BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 19 lipca 2018, 11:49


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane i dotyczące pojazdów nie M, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 23 lutego 2014, 12:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Czarodziejka69 napisał(a):
Ale gdzie duzo kasy = M3 E46...? ludzie... hehehe

J/w no bez jaj to są granice 50k za igłę trochę więcej :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 25 lutego 2014, 14:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3528
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=99809
Sikora napisał(a):
ded napisał(a):
most

Wyjaśnij nam różnicę między mostem napędowym, a dyferencjałem. ;)


Odnoszę wrażenie, że większość osób nie wie co oznaczają te pojęcia.

Jak można nie widzieć co to most a co dyfer mając Bmw :wstyd:
Ostatnio miałem pytanie na parkingu czy moje auto faktycznie ma 330koni :D
Koleś mówi że kolega kupił M3,to pytam jaki silnik..? ''1.8'' :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 25 lutego 2014, 17:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1558
Nightfox napisał(a):
Sikora napisał(a):
ded napisał(a):
most

Wyjaśnij nam różnicę między mostem napędowym, a dyferencjałem. ;)


Odnoszę wrażenie, że większość osób nie wie co oznaczają te pojęcia.

Jak można nie widzieć co to most a co dyfer mając Bmw :wstyd:

Chciałem, żeby Ded, który używa takich pojęć wyjaśnił nam je.

Dzisiaj wieczorem postaram się Wam to wszystko ładnie opisać :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 25 lutego 2014, 19:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
Nightfox napisał(a):
Jak można nie widzieć co to most a co dyfer mając Bmw

pewne rzeczy wypada wiedzieć, tym bardziej jak ktoś zaczyna mówić że zna się na mechanice czy chociaż zaczyna udawać że się zna. Dla zwykłego kowalskiego nie ma różnicy, tak samo jak nie zastanawia się z jakiego materiału są panewki i czy w ogóle po co one są.

dla większości dyfer jest w bmw a np w poldzie jest most. różnica? most jest sztywny, łączy bezpośrednio 2 koła i do niego sa one przymocowane . w bmw są półosie i "dyfer" nie odpowiada za amortyzację itd, nie jest częścią zawieszenia. a prawda jest taka że dyferencjał to trybiki które siedzą w obudowie. BMW ma dyferencjał ale nie ma mostu, pold ma jedno i drugie ;) przednio napędówki (o zgrozo) też mają dyferencjał a szatan go schował i nikt o nim nie wie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 25 lutego 2014, 20:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1558
Kolejna części moich wypocin dotyczy mostów napędowych.
Wiele osób mówi " ja w beemce to mam dyfer, most jest w polonezie", ktoś może odpowiedzieć "dobra, a czym one się różnią?".
Wtedy cięzko myślimy, drapiemy się po głowie i mówimy "noo... nie wiem, ale ja mam dyfer!".
Wyjaśnijmy to sobie.

Most napędowy to zespół mechanizmów napędowych, który przekazuje napęd z wału napędowego na koła.

Most składa się z:
-przekładni głównej
-mechanizmu różnicowego
-półosi
-*pochwy reakcyjnej-tylko w sztywnych mostach.

W sztywnym moście pólosie zamknięte są w pochwie.
Most ten jest elementem nośnym pojazdu.
Sztywne mosty stosuje się w zawieszeniach zależnych(Oba koła jezdne osadzone są na wspólnej osi związanej z ramą lub nadwoziem elementami sprężystymi. Stosuje się je w większości samochodów cięzarowych oraz w niektórych osobowych jako zawieszenie tylnych mostów. W większosci rozwiązań konstrukcyjnych elementami spręzystymi, na których zamieszczona jest oś nośna lub most napędowy są podłuzne resory piórowe.)

Drugim typem mostów są mosty stosowane przy zawieszeniach niezależnych(każde z kół połączone jest z nadwoziem lub ramą indywidualnie, ich zaletą jest mniejsza masa nieresorowana). Nie bede się rozpisywał o zawieszeniach, no chyba, że poczyje się jeszcze kiedyś wywołany do tablicy ;)

Dyfer, dyferencjał to germanizacja.
Po niemiecku Differentialgetriebe. Tłumaczy się to jako przekładnia/mechanizm różnicowy.
W Polsce prawidłowa nazwa to mechanizm różnicowy.
Mechanizm różnicowy kompensuje prędkość obrotową kół, podczas pokonywania przez nie innych torów.
W niektórych sytuacjach drogowych koła pędne zmuszone są do zróżnicowania obrotów, dlatego nie mocuje się ich na jednej wspólnej osi, tylko na dwóch półosiach, a między nimi umieszcza się mechanizm różnicowy. jego zadaniem jest umożliwienie napędu kół, gdy obracają się one z różnymi obrotami. Zróznicowanie obrotów kół tej samej osi moze być spowodowane skrętem, ale również źle rozłożonym ładunkiem, niedopompowaniem opony lub różnych ich stanem oraz nierównościami drogi.

Najczęsciej spotykanym mechanizmem różnicowym jest stożkowy mechanizm o małym tarciu wewnętrznym.
Składa się on z:
-kół zębatych stożkowych-koronowych
-kół zebatych stożkowych-satelitów
-krzyżaka lub osi na której osadzone są satelity

Jest to najprostszy mechanizm.
Zasadniczą wadą mechanizmów o małym tarciu wewnętrznym jest to, że momenty obrotowe na obu półosiach nie zawsze są takie same. Powoduje to możliwość buksowania kół. Tzn, że przy poslizgu jednego koła(zerwanie przyczepności) drugie napędzane jest jedynie niewielkim momentem pochodzącym od przyczepności koła na śliskiej nawierzchni oraz od tarcia wewnętrznego mechanizmu różnicowego.
Moment taki w zasadzie nie wystarcza do rudzenia pojazdu. Aby temu zapobiec można zastosować urządzenie blokujące(blokade mostu).
Różni się od zwykłego tym, że wyposażony jest w sprzęgło płytkowe włączane przez kierowcę. Blokuje działanie mechanizmu różnicowego. Wadą ograniczającą stosowanie blokady jest możliwość uszkodzenia układu napędowego, głównie półosi podczas skręcania na nawierzchni o dużym tarciu z włączoną blokadą. - Nie mylić tego rozwiązania z 25% blokadą BMW :)



Znalazłem fajna stronkę, na której pokazana jest praca mechanizmu różnicowego podczas jazdy na wprost oraz podczas skręcania pojazdu.
http://static.howstuffworks.com/flash/differential.swf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 25 lutego 2014, 20:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 25 lutego 2014, 22:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1558
Ten filmik pozwala zrozumieć zadanie jakie ma spełnić mechanizm różnicowy komuś, kto nie miał z tym do czynienia :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 26 lutego 2014, 23:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3528
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=99809
Sikora, Za dużo kopiuj wklej :P
No i mechanizm różnicowy to mechanizm różnicowy nie dyfer.
most vs dyfer to obudowy mechanizmu różnicowego,a nawet nie,bo widuję ''most'' w przekłania hydrauliczną.
Różnią się pół osiami,mocowaniami itd.
To Tak jak szpera,bo to przecież ''mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, pozwalający na równiejsze przekazywanie mocy na oba koła lub osie''

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 26 lutego 2014, 23:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 4822
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB28
Nightfox napisał(a):
dyfer

dyfer to potoczna nazwa rzucana przez znafców. idąc Twoim tokiem rozumowania wskaż Twój dyfer czyli obudowę mechanizmu różnicowego w FWD.
masz BMW i nie wiesz co to dyferencjał

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 26 lutego 2014, 23:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1558
Nightfox napisał(a):
Sikora, Za dużo kopiuj wklej

taa...
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem.
W mojej wypowiedzi użyłem pojęć technicznych i pokrótce wyjaśniłem co jest czym.
Gdyby to było to samo, to na kupe mówilibyśmy papu, a tak nie jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 26 lutego 2014, 23:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3528
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=99809
trollu napisał(a):
dyfer to potoczna nazwa rzucana przez znafców. idąc Twoim tokiem rozumowania wskaż Twój dyfer czyli obudowę mechanizmu różnicowego w FWD.
masz BMW i nie wiesz co to dyferencjał
Ok nie wiem,dalsza dyskusja nie ma sensu. W sumie jak sam siebie przeczytałem to stwierdziłem,że nie wiem :D ale zapewniam wiem o które trybka chodzi :]
Sikora napisał(a):
taa...

wklej w gogle to zobaczysz.
Sikora napisał(a):
Gdyby to było to samo, to na kupe mówilibyśmy papu, a tak nie jest.
Nie napisałem że to to samo,tylko tak napisałeś że bym nie wywnioskował z tego co jest co.
Nie jestem teoretykiem,mam z przekładniami styczność już kilka lat, czy powiesz do dyfra czy do mostu,każdy zrozumie.
przy zamówieniu jak powiesz ''poproszę wkład mostu czy mechanizm róż do '' to dadzą to samo.
Ale mniejsza z tym,to nie temat raczej o tym.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 27 lutego 2014, 01:29 przez Nightfox, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 27 lutego 2014, 00:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1558
Tekst pisałem sam wspierając się moimi notatkami.

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 27 lutego 2014, 00:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3528
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=99809
Da..Też nie chciało by mi się tyle pisać :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 27 lutego 2014, 00:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1558
Zbierałem się od zeszłej niedzieli, dopiero Twoja odpowiedź mnie zmotywowała :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 27 lutego 2014, 00:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3528
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=99809
Sikora napisał(a):
Zbierałem się od zeszłej niedzieli, dopiero Twoja odpowiedź mnie zmotywowała :)

Temat troszkę w złym dziale.
Można gdzieś, wypisać wady zalety,zastosowanie itp. :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 4 marca 2014, 00:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
z tego co pamietam byla na allegro juz w 2010r.
A skoro pozwalamy sobie na off-topic moj olej, w moim moscie po 10kkm :hyhy:
Obrazek

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 16 marca 2014, 17:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 18
Moje BMW: m3 e46
Kod silnika: s54b32
Apropo handlarzy nie tylko ściemniają odnośnie mocy. Mnóstwo jest oszustów. Ostatnio zakupiłem listwy shadowline do e46 (m3). Podejrzanie były już poowijane streczem przed moim przyjazdem. Chciałem je obejrzeć ale bardzo się śpieszyłem, a że gość miły to uśpił moją czujność. W domu rozpakowałem je i okazało się, ze były malowane :zalamany: Na domiar tego z jednej schodził klar, po prostu załamka. Poinformowałem go o tym fakcie od razu, porobiłem i posłałem mu zdjęcia na co on odparł iż o niczym nie wiedział, wydawało mu się że są oryginalne, w ramach reklamacji zaproponował mi ponowne malowanie. Zasugerowałem mu zwrot na co odparł iż w takim przypadku może je ode mnie co najwyżej odkupić za dużo mniejsza kwotę bo gdy je pakował klar nie schodził. Mało tego nie odpowiada teraz na tel. Zwykły cham i oszust. UWAŻAJCIE NA SPEEDCARS.BEŁCHATÓW !!!!!!!!!!!! :wsciekly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 16 marca 2014, 19:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Co do m3 z ogłoszenia to auto było tyle razy malowane, że szok. Kolega dzielnie je upalał http://www.youtube.com/watch?v=5Fg7RKY2plA
http://www.youtube.com/watch?v=kvmAvgw- ... E2PWzFgFLA
Jako ciekawostkę napiszę, że Sebol ma jeszcze e30 m3.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 16 marca 2014, 19:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1558
endriu007 napisał(a):

Mały wstawił te filmiki tutaj miesiąc temu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M3 e46 396 KM
PostNapisane: 16 marca 2014, 20:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
A drugim silniku też pisał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], marclazy i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL