BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 22:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Pawlos22 napisał(a):
I co może dodać zwykły szarak z E36 328


Jaki tam zwykły, 328, panie drogi, mityczny silnik ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 23:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
wujekwaldus napisał(a):
w normalnej jezdzie, wolnossace V8 to bjeda jest.

Ale uściślijmy, że wolnossące wysilone v8 to bjeda z dołu. Te bardziej cywilne jak np e39 540i mają mocny dół :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 23:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1566
Lokalizacja: KBC
Moje BMW: E36 328 Coupe
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124186
wujekwaldus napisał(a):
forum jest dla wszystkich, kazdy ma prawo wyrazic swoja opinie ;p

Oczywiście że tak ;)
Kyokushin napisał(a):
Jaki tam zwykły, 328, panie drogi, mityczny silnik

Dzięki :cwaniak: :super:

Nie no tak żartuje ale zajebiaszcze to forum ze względu na użytkowników ;)

sorry za OT :)

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 00:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
wujekwaldus napisał(a):
a no i Kyo:
to czemu posiadacze M na forum uwazaja ze nie mamy dolu a ludzie co nie maja tych aut uwazaja ze to rakieta od samego dolu? (pragne tez napisac ze 3 tys to nie jest dol...)

Wszyscy sie mylimy ?


Nie wszyscy posiadacze M uwazają, ze w ich autach nie ma dołu ;)
Musiałbym skłamać wierutnie, pisząc, ze E39 M5 nie ma dołu. A F10 M5 tez sporo pojezdziłem. Duże wolnossaki mogą nie mieć góry, ale doł miały od zawsze i mają do dziś :) Pamiętam jak jechałem pierwszy raz Mercem Sec c126 560 . 5.6 v8, moc maleńka na dzisiejsze standardy - 279 PS. Najwieksze wrazenie robiło to, co wyczyniał ten silnik na niskich obrotach, wystarczyło trącić gaz i smażył opony. Pozniej, na wyższych obrotach niewiele się juz działo.
Troche też przesady tutaj jest w tej dyskusji - wiadomo ,ze czesc V8 ma charakterystykę mocno wysokoobrotową ( 8000 rpm i lepiej ). W takich silnikach logicznym jest,ze ciąg przy 1500 rpm bedzie gorszy niz w silniku o podobnej mocy, ale kręcącym się tylko do 6000 rpm.
Dupohamownia nie zawsze jest dobrym wyznacznikiem " elastycznosci " silnika. Czasem na górze obrotów tyle sie dzieje,ze nawet dobry doł wydaje się słaby ;)
Wujekwaldus - ciezko Ci bedzie przeforsować tutaj tezę, że duze wolnossaki nie mają dołu, hehe.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 08:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Adam_94 napisał(a):
Ale uściślijmy, że wolnossące wysilone v8 to bjeda z dołu. Te bardziej cywilne jak np e39 540i mają mocny dół :)


Really?
http://imageshack.us/photo/my-images/694/babciac.png/

Zresztą dobrze popatrz na wykres 458 Italii :hyhy:

Faktycznie słysze kolejny raz opinie, że S65 ma słaby dół, ale może to wynikac tak jak mówi Frank z bardzo mocnej "góry". Co do doładowanych silników fajny komentarz o S63 był w TopGear: "..zbyt obficie podsypane turbodoładowaną przyprawą, smakuje sztucznie, choć niezwykle intensywnie.."

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 14:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Góra jest taka sama jak dół. od 3-3,5k do 8k wykres jest płaski.
No chyba że dołem nazwie ktoś to co jest poniżej 3k, to tam rzeczywiście się niewiele dzieje, ale poco tam ma sie cokolwiek dziać?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2013, 15:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5065
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Temat się rozwinął. ;) Z wyglądu niczego nie brakuje nowej M4 (nawet nie czepiam się oznaczenia :P) Jest świetnie.

Pawlos22 napisał(a):
Mam nadzieję że nowej emce mniejsza jednostka z dwoma turbinkami wyjdzie na lepsze.
podobnie jak w F10 M5

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 23:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Święta Tereso, co sie tu wyprawia hehehe
V8 wolnossące nie ma dołu ??
No przecież to podstawowa cecha tego silnika od dziesiątków lat, która spowodował że ten typ silnika był i jest ładowany do setek ciężarówek, autobusów i innych maszyn.
Oczywiście mowa o rasowym V8 oczywistym w swej konstrukcji, nie wydumanym porobionym przez BMW do M3, który to silnik jest karykaturą V8, bym powiedział :)

Po prostu trzeba sie przejechać, i poczuć,
Każdy kto twierdzi jak wyżej, wysiadłby delikatnie mówiąc obsrany, z pokazu dołu z takim M5 e39.
8 lat jazdy V8 tak mnie skrzywiło, że przy v10 kilka razy bym dzwona wywyinał, właśnie przez to przyzwyczajenie, że nieważne że 3-ka i 20 km/h, wciskam i odlatuje chociaż silnik nie ma jeszcze nawet 2000 obr to koła piszczą...
Fajnie palą gumy amerykańce z normalnym V8, koła sie bardzo powoli kręcą, widać normalnie wzór felg, a auto stoi w miejscu.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 13:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Boogie napisał(a):
Święta Tereso, co sie tu wyprawia hehehe
V8 wolnossące nie ma dołu ??
No przecież to podstawowa cecha tego silnika od dziesiątków lat, która spowodował że ten typ silnika był i jest ładowany do setek ciężarówek, autobusów i innych maszyn.
Oczywiście mowa o rasowym V8 oczywistym w swej konstrukcji, nie wydumanym porobionym przez BMW do M3, który to silnik jest karykaturą V8, bym powiedział :)

Po prostu trzeba sie przejechać, i poczuć,
Każdy kto twierdzi jak wyżej, wysiadłby delikatnie mówiąc obsrany, z pokazu dołu z takim M5 e39.
8 lat jazdy V8 tak mnie skrzywiło, że przy v10 kilka razy bym dzwona wywyinał, właśnie przez to przyzwyczajenie, że nieważne że 3-ka i 20 km/h, wciskam i odlatuje chociaż silnik nie ma jeszcze nawet 2000 obr to koła piszczą...
Fajnie palą gumy amerykańce z normalnym V8, koła sie bardzo powoli kręcą, widać normalnie wzór felg, a auto stoi w miejscu.

Nie jest karykatura V8, jest zaprojektowany inaczej, tak samo jak s50 czy s54 byly silnikami ktore zyly najlepiej na wysokich obrotach tak samo s65, i wszystkie inne silniki do motorsportu gdzie nikomu nie jest potrzebny mocny dol bo 90% czasu te silniki kreca sie w zakresie obrotow zamykajacym sie po zmianie biegu przy odcince spowrotem do odcinki. i w tym zakresie maja dawac najlepszy ogien.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 13:34 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Pisząc, że s65 ma słaby dół wypadałoby odnieść to innego motoru o zbliżonej pojemności, a wtedy nie wypada on wcale biednie, wręcz przeciwnie. Oczywiście, ma słaby dół w porównaniu do SLSa albo do pompowanego twin-scrollem 335i. Ale na wysokich obrotach oferuje więcej, taka zawsze była filozofia ////M i nigdy M GmbH się z tym nie kryło :)
Boogie, nie zapominaj, że S62 jest o prawie litr większe, niż s65 ;) Porównaj ten ostatni z m60/62(tu)b40/44.
No replacement for displacement :) (nie dotyczy turbo).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 22 sierpnia 2013, 20:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Dobra, kawa na ławę.
Wykres stockowego obecnego M3. Od razu napiszę, wykres przedstawia moc na kołach, dlatego jest mniej niż 420KM. Ale, interesuje nas przebieg momentu, a nie mocy.
źródło:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=203239

Obrazek

Jak kurna to może mieć słaby dół, jak od 3k obr, ten przypadek, ciągnie do 7k, tak samo?
Przy zmianie biegu przy 8k obr, na kolejnym biegu jest około 5k obr. A moment jest płaski od lekko ponad 3?

A poniżej wykres wzorcowy BMW tego silnika, dostałem od Franka, różni się niewiele od tego wyżej, wizualnie głównie za sprawą innej podziałki ;)
Jak wół tu widać, że na 3k już jest wysoki Nm, a od 3,5k jest płasko do 6,5k i tam nieznacznie opada. Czyli przy 4k nie ma dupy dla Agnieszki, ale drodzy Panowie, będzie auto miało większy ciąg niż przy 7k, na tym samym biegu.

Obrazek

I proszę nie pisać głupot, że to teoria, że ktoś jeździł, czuł moc na dupie w skórzanym fotelu. Jak przeszły ciarki i zrobiło wooow wrażenie, to może lepiej niech kupi seicento w gazie.
Szanowni, najpierw się projektuje silnik, wylicza jaki ma być, później się go buduje, testuje i finalnie dopiero, Heniek go kupuje w swoim M3 i to nie na wykresie, okazuje się co ma, tylko ma to, co wcześniej zaprojektowano i jaki ustalono wykres, że ma być.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 08:10 
zapomnialem wczoraj zrobic pomiarow na akcelrometrze... wykres wykresem, masz 400nm, 200 koni przy 3 tys obrotach (pragne przypomniec ze 3 tys to zaden dol...:P) dol do 1000-3000, czyli lajtowa jazda 80-130km/h na 6 biegu.

Uwierzym bym w prawdziwosc teorii wysokiego dolu w wolnossacym V8 ale tak:
458 italia: do 3 tys jest baaardzo spokojnie, zero dolu, jak na auto za 500euro/kon mechaniczny..
SLS AMG: do 3 tys tez nic sie nie dzieje... no, ladnie mruczy
C63AMG Black: to samo co SLS.

V10 w M6/M5 to samo, kreci sie na gorze, na dole jak jedziesz to mozesz sie zdziwic gdy uznasz ze "nie oplaca mi sie redukowac na 3.0 diesel..."

Staram sie byc opiektywnym a nie wychwalac jakie to auta za kupe kasy i mocne sa bardzo fajne i chwalic je za cos... czego nie maja... ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 08:25 
Online
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
wymieniłes same sportowe auta które maja kręcić sie na górze przejedź się zwykłym 540i e-39 z 6gangiem i zobaczysz jaki to ma dół albo jakims amerykańcem powyżej 5,0l V8 logiczne, że silniki stworzone do krecenia się powyżej 7k rpm będa słabsze na dole i logiczne, że jeżeli proównujesz w takim C63 amg to co sie dzieje powyżej 5k rpm z tym co poniżej 2 to pewnie idzie słabo ale watpie, żeby 6,3V8 słabo jechało z dołu jeżeli tak to czemu na starcie ma kłopoty z trakcją???????????

i tak mnie jeszcze zstanawia ile momentu ma dostepne 335i w serii kontra c63 amg w serii w przedziale 1-2k rpm czyli najniższe obroty ma ktos wykresy???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 09:11 
W sumie temat jest o S65... czyli wysokoobrotowe V8 ;)

jechalem z rysiem jego 540i, jednak nie sprawdzalismy "dolu" tylko 0-100 ;) wiec byl pelen ogien na wysokich obrotach ;)

335i z porownaniem do C63 AMG to bjeda troche bo masz 170 koni roznicy.
Porownaj 335i do mustanga V8 305 koni.

Porownujac np: E63AMG nowa biturbo to ona z dolu jak szatan leci po prostu. na 2ce , 3ce, 4ce...

Problemy z trakcja w AMG? o panie... jak masz lyse opony i wylaczona trakcje to tak... takto: NIE ODNOTOWALEM (w m3 tez nie)
Fabryczne sportowe auta zwykle sa tak doracowane ze zwykle maja trakcje aby osiagac te <5.0 do setki... ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 10:46 
Online
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie wierze w brak problemów z trakcją w takim c63 wyacz wszystke system i daj w palnik na 1 z głupicvh 1000RPM czyli nizutkie obroty toz to u mnie z 15000rpm smaże kapciora a mam aby 4,0 w budzie 1800kg

słuchaj to Ty wyjechałes z 335i kontra c63 nie ja :)

tak naprawdę mam wrażenie, że odnosisz sie do silników V8 na podstawie kilku sportowych wybitnie jednostek wysokoobrotowych gdzie jest t świadomym zamierzeniem producenta pomijając tysiace silników V8 z dołem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 11:46 
W SLSie jechalem na wylaczonej kontroli trakcji i z zera pedal w podloge czas 4.7 na RL 0-100 poslizg w sumie zerowy....

W M3 to samo jak dasz jedynka z miejsca i pedal w podloge to nawet na wylaczonej trakcji jedzie bez poslizgu na dobrych oponach i nawierzchni. (czas 5.1 0-100) jak sie doda strzal ze sprzegla i odpowiednio popracuje gazem w poslizgu to najlepiej co mam to 4.9.
Ale o gubieniu trakcji przy ruszaniu z miejsca bez strzalu ze sprzegla nie ma mowy w M3...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 11:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Więc podsumujmy...
Jeden z drugim sprzecza się o słaby dół w s65, przy czym dla jednego dół to 1000-2000rpm a dla drugiego powyżej 3k, pewnie za rok dojdą do kompromisu. Oczywiście do 2k nie jedzie bo widać to na wykresie, od 3k już zdecydowanie lepiej. Może zmieńcie temat, na "Dywagacje na temat s65 - w którym miejscu jest dół"
Idziemy dalej... Wspominany jeden teraz z trzecim spiera się, czy ogólnie v8 mają dół, jeden pisząc myśli o sportowych wysilonych wysokoobrotowych (które po prostu nie mają dołu, jak każda szlifierka, może nie tyle nie mają co jest gigantyczna różnica względem góry) a trzeci o v8 z przed dwóch dekad kręcącym się tylko trochę wyżej niż przeciętny dizel. Też z pewnością dojdziecie do kompromisu ale może za półtora roku.
Temat nie mający ładu, składu jak i sensu...
Na wykresach widać, że 335i na dole, tym prawdziwym dole a nie powyżej 3000rpm gdzie jak dla mnie to już średni zakres ma więcej mocy niż s65 i tyle, co tu dorabiać ideologie. S65 ma mocniejszą górę od 335i przez co odczucia słabego dołu może się dodatkowo zwiększyć na rzecz 335i...

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 12:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
335i przy 2k ma ciut więcej momentu na kołach (na 2 biegu 335i ok 890Nm, M3 800Nm ), przy 2500 już mają identycznie niemal (335i 890Nm, M3 870Nm ), a od 3k do końca M3 ma go więcej (335i 895Nm, M3 910Nm).

Wykres 335i:
Obrazek

Pomijając że 335i nie kręci się tak wysoko jak M3 to, na kołach mają:
I teraz, przy 5500 obr, 2 bieg: 335i ma na kołach ok. 547 Nm a M3 ma 958 Nm
przy 4500 obr, 2 bieg: 335i - ok 847Nm, M3 946Nm

Na każdym biegu są podobne proporcje.
Więc trudno mimo wszystko mówić, że M3 nie ma dołu a 335i ma. Oba mają dół.

Powiem więcej, 335i ma słabszą górę niż dół, bo krzywa momentu w 335i opada, a w M3 jest płaska.

P.S.
Cyfry mogą sie jakoś tam różnić w różnych autach, podałem trochę uśrednione, od M3 brałem z wykresu od Franka (wyżej widać który) a dla 335i z tego wyżej, dla N54.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 12:59 
Online
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
i wszystko wyjaśnione jak nalezy a nie odczuciami z dupohamowni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 14:01 
Co nie zmienia faktu ze S65 nie jest w ogole elastyczny i nie ma dolu, a przy wyprzedzaniu trzeba redukowac (no chyba ze wyprzedzasz ciezarowke), dla mnie ten silnik pracuje 6000-8250.
Wykresy wykresami, mamy w sumie dwa auta do porownania i mozemy porownac obok siebie ~380+ koni 335i z M3, rolka, 50 km/h trzeci/czwarty bieg i zobaczymy co lepiej pojedzie, stawiam ze 335i spierdzieli gdzie raki zimuja.

///Michal blagam, wez tez sie wypowiedz jako posiadacz 335i i M3 i potwierdz moje odczucia i porownanie...

zreszta cytat:

///Michal napisał(a):
Frank, dzięki :)
M3 mam dopiero od 2 dni, więc auta dobrze nie znam jeszcze, ale kilka ciekawych spostrzeżeń mam ;)

- 335i jest dużo elastyczniejsze, przekonałem się o tym wracając do domu tuż po zakupie i próbując wyprzedzić auto tak jak to robiłem 335i... nie dało się tego zrobić sprawnie przy 2 tys obrotów i musiałem szybko redukować, aby się wyrobić :)
- M3 sprawia wrażenie dużo dużo szybszego od 335i a tak na prawdę różnica od 100-200 to jest jakaś długość lub dwie, ale to jest jeszcze do weryfikacji, bo już nie pamiętam czy w M3 poustawiałem wszystko na maxa czy też nie
- 335i przyspiesza w sposób ciągły, praktycznie od 1500 obr. do 7000 obr. M3 na początku śpi, ale jak się zaczyna budzić przy ok 4000 obr. to przyspieszenie jest dużo bardziej odczuwalne niż w 335i - wtedy zaczyna nadrabiać straty :)
- reakcja na gaz - tutaj jest ogromna różnica, jak M3 jest na wyższych obrotach i wciśniemy gaz do końca to potrafi głowę lekko do zagłówka przycisnąć, w 335i tego nie ma
- zawieszenie - tutaj podobnie, bardzo duża różnica, w zakrętach nie kładzie się jak 335i
- dźwięk, no niestety to nie jest AMG, ale swój urok ma i jak mi się wcześniej nie podobał to teraz coraz bardziej przypada mi do gustu - tu znów wygrywa M3
- DKG vs zwykła 6 biegowa skrzynia... hmm co by tu napisać... przegazówki podczas redukcji biegów są rewelacyjne, reakcja na zmianę biegów bawiąc się manetkami również lepsza niż w 335i, czas zmiany biegów - lata świetlne :rotfl:
- w M3 mamy mnóstwo ustawień, których brakuje w 335i, np. ustawienia servotronic mamy do wyboru sport lub normal, szybkość zmiany biegów, reg. zawieszenia, przycisk POWER który zmienia charakterystykę silnika, ogólnie jest tego trochę :)
Jak mi się coś jeszcze przypomni, to napiszę jeżeli kogoś to interesuje :)

Ogólnie teraz rozumiem, co ludzie mieli na myśli pisząc że ///M to całkowicie inne auto od zwykłego BMW - bo tak jest :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL