BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 06:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 16:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wujekwaldus napisał(a):
Co nie zmienia faktu ze S65 nie jest w ogole elastyczny i nie ma dolu,


No staary, litości, jak może nie mieć dołu jak od 3 ma płaski moment? Nawet w stosunku do tego 335i, to ma taki sam dół, tylko 335i nie ma góry w stosunku do M3.
A jak zredukujesz to zawsze będzie lepiej, bo masz większy mnożnik Nm wtedy na kołach.

wujekwaldus napisał(a):
///Michal blagam, wez tez sie wypowiedz jako posiadacz 335i i M3 i potwierdz moje odczucia i porownanie...

waldus, ale odczucia to można sobie wsadzić, liczą się liczby i to jakie osiągasz przyspieszenie, co przekłada się na czasy.
To że silnik wyje, nie znaczy że przyspieszasz bardziej.

Nie wyciem silnika i nie odczuciami się wygrywa, tylko liczbami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 16:39 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
zauważyłem, że wujkowi od jakiegoś czasu spodobało się stwierdzenie: "nie jedzie"-mocy zawsze mało, takiemu nie dogodzisz :P

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 17:46 
Kyo 3 tys to żaden dol. To zakres średni. Jak rpm ma zakres do 9k. To 0-3 to dol. 3-6 to średni zakres a 6+ to wysoki. I brak dołu potwierdza 100% posiadaczy M3 e92 na tym forum. To co? Nie mamy racji bo rzucasz nam wykresami z płaskim momentem ale co z tego. Do 4 tys te auto NIE JEDZIE.

No i mówię tak bo staram się obiektywnie patrzeć na auto i jego osiągi a nie chwalić że bóg wie co to za szybką maszyna. Jak na 420 koni czas 100-200 na poziomie 11s nie jest zadowalajacy. Lepszy może nic jakieś śmieszne audi o tej samej mocy ale 335i kręciło podobne czasy.

M3 kupiona została nie dla osiagow na prostej...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 17:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2290
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: C400 4matic
Czesto mam przyjemnosc jezdzic jako pasazer 650 cabrio.I tam dol jest wspanialy,ciagnie z samego dolu jak przystalo na wolnossace V8.Natomiast M3 zawsze slynelo z wysokich obrotow jak typowa szlifierka,dlatego dol nie jest tak wazny w tym aucie.Mysle wujekwaldus ze nastepne twoje auto powinno miec oznaczenie M6 F12-DOBRY DOL JAK I GORA ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91120 ocen moja Becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 18:08 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
BAWARA napisał(a):
Mysle wujekwaldus ze nastepne twoje auto powinno miec oznaczenie M6

albo dorwać jakimś cudem zestaw gintani do emki...
Obrazek
...albo to co ma hiob :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
mam wrażenie, że tego dołu Ci brakuje bo masz bardzo mocną górę a 335i ma cały czas równo wg mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
wykresy wykresami, te auta nie maja dolu. Trzeba redukowac zeby dostac ta gorna moc, kto nie jezdzi ten nie wie. Ale takie byly zalozenia tych silnikow, tak musi byc i juz. Nie ma plynnosci, to ma szarpac i tak jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 19:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 526
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: ex M6 F13 LCI
Kod silnika: S63
Garaż: obecnie:
R8 V10
911 S
GT 63S
wujekwaldus napisał(a):
///Michal blagam, wez tez sie wypowiedz jako posiadacz 335i i M3 i potwierdz moje odczucia i porownanie...

Przecież nie będę powtarzał tego co Ty napisałeś ;)
A napisał(a):
wykresy wykresami, te auta nie maja dolu. Trzeba redukowac zeby dostac ta gorna moc, kto nie jezdzi ten nie wie. Ale takie byly zalozenia tych silnikow, tak musi byc i juz. Nie ma plynnosci, to ma szarpac i tak jest

Otóż to...

Może w po weekendzie nagram jakiś filmik dla porównania - oczywiście jak się da, bo w 335i jest automat dla idiotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
A napisał(a):
wykresy wykresami, te auta nie maja dolu. Trzeba redukowac zeby dostac ta gorna moc, kto nie jezdzi ten nie wie. Ale takie byly zalozenia tych silnikow, tak musi byc i juz. Nie ma plynnosci, to ma szarpac i tak jest


Wykres wykresem, my wiemy swoje :hyhy: Panowie. Mam Was za gości z którymi można pogadać rzeczowo, zawsze tak uważałem, szczególnie o A.

Przyspieszenie definiuje moment obrotowy. Jak masz wartość momentu taką samą przy 3k co przy 7k, to znaczy że ciągnie tak samo. A jak zredukujesz, to zawsze masz lepszy ciąg, bo zwiększasz moment na kołach.
Jak trzeba to i na tablicy mogę Wam to rozrysować, pokazać gdzie jest Niuton, gdzie dźwignia, gdzie mnożnik przełożenia, gdzie moment na silniku, gdzie obroty, i finalnie gdzie pojawia się przyspieszenie, to co odczuwacie i co zmierzy akcelerometr.

Panowie, akcelerometr w rękę. Każdemu stawiam piwo kto będzie miał większe przeciążenie przy 7k niż przy 4k na tym samym biegu w M3. W 335i też.
Najpierw robi się silnik taki jak ma być, więc jest teoria, produkcja, wykres, a na końcu odczucia które są subiektywne.

Pomiar i liczby odrzucają subiektywizm, po to są wykresy. Kto podejmie rękawice i zrobi wykres przeciążenia np na 2 biegu od zera do końca? To nie powinno zająć Wam więcej niż 10s :) Apki są bezpłane na gejfona i gógla.

///Michal napisał(a):
Może w po weekendzie nagram jakiś filmik dla porównania - oczywiście jak się da, bo w 335i jest automat dla idiotów

Nie ma to znaczenia dla naszych rozważań, poco Ci zmiana biegów?
Mówimy o ciągu, czyli przeciążeniu w zakresie obrotów. Wbijasz np 2 bieg, dajesz ogień na jak najniższej szybkości do końca i nagrywsz film albo robi ci wykres akcelerometr.
Wykres będzie poziomy lub lekko opadający, na filmie też to zobaczysz, ale trudniej będzie ci oszacować kiedy bardziej przyspiesza. Na wyższych szybkościach, na tym samym biegu, będzie to bardziej widać.

Zdzira 850I napisał(a):
mam wrażenie, że tego dołu Ci brakuje bo masz bardzo mocną górę a 335i ma cały czas równo wg mnie

W m3 dół jest podobny do góry.
W 335i dół jest mocniejszy od góry.
Stąd może być wrażenie że im się wydaje że M3 nie ma dołu, a w rzeczywistości to 335i nie ma góry, więc im się wydaje że 335i na dole super ciągnie w stosunku do M3.

wujekwaldus napisał(a):
To co? Nie mamy racji bo rzucasz nam wykresami z płaskim momentem ale co z tego.

No właśnie to z tego, z tych wykresów wynika że nie macie racji :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:19 
chodzi o to ze jak w 335i w automacie dasz "kick down" to masz automatyczna redukcje ;)
trzeba dac gazu na maxa ale nie "kickiem"
Wieczorem jade do kolezanki na noc, jak bedzie miejsce to sprawdze appka jakas ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
waldus, w automacie wrzucasz tryb manual i po prostu do gaz końca nie wciskając kicka, przecież nie trzeba pedału wciskać na maxa w podłogę z całej siły, wystarczy docisnąć do kicka :)

Weź apkę, jaki masz telefon? Bo do googla nawet znalazłem to dam ci link.

Przecież jakbyś miał rację, bym Ci przyznał i nie było by rozmowy, nie spieram się żeby się spierać, tylko bym Cię w tej racji poparł :)

P.S.
Między 1500 a 2000 obr M3 będzie słabsze od 335i o ok 15%.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:26 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
wujekwaldus napisał(a):
Wieczorem jade do kolezanki na noc

:hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: skąd ja to znam... makao puzzle monopol :D
wujekwaldus napisał(a):
jak bedzie miejsce to sprawdze appka jakas

lepiej sie koleżanką zajmij hehehe :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
gadacie i gadacie, że dołu nie ma ale to o co innego Waldkowi chodzi mi się wydaje :) . Jak latał 335i to miał spryciarza na miasto bo jak chciał szybko gdzieś się wcisnąć czy zrobić jakiś szybki manewr to miał te niutony przy realnie niskich obrotach i auto nie musiało nawet redukować żeby pojechać..taka charakterystyka bi-turbo. A teraz jak ma eMke i ten moment jest dostępny przy 3k rpm to jadąc na wysokim biegu nie ma szans na szybką sprytną reakcję tego auta miejskich tasankach bo musi redukować do takiego biegu na którym ten dostępny moment będzie miał przy określonej prędkości.....dlatego tez narzeka, że nie ma dołu.
Co innego jak takie M staruje ostro spod świateł...tu już Waldek chyba nie możesz powiedzieć, że nie masz dołu ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:46 
Mka, jak da sie w palnik to idzie, nie ma co narzekac... ;) ale jak jedziesz 50 km/h na 4ce to gucio bez redukcji zrobisz ;)
Mozesz dac linka do google play. mam szajsunka galaxy s3 chyba.
Kolezanka ze mna pomierzy...:D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Między 1500 a 2000 obr M3 będzie słabsze od 335i o ok 15%.

50km/h w M3 i IV bieg to ok 2000 obr. W 335i podobnie.
W M3 masz na kołach wtedy ok 400 Nm a w 335i ok 470Nm.
Nie gadaj, że M3 nie jedzie na IV i 50 w porównaniu do 335i :)

Akcelerometr w łapę i rób Pan wykres ;) Nawiasem mówiąc jestem bardzo ciekaw jakie przeciążenie wygeneruje M3 :) Porównamy sobie później z samolotami i innymi sprzętami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:55 
no nie idzie ;) to jest ten bol... ;)

Daj linka, albo nazwe apki zebym dobra sciagnal;p


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 20:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Spróbuj tych:
https://play.google.com/store/apps/deta ... s.gForceGT
https://play.google.com/store/apps/deta ... rial&hl=pl

Robisz tak - ustawiasz żeby robiło wykres G i np jedziesz na 2 biegu od zera do końca. Później robisz stop i będziesz miał wykres przeciążenia jakie w tym czasie auto osiągało w czasie.
Na 3 biegu powinno być lepie to widać, mimo mniejszych G, ale to wyższe szybkości już osiągniesz żeby np zobaczyć ile przy 8k będzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 21:01 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
a czy w m(4)3 występuje jakiekolwiek przeciążenie ? :D w sumie ja też poproszę na andka i symbiana :) najlepiej żeby to była jedna apka i kto chce to sobie zmierzy i poda ;)

Z tego co się orientuje wymagane jest korzystanie z akcelerometru więc dobrze sprawdzić czy taki w telefonie posiadamy. Z gpsa też coś niby podają ale to jakieś dziwne wyniki są. Właśnie Kyo uprzedziłeś mnie w następnym poście , urządzenie musi być przymocowane żeby nie latało bo to będzie przyczyną błędów pomiarowych.


Ostatnio edytowano 23 sierpnia 2013, 21:06 przez Miłosz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 21:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Pewnie, możesz sobie dowolne auto mierzyć, wykres będzie dość precyzyjny. Akcelerometr trzeba przymocować tak żeby się nie przesuwał do tyłu czy do przodu. Linki wyżej.
GPS zmierzy co najwyżej czas 0-100, o ile mamy próbkujący np co 0.2s, bo przy słabszym próbkowaniu nie ma taki pomiar sensu. Są softy które mierzą 0-100 na podstawie sygnału i zarówno z akcelerometru jak i GPS.
Ale, przeciążenie, czyli G, mierzymy akcelerometrem, GPS tego nie zmierzy bo nie ma jak, a jak ktoś napisał soft który to robi, to bardzo słabo to będzie działać ze względu na niskie próbkowanie, po prostu acelerometr mierzy przeciążenie, a GPS podaje tylko koordynaty i ewentualne przeciążenie można wyliczać na postawie różnicy w położeniu... ale jak mówię, to nie to.

Telefon jak najbardziej się sprawdzi :) Akcelerometr w telefonie jest tak samo dobry jak każdy inny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 21:18 
pobralem tego GTech' GT... ide poru..... pomierzyc... ;) wyniki pewnie dam dzis w nocy albo jutro rano... zobacze ile przerwy bede mial ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL