BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 21 lipca 2018, 19:09


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 6 stycznia 2014, 15:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 301
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65B40
Garaż: viewtopic.php?f=89&t=150675
Jestem ciekaw jak ten silnik bedzie chodzil...Nie ma co ukrywac, ze to tylko rozwinieta jednostka z E82 1M i to co mnie najbardziej zastanawia to reakcja na gaz bo to parametr, ktory zawsze w M mnie ujmowal po za cala reszta. 335i tez mocne auto a jednak modulacja i reakcja na to co robimy z gazem bardzo srednia...za to w M3 e46/E92 np. przy delikatnie wyzszych obrotach czuc kazde, nawet najmniejsze musniecie pedalu gazu i silnik gwaltownie nabiera obrotow.
Ogolnie jest to problem zaturbionych silnikow. Jezdzilem troche RS4 B5 i co z tego, ze to auto jest mocne i szybkie jak turbiny dmuchaja jak do momentu kiedy wstana mozna przepompowac gazem do konca i z powrotem a motor nawet tego nie zauwazy...
Moim zdaniem tym silnikiem zabili troche ducha prawdziwego M3 z wolnossacym motorem ale czas jeszcze pokaze, obym sie mylil.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 11 stycznia 2014, 22:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 263
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: E46 320d FL
Mnie szczerze mowiac to w tych nowych BMW razi ta maska, w sensie koniec maski - szpara pomiedzy maska a zderzakiem. Taka prosta krecha jak w jakims polonezie :) E92, ma to ladniej rozwiazane.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 11 stycznia 2014, 23:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7692
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
osti! napisał(a):
to co mnie najbardziej zastanawia to reakcja na gaz bo to parametr, ktory zawsze w M mnie ujmowal po za cala reszta.
bankowo będzie lepsza reakcja jak w innych autach. Sam powinieneś to najlepiej wiedzieć, że Mki w odróżnieniu od cywilnych bmw mają tyle przepustnic ile cylindrów i stąd bierze się ta reakcja na gaz

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 04:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 301
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3 E92
Kod silnika: S65B40
Garaż: viewtopic.php?f=89&t=150675
Wojt4S90 napisał(a):
osti! napisał(a):
to co mnie najbardziej zastanawia to reakcja na gaz bo to parametr, ktory zawsze w M mnie ujmowal po za cala reszta.
bankowo będzie lepsza reakcja jak w innych autach. Sam powinieneś to najlepiej wiedzieć, że Mki w odróżnieniu od cywilnych bmw mają tyle przepustnic ile cylindrów i stąd bierze się ta reakcja na gaz


Oczywiście, ze doskonale wiem o co chodzi tylko jeździłem 335i, 1M i M3 także jakieś tam porównanie mam. Póki co żaden zaturbiony motor nie zrobił na mnie wrażenia reakcja na gaz i tak jaj wcześniej napisałem, mam nadzieje ze w tym przypadku będę w błędzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 12:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
Wojt4S90 napisał(a):
Mki w odróżnieniu od cywilnych bmw mają tyle przepustnic ile cylindrów i stąd bierze się ta reakcja na gaz

teraz już nie mają ani jednej przepustnicy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 12:11 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 7692
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: e39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
trollu napisał(a):
teraz już nie mają ani jednej przepustnicy
łaj?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
velvetronic

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 14:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 3061
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: E39 523i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Nie wiedziałem, że jak jest Valvetronic to nie ma przepustnicy. W takim razie teoretycznie reakcja na gaz w nowej M powinna być lepsza bo nie ma zawirowań spowodowanych klapkami przepustnic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 14:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
wg realoem w zakładce z układem paliwowym w S63 jest jakaś przepustnica ale średnio wiem od czego. gdzieś nawet na forum był wrzucany materiał z neta i w opisie chyba M3 było że zrezygnowano z przepustnic. Brak zawirowań, dławienia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 15:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1969
Moje BMW: M5/9-3
Kod silnika: S62/B207R+/+
Ta, ale jednocześnie odebrano baaardzzzooo charakterystyczny element silników Serii S - ITB. Zresztą podobało mi się, że do eMek budowano i przerabiano całe silniki, teraz nawet pojemnośc jest ta sama co seryjne modele, tylko różnica w cenie pozostała jak kiedyś. Co do maski to mnie też strasznie razi ta linia, najlepiej wygladały BMW z podnoszonym grillem i wentylatorem przed chłodnicą, teraz to nawet na zdjęciach widać za nerkami wielka brzydką pustkę...
BTW Troche marudze, bo i tak mnie nie stać :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 17:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 3061
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: E39 523i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
bania88 napisał(a):
Mnie szczerze mowiac to w tych nowych BMW razi ta maska, w sensie koniec maski - szpara pomiedzy maska a zderzakiem. Taka prosta krecha jak w jakims polonezie :) E92, ma to ladniej rozwiazane.


Raczej jak w E23/E24. Z boku M4 ma też bardziej "rekinowaty" przód niż M3. Mi się podoba nowa linia BMW.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1858
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
trollu napisał(a):
teraz już nie mają ani jednej przepustnicy
trollu napisał(a):
velvetronic

Rozbierałem cały dolot w silniku z Valvetronikiem. Przepustnica normalnie tam jest.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 19:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
!kuchar napisał(a):
Rozbierałem cały dolot w silniku z Valvetronikiem. Przepustnica normalnie tam jest.

tak jak napisałem wyżej, przykładowo w S63N z M6 są 2 przepustnice ale czy one odpowiadają w takim stopniu za prace silnika jak w "konwencjonalnych" silnikach nie wiem, dlaczego ten silnik ma przepustnice też nie wiem, inżynierowie pewnie wiedzą.
http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=548345
Cytuj:
VALVETRONIC is BMW’s patented fully variable valve control system that eliminates the need for conventional throttles.

być może chodzi o zachowanie bezpieczeństwa, nie wiem w którym miejscu sa przepustnice, przy przed czy za turbo, być może mają w razie "W" odciąć dopływ powietrza itd. nigdy nie wnikałem, nie mniej silnik z Valvetronic przepustnic nie potrzebuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 12 stycznia 2014, 21:44 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 12674
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: F10
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Przepustnice muszą być, gdyż w razie awarii valvetronica umozliwiają dalszą jazdę. Valvetronic to system awaryjny i mało wydajny, jego efektywnosc spada drastycznie powyzej 6000 rpm i praktycznie nie daje rady powyzej 7000 rpm, stad ani w S85 ani S65 go nie było. Poza tym jego czasy reakcji są mocno ponizej ITB, dlatego nie jest w stanie zapewnic takiej reakcji na gaz, dlatego też nie nadaje się do silnikow kręcących się powyzej 6500-7000 rpm ( jak np S85 czy S65).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 16:10 
Offline
Agent Provocateur
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 17068
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 + 458 Italia
Kod silnika: M54B25
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=95081&start=0
prokot napisał(a):
Podsumowując:
M4 świetnie wygląda i pewnie będzie świetnie jeździł jednak uważam że z silnikiem r6/v6 biturbo i w tej cenie lepiej kupić GTRa, który rozwala takie m4 na łopatki. M4 w takiej konfiguracji nie jest dla mnie już tak atrakcyjne jak m3 z silnikiem V8 i jego przepięknym brutalnym dźwiękiem.


Dokładnie tak, GTR to majsterszyk a M4... Dupy nie urywa aczkolwiek wreszcie wnętrze nie jest tak do wyrzygania nudne jak było wcześniej.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Odnośnie tego opatentowanego przez BMW systemu "bezprzepustnicowego" to chyba kilka lat wcześniej bodajże fiat robił testy czegoś takiego.

Edit

Na stronie oficjalnej fiata z 18.11.2009 jest o nowym rewolucyjnym silniku 1.4 multiair.

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8459
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
No to chyba jednak trochę później ;) Valvetronic debiutował w 2001.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 22:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
valvetronic wszedł już w e46. w M to nowość i się brandzlują co nie zmienia faktu że czymś oczy muszą zamydlić po wywaleniu tego, z czego do tej pory słynęły ///M Powery. to tak jak pisali o 850Csi - na otarcie łez po M8

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 14 stycznia 2014, 13:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 3061
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: E39 523i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Frank napisał(a):
Przepustnice muszą być, gdyż w razie awarii valvetronica umozliwiają dalszą jazdę. Valvetronic to system awaryjny i mało wydajny, jego efektywnosc spada drastycznie powyzej 6000 rpm i praktycznie nie daje rady powyzej 7000 rpm, stad ani w S85 ani S65 go nie było. Poza tym jego czasy reakcji są mocno ponizej ITB, dlatego nie jest w stanie zapewnic takiej reakcji na gaz, dlatego też nie nadaje się do silnikow kręcących się powyzej 6500-7000 rpm ( jak np S85 czy S65).


Czyli teoretycznie Valvetronic powinien być lepszy, a w praktyce jednak ma gorszą reakcję na gaz ? Jakieś zalety jednak musi mieć skoro jest stosowany już nawet w M-kach. No chyba, że jest montowany tylko po to żeby po określonym przebiegu go wymienić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 vs M4
PostNapisane: 21 lutego 2014, 23:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1181
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: Vectra 2.0 DTI
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL