BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dywagacje na temat S65 - ma dół, czy nie? - wydzielone z M4
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 10:55 
Wolnossaca V8 nie maja dolu, niewazne czy to E92 Mka, czy C63AMG Black, czy SLS, czy italia, im wyzej tym lepiej, w biturbo sytuacja juz jest o niebo lepsza (M5 F10, 335i, E63AMGs) tutaj juz od samego dolu ciagnie jak powinno...

Turbiny sa super gadzetem ;) ale albo dwie+ albo twinscroll, tak aby nie bylo turbo dziury.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 20:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Patrzę sobie na wykres momentu E92 M3, przecież tam od 3000 do 8000 obr moment prawie płaski jest (max jest przy 4k, ale wykres prawie płaski, tam jest tylko niewielki peak). Więc jak nie ma dołu, od kiedy V8 nie ma dołu?
Poza tym, jaki tu miałby dół znaczenie, skoro i tak, po zmianie biegu na następny wchodzisz na obroty powyżej 5k.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 20:48 
uwierz... nie ma... ///Michal (tez sie przesiadl z 335i+ na M3) to samo potwierdzi, Mka nie ma dolu i ten sam trend zauwazam w innych wolnossacych V8 jakimi jezdzilem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 20:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
S85 V10 / S65 V8 nie maja dolu, te silniki zyja na obrotach, tryb 0-1, albo nie jedzie albo jedzie, cyfrowo

np. porownujac dwie jednostki S63Tü+DCT vs S85+SMG, to dla mnie v10 jest nerwowym masakratorem i troglodyta w jednym, ktory dostaje kopa w gornym zakresie obrotow, a v8 twin turbo od razu czuc mocny dol, aksamitna skrzynia biegow, gorsze efekty efekty dzwiekowe


Ostatnio edytowano 19 sierpnia 2013, 21:00 przez A, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 20:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wujekwaldus napisał(a):
uwierz... nie ma... ///Michal (tez sie przesiadl z 335i+ na M3) to samo potwierdzi, Mka nie ma dolu i ten sam trend zauwazam w innych wolnossacych V8 jakimi jezdzilem.


stary, ale jak może nie mieć, jak wykresy mówią co innego. od 3k mas praktycznie płaski Nm. Może masz wrażenie takie, bo silnik nie wyje. Tylko tak móżna to wytłumaczyć.
Poza tym co ma to za znaczenie, jak po zmianie biegu na następny w dragu, obroty masz ponad 5k?
Pytanie klucz, jakie przeciążenie (przyspieszenie) wygeneruje Ci Mka przy 3k obr na 1 biegu i przy 6k obr? Kiedy będzie ono wyższe?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 20:59 
jak jedziesz na 4ce 50 km/h i przyspieszasz to nie jedzie, musisz zrobic redukcje na "2", wtedy jedzie.
jak jedziesz 130 na 6stce i chcesz "przyspieszyc" to najlepiej trzeba zredukowac na "3".... jak nie ma pospiechu... "4"
w 335i wystarczylo dodac gazu i bez redukcji pieknie juz przyspieszal, dol byl wyczuwalny i troche mi go brakuje w M.
Wykres sobie moze mowic.
Kazdy wlasciciel Mki powie Ci to samo.
A (Adrian) jest kolejnym przykladem post wyzej... i ja jego slowa rowniez potwierdzam.

Dlatego M4 z racji na biturbo moze byc czyms zupelnie ekstremalnym jesli chodzi o osiagi w BMW, podobnie jak M5 F10 czy M6 F13.

edit: przeciazen nie mierzylem, ale na jedynce wkreca sie szybko z kazdych obrotow ;) wiec to ciezko mierzalne jest...
w normalnej jezdzie, wolnossace V8 to bjeda jest.
SLS to samo, od 4 tys cooos sie dzieje.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wujekwaldus napisał(a):
jak jedziesz na 4ce 50 km/h i przyspieszasz to nie jedzie, musisz zrobic redukcje na "2", wtedy jedzie.
jak jedziesz 130 na 6stce i chcesz "przyspieszyc" to najlepiej trzeba zredukowac na "3".... jak nie ma pospiechu... "4"


To chyba normalne, że w benzyniaku redukując bieg, zwiększasz moment na kołach?
Jak dla mnie to bardziej autosugestia i odczucia, wycie silnika, wibracje. Skupmy się na faktach, liczbach. Akcelerometr prawdę powie. Masz w telefonie, zmierz g. Wszystkie hamownie kłamią?

O przeciążenia, nie pytam czy mierzyłeś, tylko pytam kiedy uważasz że przyspiesza bardziej, czy jak jedziesz np na 3 biegu i masz 3-4k obr (pewnie ok 60-80km/h) czy 5-6 (100-120km/h) ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:09 
im wyzsze obroty tym lepiej przyspiesza, dla najszybciej jest 7000+ rpm.
Przejedz kilkadziesiat tys km jakims Biturbo (335i idealne) a potem kilkadziesiat tys km jakas Mka V8/V10 i wrocimy do tematu ;)

moze jeszcze inny argument:
100-200 na RL
biegi 3-4: 11.3/11.4
biegi 2-3-4: 10.8/11.2...


Ostatnio edytowano 19 sierpnia 2013, 21:12 przez Czarodziejka69, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No i widzisz. Przyspiesza tak samo. Akcelerometr w łapkę i mierz g. Tylko między 3-4k nie ma wrażeń a przy 5-6 są.
Powiem więcej, przy 5-6 będziesz pewnie miał nawet niższe przeciążenie bo dochodzą wyższe opory.

wujekwaldus napisał(a):
Przejedz kilkadziesiat tys km jakims Biturbo (335i idealne) a potem kilkadziesiat tys km jakas Mka V8/V10 i wrocimy do tematu


Obrazek

Rozumiem, że skoro nie zrobiłem kilkadziesiąt tyś km biturbo, to mam się zamknąć.

A powiedz mi, kto ma więcej do powiedzenia, kierowca autobusu, pasażerowie, czy jakiś inżynier, na temat tego jak autobus jeździ?
Jak poznasz poprawną odpowiedź, wrócimy do tematu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Kurcze jakoś nie kupuję stwierdzenia, że duże v8 nie jedzie i SLS nie ma dołu i jedzie dopiero od 4tys obrotów. Tak samo zresztą pewnie ma aitalia i zo6 i Viper :oczami:

Ale nie jechałem i pewnie dlatego te wątpliwości ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:16 
j27 napisał(a):
Ale nie jechałem i pewnie dlatego te wątpliwości ;)


Dokladnie tak jest, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
Jesli porownamy M3 E92 V8 z renault clio 1.2 no to mka idzie z kazdych obrotow.

Jesli porownamy je z autem "biturbo" (np: 335i+) no to mka ze swoim dolem wypada blado.

i tyle w temacie.
Akcelrometr nie potrzeby, jedz 140 na szostce i "pedal w podloge" a jedzi 200 i zrob to samo to z 200 idzie lepiej.
Napisalem tez argument z pomiaru race logic. 100-200.

Serio, to ze auto ma 400+ koni i jest "zaje*iste" to nie znaczy ze kazdy element tego auta jest zaje*isty, ma wady, a jedna (jedyna chyba:D) wada M3 to brak dolu.


a no i Kyo:
to czemu posiadacze M na forum uwazaja ze nie mamy dolu a ludzie co nie maja tych aut uwazaja ze to rakieta od samego dolu? (pragne tez napisac ze 3 tys to nie jest dol...)

Wszyscy sie mylimy ;)?


Ostatnio edytowano 19 sierpnia 2013, 21:19 przez Czarodziejka69, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
W aucie doładowanym bardziej czuć moment na plecach, ale to tylko wrażenie, że samochód napędza się dużo szybciej, prostym przykładem jest diesel, gdzie moment napływa gwałtownie. Ale jak czytam, że wolnossące np S62 nie ma "dołu", to mi się lekko śmiac chce ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wujekwaldus napisał(a):
Akcelrometr nie potrzeby, jedz 140 na szostce i "pedal w podloge" a jedzi 200 i zrob to samo to z 200 idzie lepiej.


Jak widać, potrzebny :hyhy:
wujekwaldus napisał(a):
a no i Kyo:
to czemu posiadacze M na forum uwazaja ze nie mamy dolu a ludzie co nie maja tych aut uwazaja ze to rakieta od samego dolu? (pragne tez napisac ze 3 tys to nie jest dol...)

Wszyscy sie mylimy ?


Nie wiem jak reszta, ale Ty na pewno :) Wyżej napisałeś że auto ma lepszy ciąg jak ma mniej momentu na kołach :) W dodatku przy większych oporach... echh...
Walka z wiatrakami.

wujekwaldus napisał(a):
Serio, to ze auto ma 400+ koni i jest "zaje*iste" to nie znaczy ze kazdy element tego auta jest zaje*isty, ma wady, a jedna (jedyna chyba:D) wada M3 to brak dolu.

Niespecjalnie osiągi samochodów mnie zwilżają, wolne to jest, tzn ciągle słabe przyspieszenia. Może nawet nie tyle słabe, a jakoś nie robiące większego wrażenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Obstawiam, że taki SLS ma w każdym zakresie obrotów większą moc i moment od np. 400 konnego 335i, także to są jakieś dyrdymały o braku dołu w mocarnych wolnossących v8 >6litra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:25 
no dobra, mialem 335i, mam wolnossace V8, jezdzilem kilkoma egzotykami z wolnossacym V8 i poteznym V8 biturbo.

i nie znam sie ;)
Bjeda panowie, ide pojedzdzic w granturismo fajnymi furkami bo sie nie znam... ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
wujekwaldus napisał(a):
i nie znam sie


Nie mówię że nie jeździłeś, nie miałeś, czy coś, tylko czy to że kierowca który jeździ ikarusem lub neoplanem oznacza że wie jak działają? ;)

Tu nie musisz jeździć 600KM V8, ani niczym egzotycznym. Po prostu samochód tak działa jak piszę, dowolny. I 60KM Panda i 700KM egzotyk. Mechanika dla nich taka sama jest, fizyka również.

Bierz pan w łapę akcelerometr, masz w telefonie, wrzuć se jakąś apkę co robi wykres G (prawie każda do tych ma, na appla czy androida Ci nie powiem, ja przez ten temat przechodziłem jeszcze w epoce windows mobile 5 ;) ) i zrób eksperyment, nic to nie kosztuje, a będziesz wiedział. Jak się mylę, to stawiam piwo, jak Ty, to Ty stawiasz. Ufam Ci, napisz jak wyszło ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:42 
ok, sprobuje ;)
2gi bieg 2 tys 3 tys obrotow, 5 tys obrotow i 7 tys obrotow.

moze w czwartek mi sie uda ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 21:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Spodziewam się przy 3 i 7 tyś zbliżonych przeciążeń, przy 5 może minimalnie większych ;) daj znać jak wyjdzie :)
Przy 2 tyś będzie wyraźnie mniej :)

Masz gdzieś wykres z hamowni Twojego auta?

P.S.
335i ma już wykres płaski od 2k obr. Realnie 1-1,5k rpm różnicy jak w Mce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 22:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1566
Lokalizacja: KBC
Moje BMW: E36 328 Coupe
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124186
Ciekawie się zrobiło ;) :D

I co może dodać zwykły szarak z E36 328 :D

Mam nadzieję że nowej emce mniejsza jednostka z dwoma turbinkami wyjdzie na lepsze.

_________________
Obrazek



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW F32 M4 !!!
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 22:20 
Pawlos22 napisał(a):
Ciekawie się zrobiło ;) :D

I co może dodać zwykły szarak z E36 328 :D

Mam nadzieję że nowej emce mniejsza jednostka z dwoma turbinkami wyjdzie na lepsze.


forum jest dla wszystkich, kazdy ma prawo wyrazic swoja opinie ;p


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL