BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 6 stycznia 2014, 14:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 305
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65B40
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=150675
Jestem ciekaw jak ten silnik bedzie chodzil...Nie ma co ukrywac, ze to tylko rozwinieta jednostka z E82 1M i to co mnie najbardziej zastanawia to reakcja na gaz bo to parametr, ktory zawsze w M mnie ujmowal po za cala reszta. 335i tez mocne auto a jednak modulacja i reakcja na to co robimy z gazem bardzo srednia...za to w M3 e46/E92 np. przy delikatnie wyzszych obrotach czuc kazde, nawet najmniejsze musniecie pedalu gazu i silnik gwaltownie nabiera obrotow.
Ogolnie jest to problem zaturbionych silnikow. Jezdzilem troche RS4 B5 i co z tego, ze to auto jest mocne i szybkie jak turbiny dmuchaja jak do momentu kiedy wstana mozna przepompowac gazem do konca i z powrotem a motor nawet tego nie zauwazy...
Moim zdaniem tym silnikiem zabili troche ducha prawdziwego M3 z wolnossacym motorem ale czas jeszcze pokaze, obym sie mylil.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 11 stycznia 2014, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 270
Moje BMW: E46, F30, F25, E70
Mnie szczerze mowiac to w tych nowych BMW razi ta maska, w sensie koniec maski - szpara pomiedzy maska a zderzakiem. Taka prosta krecha jak w jakims polonezie :) E92, ma to ladniej rozwiazane.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 11 stycznia 2014, 22:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
osti! napisał(a):
to co mnie najbardziej zastanawia to reakcja na gaz bo to parametr, ktory zawsze w M mnie ujmowal po za cala reszta.
bankowo będzie lepsza reakcja jak w innych autach. Sam powinieneś to najlepiej wiedzieć, że Mki w odróżnieniu od cywilnych bmw mają tyle przepustnic ile cylindrów i stąd bierze się ta reakcja na gaz

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 03:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 305
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65B40
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=150675
Wojt4S90 napisał(a):
osti! napisał(a):
to co mnie najbardziej zastanawia to reakcja na gaz bo to parametr, ktory zawsze w M mnie ujmowal po za cala reszta.
bankowo będzie lepsza reakcja jak w innych autach. Sam powinieneś to najlepiej wiedzieć, że Mki w odróżnieniu od cywilnych bmw mają tyle przepustnic ile cylindrów i stąd bierze się ta reakcja na gaz


Oczywiście, ze doskonale wiem o co chodzi tylko jeździłem 335i, 1M i M3 także jakieś tam porównanie mam. Póki co żaden zaturbiony motor nie zrobił na mnie wrażenia reakcja na gaz i tak jaj wcześniej napisałem, mam nadzieje ze w tym przypadku będę w błędzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 11:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Wojt4S90 napisał(a):
Mki w odróżnieniu od cywilnych bmw mają tyle przepustnic ile cylindrów i stąd bierze się ta reakcja na gaz

teraz już nie mają ani jednej przepustnicy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 11:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
trollu napisał(a):
teraz już nie mają ani jednej przepustnicy
łaj?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
velvetronic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 13:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Nie wiedziałem, że jak jest Valvetronic to nie ma przepustnicy. W takim razie teoretycznie reakcja na gaz w nowej M powinna być lepsza bo nie ma zawirowań spowodowanych klapkami przepustnic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
wg realoem w zakładce z układem paliwowym w S63 jest jakaś przepustnica ale średnio wiem od czego. gdzieś nawet na forum był wrzucany materiał z neta i w opisie chyba M3 było że zrezygnowano z przepustnic. Brak zawirowań, dławienia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 14:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Ta, ale jednocześnie odebrano baaardzzzooo charakterystyczny element silników Serii S - ITB. Zresztą podobało mi się, że do eMek budowano i przerabiano całe silniki, teraz nawet pojemnośc jest ta sama co seryjne modele, tylko różnica w cenie pozostała jak kiedyś. Co do maski to mnie też strasznie razi ta linia, najlepiej wygladały BMW z podnoszonym grillem i wentylatorem przed chłodnicą, teraz to nawet na zdjęciach widać za nerkami wielka brzydką pustkę...
BTW Troche marudze, bo i tak mnie nie stać :rotfl:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 16:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
bania88 napisał(a):
Mnie szczerze mowiac to w tych nowych BMW razi ta maska, w sensie koniec maski - szpara pomiedzy maska a zderzakiem. Taka prosta krecha jak w jakims polonezie :) E92, ma to ladniej rozwiazane.


Raczej jak w E23/E24. Z boku M4 ma też bardziej "rekinowaty" przód niż M3. Mi się podoba nowa linia BMW.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 17:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
trollu napisał(a):
teraz już nie mają ani jednej przepustnicy
trollu napisał(a):
velvetronic

Rozbierałem cały dolot w silniku z Valvetronikiem. Przepustnica normalnie tam jest.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 18:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
!kuchar napisał(a):
Rozbierałem cały dolot w silniku z Valvetronikiem. Przepustnica normalnie tam jest.

tak jak napisałem wyżej, przykładowo w S63N z M6 są 2 przepustnice ale czy one odpowiadają w takim stopniu za prace silnika jak w "konwencjonalnych" silnikach nie wiem, dlaczego ten silnik ma przepustnice też nie wiem, inżynierowie pewnie wiedzą.
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=548345
Cytuj:
VALVETRONIC is BMW’s patented fully variable valve control system that eliminates the need for conventional throttles.

być może chodzi o zachowanie bezpieczeństwa, nie wiem w którym miejscu sa przepustnice, przy przed czy za turbo, być może mają w razie "W" odciąć dopływ powietrza itd. nigdy nie wnikałem, nie mniej silnik z Valvetronic przepustnic nie potrzebuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 20:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Przepustnice muszą być, gdyż w razie awarii valvetronica umozliwiają dalszą jazdę. Valvetronic to system awaryjny i mało wydajny, jego efektywnosc spada drastycznie powyzej 6000 rpm i praktycznie nie daje rady powyzej 7000 rpm, stad ani w S85 ani S65 go nie było. Poza tym jego czasy reakcji są mocno ponizej ITB, dlatego nie jest w stanie zapewnic takiej reakcji na gaz, dlatego też nie nadaje się do silnikow kręcących się powyzej 6500-7000 rpm ( jak np S85 czy S65).

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 15:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
prokot napisał(a):
Podsumowując:
M4 świetnie wygląda i pewnie będzie świetnie jeździł jednak uważam że z silnikiem r6/v6 biturbo i w tej cenie lepiej kupić GTRa, który rozwala takie m4 na łopatki. M4 w takiej konfiguracji nie jest dla mnie już tak atrakcyjne jak m3 z silnikiem V8 i jego przepięknym brutalnym dźwiękiem.


Dokładnie tak, GTR to majsterszyk a M4... Dupy nie urywa aczkolwiek wreszcie wnętrze nie jest tak do wyrzygania nudne jak było wcześniej.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Odnośnie tego opatentowanego przez BMW systemu "bezprzepustnicowego" to chyba kilka lat wcześniej bodajże fiat robił testy czegoś takiego.

Edit

Na stronie oficjalnej fiata z 18.11.2009 jest o nowym rewolucyjnym silniku 1.4 multiair.

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 20:05 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No to chyba jednak trochę później ;) Valvetronic debiutował w 2001.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 21:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
valvetronic wszedł już w e46. w M to nowość i się brandzlują co nie zmienia faktu że czymś oczy muszą zamydlić po wywaleniu tego, z czego do tej pory słynęły ///M Powery. to tak jak pisali o 850Csi - na otarcie łez po M8

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 12:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Frank napisał(a):
Przepustnice muszą być, gdyż w razie awarii valvetronica umozliwiają dalszą jazdę. Valvetronic to system awaryjny i mało wydajny, jego efektywnosc spada drastycznie powyzej 6000 rpm i praktycznie nie daje rady powyzej 7000 rpm, stad ani w S85 ani S65 go nie było. Poza tym jego czasy reakcji są mocno ponizej ITB, dlatego nie jest w stanie zapewnic takiej reakcji na gaz, dlatego też nie nadaje się do silnikow kręcących się powyzej 6500-7000 rpm ( jak np S85 czy S65).


Czyli teoretycznie Valvetronic powinien być lepszy, a w praktyce jednak ma gorszą reakcję na gaz ? Jakieś zalety jednak musi mieć skoro jest stosowany już nawet w M-kach. No chyba, że jest montowany tylko po to żeby po określonym przebiegu go wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 21 lutego 2014, 22:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Lokalizacja: Польша
Moje BMW: G70, F92
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL