BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 23:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 21 czerwca 2013, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Wojt4S90 napisał(a):
odnośnie mitu padających silników S62 zanim dobiją do 300k km to jest bajka jakich mało. Mój mechanik kupił e39 M5 z ori silnikiem i ori przebiegiem 429tys. Wynik z hamowni to 398KM. Aaa ;) i jest to przedlift, bo końcówka 99'


A co ma piernik do wiatraka ? Nic, kompletnie nic.

230kkm oryginalnego nalotu, 2002r, używana przez kumatego właściciela, nie męczona na zimno. i co ? i się zesrało.
I stawiam dobrą flaszkę, że nie będzie ostatnią u nas...

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 22 czerwca 2013, 11:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
pimposh napisał(a):
230kkm oryginalnego nalotu, 2002r, używana przez kumatego właściciela, nie męczona na zimno. i co ? i się zesrało.
I stawiam dobrą flaszkę, że nie będzie ostatnią u nas...
Ile tyś km jezdził nią kumaty własciciel a ile tys km niekumaty ?

Co ile był zmieniany olej przez całe zycie auta ? To polift, wiec zapewne brała na tyle mało oleju, ze dolewki nie zdołały jej uratować...

No i czy miała seryjny soft, bez przesuniętej odcinki itd ??

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 22 czerwca 2013, 11:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dokładnie wystarczy raz zapomnieć się na zimnym lub starym oleju i panewka obrócona czy to w M3 czy M5.
Nigdy nie wiadomo co robił z autem poprzedni właściciel.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 22 czerwca 2013, 12:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dokładnie wg mnie oceniac silnik może kumaty właściciel nie pałujący auta zmieniający olej co max 10kkm w takim silniku i jeżdżący nim od nowości który prawidłowo dotarł silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 22 czerwca 2013, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Nie szukajmy dziury w całym. Nie ma rzeczy które się nie zużywają, ja tylko chciałem zakomunikować - że nawet z kimś za kołem kto myśli, nie klepie na zimnym, zmienia olej co 15kkm, sprawdza stan (Frank, dolewki kontrolowalne, jeżdzone tylko na TWSie, soft seryjny) - S62 też się zużywają jak wszystko inne i niemądrym byłoby pisać, że to złoty silnik który nigdy się nie zepsuje. Zresztą panewki to nie jedyne uszkodzenia (wcześniejsze były niedawno naprawione, w swoim czasie wrzucę fotki) "eksploatacyjne" które dotknęły ten motor - z używania - nie z głupoty.

Aktualnie to 2 właściciel, 1 (absolutny - nie 1 w PL tylko ogólnie) właściciel używał tego samochodu okazjonalnie i z tego co powiedział mi aktualny klient - raczej nie był typem ściganta. 150kkm nalotu obecnego właściciela.
Dalsze szukanie tu dziury jest bezcelowe bo niczego nie dowodzi i to tylko puste klepanie w klawisz.

Moja konkluzja i komunikat jest prosty - wszystko się psuje, S62 jest trwałe, ale dużo niuta z dołu nie jest sprzymierzeńcem niestety, co pokażę na kolejnych zdjęciach.

PS.
To co się stało - stało się kiedy właściciel stał pod domem, i rozmawiał przez tel, przed zwyczajowym przejazdem po bułki :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 22 czerwca 2013, 17:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Oho, czyli za 11 tys km padną mi panewki.

Dobrze wiedzieć w sumie.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 20:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Frank napisał(a):
No i czy miała seryjny soft, bez przesuniętej odcinki itd ??


Nie strasz, bo mi się już zdażyło dotknąć 8000obr, a nie raz kręciłem pod 7500, ale chyba w normalnie używanym aucie ciężko ubić panewki, które są dość solidne. No chyba, że bardziej szkodzi obciążanie silnika na wysokich biegach z niskich obrotów...

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 20:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Lincoln napisał(a):
No chyba, że bardziej szkodzi obciążanie silnika na wysokich biegach z niskich obrotów...
Gdyby tak było to w M60 - M62 by przeciez padały panewki jak muchy, tam sie bardzo czesto jedzie z niskich obrotów, nawet skrzynie automatyczne ciagle utrzymują niskie obroty. Moja ex 540 czesto sobie smigała z niskich obr. i odpukac przy 340 tys km jej panewki nadal mają sie dobrze.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Trzeba czuc silnik jezeli chodzi o niskie obroty. Silniki typu m62 s62 jak wiekszosc v8 jada z dolu bez problemu i nie jest to dla nich grozne ale sa silniki ktore np przy 2000obr/min nie chca przyspieszac to poprostu sie czuje i wtedy wciskanie pedalu mocniej nic nie daje poza zwiekszeniem obciazenia na panewkach swiadomy kierowca zredukuje nie swiadomy bedzie cisnal gaz do oporu tak sie wlasnie zalatwia panewki jezeli chodzi o niskie obroty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 22:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Założe się, że zmian oleju były robione pod dyktando komputera jak auto było nowe, i tak do tych 150 tys km, czyli 22-25 tys na oleju, i nie tws, bo w poliftach szły zwykłe oleje w obsłudze ASO

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Warszawa
Boogie napisał(a):
Założe się, że zmian oleju były robione pod dyktando komputera jak auto było nowe, i tak do tych 150 tys km, czyli 22-25 tys na oleju, i nie tws, bo w poliftach szły zwykłe oleje w obsłudze ASO


Mam inne zdanie na ten temat. Z założenia panewki chronią wał i dobrze, że kosztują ułamek jego ceny. Wału który do szlifu nadaje się dość średnio bo tolerancje montażu są dupne uwzględniając nadwymiary proponowane przez BMW. Oczywiście w ekstremalnych sytuacjach możnaby dorobić nadwymiar w VAC, ale wszystko ma swoje granice.

U buka nigdy nie postawiłbym na to, że problem wystąpił w wyniku zaniedbania olejowego.

S62 ma swoje słabe strony, i wystarczy przejrzeć zagraniczne fora żeby problem z panewkami górnymi bardzo łatwo zidentyfikować.
Nie rozumiem po co niektórzy czarują samych siebie, silnik nie wino, z czasem nie robi się lepszy. Nie wdając się w dalszą polemikę zakończę prostą informacją, że komplet panewek/śrub korb kosztuje ciutkę powyżej 1500zł, co jest ułamkiem cen eksploatacji M5, i "dół" w robocie jest dużo szybszy, tańszy i prostszy niż "góra", więc jak najbardziej uzasadnionym jest profilaktyczne sprawdzenie tego elementu świetnego bez cienia wątpliwości S62.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 18:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Frank napisał(a):
Lincoln napisał(a):
No chyba, że bardziej szkodzi obciążanie silnika na wysokich biegach z niskich obrotów...
Gdyby tak było to w M60 - M62 by przeciez padały panewki jak muchy, tam sie bardzo czesto jedzie z niskich obrotów, nawet skrzynie automatyczne ciagle utrzymują niskie obroty. Moja ex 540 czesto sobie smigała z niskich obr. i odpukac przy 340 tys km jej panewki nadal mają sie dobrze.

No, ale właśnie tak jest. To, że M62 potrafią śmigać przez wiele tyś km podczas dużych obciążeń na niskich rpm to tylko dobrze o nich świadczy. Naprężenia są jednak największe. Przy wysokich obrotach bezwładność wału i korb daje odetchnąć panewkom. Tak jest nie tylko w silnikach, ale wszędzie, gdzie są korby. Jeżeli komuś strzelił pedał w rowerze, to wiadomo, że nie było to podczas szybkiego pedałowania.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 18:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
pimposh napisał(a):
, i wystarczy przejrzeć zagraniczne fora żeby problem z panewkami górnymi bardzo łatwo zidentyfikować.
Tyle,ze owe zagraniczne fora to USA i UK, gdzie zasiarczone paliwo juz nie raz robiło figla BMW, vide Nikasil i problemy z tym zwiazane, co np na rynku DE nie wystepowało. Podobnie czytajac niemieckie fora ///M czy E39 ciezko sie doszukac czegos o pladze padnietych panewek w S62. Pewnie ,ze panewki mogą pasc w S62 i super, ze wymiana nie jest kosmicznie droga. Ja z kolei nie rozumiem jednak pewnosci , co sie działo z silnikiem przez 230 tys km zanim padły owe panewki. Ile razy ktos piłował na zimnym silniku, z padniętym termostatem, na starym oleju tudzież z jego konkretnym niedoborem.
mroova81 napisał(a):
No, ale właśnie tak jest. To, że M62 potrafią śmigać przez wiele tyś km podczas dużych obciążeń na niskich rpm to tylko dobrze o nich świadczy. Naprężenia są jednak największe. Przy wysokich obrotach bezwładność wału i korb daje odetchnąć panewkom. Tak jest nie tylko w silnikach, ale wszędzie, gdzie są korby. Jeżeli komuś strzelił pedał w rowerze, to wiadomo, że nie było to podczas szybkiego pedałowania.
Ja uważam natomiast, ze najbardziej to wysokie obroty zabijają panewki, a nie jazda na niskich obrotach ( co nie znaczy,ze zbyt niskich - wszystko w granicach rozsądku ).

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 19:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 770
Moje BMW: 740i, M3
Ja mam teorię, że w PL auta w tym wieku mają przebieg skorygowany do 60-70% tego co było. Nie wiem ile w tym prawdy ale mamy tu ciekawy wykres, źródło to ogłoszenia na Allegro:
Obrazek

Każde załamanie/spadek w tym wykresie to oszustwo sprzedających jeśli próba była odpowiednio duża, wątpliwy jest też niewielki przyrost przebiegu na przestrzeni 11 lat.

Co za tym idzie, Polak ma spaczone pojęcie o przebiegu. Nie tak dawno temu na złomniku było o E39 z przebiegiem ponad 1mln km. Mój dupowóz ma przeszło 400tys (obstawiam że pół mln może mieć już na karku), jechałem kiedyś E38 z przebiegiem 750tys i wszystko chodziło jak w zegarku a wnętrze poza tym że właściciel nie dbał jak coś odpadło nie wyglądało na bardzo zmęczone. My po prostu nie wiemy, jak wygląda auto po faktycznym przebiegu 200, 300, 400, 500tys. Specjalnie bym się nie zdziwił gdyby w PL było sporo M5 z przebiegiem podchodzącym pod 300tys, a licznikowo ładne 180.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 M5 2002 z 365 000 km przebiegu !
PostNapisane: 27 czerwca 2013, 20:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Inur napisał(a):
Specjalnie bym się nie zdziwił gdyby w PL było sporo M5 z przebiegiem podchodzącym pod 300tys, a licznikowo ładne 180.
Dokładnie, to jeszcze inna para kaloszy.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL