BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 19:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 01:50 
Ja już pisałem milion rozprawek na ten temat, a i tak niektórzy nigdy nie zrozumieją i co to jest, dlatego nie chce mi się powtarzać.

Faktem jest, że statystyczny zjadacz chleba - nie rozumie pojęcia moment obrotowy, nie potrafi zinterpretować co to za tajemniczy parametr "max. moment" i nigdy nie zrozumie.

To prawda, że moment jest najważniejszy, jeśli chodzi o przyspieszanie, bo F=m*a, ALE o tym jaki ten "moment" jest, parametr momentu max NIC nie mówi!!!!!!!! :zabawa:

Najprościej jest zobaczyć to na charakterystykach trakcyjnych, ale...naprawdę, nie kłóćcie się o to... zostawcie królowi co królewskie - niech inżynierowie z branży się tymi zagadnieniami zajmują(emy) ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 01:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
A jak mierza moc i moment producenci podajac np dla 2.8 193ps i 280nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 01:57 
marcinbmw3er napisał(a):
A jak mierza moc i moment producenci podajac np dla 2.8 193ps i 280nm


Mówisz pewnie o M52 heheh więc te parametry są podane po pomiarach wykonanych na hamowni silnikowej - zgodnie z DIN xxxx - nie pamiętam numeru. Podane są parametry ciśnienia atmosferycznego, temperatura, określona jest całą procedura jak to robić, aby wyniki były porównywalne z innymi i robi się wykres, na osi X obroty, a na Y moment obrotowy. To, co mierzy hamownia, to moment obrotowy. Moc, to moment razy obroty i potem po przemnożeniu rysuje się krzywa mocy. Odczytują max. wartości i wklejają do katalogów - z czego tylko parametr mocy dla szarego kowalskiego "coś" mówi o tym, jak potężny jest silnik i czego można się spodziewać...

Taki wykres mocy też można sporządzić za pomocą GPS-u lub innych podobnych, jak się wie jak ;) oczywiście, to będzie przybliżone szacowanie i trzeba uważać z porównaniem do mocy wg normy, którą podaje katalog.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 02:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):
To, co mierzy hamownia, to moment obrotowy. Moc, to moment razy obroty i potem po przemnożeniu rysuje się krzywa mocy.


ha ! :)
A własnie nie do końca, pomiar momentu jest generalnie ciężkim zagadnieniem, i najlepiej sie sprawdza pomiar bezpośredni polegający na pomiarze momentu reakcyjnego, ale w warunkach statycznych, czyli silnik z zablokowanych wirnikiem np.

cytat:
"Najtańszym i najłatwiejszym do zrealizowania, ale też charakteryzującym się najwęższym spektrum potencjalnych zastosowań, jest pomiar pośredni polegający na wyznaczeniu momentu na wale obrotowym na podstawie zmierzonej mocy napędu i prędkości obrotowej wirnika. Pomimo że metoda ta w gruncie rzeczy ma niewiele wspólnego z czujnikami momentu obrotowego, warto o niej wspomnieć, gdyż nierzadko okazuje się wystarczająca w prostych aplikacjach. Jej oczywistymi ograniczeniami są brak możliwości wykonania pomiarów w dowolnym wybranym punkcie ciągu mechanicznego oraz duże błędy wprowadzane m.in. przez czynnik mocy rozpraszanej w urządzeniu, która jest trudna do dokładnego oszacowania, szczególnie w stanach nieustalonych."
Tak działa hamownia właśnie, trzeba cały zakres obrotów przejść, i straty napedu powodują kupe błędów, stąd w krajach bardziej ztuningowanych rozważa się to co zmierzone na kołach.

Acha, F z F=ma, to wedlug mnie w ukłądzie dynamicznym nie jest "siłą" ze silnika, ale wypadkowe coś co pcha auto, co powstaje po działaniu mocy w czasie na asfalt hehe

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 02:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
Ja już pisałem milion rozprawek na ten temat, a i tak niektórzy nigdy nie zrozumieją i co to jest, dlatego nie chce mi się powtarzać.


Bo liczy sie ile jest max na budziku.
328i E36 - 240km/h
M5 E39 - 300km/h
M6 E63 - 330km/h
Odrazu wiadmo co szybsze ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 02:30 
Boogie napisał(a):
ha ! :)
A własnie nie do końca, pomiar momentu jest generalnie ciężkim zagadnieniem, i najlepiej sie sprawdza pomiar bezpośredni polegający na pomiarze momentu reakcyjnego, ale w warunkach statycznych, czyli silnik z zablokowanych wirnikiem np.


Boogie, ale jak mam używać czegoś takiego, jak moment reakcyjny, jak ludki momentu max. nie rozumiejo? ;)

Boogie napisał(a):
Acha, F z F=ma, to wedlug mnie w ukłądzie dynamicznym nie jest "siłą" ze silnika, ale wypadkowe coś co pcha auto, co powstaje po działaniu mocy w czasie na asfalt hehe


Ha! jako inżynier - mogę sobie tak przyjąć (jak w kawale, gdzie do fajnej laski, fizyk dzieli na pół odległość, na pół, na pół, na pół, na pół - a inżynier, na pół, na pół, na pół.... a potem odległość staje się pomijalna :P) tak więc tego no nie czepiaj się już tak oczywistych rzeczy :P Wiadomo, że wypadkowa, wiadomo, że hmmm działanie mocy? Moc, to praca przez czas, przy małym dt - nie można dzielić przez zero, więc działa moment :rotfl: heheh i tak można do 5-6, albo i 7 rano, o ile piwo się nie skończy :hurra:

Tomek napisał(a):
Bo liczy sie ile jest max na budziku.
328i E36 - 240km/h
M5 E39 - 300km/h
M6 E63 - 330km/h
Odrazu wiadmo co szybsze ;)


328 po 240 łapie drugi oddech i przyspiesza do nieskończoności, niemal od razu więc... bez sensu dalsza skala :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 08:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Tomek napisał(a):
Bo liczy sie ile jest max na budziku.

Albo ile rur z tyłu :rotfl: :rotfl: :rotfl:


btw. jedno jest pewne. Im więcej mocy w szerszym zakresie obrotowym tym lepiej :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 08:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1566
Lokalizacja: KBC
Moje BMW: E36 328 Coupe
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124186
Fryderyk napisał(a):
328 po 240 łapie drugi oddech i przyspiesza do nieskończoności, niemal od razu więc... bez sensu dalsza skala

Proste że tak :cwaniak: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 11:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
MaTiMa napisał(a):
Albo ile rur z tyłu


Się śmiejesz ale póki co w tym wątku moja definicja "szybkości" samochodu jest najprostsza i najlepiej się sprawdzająca ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 14:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):
Moc, to praca przez czas, przy małym dt - nie można dzielić przez zero, więc działa moment


No i dokładnie o to chodzi :)
dlatego uważam osobiście, że nad momentem można sie rozwodzić dopóki koła sie nie kręca, czyli w czasie bardzo małym. Jak pojazd zaczyna sie poruszać, to jest to moc. Gazetowy wzorek moc=moment*obroty jest fałszywy fizycznie, bo tu nawet jednostki sie nie zgadzają, chociaż pojeciowo pokazuje, że moc nastepuje wraz z pojawieniem sie obrotow, czyli w czasie, no i oczywiscie ze obrotow nie mozna do wzoru podstawic bo nie ma fizycznie takiej jednostki hehehe tylko pulsacje.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak ktoś ma pojąć czym jest moment obrotowy jak nie rozróżnia wektora od skalara. Braki z fizyki i matematyki na poziomie liceum są powszechne, nie wiem, czy da się to wytłumaczyć tym, że ktoś nie jest inżynierem. Jeżeli nie jest i się nie zna to tym bardziej nie powinien publikacji swoich w danym temacie szerzyć. Z resztą jakie mamy obecnie pojęcie inżyniera skoro inż. się dostaje po informatyce, towaroznawstwie, a nawet zarządzaniu...

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 9 listopada 2013, 23:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jiGsaw napisał(a):
Z resztą jakie mamy obecnie pojęcie inżyniera skoro inż. się dostaje po informatyce, towaroznawstwie, a nawet zarządzaniu...


Gorzej, budownictwo albo elektryczne kierunki też się do tego zaliczają. A jaki poziom prezentują absolwenci tych kierunków to szkoda gadać :/

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 09:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Nie tak do konca z tym scigaczem :hyhy:
http://www.youtube.com/watch?v=IcNcMTkfL9Q


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 09:41 
Tomek napisał(a):
Gorzej, budownictwo albo elektryczne kierunki też się do tego zaliczają. A jaki poziom prezentują absolwenci tych kierunków to szkoda gadać


Haha, bez kitu, budowlańcy nawet rysować nie umiejO! Jakiś zbiornik na przykład ma średnicę dz= fi1000, a oni piszą, że ma 100 :rotfl:

Boogie napisał(a):
dlatego uważam osobiście, że nad momentem można sie rozwodzić dopóki koła sie nie kręca, czyli w czasie bardzo małym.


boogie, po prostu, zależy co komu do czego potrzebne ;) ale generalnie dla zwykłego zjadacza chleba - zdecydowanie taka interpretacja jest prostsza i bardziej zrozumiała :) i tu się zgaszam.

Boogie napisał(a):
Gazetowy wzorek moc=moment*obroty jest fałszywy fizycznie, bo tu nawet jednostki sie nie zgadzają, chociaż pojeciowo pokazuje, że moc nastepuje wraz z pojawieniem sie obrotow, czyli w czasie, no i oczywiscie ze obrotow nie mozna do wzoru podstawic bo nie ma fizycznie takiej jednostki hehehe tylko pulsacje.


Boogie, to nie gazetowy wzorek. Wszystko się zgadza. Kwestia jednostek (jak w każdym wzorze). Chcesz rozważać na mocy w [kW], momencie w [Nm] i obrotach [obr/min], czyli tak, jak na forumie się najczęściej podaje - to wówczas musisz uwzględnić, że przy W jest kilo, więc 1000, a obr/min to obrót w ilości 1, czyli 2pi przez 60 sekund - jak się to pozamienia, to jest wówczas ostateczna postać taka:

P [kW] = M [Nm] * n [obr/min] / 9550


Czyli, przysłowiowe 328i ma przy max. mocy 256Nm, a przy max. momencie 101kW ;) A jak ktoś chce w koniach mechanicznych, wiadomo, trzeba uwzględnić do wzoru współczynnik 1,36.

...i chcę mocno podkreślić, że ten wzór nie jest gazetkowy i często jest stosowany w technice do różnych zastosowań.

Dzikus napisał(a):
bo jak teoria mówi pojawiają się hujwieskąd donikąd


hehe, racja, zgodnie z teorią względności dla niego czas płynie inaczej, a z zasady nieoznaczoności Heisenberga - nie można nawet określić, gdzie jest, jak zapierdziela vmaxem :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 09:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Fryderyk napisał(a):
hehe, racja, zgodnie z teorią względności dla niego czas płynie inaczej, a z zasady nieoznaczoności Heisenberga - nie można nawet określić, gdzie jest, jak zapierdziela vmaxem


Ależ drogi kolego, można z dokładnością do h ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 10:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28TU
Po co to wszystko??? po co mi obliczenia i inne pierdoly ???
Jezeli producent podaje ze moj silnik ma 193ps i 280nm a do setki przyspiesza w 7 sek a predkosc maks wynosi 240 km h to co mnie to obchodzi jak oni to obliczaja :hyhy:
Wszystkie firmy produkujace samochody i podajace moc tych samochodow maja chyba swoj wspolny wzor do obliczen i podawania mocy a jak oni to robia dla wiekszosci kierowcow nie ma to zadnego znaczenia i lata im to kolo dooopy,po to firmy zatrudniaja konkretnych inzynierow i innych fachowcow zeby to robili jak nalezy ale jak zwykle zawsze znajdzie sie ktos madrzejszy od ludzi pracujacych w poteznych firmach i na forum swoje teorie glosza :mur:
Dla czlowieka kupujacego auto jasne jest ze samochod ktory ma moc 200 ps i 300nm 6 sek do 100 i v maks 250 jest wolniejszy od auta 250ps 400nm majacego 5 sek do 100 i jadacego 260km h wiec sie powtorze dla wiekszosci jakies wzory obliczjace lataja kolo dooopy.
Wiekszosc twierdzi ze to moment odpowiada za przyspieszenie a to nie tylko moment poniewaz bmw e46 2.8i ma 193 ps a 330d 184 roznica wynosi 9ps na korzysc 2.8 2.8 ma 280nm a 3.0d 390nm a to juz 110 nm na korzysc diesla ale to 2.8 jest szybsze bo ma 7 sek do sety a 3.0d 7.8 i stajac na kreche z 3.0d 184 ps robilem go jak chcialem ,z rolki tez dostal wiec nie do konca nm odpowiadaja za przyspieszenie bo np honda w swoich silnikach ma bardzo malo nm a zapylaja i to jeszcze jak .
Formula 1 ma 300nm a jedzie i to lepiej od hondy :rotfl: wiec gdzie ci teoretycy ktorzy twierdza ze to nm jedzie :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 12:09 
Tomek napisał(a):
Ależ drogi kolego, można z dokładnością do h ;)


jesteś już martwy!

tzn. w połowie! :rotfl:

marcinbmw3er napisał(a):
Po co to wszystko??? po co mi obliczenia i inne pierdoly ???


:padam:

marcinbmw3er napisał(a):
po to firmy zatrudniaja konkretnych inzynierow i innych fachowcow zeby to robili jak nalezy


aaaaaaaaaaamen! :padam:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 12:55 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
marcinbmw3er napisał(a):
Po co to wszystko??? po co mi obliczenia i inne pierdoly ???

To nie czytaj, jeśli Cię to nie interesuje, proste :D
marcinbmw3er napisał(a):
Formula 1 ma 300nm a jedzie i to lepiej od hondy

Po to jest właśnie skrzynia biegów i dyferencjał o odpowiednim przełożeniu, żeby te 300nm na wale korbowym ruszyły auto z miejsca ;-) No ale żeby dojść do takiego wniosku to nie trzeba nawet teorii liznąć :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 13:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15799
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Tomek napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Z resztą jakie mamy obecnie pojęcie inżyniera skoro inż. się dostaje po informatyce, towaroznawstwie, a nawet zarządzaniu...


Gorzej, budownictwo albo elektryczne kierunki też się do tego zaliczają. A jaki poziom prezentują absolwenci tych kierunków to szkoda gadać :/


Racja, sam wiem jakim patałachom rozdawali dyplomy. A przecież studiowałem podobno najlepszą elektrotechnikę w Polsce, to co było gdzie indziej? Tyle, że jak tutaj jest tak źle to co się dzieje na tamtych kierunkach...? Przecież tamte osoby z definicji nie powinny otrzymać tytułu inżyniera. To tak jakby dostać tytuł lek. med. kończąc rybołówstwo.

Właśnie przez to, że każdy sobie robi pomiary i obliczenia w innych warunkach szary kowalski daje sobie mydlić oczy bruszurce, która nic prawie nie mówi z wyjątkiem pewnych parametrów w danych warunkach. Niekoniecznie zaś pokazują one jak aut jeździ.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 600KM M3 - jak się tym jeździ? Moc, moment - co ważniejsze?
PostNapisane: 10 listopada 2013, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 98
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b25
pff chłopaku znowu się ośmieszasz, jak zwykle wtrącasz się w dyskusję której sam nie rozumiesz, pisząc coś na około o tym gdzie studiowałeś. Napisz coś konkretnego, a nie pitolenie, jeszcze tylko brakuje twojego standardowego w takich technicznych tematach" zgadzam się z boogiem, zgadzam się z fryderykiem" i powtarzanie po nich. A i wydaje mi się, że Tomek wspominając tutaj o inż po elektrotechnice mógł tu np. mieć na myśli właśnie ciebie, czyżbyś nie wyłapał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL