BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 17 października 2018, 03:57


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup M5 E39
PostNapisane: 20 lutego 2013, 16:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Witam,

Wiem, że to nie ten dział, jednak w odpowiednim - jako nowy użytkownik - nie mam możliwości pisania - proszę o wyrozumiałość.

Na początek się przywitam - mam na imię Arek i zarejestrowałem się na forum chcąc dołączyć do ludzi posiadających BMW M5 - mnie konkretnie interesuje E39.
Naczytałem się już wystarczająco na temat tych aut i wiem, że nie można wydać przy zakupie wszystkich środków, trzeba mieć odpowiednio dużą rezerwę na ogarnięcie samochodu po zakupie. Z tego względu celuję w auta sprzed liftu. Wiem, że nie są idealne i te po modernizacji są rozsądniejszym wyborem, jednak mam o tyle komfortową sytację, że M5 będzie służyć mi tylko i wyłącznie jako auto weekendowe - rocznie zrobię nim nie więcej niż 3 - 4 tysiące kilometrów ( tyle robię obecnie swoim prywatnym autem ). Z tego też względu nie przerażam się wadami aut sprzed liftu.

Bardzo proszę Was, jako osoby znające te auta dużo lepiej niż ja, o opinię na temat tych egzemplarzy:

http://otomoto.pl/bmw-m5-e39-C27580346.html

http://otomoto.pl/bmw-m5-e39-400km-szwa ... 60754.html

http://otomoto.pl/bmw-m5-bezwypadkowe-s ... 09369.html

http://otomoto.pl/bmw-m5-C27712359.html

Jak dla mnie te z komisów są mocno "śmierdzące" i wolałbym samochód z prywatnych rąk, ale jako że tych samochodów nie ma dużo na rynku to nie chcę niczego skreślać. Moderatorów bardzo proszę o wyrozumiałość - nie chcę tu spamować i zawracać komuś głowy niepotrzebnie - naprawdę chcę kupić takie auto i po zakupie dzielić się z innymi wrażeniami i wiedzą, co mam nadzieję będę mógł czynić tutaj :)

Będę wdzięczny za wszelkie info.
Pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 20 lutego 2013, 17:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3822
Jaką sumę masz przeznaczoną na samochód? I mam tu na myśli pełną kwotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 20 lutego 2013, 17:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Mogę na auto + ubezpieczenie + serwis po zakupie wydać 55 tyś. zł. Wiem, że przy M5 ta kwota szału nie robi, ale kiedy spełniać swoje marzenia motoryzacyjne jak nie teraz kiedy nie mam jeszcze rodziny na utrzymaniu........ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 20 lutego 2013, 17:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2165
Moje BMW: e60 e92
Kod silnika: m54b30
Ta z pierwszego linku jest u nas na forum w dziale "niepolecane"

http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php?t=2151
Tu jest jej skromny opis napisany przez 1 właściciela.

Zaraz ktoś Ci powinien dopisać jakieś szczegóły o niej.
Jeśli nie to pytaj Frank


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 20 lutego 2013, 17:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 12809
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: F10
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Witam !

Spokojnie, dział //M nie ma słuzyc tylko tematom traktujacym o nowinkach ze swiata BMW. Bardzo dobrze,ze tu napisales.

Auto z pierwszego linka jest juz opisane na forum. Sprowadzone ze Szwajcarii przez znanego mi mechanika, bylo poobijane z dwoch stron. Pozniej dostało strzał w tylne koło i sprzedane przez niego. Jak widac przezywa renesans.


NR 3 opisany tu -
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php?t=5589

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 20 lutego 2013, 18:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Jednak zawsze warto zapytać, dużo się można dowiedzieć :)

Wynika z tego, że Nr 3 gdyby nie lakierowane ćwiartki byłby naprawdę OK, nawet jeśli przebieg okazałby się większy. Mnie ta rdza trochę odstrasza - przedni błotnik można wymienić, ale tylny to już problem. Wiem że niekoniecznie rdza będzie nadal wyłaźić, ale wyplenić ją to naprawdę kłopot.... Zadzwonię tam i także porozmawiam.

Bardzo dziękuję za rady i linki.
Miło tu u Was - dzięki za tolerancyjne podejście do "świeżaka" na forum :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 20 lutego 2013, 18:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3822
Czytałeś o serwisie, przez który trzeba przebrnąć po zakupie M5?
Poczytaj temat Franka, a dokładniej galerię jego M5 i zobaczysz mniej-więcej, jak to wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 12:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Tak jak już wcześniej napisałem, czytałem dużo o tym aucie i rzeczywistych kosztach utrzymania. Jeśli udałoby mi się kupić dobrą sztukę, w której nie trzeba będzie na start robić tych najbardziej kosztownych rzeczy to spokojnie dam radę ogarnąć auto. Jeśli później, podczas dłuższej eksploatacji trzeba będzie włożyć więcej kasy to nie będzie to dla mnie dziwne - rozumiem czym jest M5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 14:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Arkadiusz, najważniejsze to nie przestraszyć się - mówię o serwisie. Jak to auto weekndowe to nie jest problemem naprawa za 2-3-5 tys zł, kwestią jest czas - auto może postać miesiąc i się zrobi, nie trzeba robić od razu, jest czym jeździć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 15:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Dużo w tym prawdy, ale ja akurat jestem typem kierowcy, u którego w aucie musi być wszystko cacy. Jeśli M5 miałoby stać w garażu bo nie mam kasy na naprawę to by mnie cholera wzięła - nie wyobrażam sobie takiej sytuacji. Po to kupuje się taki samochód żeby się nim cieszyć, a nie tylko po to żeby go posiadać jako nieruchomość :) Owszem, fakt iż mój roczny przebieg będzie naprawdę mały to tylko plus w tym przypadku, bo i auto się nie będzie szybko zużywać, ale wolałbym jednak kupić już zdrową sztukę, a nie samochód w który na start trzeba włożyć sporo pracy i funduszy......

Jeśli to nie kłopot to czy kolega Frank mógłby wysłać mi info o koszcie, jaki poniósł na start po zakupie swojej sztuki? Tak jak napisałem, mam na całość 55 tyś zł. Przy założeniu, że udałoby mi się kupić auto do 45 tyś to czy 10 tyś zł na serwis po zakupie jest kwotą wystarczającą - realnie patrząc, a nie kalkulując gdzie by tu zaoszczędzić? Będę wdzięczny za info, bo być może zbytnio się łudzę że ta kasa mi wystarczy........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 15:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Arkadiusz, Masz zdecydowaną rację, ale jeżeli kupisz za 45 tys włożysz 10 na start, to budżet się skończy. Co jeśli po 5 dniach coś padnie za 5tys zł? Czy budżet jest elastyczny i może być 60 czy...? No właśnie. Podałem hipotetyczną sytuację że jak coś padnie a akurat funduszy nie ma ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 16:04 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3822
Frank napisał(a):
Myślę,ze w dobie cenników online, jak
http://www.bmwstore.pl/pl/?gclid=COWv57 ... 3godYyoANw

kazdy moze sobie wszystko przeliczyć sam, sprawdzic czy są zamienniki i ocenic swoje moce rabatowe oraz możliwości wykonania usługi samodzielnie lub nie

Jak juz pisałem wczesniej, zadnych zestawien nie robie, bo nie jest mi to do niczego potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 17:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Budżet jest założony na takim poziomie, bo samochód to nie jedyna rzecz na jaką wydaję kasę. Nie chciałbym na starcie wydać więcej.

Valdorane, Frank napisał w swojej galerii, że komuś takie info wysłał, stąd moje zapytanie bo być może nie robi z tego tajemnicy.....
Owszem, ja sobie mogę to policzyć, ale czy to będzie miarodajne? Nigdy nie miałem takiego auta, więc standardowo wymieniłbym oleje, płyny, filtry, może coś z hamulcami, może opony, może coś w zawieszeniu......... To takie standardowe podejście, bo jeśli raz się tego nie przerobi to ciężko sobie wyobrażać jaka jest rzeczywistość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 18:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3822
No widzisz, na początek idą płyny + to, co trzeba. A co trzeba to już zależy od danego egzemplarza. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 21 lutego 2013, 19:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1311
Lokalizacja: Bytom
W kasie, którą dysponujesz kupiłbym m5 tylko w Niemcowni. Dla przykładu:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT
Od prywaciarza, wiarygodny opis, super wnętrze, dobra cena i blisko granicy. Nie zastanawiałbym się nad polskimi,zajeżdżonymi sztruclami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 22 lutego 2013, 18:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Generalnie jest tak, że Niemcy dobrych aut za darmo nie oddają - jak zapewne każdy tu się orientuje tam E39 - niezależnie od wersji - jest droższe niż u nas. Także gdyby postawić obok siebie M5 z Niemiec i z Polski, z tych samych roczników, w takim samym stanie, to ta z Niemiec będzie droższa. Do tego opłaty po jej sprowadzeniu powodują, że raczej średnio opłaci się takiego auta tam szukać, chociaż na pewno wybór jest dużo większy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 22 lutego 2013, 18:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7699
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
j27 napisał(a):
W kasie, którą dysponujesz kupiłbym m5 tylko w Niemcowni. Dla przykładu:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT
Od prywaciarza, wiarygodny opis, super wnętrze, dobra cena i blisko granicy. Nie zastanawiałbym się nad polskimi,zajeżdżonymi sztruclami.
9,5tys euro+akcyzy i inne chuje muje+serwis początkowy i będzie ciężko zmieścić się w budżecie kolegi. Ogłoś się na mforum, że kupisz m5 e39. Ja na Twoim miejscu szukałbym przedlifta po marcu 2000. Szukałbym do 47tys max i resztę wsadził w serwis. Przepływki, świece, oleje, filtry, hamulce, opony. Mnie najbardziej w m5 martwią te vanosy. Ciężko znaleźć bez klepiących w przedziale do 50tys, ale nie mówię, że to niemożliwe. Znajomy kupił za 36tys 99' z przebiegiem 280tys w super stanie. Na hamowni 396KM

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 23 lutego 2013, 01:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 12809
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: F10
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Arkadiusz napisał(a):
Valdorane, Frank napisał w swojej galerii, że komuś takie info wysłał, stąd moje zapytanie bo być może nie robi z tego tajemnicy.....
Wysłałem małe porownanie cen czesci m5 a 540, szczerze mowiac to zadna tajemnica , kazdy moze sobie w internecie sprawdzic sam. Budzet masz dobrze załozony, przy zakupie dobrej sztuki uwazam,ze nie powinienes miec problemu.

Elliot napisał(a):
Mnie najbardziej w m5 martwią te vanosy. Ciężko znaleźć bez klepiących w przedziale do 50tys, ale nie mówię, że to niemożliwe.
Trzeba tu jeszcze twardo zaznaczyć, ze jest " klepanie " i jest klepanie. Są rozne dzwieki a S62 wydaje ich mnóstwo. Za to " dieselujace " ciche klekotanie S62 odpowiadają tzw talerze sprężynujace vanosa, po lifcie zmieniono ich kształt, eliminujac częściowo ten dzwiek:
Obrazek

Ten dzwiek nie ma wpływu na zywotnosc i moc . Nie swiadczy tez o poprawnym działaniu tudziez nie działaniu vanosów w E39 M5.
Oczywiscie, jak mowiłem - są rozne klepania i klekotania, ciezko poprzez forum to opisywac.

Niektorzy wymieniają tez tzw " helical gears " , aby dodatkowo wyciszyc silnik , ale jest to kwestia bardziej estetyki niz wydajnosci .Obrazek

Gdy w S62 zaczyna nawalac vanos, zaczyna bardzo nierowno chodzic, dodatkowym testem moze byc diagnoza komputerowa całego układu.

Elliot napisał(a):
Znajomy kupił za 36tys 99' z przebiegiem 280tys w super stanie. Na hamowni 396KM
No proszę, mit o niskiej zywotnosci i nietrzymaniu mocy przedliftow ze sporym przebiegiem nieco upada ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 23 lutego 2013, 20:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: BMW 5
Panowie,

Po dokładnym przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, że rozsądniejszym dla mnie w tej chwili wyborem będzie takie auto:

http://otomoto.pl/bmw-540-4-4-benzyna-s ... 56355.html

Niekoniecznie ten egzemplarz, ale coś w tym stulu ( 4.4 i manualna skrzynia ). Wiem, że to nie będzie to samo i zapewne będę żałował swojej decyzji, bo jednak M5 nic nie zastąpi, ale kupując 540i będę miał pewność, że kasy wystarczy na wszystkio, co będzie do zrobienia w aucie. Przy M5 tej pewności nie mam, a jak już wcześniej pisałem należę do osób, które muszą mieć w aucie wszystko na tip-top.

Wciąż jeszcze się waham, bo jednak posiadanie M5 zawsze było moim marzeniem...... Wiem, że i tak kiedyś będę chciał je spełnić, a boję się poczucia niedosytu, które może mi towarzyszyć w przypadku 540i - nie chciałbym być niezadowolony z auta, które kupię........ Ale w moim przypadku chyba jednak lepiej podejść do sprawy rozsądnie i marzenia odłożyć na później.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M5 E39
PostNapisane: 23 lutego 2013, 22:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7699
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
heh... m5 e39 to moje marzenie od kiedy do tego wsiadłem. Kopie po nerkach zdrowo. 540i6 stało się rzeczywistym celem, ze względu na koszt zakupu m5. No i nie wykorzystałbym potencjału m5 na 100%. M5 jest autem na weekend albo dla kogoś kto lata sporo w trasie i chce się delektować każdym km. Przepaść między autami wg mnie jest potężna. To dwa różne auta. 540i jest namiastką m5. Jak zaadoptujesz szperę, zrobisz program, wydech, zamontujesz short shifter to może dać sporo frajdy, ale to nigdy nie będzie m5 :serce:

edit: jako, że często zaglądam na mforum i czytam tam wszystko co wypisują posiadacze ///M to odnalazłem dla Ciebie fajny temat
http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php?t=3304

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Ostatnio edytowano 23 lutego 2013, 22:14 przez Wojt4S90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 184 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL