BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 07:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 10 maja 2012, 22:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mroova81 napisał(a):
ba, oni nawet potrafili robić taki myk, że głowice chłodzili cieczą, a dół powietrzem, ale na nomenklaturze się nie znam niestety, więc konkretów nie powiem.


Pewnie wassergekühltezylinderköpfe :rotfl:

Ale najlepszy myk to było wypuszczenie 30tyś sztuk M64 bez uszczelek pod głowicami :rotfl:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 10 maja 2012, 23:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
co do v12 a v8 w e31 - fanatycy modelu uznają tylko v12 :hyhy:
Hubson napisał(a):
830stkę.

klepana :rotfl:
Tomek napisał(a):
A V12 potrafi grać, kwestia wydechu.


niech mi ktoś powie że V12 nie gra, przy tym soundzie żadne v8 czy v10 nie ma szans
mroova81 napisał(a):
Bo przy tym silniku, to ani odcinki zbytnio podnieść się nie da, ani ostre wałki nie wniosą tyle, co w DOHC

tutaj to chyba bardziej skomplikowana sprawa. wszystko rozbija się o koszta, tak z ciekawości od dawna szukam czegoś o modzeniu M70, jest kilka uturbionych, jakieś strokery, krążą foty m70 z głowicami 4 zaworowymi ale w sumie to ciężko coś znaleźć. myślę że przy sporym nakładzie kasy z N/A szło by wyciągnąć konkretną moc; stopień sprężania, obróbka głowic, wydech, dolot. 4 zaworowa głowica to ciężki temat. tyle że jak na forum e31 zobaczyłem ile kosztował remont silnika, w sumie same pierdoły, to można zawału dostać. a chcąc ostro dłubać i wychodząc z założenia że seryjne zostaną pokrywy zaworów bo reszta custom/modyfikowana to wolę nie myśleć jaka suma by się uzbierała. no ale trzeba mieć marzenia :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 10 maja 2012, 23:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
te V12 jakieś dziwne w brzmieniu, trollu. Ładne, ale to nie typowy klang V12tki

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mroova81 napisał(a):
typowy klang V12tki

dla cywilnego raczej nie, dla wysokoobrotowego V12 na wolnych wydechach już prędzej ;) na tym filmiku silnik chodzi na biegu jałowym, v12 ma "równy" dźwięk, tutaj może wynika to z typowo wysokoobrotowej charakterystyki silnika

co do soundu to daje tez do myślenia że wielu ludzi interesujących się F1 uważa, że brzmiały najlepiej z v12 pod maską, v10 i v8 to już nie to ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Więc pozostańmy, przy cywilnych: wrzuć bmw, merca, lub jaaga, zobaczysz, że jest to tylko szum. Brzmi podobnie do R6, ale jeszcze grzeczniej.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mroova81 napisał(a):
jest to tylko szum. Brzmi podobnie do R6, ale jeszcze grzeczniej.

to wynika z budowy silnika i podobieństw R6 do V12. R6 na porządnym wydechu potrafi brzmieć "niegrzecznie" i tak jest też z V12. to że w seryjnych cywilnych v12 nic praktycznie nie słychać wynika z tego, że jak sam zaznaczyłeś są montowane w BMW, Mercach i jagach w modelach 7er, S czy XJ, tam raczej ma być cicho, kulturalnie. dlatego v12 jest fascynujące bo w zależności czy mamy do czynienia z limuzyną czy sportowym autem niby podobny silnik( układ cylindrów) a zupełnie inny charakter pracy. generalizując takie v8 brzmi niemal tak samo, czy to w M3 czy w 7er, tyle że tu głośniej a tu ciszej, oczywiście to żadna wada ;)

tutaj pewnie jakiś straight pipes

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 11 maja 2012, 00:55 przez trollu, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 781
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46
Kod silnika: 330cd
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 0#p1412400
auto baja :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ale mnóstwo wiary chociażby na 7er.pl kombinuje jak koń pod górkę z brzmieniem V12tki i zakombinować nie mogą.
Widzę, że wiesz o co chodzi. Na pewno znasz kolejność zapłonów w V8 a w V12. Tutaj jest pies pogrzebany.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
mroova81 napisał(a):
Na pewno znasz kolejność zapłonów w V8 a w V12.

kiedyś juz prowadziliśmy rozmowę w temacie z goldfishem z tego co pamiętam :P
nawet nie tyle kolejność zapłonów co rozstawienie czopów wału, R6 i V12 mają takie same, co 120st, krzyżowe V8 ma co 90st. później to już geometria wydechu, od kolektorów po końcówki. na forum e31 jeden user z tego co pamiętam miał wywalone tłumiki końcowe i chyba katy, pisał że za głośno już jest a po wspawaniu X-pipe ma być ciszej

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
No tak... Głównie chodzi o to, że V8 ma po 2 zapłony w tej samej głowicy/cykl, a V12 dokładnie na przemiennie +idealne wyważenie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 11 maja 2012, 00:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
ogólnie jakby poczytać po forach to wszyscy kładą krzyżyk na M7x ale myślę, że dałoby rade zrobić z niego kilera, tylko koszta kolosalne. patrząc co np da się zrobić z silnikiem z garba czy skodowskim 1.3 OHV na gaźniku to na prawdę można się zdziwić, np ten 1.3 ze skody, 2 zawory, silnik prosty jak budowa cepa a po tuningu potrafi się zakręcić do 9krpm, z tego co kiedyś wyczytałem to magiczną barierą jest 100KM/L, bez vanosów, 4 zaworów w głowicy, N/A

mroova81 napisał(a):
Głównie chodzi o to, że V8 ma po 2 zapłony w tej samej głowicy/cykl, a V12 dokładnie na przemiennie +idealne wyważenie.

ciężko teraz u mnie z rozumowaniem :P ale idąc twoim tokiem to 8V ma 2 zapłony, v12 3. idealne wyważenie jak w r6, kąt rozstawu czopów wału

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 09:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Dla tych co im żółty nie podchodzi to za wielką wodą można brać w jedynym słusznym kolorze.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0973434602

Ebay napisał(a):
Bright red/Parchment, 7,300 miles, 1 of 225 US models for 1994-95, sunroof, heated seats, factory phone and CD changer, fresh service by BMW, all original, finest available.
Price: US $78,500.00 Buy It Now


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 14:49 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Wrzuciłbym lpg i piękne auto na co dzień :cwaniak:

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 15:06 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
rafix, a ja bym cng zapodał i jeszcze taniej by było z jazdą :D a tak w ogole to piękne te auta, nie wiem czy widzieliście ale na aledrogo ktoś licytuje e30 w kombi http://moto.allegro.pl/bmw-e30-318-jak- ... 65337.html , co prawda silnik bez zachwytu 1.8 ale stan widać że kolekcjonerski ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 15:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Umyte i odkurzone E30 touring 1.8, rzeczywiście kolekcjonerski rarytas.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 15:29 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Tomek, nie no masz racje , czym to powyżej różni się np od tego kombiaczka
http://moto.allegro.pl/bmw-e30-i2344250631.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 15:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
To jeszcze wskaż różnice między tym czerwonym E30 a prezentowanymi w tym wątku 850CSi :wstyd:

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 15:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5067
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Żółta jest wyjątkowa :padam: , ale czerwona jest rewelacyjna po prostu :serce:

ciekawe jaki przelot ma ta E30 :hyhy:

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 16:09 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Cytuj:
To jeszcze wskaż różnice między tym czerwonym E30 a prezentowanymi w tym wątku 850CSi :wstyd:
nie znalazłem , ale wierzę że mi pomożesz :(
Patrząc na obecny rynek ulepów w naszej rosji ta e30 wygląda na prawdę ładnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW 850 CSi
PostNapisane: 15 maja 2012, 16:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Ta czerwona E30stka była w "zakupie kontrolowanym" na TVN Turbo......czy sie mylę ;) Sprzedający zażyczył sobie za nią 10tys zł.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL