BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 15:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:06 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
a np jak się wpisze u wujka google m3 vs m6 to na forach większość jest za M3 ;) doradzają też superchargera i wtedy już w ogole bajka ;) także może warto poczytać co tam naskrobali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 526
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: ex M6 F13 LCI
Kod silnika: S63
Garaż: obecnie:
R8 V10
911 S
GT 63S
Właśnie szukam M ze względu min. na to, że chciałbym zacząć pojawiać się na torach i trochę się pobawić :)
Oprócz tego chciałbym ok 15 tys km rocznie robić tym autem.
Gdyby M3 miało osiągi jak M6 to nawet tematu bym nie zakładał bo wybór dla mnie byłby oczywisty. A tak przez stosunkowo słabe osiągi M3 zacząłem myśleć o aucie, które jakoś nigdy mnie nie urzekło wyglądem, ale osiągami bardzo.
A jak wygląda sprawa z kompresorem? Są problemy z serwisowaniem takiego auta, jakieś dodatkowe restrykcje ? I pytanie jak wygląda sprawa z żywotnością silnika i podzespołów... Z tego co kiedyś czytałem to --==Mały==--, sam pisałeś, że kompresor raz w życiu miałeś i nigdy więcej, pewnie czymś to jest spowodowane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:25 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
335i, popaczaj sobie m3 Hioba :D myślę że On zna wiele odpowiedzi które Cie nurtują ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W moim przypadku było to spowodowane głównie fatalnym dźwiękiem dodatkowo w 330ci a w takim aucie miałem ten kompresor silnik słabo znosi doładowanie.
W m3 zarówno E46 jak i E9X nie ma tego problemu silniki są bardzo wytrzymałe i bez problemu znoszą doładowanie wytrzymując bardzo wiele.
Są nawet dwa przykłady na forum w postaci E46 M3 i E90 M3 z kompresorami.
Kolega Pako zwiedził swoim doładowanym M3 pół europy.
Co do dźwięku w nowych zestawach ESS są inne kompresory i naprawdę minimalnie je słychać kompletnie nie przeszkadza ostatnio miałem okazję jeździć M3 e46 cabrio z najnowszym najmocniejszym zestawem ESS naprawdę niesamowite auto przy zamkniętej masce kompresora praktycznie nie słychać więc dla mnie jest to rewelacja jedynym dużym minusem jest cena zestawu ESS.
No i w przypadku E46 ESS się nie popisało bo stożek jest wyprowadzony do dolotu powietrza tarczy hamulcowej przez co jest narażony na zalewanie i brud.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==-- napisał(a):
Ilu ludzi tyle opinii mi akurat e92 prowadzi się najlepiej z w/w auta a e63 najgorzej ale każdy ma swoje zdanie z jakiś przyczyn czas zrobiło sporo gorszy mimo sporo lepszych osiągów a na nurburgring jest gdzie się rozpędzić i osiągi mają znaczenie duże.


Chodziło mi o odczucie podczas normalnej jazdy, a nie jeździe torowej. Chociaż ciekawy jestem dlaczego e63 skręca o tyle gorzej od e92. Na papierze nie powinno być specjalnej różnicy.

335i, jak chcesz się pobawić na torze to się nawet nie zastanawiaj i bierz M3. Osiągi na prostej w porównaniu do modzonej 335i faktycznie podobne, ale w zakrętach to inna bajka i potencjał też ma dużo większy. M6 tutaj wszyscy polecali jako zabawka na drogę przy małych przebiegach.

15k km rocznie + tor to tylko M3. Na torze nawet te "kiepskie" osiągi będziesz się sporo uczył żeby ogarnąć :)

Temat kompresorów jest generalnie ciekawy. S85 kiepsko przyjmują doładowanie. Mały zysk przy stosunkowo dużym dmuchnięciu. S65 fajnie reaguje na małe doładowania, ale im wyżej tym coraz mniej KM/PSI. S54 z drugiej strony stosunek KM/PSI ma stały. Ciekawe z czego to wynika.

Ja bym osobiście proponował M3 e46. Moim zdaniem najfajniejsze BMW. Torowo ma największy potencjał i przy założeniu że ma być od razu zakompresorowane to i osiągi od razu na zdecydowanie wyższym poziomie niż e63. Teraz ESS robi nowszy, mocniejszy zestaw. Ja na niego czekam i mnie to szczerze denerwuje :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 marca 2013, 20:55 przez kostek_ja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
335i napisał(a):
ze względu min. na to, że chciałbym zacząć pojawiać się na torach i trochę się pobawić

Skoro tak, bierz M3 ;-)
kostek_ja napisał(a):
Chociaż ciekawy jestem dlaczego e63 skręca o tyle gorzej od e92

Masa, rozstaw osi, ewentualnie sztywność nadwozia.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 1 marca 2013, 20:54 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
No to moze takie cos http://otomoto.pl/bmw-m1-m1-340km-m-pak ... 95540.html :hyhy: skreca lepiej niz M3,a po podkreceniu na prostych jedzie jak M6 :P No i pelnokrwista MPOWER ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 20:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
maaaad napisał(a):
Masa, rozstaw osi, ewentualnie sztywność nadwozia.

Masa niedużo większa, rozstaw osi i kół + niższy samochód na + dla M6. Pytanie właśnie jak sztywność, ale nie zakładałbym że BMW odwaliło tutaj lipę, chociaż...

BAWARA napisał(a):
No i pelnokrwista MPOWER

Polemizowałbym.

Jeżeli chodzi o nadwozie to jest to niemalże e46 M3. A już chyba lepiej kupić M3 e46 i założyć kompresor. Oczywiście to moje zdanie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 21:26 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kostek_ja napisał(a):
Masa niedużo większa

Ponad 100 kg to niedużo?
kostek_ja napisał(a):
rozstaw osi i kół

Rozstaw osi i kół M3 ma mniejszy, ale fakt, różnica jest b. mała. Za to wyraźna różnica jest w długości zwisów (na niekorzyść M6). A podejrzewam, że tam też siedzi przynajmniej część z tych 100 kg nadwagi, co bynajmniej nie jest korzystne dla prowadzenia ;-)

Aha, to że auto jest niższe, to nie znaczy, że ma niżej środek ciężkości. Sam jestem ciekaw, jak to wygląda w obu autach.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 21:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 526
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: ex M6 F13 LCI
Kod silnika: S63
Garaż: obecnie:
R8 V10
911 S
GT 63S
NANOCSmilosz napisał(a):
335i, popaczaj sobie m3 Hioba myślę że On zna wiele odpowiedzi które Cie nurtują

Czytałem, ale on ma manual, ja raczej będę szukał DKG, więc w dalszym ciągu nie wiadomo jak skrzynia zareaguje na kompresor. Chociaż nie wiem czy kiedykolwiek założyłbym kompresor bo po 1 swoje kosztuje i pewnie tych pieniędzy przy odsprzedaży się nie odzyska, to jeszcze bałbym się czy jednak skrzynia to zniesie. Ja się nad chipem zastanawiałem ponad 2 lata ;)

kostek_ja napisał(a):
15k km rocznie + tor to tylko M3. Na torze nawet te "kiepskie" osiągi będziesz się sporo uczył żeby ogarnąć

ok sprawa powoli się klaruje, a z ogarnięciem auta na torze na pewno masz racje, jeszcze dużo nauki przede mną, bo doświadczenie to mam, ale w jeździe 100-200 ;)

kostek_ja napisał(a):
Teraz ESS robi nowszy, mocniejszy zestaw. Ja na niego czekam i mnie to szczerze denerwuje

No to będziesz naczelny kiler :)

BAWARA, kiedyś jak tylko wyszła 1M powiedziałem sobie, że to będzie moje następne auto, ale powoli zmieniam zdanie. Chciałbym spróbować pośmigać wolnossakiem, który możliwe, że już nie wróci do BMW.

maaaad napisał(a):
Ponad 100 kg to niedużo?

A wydawałoby się na oko, że różnicy jest ze 300 kg :)
maaaad napisał(a):
Skoro tak, bierz M3

Łatwo powiedzieć :) Najpierw trzeba sprzedać dotychczasowe auto, a później coś sensownego kupić, ale mam wrażenie, że teraz trudniej sprzedać niż kupić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 22:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
M3 E92 tez ma potencjał tuningowy - tutaj wykresik kolegi SEB z Mforum - seria 410 ps, 375 Nm

Po zamontowaniu wydechu Akrapovic i programie - 440 ps, 407 Nm- ładny przyrost.

http://img822.imageshack.us/img822/9535 ... akrapo.pdf
Fajna jest tez krzywa mocy, ok 350 ps juz przy 6000 rpm, a odcinka przy 8500, wiec w duzym zakresie obrotów M3 jest juz mocne.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 22:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
maaaad napisał(a):
Ponad 100 kg to niedużo?

W danych z których korzystałem było jedynie 30kg różnicy.

335i napisał(a):
No to będziesz naczelny kiler


Pogadamy jak wszystko będzie działać. Na razie samochód od roku stoi w garażu, a ja dalej nie bardzo mam się czas nim zająć.

Rozumiem że M3 e46 + grubsze mody odpada gdyż:
335i napisał(a):
nie wiem czy kiedykolwiek założyłbym kompresor bo po 1 swoje kosztuje i pewnie tych pieniędzy przy odsprzedaży się nie odzyska


Tylko ja na tor to wolałbym manual. W sensie dla frajdy a nie dla czasu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 1 marca 2013, 23:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 526
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: ex M6 F13 LCI
Kod silnika: S63
Garaż: obecnie:
R8 V10
911 S
GT 63S
Frank napisał(a):
Po zamontowaniu wydechu Akrapovic i programie - 440 ps, 407 Nm- ładny przyrost.

Przyrost konkretny, ciekawe czy na innym wydechu też by tak wyszło bo Akrapovic to chyba najdroższy z możliwych :)

kostek_ja, masakra - rok czasu bez auta. Jeszcze nie kupiłem auta, więc nie będę tutaj wypisywał, że jak tylko kupie to zaraz kompresor wsadzę, bo nie wiem jak będę stał z finansami. Zależy to przede wszystkim za ile uda mi się sprzedać 335i i za ile kupić M3. Będzie mnie stać to zrobię, póki co temat dla mnie niestety odległy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 2 marca 2013, 00:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 561
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: F36 428i xdrive
Kod silnika: N20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102823
Najważniejsze to wsiąść do obu aut,zobaczyć jak się w nich siedzi/czuje a potem się przejechać bo tak to można gdybać i gadać w nieskończoność zwłaszcza,że każdy ma inny gust inne priorytety co do samochodów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 2 marca 2013, 00:33 
Tylko Akrapovic to highendowa polka jesli chodzi o wydechy.... wiec pytanie czy przyrost 10% jest warto 20 tys pln....?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 2 marca 2013, 00:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
krzysiekOST, tylko tutaj dochodzi jeszcze aspekt braku doświadczenia w pewnym temacie. Ciężko wiedzieć co nam pasuje na tor jak po torze nie jeździliśmy. Bazując na moim własnym przykładzie to to że mam idealny samochód do moich potrzeb to w dużej mierze fart a nie świadomy wybór.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 2 marca 2013, 01:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
kostek_ja napisał(a):
maaaad napisał(a):
Masa, rozstaw osi, ewentualnie sztywność nadwozia.

Masa niedużo większa, rozstaw osi i kół + niższy samochód na + dla M6. Pytanie właśnie jak sztywność, ale nie zakładałbym że BMW odwaliło tutaj lipę, chociaż...


Chciałem tylo zauważyć, że M6 w ofercie na Europe, z LHD, jest nieco ponad 1000 sztuk, a tu każdy prawie pisał jakby jeździł, i rozpisuje sie o gorszym prowadzeniu, rozstawie osi, masie, rozkładzie mas etc....
Panowie, zwolnijcie troche.....nie twórzcie bajek i mitów
Najpierw zapoznajcie sie z koncepcją auta, najlepiej pojeździjcie, potem piszcie
Myslicie dlaczego M6 ma stosunkowo słabe wyposażenie ?

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 2 marca 2013, 01:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Frank napisał(a):
http://img822.imageshack.us/img822/9535/bmwm3e92modwydechakrapo.pdf
Fajna jest tez krzywa mocy, ok 350 ps juz przy 6000 rpm, a odcinka przy 8500, wiec w duzym zakresie obrotów M3 jest juz mocne.

moment trzyma jak biturbo :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 2 marca 2013, 01:05 
Akrapovic: 6k usd http://www.esstuning.com/products/Akrap ... -Full.html
Ess (ten topowy) 14k usd: http://www.esstuning.com/products/E9x-M ... ystem.html

mamy 20 k usd, 60 tys pln, na czysto, bez podatkow, akcyz, cel oraz bez montazu. To z poliftowego m3 robi cene 997 turbo.....


.... tylko m3 z takim zestawem fajniejsze:D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e92 M3 vs e63 M6 - porównanie
PostNapisane: 2 marca 2013, 02:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 561
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: F36 428i xdrive
Kod silnika: N20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102823
Ale wy pierdzielicie :P normalnie jak by m3 i m6 miały osiągi fiata pandy ,że trzeba od razu kompresor wstawiać.Zejdźcie trochę na ziemie bo macie wymagania rodem z Veyrona.Tak mówicie ,że po 335i nie ma sensu kupować m3 bo nie wielkie są różnice w osiągach itp ale zawsze przytaczacie do porównania te grubo pomodzone 335i co "na prostej" mogą się równać e92 m3 ale wy macie raptem auta tylko po chipie więc nie ma co gadać ,że m3 jest be i nie jedzie.Jest jednak sporo szybsze od 335i również po programie a charakterystyki i dźwięku v8 nic nigdy nie zastąpi :D V10 też jest mega ale to już jednak trochę wiertarka w porównaniu do bulgotu v8 chociaż to w m3 też już jeż wysokoobrotowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL