 928 S 7.0 15.4
1985 Porsche 928 S 5.9 14.2
1986 Porsche 928 S 6.3 14.7
1987 Porsche 928 S4 5.5 13.9
1991 Porsche 928 GT 5.9 14.3
1991 Porsche 928 S4 6.2 14.7
1993 Porsche 928 GTS 6.1 14.5
1997 Porsche Boxster 6.0 14.5
2001 Porsche Boxster S 5.6 14.0
2003 Porsche Boxster S 5.1 13.8 (C&D Oct '02)
1989 Porsche Carrera 4 5.5 13.9
1993 Porsche Carrera 2 Cabr. 6.0 14.4
2004 Porsche Cayenne Turbo 5.4 13.8
1991 Porsche Turbo 4.6 12.9

I mówiąc o Porsche, to np. te dwa wyniki są bardzo ciekawe:

1997 Porsche 911 Turbo 3.7 12.3
2001 Porsche 911 Turbo 3.9 12.3

Obydwa samochody mają taki sam czas na 1/4 mili, jak ja, ale do 60 mph rozpędzają się 2-4 dziesiąte sekundy szybciej. Nie pamiętam, czy Turbo z tych lat było AWD, ale z pewnością miało lepiej dociążoną tylną oś. Jednak sam fakt, że ja byłem wstanie nadrobić ten deficyt z pierwszych metrów pokazuje, jaka jest w moim aucie moc.

BTW w przyszłym tygodniu wybieram się na hamownię, może będę miał jakieś konkretne potwierdzenie mocy swojego auta, która, teoretycznie, powinna być bliska 600 KM.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 13 października 2012, 00:28 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
trucker_hiob napisał(a):
Nie pamiętam, czy Turbo z tych lat było AWD

Było :) Od typoszeregu 993.

Czyli na "ćwiartkę" masz trochę lepiej, niż Ferrari 575. I trochę gorzej, niż Murcielago, przy podobnej masie własnej (Lambo odpycha się 4 kołami). Nieźle :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 13 października 2012, 00:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
maaaad napisał(a):
... I trochę gorzej, niż Murcielago, przy podobnej masie własnej (Lambo odpycha się 4 kołami). Nieźle :-)


Ja jeszcze spróbuję kiedyś osiągnąć granicę 12s na 1/4 mili. Myślę, że to będzie do zrobienia, jeżeli nawierzchnia toru/ulicy będzie odpowiednio szorstka. Tor dragsterów jest nagumowany, idealnie gładki. zapewnia doskonałą przyczepność specjalnym oponom dla dragsterów, które, rozgrzane, są lepkie jak guma do żucia. Ale zwykłe, drogowe opony tam mają spore problemy z "wgryzieniem" się w asfalt. Przez to albo musiałem ruszać z mocą "na pół gwizdka", albo z włączoną kontrolą trakcji, co powodowało ingerencję komputera odcinającego dopływ paliwa, albo cała energia szła w gwizdek, czyli w kręcące się jak głupie koła.

Szorstki beton byłby znacznie lepszy dla moich opon i myślę, że zdolny kierowca bez problemu by te kilka dziesiątych sekundy na bardziej przyczepnej nawierzchni urwał.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 13 października 2012, 01:16 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Również uważam, że coś można jeszcze urwać. Odpowiednia nawierzchnia to jedno, a drugie - no pewnie coraz lepiej będziesz ogarniał samochód ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 13 października 2012, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Tutaj wzmianka o Porsche 911 GT1 z czasem 10.9 :)

http://www.fotka.pl/grupa/147259/Piekne ... a_32471835

Piękna linia :ok:

trucker_hiob, a może szersze oponki na tył ?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 13 października 2012, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
jnx napisał(a):

trucker_hiob, a może szersze oponki na tył ?


Tam już szersze się nie za bardzo zmieszczą. Na tor dragsterów przydałyby się innego rodzaju opony, ale te, zwykle, mają dość wysokie boki. Jest więc inny problem ze zmieszczeniem ich pod nadkolami. Kiedyś myślałem, że rozwiązaniem byłoby kupienie jakiś starych, stalowych felg, szesnastek i założenie opon Mickey Thompson, ale ktoś mi przypomniał o tarczach... nie są "kompatybilne" z 16-calowymi felgami. Poza tym takie opony nadają się tylko do szybkiego ruszania, skręcać się już na nich nie da.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 14 października 2012, 11:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
wydaje mi się że czasy na torach dragsterskich nie są jakimiś wytycznymi... wolałbym się sprawdzać na normalnym asfalcie co by nie okazało się że czyjeś 12.5s będzie szybsze od twojego 12s na dragu :) Szersze się nie zmieszczą? Ty masz teraz 295/25 ? Czy większe? Bo na takich lata G-Power..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 14 października 2012, 12:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
trucker_hiob, kup sobie komplet szerokich 18" na tor - 9.5" przod i 10.5" tyl (w USA nie ma z tym problemu), i zaloz na to Hoosiery.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 14 października 2012, 23:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
jnx napisał(a):
wydaje mi się że czasy na torach dragsterskich nie są jakimiś wytycznymi... wolałbym się sprawdzać na normalnym asfalcie co by nie okazało się że czyjeś 12.5s będzie szybsze od twojego 12s na dragu :)


Samochód na zwykłych oponach powinien mieć lepszy wynik na szosie, niż na torze, bo szosa zazwyczaj ma bardziej szorstką nawierzchnię. Nawierzchnia na torze jest dostosywana do specjalnych opon dla dragsterów - nagumowana i bardzo gładka.

jnx napisał(a):
Szersze się nie zmieszczą? Ty masz teraz 295/25 ? Czy większe? Bo na takich lata G-Power..


Vermilion napisał(a):
trucker_hiob, kup sobie komplet szerokich 18" na tor - 9.5" przod i 10.5" tyl (w USA nie ma z tym problemu), i zaloz na to Hoosiery.


Ja mam z tyłu 265/35 19, zatem pewnie trochę szersze by się zmieściły. Z pewnością też są jakieś Mickey Thompson, czy Hoosiery o rozmiarze 18 cali, które by tam można wsadzić, ale ponieważ nie planuję na razie wyjazdu na taki tor, to nie planuję też takich zakupów.

Byłem na hamowni parę dni temu, ale okazało się, że nie ma dostępu do kabla z którego dałoby się odczytać obroty silnika. Wróciłem więc do domu, zdjąłem plastikową osłonę i we wtorek wracam do tamtego warsztatu. Może więc za parę dni będę miał sprawdzoną moc w samochodzie. Dla mojej prywatnej satysfakcji na razie wystarcza mi to, co wiem o swoim aucie. Jeszcze kiedyś wybiorę się na normalny tor, a może nawet na wakacje do Europy z tym samochodem, ale to dopiero się okaże. Kto wie, co się stanie, gdy wygram w lotto... Albo dostanę spadek po nieznanym mi wcześniej dalekim krewnym... Wszystko jest możliwe. :rotfl:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 15 października 2012, 04:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
trucker_hiob napisał(a):
Byłem na hamowni parę dni temu, ale okazało się, że nie ma dostępu do kabla z którego dałoby się odczytać obroty silnika.


A to niby po co?

Bierzesz obroty hamowni, a ze średnicy kół, przełożenia głównego, oraz przełożenia konkretnego biegu komputer liczy obroty silnika. Na tej zasadzie chyba działa większość hamowni.

Oczywiście nie znam się, nigdy nie byłem, ale owa opcja jest moim zdaniem najprostsza, najbardziej uniwersalna i w sumie najdokładniejsza (o ile dokładnie zmierzysz średnicę koła). Opcja z jakimś kabelkiem o którym piszesz... jest trochę mało uniwersalna i dochodzi problem odświeżania/opóźnienia przy podpięciu się pod kompa, albo problem z bezpośrednim podpięciem się pod czujnik, który to nastąpił u ciebie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 15 października 2012, 10:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
kostek_ja napisał(a):
trucker_hiob napisał(a):
Byłem na hamowni parę dni temu, ale okazało się, że nie ma dostępu do kabla z którego dałoby się odczytać obroty silnika.


A to niby po co?

Bierzesz obroty hamowni, a ze średnicy kół, przełożenia głównego, oraz przełożenia konkretnego biegu komputer liczy obroty silnika. Na tej zasadzie chyba działa większość hamowni.

Oczywiście nie znam się, nigdy nie byłem, ale owa opcja jest moim zdaniem najprostsza, najbardziej uniwersalna i w sumie najdokładniejsza (o ile dokładnie zmierzysz średnicę koła). Opcja z jakimś kabelkiem o którym piszesz... jest trochę mało uniwersalna i dochodzi problem odświeżania/opóźnienia przy podpięciu się pod kompa, albo problem z bezpośrednim podpięciem się pod czujnik, który to nastąpił u ciebie.


Nie wiem jak działa większość hamowni, ale wiem jak działa tamta. Auto już było przypięte pasami, ale nie ma tam takiej opcji, by manualnie wprowadzić takie dane, jak obwód koła. Odczyt z elektrycznego przewodu podłączonego do cewki jest bardzo precyzyjny, bo dokładnie wie ile silnik ma obrotów, wiedząc, że na każdy obrót jest osiem impulsów (lub jeden, gdy to przewód do jednego cylindra), więc to chyba jest lepszy sposób. Resztę potrzebnych danych komputer odczytuje sam.

Jutro rano jadę tam ponownie, mam nadzieję, że uda się znaleźć odpowiedni kabelek i że będzie z tego jakiś film.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 15 października 2012, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
trucker_hiob napisał(a):
Ja mam z tyłu 265/35 19, zatem pewnie trochę szersze by się zmieściły. Z pewnością też są jakieś Mickey Thompson, czy Hoosiery o rozmiarze 18 cali, które by tam można wsadzić, ale ponieważ nie planuję na razie wyjazdu na taki tor, to nie planuję też takich zakupów.


Bez problemu zmieszcza sie duzo szersze opony i duzo szersze felgi niz to co masz w tej chwili.

kostek_ja napisał(a):
A to niby po co?

Bierzesz obroty hamowni, a ze średnicy kół, przełożenia głównego, oraz przełożenia konkretnego biegu komputer liczy obroty silnika. Na tej zasadzie chyba działa większość hamowni.

Oczywiście nie znam się, nigdy nie byłem, ale owa opcja jest moim zdaniem najprostsza, najbardziej uniwersalna i w sumie najdokładniejsza (o ile dokładnie zmierzysz średnicę koła). Opcja z jakimś kabelkiem o którym piszesz... jest trochę mało uniwersalna i dochodzi problem odświeżania/opóźnienia przy podpięciu się pod kompa, albo problem z bezpośrednim podpięciem się pod czujnik, który to nastąpił u ciebie.


Najprostsza, najbardziej uniwersalna i najdokladniejsza jest metoda podlaczenia sie do OBD i pobrania obrotow stamtad, czyli z ECU silnika. Przeliczanie obrotow w sposob ktory opisales, zawsze bedzie obarczone jakis bledem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 16 października 2012, 15:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Mam wynik i jest tak, jak się spodziewałem. Nie ma żadnych niespodzianek. Z włączoną klimatyzacją (bo zapomniałem wyłączyć) samochód osiągnął 511,65 KM na kołach. Biorąc pod uwagę stratę 17% w stosunku do mocy silnika, silnik ma 599.63 KM. Z wyłączoną klimą z pewnością przekroczyłby 600 KM :hyhy:

Najlepsze były miny mechaników, to warsztat, gdzie modyfikują głównie Mustangi i nie wierzyli, że to auto może mieć taką moc. Poniżej wydruk z komputera:

Obrazek

Interesujące, że wynik ten został osiągnięty przy stosunkowo niewielkim doładowaniu. Zmniejszenie kółka napędzającego kompresor powinno dać większy "boost" i łatwe zwiększenie mocy, ale chyba nie ma takiej potrzeby. Ta moc mnie satysfakcjonuje, a mniejsze doładowanie przekłada się na większą trwałość silnika.

Moment obrotowy silnika to 400 Lb-Ft, 542 Nm, a więc też całkiem przyzwoity wynik.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 16 października 2012, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
trucker_hiob napisał(a):
Mam wynik i jest tak, jak się spodziewałem. Nie ma żadnych niespodzianek. Z włączoną klimatyzacją (bo zapomniałem wyłączyć) samochód osiągnął 511,65 KM na kołach. Biorąc pod uwagę stratę 17% w stosunku do mocy silnika, silnik ma 599.63 KM. Z wyłączoną klimą z pewnością przekroczyłby 600 KM

Coś tu jest nie tak. Po pierwsze dlaczego przyjąłeś 17% strat mocy? Nie mam zamiaru się kłócić ile jest realnie ale producent zestawu przyjmuje 15% i chyba tego powinno się trzymać jak już. Do tego jakby nie patrzeć:
przy 17%:
511,65/0,83=616,45
a przy 15%:
511,65/0,85=601,94

Jakby nie patrzeć 600 przekroczyłeś :) Cieszy mnie to gdyż ewidentnie ESS nie leci w kulki jak przy starych zestawach do e46 :) Podają 580-600, a wychodzi ponad 600. Rozumiem że hamowane było na paliwie 93? Chociaż pewnie te 2KM ponad, albo więcej to pewnie sprawka wydechu :)

trucker_hiob napisał(a):
nteresujące, że wynik ten został osiągnięty przy stosunkowo niewielkim doładowaniu. Zmniejszenie kółka napędzającego kompresor powinno dać większy "boost" i łatwe zwiększenie mocy, ale chyba nie ma takiej potrzeby.

Mniejsze kółko to nie problem, ale soft już tak. ESS sobie pewnie trochę policzy za upgrade. Można szukać tańszej opcji, ale pytanie o ile taniej to będzie i czy wówczas warto.

Kolejną kwestią jest to iż dodatkowe 0,5PSI to tylko 20KM więcej, a przy 1PSI 25KM czyli też nie jakoś strasznie dużo, a już mogą być potrzebne większe wtryski (w takim zestawie ESS'a są, ale może aktualne by na styk wyrobiły) Do tego nie bardzo byś mógł jeździć na paliwie 91, co w niektórych stanach jest problemem. Z tego co wiem w Californi 91 to max. i zalecane jest wywalenie/wrzucenie mniej restrykcyjnych katów. Pierwsza opcja w miarę tania, ale będzie wówczas problem z przeglądem.

Wygląda na to że zestaw który masz do samochodu drogowego jest optymalny. Wyższe doładowania to sporo więcej kombinacji/problemów, a przyrost mocy stosunkowo mały.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 16 października 2012, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Pieknie :padam: :padam: :padam: zazdroszcze auta i mocy :ok:

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 E90 vs. Laborghini Countach vs. Ferrari Testarossa vs...
PostNapisane: 17 października 2012, 04:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 66
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
kostek_ja napisał(a):
Coś tu jest nie tak. Po pierwsze dlaczego przyjąłeś 17% strat mocy? Nie mam zamiaru się kłócić ile jest realnie ale producent zestawu przyjmuje 15% i chyba tego powinno się trzymać jak już. Do tego jakby nie patrzeć:
przy 17%:
511,65/0,83=616,45
a przy 15%:
511,65/0,85=601,94

Jakby nie patrzeć 600 przekroczyłeś :)


Mnie to także cieszy, tym bardziej, że wynik ten osiągnęliśmy na czwartym biegu, a bezpośredni bieg w M3 to piątka. Niestety sprawdziłem to dopiero po fakcie. Co do 15-17% to jest to jedynie kwestia tego "z której strony" liczymy. Gdy od mocy silnika odejmiemy 15% uzyskamy moc na kołach, albo gdy do mocy na kołach dodamy 17% - uzyskamy moc silnika. Inaczej mówiąc 600 KM silnika minus 15% strat (czyli 90 KM) to 510 KM na hamowni, a 510 KM na hamowni plus 17% (czyli ok. 87 KM) to (niemal) 600 KM.

Tak czy inaczej to są drobiazgi i te 5, czy 10 KM nie robi praktycznej różnicy. Dla mojej własnej satysfakcji mogę po prostu przyjąć, że auto ma rzeczywiście 600 KM, choć w praktyce będą to jakieś fluktuacje, ze względu na paliwo, temperaturę, wilgotność powietrza itp.

kostek_ja napisał(a):
Rozumiem że hamowane było na paliwie 93?


Tak, tutaj mamy właśnie takie paliwo. O ile wiem, to na zachodzie, właśnie w Kalifornii i "górskich" stanach, jak Kolorado, czy Wyoming mają paliwo "super" o LO 91 AKI. Na wschodzie mamy paliwo 93 AKI.

Cytuj:
Mniejsze kółko to nie problem, ale soft już tak. ESS sobie pewnie trochę policzy za upgrade. Można szukać tańszej opcji, ale pytanie o ile taniej to będzie i czy wówczas warto.


Na pewno nie mam zamiaru tego teraz robić. Jestem w zupełności usatysfakcjonowany tym, co mam.

Cytuj:
Wygląda na to że zestaw który masz do samochodu drogowego jest optymalny. Wyższe doładowania to sporo więcej kombinacji/problemów, a przyrost mocy stosunkowo mały.


Całkowicie się z Tobą zgadzam.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL